Hakutulokset

  1. M

    Toukomurut 2014 ~ Tammikuussa

    Täällä ilmoittautuisi vielä yksi äippä mukaan. LA 23.5, miisu78, 35v, 2. lapsi, phks Olen lueskellut tätä palstaa silloin tällöin, ja vihdoin sain niin paljon irti, että kirjoittaisinkin. Mulla oli tänään rakenneultra ja tyttöolo vaihtui poikalupaukseen :) Samalla lääkäri katsoi kohdun...
  2. M

    lapsen pieni päänympärys

    Meillä molemmilla vanhemmilla on normaalit päänympärykset eikä suvussa ole ilmeisestikään erityisen pienipäisiä ihmisiä. Lääkäri sanoi, että päänympäryksen pitäisi kulkea samassa tahdissa pituuskasvun kanssa. Jos pituuskasvu pysähtyy/hidastuu, tapahtuu sama päänympäryksen kasvulle. Meillä...
  3. M

    170/54.5, miten pudottaa painoa?

    BMI:si on tällä hetkellä 18.86 ja normaali bmi tulisi olla 18.5 - 24.99. Jos painaisit 50kg olisi bmi 17.3 eli olisit jo liian laiha pituuteesi nähden. Muistathan pitää järjen mukana laihduttamisessa, jos haluat alarajoilla mennä, niin muutaman kilon verran bmin mukaan voit laihduttaa. Hyvä...
  4. M

    lapsen pieni päänympärys

    onko teidän vauvoilla ollut pieniä päitä ja mitä sen vuoksi on tehty? Meillä 10kk neuvolassa todettiin, ettei pojan pää enää ole kasvanut, vaan käyrä on lähtenyt laskusuuntaan. Päänympärys oli siis 10kk neuvolassa mitattuna 43.3 ja 3 viikon päästä siitä 43.4. Nyt ollaan käyty lastenlääkärin...
  5. M

    Vinkkejä imetyksen lopettamiseen, pliis!

    Meillä lopetettiin imetys 10kk vanhana. Meidän poika oli myös oikea tissitakiainen. Erityisesti yöt oli meillä hankalia, kun poika piti tissiä tuttinaan ja nukkui siis tissi suussa. Meidän poika meni unikouluun ja siinä yhteydessä tissin syönti lopetettiin kertaheitolla. Illalla annoin viimeisen...
  6. M

    Miten nukutatte yöunille teidän 7kk vauvan?!?

    Meilläkään poika 6kk ei huoli tuttia, maitoa ei voi juoda pullosta (vettä kylläkin) ja viihtyy aina ennen nukkumaan menoa tissillä. Ilman tissiä ei ole enää yritettykään nukuttaa. Poika siirtyi 4kk ikäisenä viereen nukkumaan, kun sai niin mielettömiä raivareita omassa sängyssä. Saattoi omasta...
  7. M

    ** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vauvautuneet **

    Moikka! Ilmoittautuisin mukaan tähän ryhmään. Olin odottajissa mukana ja nyt vihdoin saan aikaiseksi liittyä mukaan. Olen myös kiinnostunut FB-ryhmästä. Elikkäs Miisu78 - poika - 29.8.2011 Lueskelin tänään kirjoituksianne ja koin suurta helpotusta, kun täällä kirjoitellaan vauvan...
  8. M

    Vauvan 7 vkoa rytmiä pitäisi muuttaa - miten?

    Meille sanottiin neuvolassa, ettei alle 6kk vanhan vauvan rytmiä saa yrittää muuttaa. Ja neuvolan tätin mielestä vauva saattaa muuttua kärttyisäksi, jos väkisin rytmiä yritetään muutella. En tiedä oikeasti onko noin, mutta meillä oli sama homma, pikkuinen valvoin tosi myöhään illalla, mutta...
  9. M

    Elokuun 2011 pikkuiset joulukuussa

    Hyvää loppu vuotta kaikille :) Olen kovin pettynyt vauvaoppaisiin. Missään ei puhuta, että vauva alkaa itkemään ja nukkumaan huonosti 3 kk iässä. Päinvastoin, vauvan pitäisi nukkua 6 tuntia ja itkut helpottaa.. Meillä on käynyt just toisinpäin. Poika on kovin levoton yöt, olisi mielellään...
  10. M

    Vauvan kanssa matkustaminen ja aikaero

    No niin, matka Thaimaassa onnistuneesti takana. Tuli aika paljon turhaa tavaraa kannettua mukana, mutta ehkä parempi näin päin. Aikaerosta Thaimaaseen päin aikaero ei vaivannut vauvaa laisinkaan, vaan ryhtyi saman tien nukkumaan tosi hyvin siellä. Ehkä siihen vaikutti lentokoneessa hieman...
  11. M

