Hakutulokset

  1. S

    Kyllä esikouluksi riittää 4 tuntia, loppupäivä voikin olla kerhoa

    Tässä olen samaa mieltä. Vaikka mun lasten eskarissa täytyy nyt jo olla taidot hyvin pitkällä, jopa jo tammikuussa, kun kouluvalmiutta aletaan testailla. Meillä eskaria pidetään koululla, mutta kuitenkin omana eskarina. Mä olen niin taas varmistunut tämän vuoden aikana mielessäni siitä, että...
  2. S

    Suuvedellä pesukone puhtaaksi

    :headwall: Minä torvi kokeilin tuota aiemmin viikolla, koska aiemmasta koneen puhdistuksesta oli jo aikaa ja suuvettä kaapissa. Pitikin jälkeenpäin tarkistaa oliko juttu mahdollisesti julkaistu aprillipäivänä... Sen verran kamala haju koneesta tuli tuon pesun jälkeen, kun ennen pesua ei haissut...
  3. S

    Lapsen kaverien "ruokkiminen"

    Meillä pidemmät välimatkat kavereille, joten vierailut eivät ole jokapäiväisiä. Omia lapsia on kuusi, joista osa vielä pieniä. Töistä palatessa enimmillään paikalla on ollut kymmenisen henkeä. Meillä on leipä- ja välipalavärkkejä varattuna kaappiin koululaisia varten ja niitä saa syödä kaverien...
  4. S

    Haluatko leikkimielisen ennustuksen tulevista lapsistasi?

    Jos vielä palaat, niin uteliaisuuttani minäkin...:) 39v ja 6 lasta
  5. S

    Milloin lapselle voi antaa keittämätöntä vettä?

    En tiedä tarvitseeko enää ollenkaan keittää pikkuvauvan juomavettä. Meillä ei ole oikein pienenä vettä juotu ollenkaan, mutta ehkä kuitenkin olisin parin, kolmen kuukauden ikään asti keittänyt. Eihän enää silmien puhdistamiseen käytetty keitettyä vettä vierihoito-osastollakaan.
  6. S

    Rahaa lahjaksi omalle lapselle ?

    Ei ole kylmää. Sittenhän raha menee juuri tarkoitukseensa ja lapsi saa käyttää sen haluamallaan tavalla.
  7. S

    KLARNA-osamaksu - kusessa tuon kanssa

    Oletko mahtanut valita oikean vaihtoehdon sieltä Klarnatili-vaihtoehdosta. Siellä on hämäävästi kaksi klarna tili -vaihtoehtoa ja pitää huomata lukea ne ehdot, että tietää kummanko valitsee. Itse joskus valitsin väärin ja ostokseeni tuli kuluja saman verran kuin ostokseni maksoi. Ei toki ollut...
  8. S

    miten kipeän lapsen viet tarhaan/kouluun?

    Meillä ei kovin äkkiä flunssan takia jäädä pois. Kuume tai todella,todella vetämätön olo flunssan takia voi olla syy kotiin jäämiselle. Meillä nuhat ja yskät kestävät välillä pitkäänkin, joten ei ihan kolmen päivän poissaolo töistä edes riittäisi lapsen tervehtymiseen.
  9. S

    Kuinka paljon makeaa voit syödä kerralla ennen kuin sinulle tulee todella pahaolo?

    Minä varmaan ihan mielettömän paljon. Kysymyksen nähtyäni ajattelin, että minun pitää laittaa vastaukseni perään joku häpeämismerkki, mutta ihanaa, että on muitakin, joille maistuu herkut:)
  10. S

    yli 40-vuotiaan monimonisynnyttäjän (9:s synnytys edessä) riskit?

