Hakutulokset

  1. Terhikki

    Pikapikapika kysymys; pankkikortilla maksu??

    Juu siis ei ollut niinkään kyse talouden epätasapainosta tai luoton tarpeesta, kunhan olin suuntaamassa kaupoille ja pohdin saisinko jo nyt ostettua isommat jutut vai odotanko suosiolla perjantaihin. Kallistuin jälkimmäiseen vaihtoehtoon, mutta kiitos vastaajille :)
  2. Terhikki

    Pikapikapika kysymys; pankkikortilla maksu??

    Niin joo, oisko 50e yleisimmin.
  3. Terhikki

    Pikapikapika kysymys; pankkikortilla maksu??

    Eli tämän illan ostokset menis luultavammin huomenna. No ehkäpä säästän isommat ostokseni perjantaihin varmuuden vuoksi :D
  4. Terhikki

    Pikapikapika kysymys; pankkikortilla maksu??

    Onko mitään ehdotonta sääntöä sille koska pankki veloittaa pankkikortilla (nordea mastercard) maksetun ostoksen? Aina vähintään kaksi päivääkö...? Eli jos tänään illalla maksaa, lähteekö huomenna vai perjantaina tililtä? Kiitos kamalasti jos joku ehtii vastaamaan kokemuksesta. Koitin...
  5. Terhikki

    Parkkikiekosta?

    ai, no näissä on sitten eroja. Nimittäin viimeksi juuri tuossa klo 16.40 maksaessani sain parkkiaikaa lauantaille klo 09 asti vaikka kolikoilla olisi pitänyt saada reilummin.
  6. Terhikki

    Ja siten kommentit tästä synttärikutsutekstistä!

    Kutsu ihan naseva. Veikkaan että päiväunimaininta on lähinnä siksi ettei joku nyt päätä sitten tulla kuitenkin vaikka yhdeltä, kun se on melkein se aika kun kutsuttiin...? Vaikea muuten sanoa oikein juuta tai jaata, itse olen sukulaiset vain soitellut tai viestillä kutsunut synttäreillle.
  7. Terhikki

    Parkkikiekosta?

    Virallisesti kai se menis niin että laittaisit sen 23 ja saisit parkkeerata 06 asti. Näinhän se menee kolikkomittareissakin, jos menee esim. yli viiden niin antaa aikaa seuraavaan aamuun klo 09 asti josta alkaa taas uusi maksullinen vuorokausi. Ei anna siis siihen viiteen + ysistä alkaen siihen...
  8. Terhikki

    Pillerinsyöjät + kuukautiset

    Taidan silti odotella jonkin aikaa kun tosiaan vasta toinen liuska menossa... Aiemmin olen aina luovuttanut koko pillereiden syönnin kun sivuvaikutuksia on ollut jos jonkinlaisia - mutta tosiaan itse kuukautiset olleet kivuttomat ja helpot. Nyt ollut niin ihme kuvottamisia ja pyörryttämisen...
  9. Terhikki

    Pillerinsyöjät + kuukautiset

    Onko muilla kokemuksia?
  10. Terhikki

    Pillerinsyöjät + kuukautiset

    Oho, no johan. Minulla on nimenomaan nuo Yasminit, ja painan 80kg. Jokseenkin outo kommentti, eihän noita pillereitä muutenkaan määrätä painon mukaan? Toisin sanoen ehkäisymääränkin pitäisi olla epäluotettava isompikokoisilla naisilla.
  11. Terhikki

    Pillerinsyöjät + kuukautiset

    Palailen myöhemmin lukemaan mahdollisia vastauksia :)
  12. Terhikki

    Pillerinsyöjät + kuukautiset

    Kokemuksia kaipaan: Te jotka syötte yhdistelmäpillereitä, miten menee aika juuri ennen kuukautisia? Onko PMS:ää, kipuja..? Olen viimeksi syönyt pillereitä pidemmän aikaa jo useampi vuosi sitten, ja silloin muistaakseni kuukautiset ei niinkään oireilleet ennen tuloaan vaan kun liuska loppui...
  13. Terhikki

    noloin lahja minkä joku sukulainen tms on antanut vauvalle?

    Mun mielestä lahjasi oli hauska, ja voiko oikeasti lapsen vanhemmat syyttää lahjan antajaa jos lapsi piirtelee lattioihin? Samalla verukkeellahan voisi syyttää kaikkia värikynien antajia jos lapset on piirrelleet seiniin / kirjoihin.
  14. Terhikki

    noloin lahja minkä joku sukulainen tms on antanut vauvalle?

    No mikäs tässä, meidänkin kuopukselle mies osti jo alle 1-vuotiaana Top Gear -juomapullon. Käteviähän nuo on jo taaperoiässä, ja mikäs siinä jos kuvituskin on miehekäs valmiiksi :)
  15. Terhikki

    Mietin alkaneen viikon ruokalistaa

    Hyvältä kuulostaa, mutta munkin silmään vähän tuhtia toisinaan. Eli ihan hyvin vois ajatella keittoja tuonne väliin. Tai ruokaisia salaatteja leivän kera. Ja niin, välipaloista sen verran että meillä ainakin eskarilainen ja koululainen tarvitsee huomattavasti tuhdimmat välipalat kuin kotona...
  16. Terhikki

    2,5- vuotiaan ruokailuista tullut taistelua..

    Komppaan edellistä että siinä kannattaa olla tiukka että pöydässä istutaan silti ihan rauhassa jonkin aikaa. Koitan noille meidän isommillekin aina muistuttaa että pöydässä ei hotkaista sitä omaa annosta ja samantein poistuta leikkimään vaan istutaan rauhassa ja noustaan kun on lupa...
  17. Terhikki

    En muistanutkaan kuinka kauhea tunne tämä on, mulla on hukassa yks juttu..

    Mie olen kamalan paljon nuorempi kuin sie (29v :whistle: ), mutta kokenut tuon kanssa kertaalleen. Ikinä ei ollut aiemmin myöhästyneet ilman syytä, tasan sen kolme kertaa kun raskaana olin ollut. Mutta sitten ihan yhtäkkiä tuossa vuosi sitten suunnilleen olivat myöhässä viitisen päivää...
  18. Terhikki

    Voisko ruuan tarjota vain osalle vieraita?

    Hmm... Voi olla hankala toteuttaa. Joskus lapsuudesta muistan että meillä tehtiin niin että oikeasti kauempaa tulevia pyydettiin tulemaan vähän aiemmin ja sitten heille oli ruoka (joku edukkaampi keittoruoka lisukkeineen ja leipineen). Muita oli automaattisesti pyydetty tulemaan hitusen...
  19. Terhikki

    Tykkimäki Juhannuksena?

    Meinasin jo unohtaakin kommentoida :). Oltiin perjantaina, ja oli todella kiva että päätettiin mennä! Sää suosi, jonottaa ei tarvinnut ja koko perhe viihtyi. Koitin vähän isommille lapsille puhua että jos / kun toisiin huvipuistoihin kesän aikana mennään niin yleensä täytyy jonotella enempi...
  20. Terhikki

    Mitä kirjoja 7-8 v tytöt lukevat?

    Tiina-kirjat, Penny ja seitsemän tassua -sarja, Jesse-koira, oikeastaan kaikki lukukirjat mitä nyt on. Sekä mummon ja minun vanhoja nuorisokirjoja että uudempia mitä vain.

Yhteistyössä