Hakutulokset

  1. Sadeyes

    Huhtikuun hurmurit 2016

    Meilläkin oli 1v neuvola. 9850g ja 77cm. Isoveli oli 1v neuvolassa 11kg ja 79cm vaikka syntyessään pienempi (mutta pieni tämä kakkonenkin kun alle 3kiloa...) Kiva kun kaikki kerhossa, parturissa ym sanoo että "joko se 1v täytti! Hirveän pieni, ei uskoisi!" ..... o_O Ajattelin että olisi ollut...
  2. Sadeyes

    Huhtikuun hurmurit 2016

    Anscu mulla on paniikkihäiriötausta ja tuota esikoista kun rokotettiin ja se oli mun sylissä niin aloin itkeä ja täristä hysteerisesti ja terveydenhoitaja käski mun poistua ulos koska mun reaktio vaan lisää vauvan pelkoa ja itkua. Joten ei mene ihan noin kun ajattelet että aina olisi parempi...
  3. Sadeyes

    Huhtikuun hurmurit 2016

    Minä teen kakun ja voileipäkakun. Vieraita tulee tosin vaan 5 ilmeisesti. :D Pitäisi tehdä sokerimassasta kakun päälle pehmopupu, leikkipalikoita jne ja juhlat on ens viikon lauantaina. Poitsu saa maistaa vähän kakkua mutta aika tiukkis olen muuten lisätyn sokerin suhteen koska sen...
  4. Sadeyes

    Huhtikuun hurmurit 2016

    Meillä on turvakaukalo vielä, poitsu osaa istua täydellisesti ja jalat on jo aika koukussa kaukalossa mutta suositushan on: "Lasta suositellaan kuljetettavaksi selkä menosuuntaan niin kauan kuin hän sopii istuimeen, mutta ainakin kolmeen ikävuoteen saakka. Koukussa olevat jalat eivät ole...
  5. Sadeyes

    Huhtikuun hurmurit 2016

    Katjuska tällä mun kaverilla on ihan kiinteä kk-palkka vaikka lapsien määrä vaihtelee. Jotenkin tosi outoa että missään voi saada täyspäiväisestä työstä n. 700e kuukaudessa käteen ! Mutta näin Vaasassa.. :eek: Meillä iski hirveä flunssa etenkin pieneen. Toinen poski ja pylly on ihan tulehtunut...
  6. Sadeyes

    Huhtikuun hurmurit 2016

    Anscu mun kaveri on Vaasassa kunnalla töissä perhepäivähoitajana ja tienaa alle 1000e bruttona kuussa, 8h päiviä 5pv viikossa... en oo kuullut että missään olis noin huono palkkaus eli varmaan aika paikkakohtaista ja kannattaa tiedustella oman kaupungin palkkausta.. Meillä syödään tosi...
  7. Sadeyes

    Huhtikuun hurmurit 2016

    Pähkinäpuu kiitos kysymästä! En ole jaksanut käydä lukemassa edes hetkeen täällä kun sain migreenin, en ole koskaan eläessäni potenut päänsärkyjä kuin joskus harvoin niin vähäisenä että ilman lääkkeitä selvinnyt mutta nyt joutui mennä ihan lääkäriin asti kun tuli niin paha kohtaus että itkin ja...
  8. Sadeyes

    Huhtikuun hurmurit 2016

    Itse tilasin sellaisen perässä vedettävän soivan ja välkkyvän toukan ja sen lelun missä napeista painamalla nousee eläin luukusta. kaks lahjaa per lapsi. meillä on esikoisen synttärit 4pv jouluaaton jälkeen eli rahan menoa on.. synttärilahjaks esikoinen saa yhden kalliin lahjan (90e iso...
  9. Sadeyes

    Huhtikuun hurmurit 2016

    Pähkinäpuu onnea hurjasti! 10.viikko meneillään, laskettuaika 28.6. Ekassa neuvolassa laittoi ultraan että varmistuu laskettu ja ultran mukaan olisi 2.7 (itekkin arvelin näin koska pitkä oli se eka ja vika kierto) Mutta eivät ilmeisesti vaihda päivää, näkee sitten np-ultrassa. Hyvä että maitoa...
  10. Sadeyes

    Huhtikuun hurmurit 2016

    Kiitos kaikille! Meillä oli kondomi vaihtelevasti käytössä ja yritin varmoja päiviä ovistesteilä katsoa mutta en ovista koskaan bongannut (imetys pisti päiviä sekaisin). Tarkoitus oli ehkäisyrengas laittaa ja sitä kolmatta yrittää vähän isommalla ikäerolla mutta tulee nyt koettua tämä...
  11. Sadeyes

