Hakutulokset

  1. Ä

    Mun mielestä alkomashooli yliarvostettua

    Tuntuu, että se vaan on niin tärkeetä joillekin tai aika monelle, että edes pikkasen saa jotain kaljaa tai viiniä. Että pitää itseasiassa aina ostaa kun halvalla saa ja aina ottaa edes vähän jos mahdollista. Mä olen sattumalta nykyään aika raitis. Joskus ennen perhettä olen alkoholijuomista...
  2. Ä

    Miten usein teillä tälläinen fiilis

    "Olen ulkopuolinen, kukaan ei välitä, olen huumorintajuton ja tylsä. Mussa täytyy olla jotain vikaa. Täys nolla" Mulla taas tämä fiilis ja tuntuu pahalta. Säännöllisesti tulee ehkä kerran kuussa ja siitä mieleeni tulikin että voisko osa syy olla hormonikierrossa. Alkuviikosta olin ihan...
  3. Ä

    Mitä teidän 1v täyttäneet osaavat?

    1,1 vuotias liikkuu jo hyvin sisällä ja kiipeilee. Ulkona kompuroi jos möykkyjä. Ei osaa puhua muuta ku äiti silloin kun hätä. Syö itse puurot ja muusit lusikalla. Potalla käy sujuvasti.
  4. Ä

    10-12 kk ikäisten totuttelu tavalliseen ruokaan

    Just lueskelin neuvolasta saatua opusta Imeväisikäisen lapsen ruoka s. 22 sanottiin että tuon ikäisen ruuanvalmistuksessa voi käyttää maitoa tai rasvatonta maitojauhetta. No sehän helpottaa ihan älyttömästi kun muutenkin söisi jo kaikkea. En olekkaan tätä enne tiennyt.
  5. Ä

    mihin kellonaikaan 10 kk heräävät viimeisiltä päikkäreiltä?

    Nyt tuli vielä pakkaset sekoittamaan päikkäreitä kun eihän häntä sisällä saa normaalisti nukutettua. Nyt heräsikin 3 h päikkäreiltä jo 14. Katsotaan miten jaksaa illan. Voihan se olla että noihin vauvoihin ei tehoa mikään vaan määräävät itse tapansa. Mutta kyllä se varmaan viisainta on mennä...
  6. Ä

    mitä jenkkeihin kannattaa lähettää ettei tulliin jää

    Siis vanhalle isäntäperheelle lähettäisin paketin. Meripostina haluan lähettää maksikirje alle 2 kg olisi tarkoitus lähettää. Meneekö suklaat ja kahvi tulliin. Mitä paketin päälle kirjoitetaan jos ei tullattavaa. Kiitos tietäjille
  7. Ä

    Turvaistuimista kyselen 2

    Pääätin istuttaa Two Way Eliteen selkä menosuuntaan, samaan kuin siskonsakin aikoinaan ja naapurin poika. Istuimella ikää siis ehkä 7 vuotta, mutta sillä ei kai merkitystä kun on ehjä ja kolaroimaton.
  8. Ä

    mihin kellonaikaan 10 kk heräävät viimeisiltä päikkäreiltä?

    Pohdin tässä vaan ja nyt tänään aloitinkin kokeilun, että muuttuuko vauva mitenkään jos en laita häntä enää kolmansille vaikka heräisi toisilta päikkäreiltä jo 15 aikaan. Ekat päikkärit alkaa yleensä jo 9:30 ja seuraavat 13:30 ja nukkuu kerralla 1,5 h. Meidän vauva nukkuun 21-5:30 eikä hän...
  9. Ä

    mihin kellonaikaan 10 kk heräävät viimeisiltä päikkäreiltä?

    ja montako tuntia päikkäreitä yhteensä nukkuu. Entä yö unien pituus ja onko yösyöntiä vielä.
  10. Ä

    Kuinka paljon isit jaksavat leikkiä lastensa kanssa?

    Samoin. En voi kehua enkä moittia, joten lapsilukukaan ei ihan hirveesti tule meillä kasvamaan.
  11. Ä

    onko lapsen sukupuolella oikeasti väliä?

    On kyllä harvivaisen kauniisti sanottu. Osahan tietää jo ennen synnytystä saavansa vammaisen lapsen.
  12. Ä

    vaikea ystävystyä

    Lueskelin tota vanhaa kirjoitustani. Eipä ole uusista tutuista sen parempaa tullut. Kiireisiä ja vaikka ovatkin saman henkisiä, eivät varmaan ole vailla ystävää ja tilaa uudelle ei ole. Harmi.
  13. Ä

    Liikuttavinta...

    Kaikkeista ihanin on vauvan naurusta ryppyyn menenvä nenä.
  14. Ä

    ei pulloa, ei unilelua, ei tuttia, edes tuutulaulua

    Joo-o. Kaikki nuo pois käytöstä. Tutit lojuu lelukorissa leluina, jospa hoksaisi idean. Unilelu sängyssä, mutta ilman käyttöä. Tuutulaulua en ole edes muistanut ja nuo soittopelit on myös jääny käyttämättä. Esikoisella oli käytössä kaikki pulloa lukuun ottamatta.
  15. Ä

    vauva kynsii ja raapii

    Onko kellään muulla vauvaa joka kynsii ja raapii erityisesti kasvoja. Aika epä mielyttävää kun ei voi ottaa vierelle sänkyyn kun kynsii kasvot ja vetää isosiskon tukasta. Mikään ei käy korvikkeeksi ainakaan aamulla ja puhetta ei usko. Ikää vasta 9 kk, mutta voimat on jo aika kovat ja kynnet...
  16. Ä

    Milloin olette antaneet vauvalle lusikan käteen?

    Heti kun kiinteet alotettu vai myöhemmin? Oman esikoisen kohdalla en muista, milloin olisin antanut.
  17. Ä

    kuinka nuorelle nokkamuki käteen

    Ostin 5 kk vauvalle nokkamukin. Miten vanhoina olette antaneet vauvalle nokkamukin käyttöön? Vettä ajattelin ruokailun päätteeksi tarjota.
  18. Ä

    soseiden aloitus, montako kertaa päivässä

    Kuinka monta kertaa päivässä annan perunaporkkanaa vauvalle? Entä marjasosetta? Tarkoitan näitä ihan ensimmäisiä maistiaisia kun annetaan vain teelusikallinen.
  19. Ä

    Miten antaa pakit loukkaamatta?

    Mutta tuskin tuo ystäväsi tahallaan eli vain miehellensä ja perheellensä. Ehkä hän ei sitä tajunnut. Mielestäni voit sanoa suoraan totuuden vihjailematta, kyllä hän sen varmaan on jo itsekin huomannut.
  20. Ä

    Lapsen kanssa leikkiminen

    Minusta aikuisen ei tarvitse leikkiä jos se ei ole mieleen. Mikä on toiselle ihana kokemus voi olla toiselle väkinäistä. Itse en yleensä leiki, mutta joskus leikin vähän kauppaa tai kampaajaa yms. Yleensä pieni leikkituokio (5-10 min) riittää ja lapsi jatkaa jotain muuta puuhaa ja kaikki on...

Yhteistyössä