Hakutulokset

  1. P

    Mitä olette tänään tehneet?

    Viettänyt aamun naapureiden kanssa "brunssilla" kotona, eli valmistanut ruokaa. Nukkunut päikkärit. Siivonnut päivittäiset perusimuroinnit sun muut. Laittautunut tyttären kanssa. Käynyt koko perheellä päivällisellä ravintolassa. Sauna-ilta. Karkkia sohvalla odottaessa miestä leffa seuraksi...
  2. P

    Raskausajan liikunta/mammojen liikunta

    Hyvä jos vastaukseni antoi "potkua" :D Täällä ei ole tunteja tarjolla Etelä-Suomen tapaan, joten aikavalikoima on suppeampi. Aluksi minulle sopi mainiosti noin 15 alkavat, kun vauva nukkui toiset päikkärit. Illalla oli vaikeampi lähteä, kun imetys oli tiheämpää ja esikoinen piti laittaa varhain...
  3. P

    mä olen selvinnyt ilman työntekoa koko elämäni

    Minä olen aina ollut työihminen. Olen opiskellut kaksi ammattia (kaksi korkeakoulututkintoa) ja työskennellyt opiskeluajat, vaikka esikoinenkin syntyi tuolloin. Nyt olin kotona vuoden esikoisen ja pikkukakkosen kanssa. Aika on hieman kullannut alkuajan muistoa, mutta tuo vuosi oli elämäni...
  4. P

    Kummiudesta kieltäytyminen,koska..

    Jos sinä kummina voisit olla se vankka tukijalka lapsen elämässä?
  5. P

    Raskausajan liikunta/mammojen liikunta

    Kaksi lasta. 4v ja 1v. Esikoisen aikaa en muista tarkasti, mutta kutakuinkin raskausajan liikunta noudatti samaa kaavaa. Ohjasin ryhmäliikuntaa jonnekin 35 raskausviikolle saakka. Monipuolisia lajeja pumpista spinniin. Viimeinen treeni 12h ennen synnytystä kuntosalilla. Odotus siis meni...
  6. P

    Onko mitään apuvälineitä lumiliikuntaan 2 ja 3-vuotiaiden kanssa?

    Meillä Yamo reppu jossa voi kantaa muistaakseni 25kg.
  7. P

    Onko ketään muu käynyt samana päivänä useamman kerran mäkkärissä tai hesessä?

    Yhdyn useaan edelliseen, eli en edes samalla viikolla palaa samaan paikkaan uudestaan, eikä syynä olen henkilökunta!
  8. P

    Minkä ikäisenä muksunne maksaa teille ruokarahaa?Jos siis tuloja enee,kuin..

    En ole koskaan maksanut enkä maksata lapsillanikaan! Siis vaikka asuvat kotona ja käyvät välivuotena töissä.
  9. P

    Paljonko teillä painaa 4- ja 5v tytöt?

    Meillä taitaa olla 100cm ja 16kg
  10. P

    Kuinka paljon muut äidit harrastaa liikuntaa viikossa?

    Ryhmäliikuntaa 6h viikossa ja siihen päälle 3 juoksulenkkiä.
  11. P

    Miten olette lopettaneet yösyötöt, vai onko vauva itse lopettanut?

    Lisään, että tyttö lopetti yösyömisen, koska en enää suostunut antamaan tissiä yöllä, eikä pullo kertakaikkiaan kelvannut yöllä. Poika lopetti itsekseen.
  12. P

    Miten olette lopettaneet yösyötöt, vai onko vauva itse lopettanut?

    Meillä loppui yösyöminen tytöllä joskus 6kk ja pojalla reilut 2kk. Poika tosin palasi kuukaudeksi tissille siinä 5-6kk iässä.
  13. P

    1,5 vuotias 6 tuntia lentokoneessa?

    Minä tulin viikko sitten mieheni kanssa 4- vuotiaan ja 11 kk ikäisen kanssa kanarian lennolta. Lento oli Oulu- Teneriffa. Meno oli 6h myöhässä, joten siitä tuli yölento. Isompi nukkui koko matkan, herätin laskeuduttua. Pienempi heräsi vajaa tunti ennen laskua. Nukkui jo kentällä sylissä...
  14. P

    onko teillä joku tietty päivä viikosta siivouspäivä?

    Kun olen ollut tän vuoden kotona lasten kanssa olen yleensä keskiviikkoisin pölynnyt ja vaihtanut lakanat ja torstaisin imuroinut ja luutunnut. Nyt kun työarki alkaa taas, siivoan varmaan samaan tapaan, tai sitten torstaina koko huushollin. Saa sitten aloittaa viikonlopun puhtaassa kodissa.
  15. P

    11kk vanhan ruoka

    Meillä syötiin jo lähes normiruokaa ennen ulkomailla saatua vatsatautia, joka pisti pojan hedelmäsose ja mehu-linjalle (kummaa juottaa vauvalle mehua, kun maitoakaan ei saa antaa, kun se nousee het ylös :) Tytölle annoin mehua kunnolla ehkä kahden vuoden iässä). Otan vauvan ruoan isosta...
  16. P

    Nukkumaansiirtymirutiinit

    Poika on 10kk. Samat iltatoimet ovat olleet pitkään, sieltä 6kk asti. Iltapala (puuro ja maito) 19:30 tienoilla. Iltapalan jälkeen hampaiden pesu, pottailu, suihku tai amme, yöasu, iltasatu, iltapullo (vielä 10kk asti iltatissi) ja unille. 20:30-21:00 poika nukahtaa itsekseen omaan sänkyynsä...
  17. P

    Mikä on mielestäsi maksimi alkoholimäärä Äiti-ihmiselle per viikko?

    Pari kertaa kk juon noin keskimäärin. Silloin 1-3 siideriä tai illan tapaan kuoharia voi menna lasi jollei kolme.
  18. P

    Päiväunien lopetus

    Niin ja illalla nukahtaa varsin helposti aina ennen 21. Ennen meni ainakin 21.30 saakka ja huoneessa joutui ravaamaan monesti.
  19. P

    Päiväunien lopetus

    Lopetin pakottamisen unille kun vauva syntyi tytön ollessa reilun 3 vuotta. Pistän joka päivä levolle 45 min omaan huoneeseen lounaan jälkeen hetken leikittyään. Tyttö lukee, juttelee itsekseen ja joskus (noin 2 krt viikossa) nukahtaa. Se on minun ja vauvan oma hetki, joten en alun jälkeen ole...
  20. P

    4v nukkumaan omaan huoneeseen

    Tyttö nukkunut omassa huoneessa 9kk alkaen. Pikkukakkonen 2kk alkaen. Iltasatu, jutustelu ja unimusiikki soimaan. Unessa tovin kuluttua. Molemmat! Yöllä heräävät tasaseen tahtiin, joskus tulevat viereen, joskus vanhemmat menevät viereen. Jokainen yö on omalainen.

Yhteistyössä