    Huhtikuun hurmurit 2016

    Heippa pitkästä aikaa! Lukemassa olen käynyt mutta millään ei ole ehtinyt kirjoittaa, vauvakin ryöminyt jo ennen 6kk ikää vauhdilla eteenpäin ja syö kaiken eteen osuvan niin vahtia täytyy kokoajan ! Kävi sitten niin että meillä odotetaan jo nyt kolmatta. 2 kuukautiset ehti olla, neuvolan mukaan...
  12. Sadeyes

    Huhtikuun hurmurit 2016

    Nöösikkä me oltiin Espanjassa kun tämä vauva oli 1kk. Ei tietenkään sillon soseita syönyt mutta siellä niihin vauvan soseisiin on aina lisätty suolaa, sokeria ja vaikka mitä. En tiedä löytyykö nykyään jotain luonnollisempia, en usko. Samoin kaikki kosteuspyyhkeet on vahvasti hajustettuja vaikka...
  13. Sadeyes

    Huhtikuun hurmurit 2016

    Pippuri123 meillekkään ei tullut maitoaltistuksesta esikoiselle oksentamista tai ihottumaa mutta allergia diagnosoitiin huutamisen ja selvästi turvonneen mahan takia. Tämä erittäin osaava lastensairaalan lääkäri sanoi että ruoka-aineet monesti oireilevat vain suolistossa eikä iholla. Ja niinhän...
  14. Sadeyes

    Huhtikuun hurmurit 2016

    Meillä oli neuvola eilen (vauva huomenna tasan 2kk), paino 5555g ja pituus 57cm! Viikon takaisesta neuvolalääkäristä oli siis tullut 355g :whistle: Vaavi syntyi niin pienenä että päätti sitten ihan tosissaan että nyt on päästävä miehen mittoihin. :) Otettiin se rota eikä tullut...
  15. Sadeyes

    Huhtikuun hurmurit 2016

    Huhtihapsukaista komppaan että kyllä pullollakin vauva on siinä lähellä ja katsoo silmiin ym. Imetys kuitenkin vapauttaa tiettyjä hormoneja ja tulee sellainen raukea, onnellinen olo mistä ainakin itse tykkään :) Ja pulloruokinta ei tee kenestäkään huonompaa äitiä. Ne omat morkkikset kokeneena...
  16. Sadeyes

    Huhtikuun hurmurit 2016

    Mulle imetys on tosi tärkeetä. Sekin että siitä saa suojan samoja tauteja kohtaan mihin itselläni on suoja, uskalsi sinne eteläänkin lähteä, pullovauvan kanssa en olis lähtenyt. Vaikka vauva herää 2-4h välein yöllä syömään ja välillä väsyttää niin se on kuitenkin niin lyhyt aika mun elämästä kun...
  17. Sadeyes

    Huhtikuun hurmurit 2016

    Meillä pidettiin päätä pystyssä sylissä ollessa jo sairaalassa ja mahallaan lattialla ollessa nousi jo 3viikon ikäisenä pää ylös. Siitähän tietty heti olin huolissani mutta neuvolan terkka kehui niin kai se ihan normaaliakin voi olla. o_O
  18. Sadeyes

    Huhtikuun hurmurit 2016

    Kapusha meidän esikoinenhan ei pulauttanut / röyhtässyt koskaan ja sitten alkoi huudot. Yöt nukkui klo 22 - 05 ja koko päivän huusi hereillä. Neuvolassa sanottii että ei voi olla maitoallergia kun ei oksenna ja ei ole ihottumaa, vein yksityiselle jossa lääkärk sanoi heti huutavaa poikaa...
  19. Sadeyes

    Naistenklinikalla keväällä 2016 synnyttäneitä?

    Kun itse lähdin synnyttämään niin ensin soitin kättärille ja sieltä sanoivat että heillä on täyttä, mene naikkarille ja huokasin helpotuksesta että jes mielelläni. :D Perhehuone olis varmaan saatu, aika vähän tuntu porukkaa olevan mutta tilanteet elää ja koskaan ei voi tietää etukäteen saako...
  20. Sadeyes

    Naistenklinikalla keväällä 2016 synnyttäneitä?

    Minä synnytin nyt huhtikuun alussa siellä. Synnytykset hoidetaan 5kerroksessa, synnytyssali oli paljon siistimpi ja hienompi kuin 2011 esikoista synnyttäessä siellä alakerrassa... perhehuoneessa usea oli mutta itse en sellaista ottanut. Remonttia ei huomannut mitenkään eikä mitään meteliä ollut. :)

Yhteistyössä