Hakutulokset

  1. kaffetauko

    Olenko muka ankara vauvan suhteen?

    ei ymmärrä juu, siksi kai se onkin aikuisen ymmärrettävä lapsen puolesta, että yö ei ole leikkiaikaa vaan silloin nukutaan. ja lapsi sitten tähän ohjattava. tekisin niinkuin sinä teet (tai rakentaisin jonkun tippumisesteen, että laps saisi hyöriä keskenään sängyssä kunnes nukahtaisi kun jäisi...
  2. kaffetauko

    Moniko on varautunut että lapsi voi tarvita luokkaretkelleen rahaa?

    luokkaretket ovat koulun toimintaa ja lain mukaan siksi maksuttomia (eri asia toki joku vapaaehtoinen kiskaraha). Vanhemmat voivat kerätä rahat reissuun, mutta mukaan on päästettävä myös ne, joiden omat vanhemmat eivät ole keräykseen osallistuneet / mitään maksaneet. Että siinä mielessä...
  3. kaffetauko

    Voinko vaatia korvauksia: huollossa hävitettiin puhelimestani kaikki kuvat ja videot?

    jos sieltä huollosta sinulle lupasivat, että eivät poista kuvia ja sitten poistivat kuitenkin, niin jonkinlainen korvaus olisi mielestäni aiheellinen. Jos taas vaadit tyyliin laitoit sähköpostia tai kerroit jollekin kassa-apulaiselle toiveesi, mutta kukaan ei luvannut mitään, niin kyse on...
  4. kaffetauko

    Lapselle käytetyt kengät??????

    mie olen miettinyt sitäkin, että jos kerran jokaisella on omanmallisensa jalka ja näinollen se kaverin jalan muovaama kenkä ei sovi toiselle, niin mille prosentille sitten täysin sopii se kenkätehtaan kenkäkoneen muovaama malli. Kun eihän ne ihan mitään rakettitiedettä ole nuo peruskengät...
  5. kaffetauko

    Tää on nyt varmaan TOSI tyhmä kysymys...

    nimenomaanhan ne vaikuttavat juuri silloin, kun solut ovat jakaantumassa, tai siis että jos on kaksi solua ja toinen niistä sitä säteilyä saa, niin kun ihminen on valmis, puolet sen soluista on siitä säteilyä saaneesta, eli vaikutus on paljon laajempi (tieteellistä selitystä oikeen pukkaa ;) )...
  6. kaffetauko

    Tää on nyt varmaan TOSI tyhmä kysymys...

    ei kait se röntgensäde sitä jää tutkimaan onko alkio kiinnittynyt vai ei?
  7. kaffetauko

    4,5-vuotiaan kanssa ongelmia...:(

    no näin ekana juttuna, jos jäähyä tykkäät käyttää, niin anna jäähy sen mukaan, miten lapsi tekee väärin, äläkä sen mukaan, miten paljon sinun päässäsi se sillä hetkellä kiehuttaa. Eli jätä nuo äiti hermostuu -kohda tuolta pois. Vaikka hermostuttaakin, älä raivoa vaan hoida homma. Ja jos...
  8. kaffetauko

    nyt vasta alkaa tosiaan suututtaa

    ymmärrän kyllä toista puoltakin, jos laps on puhellut ties mitä karkaamisensa syyksi, väkivaltaa tai muuta. eihän siinä lasta uskalla tuossa tilanteessa kotiinsa luovuttaa vaan nimenomaan tahtoo, että asia hoidetaan viranomaisten kautta. -> toki pieleen menee jos itse alkaa näitä selvittelyjä ja...
  9. kaffetauko

    Yritin tarjota uusia vaatteita...

    mie en taas ymmärrä tätä :) jos tykkään pitää lapsella omaan silmääni sopivia vaatteita, niin samalta kai se silmästäni tuntuu niitä katsella kotonani kuin muuallakin. Tai oikeastaan, kotonahan niitä enemmän tulee katseltua, muualla kuitenkin on jotain muutakin johon huomio kiinnittyy. Jos taas...
  10. kaffetauko

    Miksi viikonloput menee aina tappeluksi?

    no jos se toinen jo samantien nousee, niin en minäkään kyllä asiakseni ottaisi toista pysäyttää ja itse nousta puoliunesta lasten kanssa :) mitä jos vaan sanoisit, että sun vuoro ja jäisit nukkuun?
  11. kaffetauko

