Hakutulokset

  1. S

    Onpas ilkeä kommentti! :/

    Olen täysin varma, että Tytsi saa osakseen niin paljon sontaa enimmäkseen ikänsä takia...ei mielipiteiden. Jos joku toinen esittäisi samat mielipiteet, ei hän saisi niin paljon haukkuja.
  2. S

    perheväkivalta

    Minä olen kokenut samalla tavalla väkivaltaa lapsuudessani kuin sinäkin ja se tuntuu vieläkin yhtä pahalta! Välillä tulee tilanteita jolloin pelko taas iskee syvälle sieluun ja sydämeen kun näkee jotain tms. Tulee kummallisia oireita. Se on kamalaa, eikä tiedä miten sen kanssa voisi elää...
  3. S

    mulla onnellinen liitto

    Mukava kuulla et usealla ihanaa,mut näinkö minulla takana 15v oltu yhdessä odotan 7 lasta,yksi lapsistani kuoli vaikean sairauden jälkeen....niin kylläpä se koettelee ketä tahansa,mutta RAKKAUS kestää meil edelleen,paitsi tiukkaa taloudellisesti,koska mies ei pystynyt töis olemaan 2v kun piti...
  4. S

    Minkä ikäisiä lapsia ja oma ikänne?

    Olen 37 vuotias. Lapsia meillä on viisi 15v p,13vt,11vt,5vt ja 1v 3kkt. =)
  5. S

    Hämeenlinnassa synnyttäneet

    On tullut viime vuosien aikana vierailtua useaan otteeseen K-HKS:ssa synnyttämässä. Synnytyksiini oon ollut melkoisen tyytyväinen. Kätilöistä suurin osa on mukavia, asiallisia ja ammattinsa osaavia. Kivunlievityksistä Hämeenlinnassa käytetään melko paljon PC-puudutusta, varsinkin...
  6. S

    ruokakulut kuukaudessa

    Meillä on lapsia 9, joista poikia kuusi (5 9-17 v, jotka syövät valtavasti). Olen itse myös kotihoidontuella (350 e/kk). Ruokakulumme ovat 800-900 euroa/kk (sis. vaipat ja pesuaineet). Aamuisin keitän aina puuron; kalliita ja sokerisia muroja en osta (joskus corn flakeseja). Käytän paljon...
  7. S

    Ruokakulut kuukaudessa

    Meillä menee 800 euroa kuukaudessa, sis. pesuaineet ja vaipat. Katson kyllä tarkkaan,mitä ostan; on pakko, kun perheessä on 11 henkeä, joista kuusi poikaa (6-17 v);). Itse olen kotihoidontuella (kuopus 1 v), joten raha on tiukalla. Leivon paljon itse, ostan tarjouslihaa, paljon jauhelihaa...
  8. S

    minkä kokoisia 5-vuotiaita?

    meilla tyytö 111,5 cm ja 18 kg =)
  9. S

    Miten saisin lapseni aikaisemmin nukkumaan?

    itse olen vähentänyt yksivuotiaani päiväunia...muuten valvoi vaikka kuinka kauan iltaisin kun muut lapset olivat nukkuneet jo monta tuntia :)
  10. S

    imetätkö puolitoista vuotiasta

    Juu olet oikeassa jokainen saa tehdä itse ihan mitä haluaa ja imettää ihan vaikka kouluikää asti ,mutta terveydenhuoltoalan ammattilaisena vaan tiedän ettei siitä mitään hyötyä lapselle ole muuta kuin läheisyyttä, mutta saahan sitä muutenkin annettua lapselle kuin imettämällä hyvänen aika!!!
  11. S

    vesirokkoon helpotusta!

    Voisit soittaa terveyskeskukseen ja saada sitä kautta reseptin apteekkiin antihistamiinilääkkeestä joka auttaa kutinaan. Se voi olla myös vähän väsyttävä mutta kannatta antaa ainakin yöksi niin lapsesi saa nukuttua. Tulehtuneisiin rakkuloihin/rupiin voit laittaa apteekista saatavaa metylensineä...
  12. S

    imetätkö puolitoista vuotiasta

    Noin pitkästä imetykssestä on kyllä hyötyä kehitysmaissa muttei täällä Suomessa. Mielestäni se on vaan äidin vaikeutta luopua vauva-ajasta ja roikkua itse vauvassaan kiinni. Kyllä se on ihan tervettä kehitystä antaa vauvankin itsenäistyä ja lopetta se tississä roikottaminen jo viimeistään yksi...
  13. S

    Keskustelupalsta vl-suurperheiden äideille

    \ Saanko kysyä,että miksi vain vl-äideille? =)
  14. S

    mitenkäs teillä

    meillä on annettu yleensä lahjat ja käyty ulkona hienosti syömässä kahdestaan, erään kerran kutsuttiin lähisuku kakkukahville, kun nuorimmainen oli pieni otimme mukaanulos syömään ja sitten kun olivat isompia mies järjesti yllätys hotelliviikonlopun hääpäivänä. Nyt kun on vaavi ,niin käytiin...
  15. S

    Jatkuva yskä

    astma oireilulta vaikuttaa.Yskä on astman pahenemisvaiheen yksi oire ja monesti astman puhkeaminen alkaa juuri pitkittyneellä loppumattomalla yskällä(Minulla). Astmaan voi sairastua ilman sukurasitetta, mutta perinnöllisyyttä on osoitettu eli jos olis sinulla lähisuvussa lääkäri ottais nopeammin...
  16. S

    Ruoka apua!?

    Broilerikiusausta. Valmista peruna-sipulisekoitusta, broilersuikaleita ja ruokakermaa. Uunissa helposti ulkoilun aikana tulee!
  17. S

    Kiva synttärikakku

    Pyöreästä kakkupohjasta vastakkaisilta reunoilta leikkaa kaarevasti korvien malliset palaset ja asettele ne saamasi "tiimalasin" muotoisen kakun yläosaan. Koristele lehmäksi tai hevoseksi. Laita korvat lurpalleen niin saat koiran... vähä hankala selittää... Tai leikkaa pyöreä kakkupohja...
  18. S

    Parvorokkoa...onko kellään ollut?

    minulle sanottiin neuvolassa(OIkein lääkärille soittivat kysyäkseen asiasta), että alle rv 26 parvorokko on vaarallinen.Sille ei voi tehdä mitään, mutta äiti on tehostetussa seurannassa, mutta ensin joutuu ultratutkimukseen.
  19. S

    Sisko synnytykseen

    Minulla kahdesta ensimmäisestä oli eri tukihenkilöt mukana, hyvin eni henkilökunta oli asiallista.kolmannessa iskä sitten uskaltautui mukaan ja otin vielä siskoni mukaan seuraksi. Tiesin, että jos siskoni on yksin se tekee mut sekopäiseks ja jos mies on yksin niin se voi kyllästyä koko puuhaan...
  20. S

    sektio

    minun sektio kokemukseni kirjoitin juuri kohtaan pelottako sektio?Useimmilla kokemus on erilainen ja siihen vaikuttaa niin monet seikat. MInulla itselläni on ollut niin helpot synnytykset, että synnytän enemmin, kuin otan leikkauksen, jos saa valita.Viikon siinä menee ennekuin on tunne, että ei...

Yhteistyössä