Hakutulokset

  1. himpatti

    Miksi eskassa ollaan nyreinä, kun lapsi ei tulekaan eskaan?

    Mä olen kanssa sitä mieltä, että kyllä vielä eskarivuonna voi ja saa pitää "omia lomia" jos se mahdollista on! KOulussa ei sitten voi. Se on kyllä ihan hyvin tiedostettu. Ja onneksi meidän eskarin tädit on samaa mieltä! Ovat iloisia, että lapsi saa mennä välillä "mummilomalle" ja ottaa...
  2. himpatti

    ETTÄ MUA V*TUTTAA tuttavan apinointi = MATKIMINEN??!

    Tutulta kuulostaa... Vuosia sitten olin ihan imarreltu, kun eräs silloinen ystäväni halusi lainata hääpukuani. Lainasinkin. Mutta sitten ilmeni, että huntu, kampaus ja kimppukin olivat lähestulkoon identtiset... Ei ihan, mutta tunnistin kyllä ja mieskin katsoi, että onpas aika samannäköinen...
  3. himpatti

    Miten teidän pikkulapset sanoo angry birds?

    Ämbi böös
  4. himpatti

    ruskistin karjalanpaistilihan

    Juurikin näin! Laitan ensin kuivana kuumaan uuniin ja kun on ruskistuneet niin vasta vesi ja mausteet. Ja silti haudutetaan niin monta tuntia kuin vain joutaa.
  5. himpatti

    Prolaktiinikoe ?

    Keltarauhaskoe eli progesteroni: Yksi määritys on yleensä riittävä ovulaation toteamiseksi, mikäli näyte on otettu kierron 18. - 24. päivien välillä. Luteaalivaiheessa mitattu progesteroniarvo, joka on yli 15 nmol/l, osoittaa ovulaation tapahtuneen. Haluttaessa tarkempaa tietoa keltarauhasen...
  6. himpatti

    Prolaktiinikoe ?

    Näyte otetaan, kun potilas on ollut hereillä vähintää kaksi tuntia, mieluiten klo 10 - 14. Arvot ovat aamulla korkeammat kuin päivällä. Usein tarvitaan kaksi määritystä prolaktiinin perustason selvittämiseksi, koska eritys on vaihtelevaa. Näin sanoo labran ohjekirja.
  7. himpatti

    Kemiat kohtaa, me emme

    Tiedän tunteen. Joskus vuosia, vuosia sitten koin saman. Ja todellakin mies, jota en voisi lähelläni sietää! Ja silti... Ohimenevää, onneksi!
  8. himpatti

    Millä tutkinnolla mainos alan työntekijäksi?

    Kyllä mä kanssa lähtisin siitä, että mainosalalla olis hyvä osata tota kielioppia vähäsen. Kirjottaa vaikka yhdyssanat oikein... Vaikka kaikkea järettömän typerää ja huonosti suunniteltua ja kirjoitettua kyllä näkee. Ehkä ne on niiden oppimishaluisten innokkaiden harrastelijoiden tekemiä? Eiku...
  9. himpatti

    Annatko viikkorahaa 4v lapselle?

    En anna edes 6-v:lle kun ei rahanarvosta mitään tajua. Nyt ollaan alettu miettiä, että annettaisko 11-v:lle. 13-vuotiaalla on ollu vk-raha systeemi pari vuotta, vähän sillä lailla vaihtelevalla menestyksellä...:) Kuka niitä muistaa?
  10. himpatti

    Kun raskaus vie järjen

    Hormonit varmaan tekee tepposet. Sehän on yksilöllistä miten kehenkin vaikuttavat. Jossain vaiheessa synnytyksen jälkeen alkaa helpottaa, mutta puhu ihmeessä ammattilaisille! Mielummin ennemmin kun myöhemmin!
  11. himpatti

    Miten lievität stressiä?

    Käy säännöllisesti aromaterapiassa! Sillä hoituu stressi pois! :)
  12. himpatti

    Vanhempieni hoitovirhevalitus...sairaanhoitajana on rasittavaa kuunnella neutraalisti vieressä.

    No, mikset sano, että lakkaa valittamasta?!? Kun kerran tiedät paremmin. Kerro tuo, minkä kirjoitit ja käske aikuisen ihmisen olla hiljaa.
  13. himpatti

    Ihon varhainen vanheneminen, nyt hyvät neuvot kehiin!

    Vaihda luonnonkosmetiikkaan ja käy ensin kosmetologilla selvittelemässä ihotyyppiäsi ja hoito-ohjeita saamassa.
  14. himpatti

    4v tytöllä kaverisynttäreille meno. Antaisitko mennä?

    En kyllä kässää miksi noin nuoret lapset tarvii viedä 100 km päähän?? Kyllä ton ikäisille ihan kotisynttärit on vielä aivan riittävät. Riippuisi erittäin monesta seikasta, päästäisinkö. Mihin mennään, kuka valvoo, millä kuljetetaan jne...
  15. himpatti

    Onko kenenkään lasten huone kalustettu IKEAsta?

    Jokaisella jotakin, mutta ei kaikki kalusteet.
  16. himpatti

    Lounas tänään

    Mietin et meenkö Heseen vai Subwayhin...:p
  17. himpatti

    Onko se Jyskin laatu ihan p**kaa?

    Ikeassa on kyllä ihan laadukasta kamaa ja kokoamisohjeet on selkeät. Juurikin kokosin yhden lipaston ja totesin, että koko systeemi on suorastaan nerokas! Toimii erittäin hyvin,on tukeva ja kiinnitysmenetelmät on piilossa katseilta, mutta tukevat. Jyskin ja Sotkan kamat on kyllä ihan todella...
  18. himpatti

    Pari kysymystä koiran juoksuaikaan liittyen

    Meidän narttu ei myöskään ole kauhean siisti, ollaan ihan suosiolla pidetty parin pahimman viikon ajan pöksyjä sisällä. Onneks siivoo lattialta, jos huomataan tuoreita tippoja! :)
  19. himpatti

    Te kenen lapset käy ratsastustallilla

    Samaa mieltä!
  20. himpatti

    Te kenen lapset käy ratsastustallilla

    Jostain syystä tuntuu sosiaalisissa taidoissa olevan usein vähän hiomisen varaa. Mutta asiansa osanneita kuitenkin, ketkä olen tavannut.

Yhteistyössä