    Elokuun 2011 pikkuiset joulukuussa

    Täällä olisi uusi tulossa tähän keskusteluun. Elikkäs: Miisu poikavauva syntyi 29.8.2011 viikolla 41. Pituus 51cm ja paino 3365g. voisiko joku laittaa minulle myös fb:n kutsua, jos sellainen ryhmä vielä toimii? Ihanaa joulunodotusta kaikille
  12. M

    Vauva hoidossa loman aikana?

    minusta se riippuu pitkästi teidän lapsesta sekä siitä,kuinka paljon lapsi on viettänyt aikaa hoitopaikassa. Jos hoitopaikka on lapselle kuin toinen koti, niin miksi ei voisi olla..
  13. M

    Vauvan kanssa matkustaminen ja aikaero

    Mukava kuulla, että joku muukin uskaltautuu reissuun pienen kanssa. Mekin ollaan lähdössä vajaa 4 kk vanhan vauvan kanssa thaimaahan 3 viikoksi. Aikaerosta en osaa sinulle sanoa, mutta olen kovasti kysellyt eri puolilla vauvan kanssa matkustamisesta. Lentokoneeseen kannattaa varata vauvan...
  14. M

    Mirena-kierukasta

    yritin tänään varata aikaa hormonikierukan laittoa varten gynekologille. Synnytyksestä on nyt 2 kk ja imetän täysin. Lääkäri sanoi, ettei hormonikierukkaa voi laittaa, kun imettää ja kyseessä on poikavauva. Poikavauva saa kuulemma äidinmaidon kautta naishormoia. Sama lienee pätee pillereihin...
  15. M

    ~Elokuun pikkuiset elokuussa. ~ Tämä on MEIDÄN kuumme!!~

    Poikavauva syntyi 29.8.2011 Niin se tuli lähtö edellisen kirjoittelun jälkeen. synnytys kesti 31 tuntia, siinä tiesi vauvaa synnyttäneensä. viikkoja oli siis 41+0. Mutta kaikki hyvin ja olo on onnellinen pienokaisen kanssa :) On se niin ihana pienokainen! Miisu
  16. M

    ~Elokuun pikkuiset elokuussa. ~ Tämä on MEIDÄN kuumme!!~

    Sain nukuttua jopa tunnin, sen jälkeen 8 minuutin välein melkoisia supisteluja. Sängyssä ei enää pysty olemaan supistusten aikana, vaan liike tuntuu parhaalle. Laukku on lähes pakattu ja loputkin tavarat odottavat pöydällä kassiin laittoa varten. Miestä en vielä herättele ja hätyyttele.. Vielä...
  17. M

    ~Elokuun pikkuiset elokuussa. ~ Tämä on MEIDÄN kuumme!!~

    Mä oon noihin kipuihin pyytänyt miestä lämmittämään kaurapussia, se auttaa hitusen erityisesti selän puolelta tuleviin supistuksiin. Meillä vaan koira on yhtä kiinnostunut pussista kuin minä.. välillä taistelua kumman se on :D
  18. M

    ~Elokuun pikkuiset elokuussa. ~ Tämä on MEIDÄN kuumme!!~

    Täälläkin ollaan jo lasketun ajan yli. Toivoin kovasti, ettei vauva vielä eilen olisi tullut, kun oli semmoista ohjelmaa, jonka halusin hoitaa pois. No nyt sitten ei ole muuta kuin odottelua.. Viikko sitten alkoi menkkamaiset kivut, mutta nyt ne on pahentuneet ja viime yö meni potiessa niitä...
  19. M

    ~Elokuun pikkuiset elokuussa. ~ Tämä on MEIDÄN kuumme!!~

    *poks* 40 tuli täyteen ja laskettu aika olisi siis tänään. Yhtenä kappaleena vielä mennään.. Miisu ja maha-asukki 40+0
  20. M

    Ehdotelkaas lapsiperheeseen sopivaa koirarotua!!

    meillä on russeli ja se on sopeutunut erittäín hyvin lapsiperheeseen. Tosin meidän russeli on vielä nuori ja sillä on intoa kaikkeen todella paljon. Omat perheenjäsenet on jo siihen tottuneet, mutta vieraiden lasten kanssa saa vähän tarkkailla, kun olisi niin innokas leikkimään hieman rajummin...

Yhteistyössä