    Lääketieteellisesti ei tietoa. Mikäli niitä synnytyksiä tasaisin väliajoin, melko useasti, niin uskoisinpa, että kroppa toimii ihan hyvin. Itsellä jännitys ja pelot on ollut aina henkisiä. Hassua myös se, että mitä useampi synnytys itsellä on ollut takana, sitä enemmän seuraava synnytys on...
  11. S

    Kaksi pientä lasta ja miestä laiskottaa

    Kuule se ei muutu siitä yhtään miksikään ellet saa jotenkin keskustelulla miehellesi selväksi, että päivän askareet ei lopu siihen työajan loppumiseen. Koitappa ehdotta vaihtaisitteko osia. Minä sain aikanaan parisuhteessa kuulla äitiyslomien aikana, että kun olen vain kotona... Aikaa myöten...
  12. S

    Lääkäri pyys lopettamaan röökaamisen

    Niinpä, voishan sitä kuolla aiemmin monesta muustakin syystä :) Ei vain. Mitäs, jos elämä hymyilisikin juuri siinä vaiheessa, kun tupakointi aikaistaa kuolemaasi. No ei tämänkään kannattaisi antaa vaikuttaa, koska se olisi vain jos... Mitä turhia miettiä tulevaisuutta, kun nauttia täysillä...
  13. S

    Teurastaako eskariope minut

    Se opettaja varmaan nyt tutustuu koko porukkaan kaikessa rauhassa. Jonkun kommentoijan kommenttiin viitaten aikuinen ei voi ilmoittaa lastaan kouluun kuusivuotiaana ilman perheneuvolan lausuntoa. Minulle sanottiin, että eskariin voi mennä vuotta aiemmin, mutta siihenkin vaatii perheneuvolan...
  14. S

    Miksi nainen antaa pillua ekalla kerralla?

    Tätä pitkää ketjua läpilukematta oma vastaukseni on, että taitaisinpa itsekkin antaa, kun takana on kaksi vuotta ilman:)
  15. S

    Pärjääkö 40-50v mies tappelussa 20-30v miehelle?

    Hui! :) Mä tällaisena maalaisena ajattelin tosiaan vain rehdinpuoleista nyrkkitappelua, mutta ei sellaisia taida enää edes olla. Nuo kaksi mainitsemaasi mä ymmärrän, mutta toi viimenen nyt ehkä turhaa. Ehkä se noiden ensimmäisten kontaktien myötä kanssasi jo välttelee sua tulevaisuudessa eikä...
  16. S

    Pärjääkö 40-50v mies tappelussa 20-30v miehelle?

    Oliskohan niin, kuin kuvittelisin, että tällä nuoremmalla saattaa olla raaemmat keinot tappelussa. Vanhempi saattaisi luottaa rehdisti nyrkkeihin, ja pärjätä hyvinkin. Nuoremmalla saattaa kuitenkin olla raaempi, epärehellisempi ja kovempi peli ja lisäksi apuvälineitä. Rehdissä nyrkkitappeöussas...
  17. S

    Tämä tunne varattua miestä kohtaan tekee kipeää, miten tästä pääsee yli?

    Ei siitä pääse yli:) Vuosien myötä saatat tutustua johonkin muuhun ja hetkeksi tuo varattu ihastus jää taka-alalle. Jos ihastuksesi on aivan valtavaa, niin vilauksenkin näkeminen tuosta ihastuksesta, vaikka vielä vuosienkin jälkeen, saa aikaan saman kipeäntunteen. Vielä pahemmalta voi tuntua...
  18. S

    Paljonk annat lapsille käyttörahaa?

    Mun esikoinen 14v. Mä en oikeastaan anna varsinaisesti käyttörahaa. Pyydettäessä annan ja välillä kysyn onko rahaa, kun johonkin lähtee. Kesäkuussa lähti omien vanhempieni kanssa laivalle ja annoin 50 euroa. Ei ollut käyttänyt sitä ollenkaan, muita rahojaan parikymppiä. Synttärirahat on yleensä...
  19. S

    Antaisitko, jos mahdollista, oman raskautesi lapsettomuudesta kärsivälle ystävälle?

    Raskauttani en pystyisi antamaan, mutta sukusolujani kyllä.
  20. S

    Pikkumetsän aapinen

    Saattaapa olla, ettei kovin ole myynnissä käytettynä. Tuo aapinen on joskus ollut meillä päin Tori.fi:ssä. Koita laittaa ostoilmoitus toriin.

Yhteistyössä