Hakutulokset

  1. K

    Vauvan lattiapeiton teko ja pesu

    Mun äiti teki meille tuommosen, missä on toinen puoli fleeceä ja toinen jotain ihan "peruskangasta" (heh, sori, en tiedä mitä toi on :D). Oon pessy 50C, hyvin on puhdistunut ja pitänyt muotonsa. Ei haise pahalle tms. Muistaakseni tuollakin fleecellä oli pesuohje 30, mutta otin riskin ja pesin...
  2. K

    Kun lapsi itkee kovin, hänen päänsä alkaa särkeä tosi lujaa..

    Sama täällä, ollut aina.
  3. K

    Mukavat julkkikset

    Hanna Talikainen, Maija Vilkkumaa, Paula Koivuniemi tulee ensimmäisenä mieleen mukavien joukosta. Aa ja Remulle kans ääni täältä :)
  4. K

    Ylimieliset julkkikset?

    Laura Voutilainen, Matista ja Teposta se toinen, en muista kumpi :D Ja Olli Lindholm on myös melkonen tapaus.. Onneksi on ihaniakin julkkiksia :)
  5. K

    Perheessä mies työtön ja äiti kotiäiti, silti pitää olla kaksi autoa.

    Meillä kaks velatonta autoa, mie kotona ja mies töissä. En tiiä, ei välttämättä tarvittais kahta autoa, mutta helpottaa elämää kun on molemmilla oma. Enkä kyllä pode huonoa omatuntoa kahdesta autosta.
  6. K

    Milloin turvaudutaan IMUKUPPIIN synnytyksessä??

    Mulla autettiin imukupilla sen vuoksi, kun ponnistusvaihe oli kestänyt jo 1h 40min, enkä yksinkertasesti enää jaksanut. Kokonaiskesto synnytykselle oli 23h. Mieki pelkäsin etukäteen, että jos sitä joudutaan käyttämään, mutta en tuntenut sitä ollenkaan. Ja meillä ei edes tytölle tullut sitä...
  7. K

    Kertokaas viikkorahasysteemeistänne!

    Tosiaan, rahankäyttöä ei opi ikinä, jos ei saa rahaa käsitellä. Ei se auta mitään, että tilillä on rahaa ja ne saa sitten isompana käyttöön. Mie en saanu nuorempana ikinä viikkorahaa, tai meillä viikkoraha käytettiin niin, että saatiin tietyllä summalla ostaa karkkia ja isä / äiti maksoi...
  8. K

    Saakeli, annan periksi miehen takia, vaikken oiskaan halunnut:/

    Te ootte keskenänne naimisissa, sinä et ole naimisissa anoppis kanssa, saati sitten miehes. Jos anoppi saa teidän liiton hajotettua tempuillaan, niin heikoissa kantimissa on.
  9. K

    Saakeli, annan periksi miehen takia, vaikken oiskaan halunnut:/

    Jotenkin näissäkin jaksan uskoa siihen, että sen minkä taakseen jättää sen edestään löytää... Ihmiset tekee typeriä asioita, on tehny aina ja tulee aina tekemään. Miltäs susta tuntuis, jos olisit itse 30 vuoden kuluttua samassa tilanteessa? Et saisi nähdä lastasi etkä lapsenlapsiasi? On asioita...
  10. K

    Syyskuun tulokkaat 2010 **** Joulukuussa **** (Päivityspyynnöt YV:llä, kiitos!)

    Pitääpä pitkästä aikaa tännekin kirjoittaa, facebookissa tulee kyllä käytyä päivittäin.. Täälläkin käyn, mutta en vain ole saanut aikaiseksi kirjoittaa! Voimia koko Daskin perheelle, teillä on kyllä ollut äärettömän raskas syksy!! :hug: Meillä tuttia syödään silloin kun kovasti...
  11. K

    Mitä omien vanhempienne tekoa tai kasvatusmetodia kauhistelette?

    Fyysinen kuritus. Selkäsaunat vyöllä tai risulla. En voi ymmärtää!!! Olen jälkeenpäin asiasta kysynyt sekä äidiltä, että isältä mutta he ajattelevat asian edelleen olevan ok; lapsista ei saa kasvatettua kunnollisiksi ilman fyysistä väkivaltaa. Se, että asioista ei puhuttu. Jos esim. kysyin...
  12. K

    G: Löytyykö taloudestanne aseita?

    Löytyy useampia aseita, kaikki luvallisia ja asekaapissa ovat lukkojen takana.
  13. K

    Toimitus kysyy: Raskaus ja tupakointi

    Paljonko sinulla oli tapana polttaa ennen raskautta? Ennen raskautta poltin vaihtelevasti 10-20 savuketta päivässä. Miten pääsit tupakasta eroon? Kun tein raskaustestin, poltin sen jälkeen 2 savuketta ja lopetin. Minulle on aina ollut itsestäänselvää, että raskauden & imettämisen aikana...
  14. K

    Syyskuun tulokkaat 2010 **** Marraskuussa **** (Päivityspyynnöt YV:llä, kiitos!)

    [B]Karstasta/B] pikainen maininta; meillä auttoi se, että ennen suihkua harjasin tytsyn päätä aika kauan, sitten laitoin Erisania oikein paksusti ja annoin hetken vaikuttaa --> suihkuun niin jopa lähti karsta. Saman tein myös tuohon otsaan, vähän raaputtelin ja paksusti rasvaa ja pesin pois niin...
  15. K

    Syyskuun tulokkaat 2010 **** Marraskuussa **** (Päivityspyynnöt YV:llä, kiitos!)

    Meillä oli eilen 2kk neuvola, mitat neidillä 4660g (3660g) ja 59cm (51cm). Pitkä ja hoikka tyttö :) Neuvolatäti naureskeli, että taitaa tulla melko sosiaalinen tapaus, kun nyt jo kovasti jutteli, jokelteli ja kiljahteli :p Mie kyllä puhunkin & laulan tytölle koko ajan ja kovasti hän vastailee...
  16. K

    epäonnistuneesta imetyksestä...

    Anneke: Samaa olen miettinyt, mutta toisaalta voiko olla refluksia, jos tätä järjetöntä pulauttelua ilmenee vain silloin kun annan omaa maitoa, korvikkeella ei? Alusta asti on kyllä pulautellut paljon, eikä se kokonaan lopu korvikkeellakaan, mutta merkittävästi vähenee kuitenkin. Meillä on...
  17. K

    Miten kivaa on taas tää elämä!

    Sodankylässä on ainakin lunta, ollut jo monta viikkoa :) Tällä hetkellä pakkasta -17. Mie en oo vielä tehny mitään muuta ku pessy pyykkiä, saa nähä jaksaako edes muuta tehä :P
  18. K

    Jos vauva ei ole kiinnittynyt, niin miten on käsketty menemään sairaalaan, makuultaan vai istualtaan?

    Lks? Mulla lks, ja vaikka oli laskeutunut mutta ei kiinnittynyt niin sanottiin että napanuora voi vielä luiskahtaa :confused:
  19. K

    Oletko katunut koiran hankintaa?

    Sama täällä. Minä en jaksa enää panostaa koiraan, onneksi mies sentään jaksaa vielä.. Mutta huono omatunto, pitäisi tehdä koiran kanssa enemmän.. :( *muoks* ja meillä koiran hankkimista mietittiin lähes vuosi, eli ei mistään hetken mielijohteesta otettu. Lapsi oli odottamaton & iloinen...

Yhteistyössä