    Lapsi ei ole saanut eskarikavereilta kutsuja synttäreille :(

    Jos nyt oikeasti se suurin murhe on että lapsi tulisi hyväksytyksi ryhmässä ja saisi kavereita, niin ehkä tämä ei ole äidiltä ihan paras asenne: Miten olis vaikka: olipa kiva, että tulivat juhliimme. koska kaveritilanne ei vielä kuitenkaan eskarissa muuttunut huomattavasti parempaan...
  12. kaffetauko

    Miksei muka heteroa gynekologia kiinnostaisi teidän pillu?

    voi hyvin olla, samalla tavalla se kiinnostuva voi olla se yleislääkäri joka painelee mahaani taikka se hammaslääkäri joka kiinnittää huomionsa huuliini. tai se eilinen ohikulkija. en osaa nähdä suurta eroa. (ja tuskin nyt kuitenkaan juurikin minusta :) )
  13. kaffetauko

    Tulevat illanistujaiset ahdistAAA

    kai se on niinkin, että eniten vieraiden viihtymiseen voit vaikuttaa viihtymällä itse hyvin. se tarttuu sitten vieraisiinkin.
  14. kaffetauko

    Kuukauden ikäinen vauva perhekerhoon?

    jos ei isompia sisaruksia kavereita vailla tai akuuttia tarvetta yrittää löytää mammakavereita, niin itse en menisi. muttei varmasti mikään estä, etteikö voisi. Mieluummin tuon ikäisen kanssa itse menisin johonkin symppikseen kahvilaan kaverin kanssa kuin perhekerhoon vieraiden räkäisten...
  15. kaffetauko

    Väärin vahdittu?

    no minusta suurin ongelma ei ole sitten sinun ja lasten vanhempien välillä, vaan miehessäsi. Aika vaikea on noille miehen lapsillekin jos pitää erikseen tajuta kysyä teiltä molemmilta, eli kun on omalta isältään kysynyt, että sopiiko teille, ja isä on sanonut että sopii, niin ei silti ehkä...
  16. kaffetauko

    Väärin vahdittu?

    erikoista. et kai sinä sille harrastuksellesikaan kiukuttele jos se tahtoo sinut luokseen juuri tiistaina klo. 17 (eikä "ota huomioon, että sinulla on muutakin elämää"), vaikka sinulle siihen päällekkäin tulisi joku toinen meno? aikuisena päätät, kumman tahdot tehdä, ilmoitat sen kyselijöille ja...
  17. kaffetauko

    Lapsen kolmi-/nelikielisyys

    samaa mieltä tai jos ei kotiäidiksi niin laps enkunkieliseen hoitoon / aupairi joka puhuu jotain noista kolmesta kielestä tms. hoitoratkaisuksi. olen koulussa tavannut jo aika ison lapsen, jolla oli kanssa neljä kieltä, muttei osannut niistä mitään äidinkielentasoisesti. ja olihan se aika...
  18. kaffetauko

    Millainen rytmi noin 1 vuotiaillanne, jotka ovat päivähoidossa?

    alkaa olla jo vähän kiire sen rytmin muuttamisen kanssa.. Eli kait olette suunnitelleet tuon asian hoitavanne jo etukäteen? Aika huonosti menee hoidon aloitus jos eka viikon on tillintallin ja huono mieli jo pelkästä unenpuutteesta ja rytmin vaihdoksesta saati sitten koko uusi tilanne muuten.
  19. kaffetauko

    Muita jotka toivoneet lapsena vanhempien eroa?

    toivoin niin pitkään kuin muistan.. alakoulun ylemmiltä luokilta asti nyt ainakin, ihan pienenähän tuollaista ei osannut niin täsmällisesti ajatella. hienoa huomata, kuinka varmasti joku jonkun psykologisten roolien kirjan lukenut täällä tietää tämänkin tunteeni minua paremmin.. olen siis...
  20. kaffetauko

    Miten opettaa lapsi tyytymään vähään ja vaatimattomaan elämään.

    tyydy siihen itse (tai ehkä vielä parempi, älä puhu tyytymisestä), ole onnellinen ja elä täyttä elämää sekä henkilökohtaisesti että lapsen kanssa. esimerkin voima nääs :)

Yhteistyössä