Hakutulokset

  1. R

    Menikö PMMP liian pitkälle?

    Enkös ole sanonutkin siitä lähtien, ettei mulla ole mitään ongelmaa jos jonkun mielestä joku "käyttää sananvapautta asiattomasti", viimeksi sulle muistaakseni? Oletan tietysti että kuka tahansa niin sanoo, tajuaa myös julistuksensa subjektiivisuuden. Kuinka paljon rautalankaa voi ihminen...
  2. R

    Menikö PMMP liian pitkälle?

    No en nyt ihan niin tosissani ollut sen lukiokommentin kanssa enkä keltään odottanut selvitystä koulutustasosta, mutta kiitos nyt kuitenkin... :D Niin, sananvapauden käytön määritteleminen tietynlaiseksi täällä Kaksplussalla ei tietenkään määrittele millään tavalla sananvapauden luonnetta...
  3. R

    Menikö PMMP liian pitkälle?

    Ei kai mulla ikinä ole mitään ollut sitä vastaan että joku kutsuu jotain "sananvapauden käyttötilannetta asiattomaksi"? Hassu oletus. Pointti oli että sananvapaus joko on tai ei ole, eikä se ole vähemmän sananvapautta silloin kun joku käyttää sitä sinun tai säpäleen tai jonkun muun mielestä...
  4. R

    Menikö PMMP liian pitkälle?

    Tämä menee nyt taas juuri niille raiteille, joiden takia jo alunperin sanoin etten jaksaisi mitään sananvapauskeskustelua aloittaa - mutta täällä ollaan, oma vika kai. Lakeja ei ole säädetty "pikkasen paremmaksi mitä ihmiset toimivat" tai ylipäätään sen mukaan miten ihmiset toimivat, vaan...
  5. R

    Menikö PMMP liian pitkälle?

    Laskepa huviksesi kuinka monta kertaa olen tässä ihan samaisessa keskustelussa erikseen tuonut esille pointin, että sanavapautta myös rajoittaa lukuisat seikat, kuten esimerkiksi se yksityisyydensuoja. Pitäisikö se kirjoittaa joka ainoan viestin perään, eikö riitä että sen muutaman kerran...
  6. R

    Menikö PMMP liian pitkälle?

    Höh, ihan kuin pointti olisi ollut ettei kehitystä tapahdu jos ei mummoille avaa ovea :D Kyllä sä voit katsoa ihan vaikka viimeisen sadan vuoden historiaa ja miettiä onko ne muutokset tapahtuneet sillä että on oltu kiltisti ja tehty aina niin kuin päättävä taho haluaa, vai onko ehkä ollut vähän...
  7. R

    Menikö PMMP liian pitkälle?

    Häh? "Ei kai perustuslakia tarvitse pistää uusiksi kaksplussan takia"... no EI KAI :laugh: Ja jos kysyt että miksei ole, niin juuri siksei, että ne uudet määritelmät tarvitsisivat jonkun ylemmän tahon päättämään, että mikä sitten sitä oikeaa (asiallista) sananvapauden käyttöä olisi ja mikä ei...
  8. R

    Menikö PMMP liian pitkälle?

    Onko joku joskus ollut eri mieltä siitä, etteikö asiaton käytös olisi hölmöä? Toki asiattoman käytöksen määritelmät voi vaihdella ihan ihmisestä riippuen.
  9. R

    Menikö PMMP liian pitkälle?

    No eihän niillä voi sitä rajoittaakaan, sehän on mun pointti ollutkin. Aiemmin niitä vain käytettiin termin sananvapaus määrittäjänä, ja totesin ettei sellaisia määritteitä ko. perusoikeudelle ole olemassa.
  10. R

    Menikö PMMP liian pitkälle?

    No enhän minä ole koskaan sanonutkaan ettei sitä voisi käyttää asiallisesti tai asiattomasti! Päinvastoin olen todennut alusta asti, että niitä asiallisesti ja asiattomasti käyttäytyviä ihmisiä on aina löytynyt, ja aina löytyy, varmasti kaikista maailman kulttuureista - eikä heitäkään voi rajata...
  11. R

    Menikö PMMP liian pitkälle?

    Wtf? Miksi mun pitäisi määritellä pitkä mies tai lyhyt mies?! Jos haluat niille jonkun konkreettisen määritelmän, voit vaikka sopia keskenäsi että haluamasi kulttuurin miesten keskipituuden ylittävät miehet ovat pitkiä ja sen alittavat lyhyitä. Tai käyttää mitä vain muuta haluamaasi määritelmää...
  12. R

    Menikö PMMP liian pitkälle?

    Kiitos, mun elämäntavoite onkin viedä titteli "rasittava jankkaaja" Kaksplussanpalstalla perjatain ja lauantain välisenä aamuyönä, joten mihin mä nyt oikein tulevaisuudessa pyrin? :( Siitä olen kyllä samaa mieltä, että asiaton/asiallinen ympärillä pyöriminen on suurimmaksi osaksi...
  13. R

    Menikö PMMP liian pitkälle?

    No tottakai täytyy olla taho, joka määrittää nämä sun keksimät sananvapauden eri lajit, vai meinasitko että ne on jotain valmiiksi olemassaolevia objektiivisia totuuksia? :D Mun pointti oli, että se sananvapaus joko on tai ei ole olemassa, riippumatta siitä miten sitä käytetään, ja jos päätetään...
  14. R

    Menikö PMMP liian pitkälle?

    Öh, missä minä muka olen kuvitellut että olisit esittänyt sen olevan sama kuin "kielletty tjtn"?
  15. R

    Menikö PMMP liian pitkälle?

    No tuohan on sama asia kuin sinä puhuisit lyhyestä ja pitkästä miehestä ja pitäisi kuvitella tilalle lyhesti käytetty mies ja pitkään käytetty mies - en halua kuvitella kumpaakaan :D Vakavasti ottaenkaan pointtisi ei ole paljon järkevämpi kuin jos minä alkaisin selittää asiallisesti käytetystä...
  16. R

    Menikö PMMP liian pitkälle?

    Jos vaikka lukisit sen Perustuslain 12 pykälän. Sellaista asiaa ei ole olemassa kuin asiallinen tai asiaton sananvapaus - vähän kuin ei ole myöskään asiallista tai asiatonta demokratiaa tai asiallista tai asiatonta äänestysoikeutta. Ne ovat tai eivät ole olemassa, riippumatta siitä kuinka niitä...
  17. R

    Menikö PMMP liian pitkälle?

    No ei. Varsinaisesti PMMP:n juttu ei liittynyt sananvapauteen, koska kyseessä oli yksityinen tilaisuus. Muistaakseni itse asetit ne rinnakkain sanomalla että sinulle tapakulttuuri on tärkeämpää, kuin se että sinulla on vapaus elää vapaata elämää ja päättää millaista tapakulttuuria noudatat (ts...
  18. R

    Menikö PMMP liian pitkälle?

    No joo, olet. Olet ihan erikseen kysynyt, miksei olisi sellaista kuin asiallinen ja asiaton sananvapaus. Ja olen siihen vastannutkin. Siksi ettei ole asiallista sananvapautta ja asiatonta sananvapautta, on joko sananvapautta tai sitten ei ole sananvapautta. Minä tietääkseni jaottelin ihmisten...
  19. R

    Menikö PMMP liian pitkälle?

    MITÄ?! :D (tähän kuuluisi oikeasti sellainen hymiö, joka tippuu tuolilta...) Ole hyvä ja kerro minulle milloin olen väittänyt, että asiallisuus rajoittaa sananvapautta?! Tai ettei sananvapautta voisi olla jos arvostaa asiallisuutta?! Mistä ihmeestä revit noita juttuja, vai vääristeletkö...
  20. R

    Menikö PMMP liian pitkälle?

    Minä taas osaan avata vanhukselle oven, oli sananvapautta tai ei. Mieluummin kuitenkin avaan sen demokraattisessa yhteiskunnassa jossa se sananvapaus vallitsee. En nyt ylipäätään oikein ymmärrä, miksi tämä keskustelu piti viedä sananvapauslinjalle tai asettaa nämä kaksi toisistaan riippumatonta...

Yhteistyössä