Hakutulokset

  1. moekoe

    Muita kotiäitiyteen kyllästyneitä????

    No ei! Oon ollut kotona esikoisen syntymästä, on nyt eskarissa. Nuorempi muksu on 1v4kk. Joskus mietin töihin palaamista, mutta ei ainakaan pariin vuoteen. Tylsää ei tule, vaikka asutaan korvessa, vaiko juuri siksi. Meillä ei samalla kylällä ole muita lapsiperheitä ollenkaan, mutta ihmeesti sitä...
  2. moekoe

    huolehtiiko teidän lasten isät lasten neuvola aikojen varauksesta, käynneistä, vaatteet ajan tasalle, lapsen huomiointi?

    Meillä mies ottaa kotona ollessaan lapset aina huomioon. Mitään tässä pienessä mökissä ei kyllä voisi tehdäkään, lapsilta "salaa" tai huomioimatta. Saattaa pakata lapset autoon ilman varoitusta ja lähteä käymään jossain kyläilemässä tai kaupassa tms. Minä varaan neuvolat ja lääkärit, koska...
  3. moekoe

    Oletko aina valmis vieraskoreuteen?

    Meillä on yleensä siistiä, mutta sekaista. Ei meillä kyllä kukaan käy yllättäen, tai no, naapurin mies käy toisinaan kesken peltotöiden tms toimittamassa jotain asiaa, mutta se ei tule kuistia pidemmälle ja tuskin kiinnittää huomiota mihinkään vaatteisiin tms. (koska oli miehelleni sanonut, että...
  4. moekoe

    G: Joululahjat 2014. tyttö/poika, ikä, lahja

    Meillä eskarilainen toivoo kovasti puhelinta. Katsotaan, jos löytyis joku sopiva, kun eihän tuo sitä oikeasti tarvitse. Toiveita ei ole esittänyt (vielä) suoraan, mutta luultavasti barbie-my little pony- osastoa. Oli puhetta miehen kanssa, että kun tarvitaan uusia läppäreitä muutenkin, niin...
  5. moekoe

    Miksei lapselle voi sanoa suoraan että johonkin voi kuolla?

    Kyllä meillä kuollaan :D Oon aina selittänyt muksulle, että jos tekee näin ja noin niin saattaa kuolla. Eikä siitä ole tullut painajaisia tms. Toi eskarilainen on nyt pienen elämänsä aikana ollut niin monissa hautajaisissa, ja nähnyt erästäkin tätiä huonommassa ja huonommassa kunnossa (sitten...
  6. moekoe

    "Isä" ei lasta halua, minä haluan.

    Minä tekisin näin. Mistä sitä tietää, jos vaikka raskauden edetessä (jos olette väleissä ja tekemisissä) mies haluaakin jollain tavalla olla lapsen elämässä mukana, mutta sitä ei kannata todellakaan odottaa. Pidät lapsen, kun kerran olet siihen valmis.
  7. moekoe

    Minkä ikäisenä teillä on lapset alkaneet kokkailemaan ja leipomaan?

    Meillä eskarilainen on ollut ihan siitä asti keittiöhommissa mukana, kun on osannut seisoa ja kävellä. Nykyään osaa mm tehdä mokkapalat ja makaronilaatikon itsenäisesti. Toki olen keittiössä mukana, mutta lähinnä uunivastaavana sekä varsinkin leivonnassa varmistamassa, että desi on desi...
  8. moekoe

    Miten sukulaiset eivät välitä?

    Ehkä APllä ei lähistöllä ole omia sukulaisia, kyseessä ihmiset, joiden kanssa tekemisissä viikoittain, kuten viestistä tulee ilmi. Edelleenkään ei sille miehelle, mutta kuunnella ap:tä ja vaikka sanoa, että enpä ole tajunnut, että tilanne noin huono. Että ovat jollain tasolla valmiita auttamaan...
  9. moekoe

    Miten sukulaiset eivät välitä?

    Ai, no joo. Kun tilanne tiedettiin, niin sillä lailla autettiin juomariakin, ettei jätetty. Soiteltiin, käytiin. Sen verran. Ei rahaa, ei alkokyytejä.
  10. moekoe

    Miten sukulaiset eivät välitä?

    Ei autettu juomaria, vaan hänen perhettään, kuten ap:n tapauksessa. Autettiin kämpän etsinnässä, lasten hoidossa, muutossa, rempassa, kuunneltiin, tuettiin kuskattiin. Mitä nyt milloinkin. Juoppo joi. Kaikken. Osui pohjaan ja nyt on ollut vuoden juomatta.
  11. moekoe

    Miten sukulaiset eivät välitä?

    Noi on tyypillisiä palstavastauksia. Ikävä kyllä. Mun läheisellä oli vastaava tilanne, oli onnistunut salaamaan juomisensa meiltä, jotka ei asuta saman katon alla... Kunnes ajoi ojaan ja.. no, siitä se vyyhti sitten aukes. Ja kyllä meitä (onneksi ole, joita kiinnosti) mutta osa suhtautui...
  12. moekoe

    Mitä tykkäät e-kirjoista? Että lasten oppikirjat saattaa tulevaisuudessa löytyä netistä?

    Mä itse tykkään perinteisistä kirjoista, kirjakauppojen tuoksu on ihan huumaava. Mutta e-kirjan ajatus on loistava, varsinkin, kun ajattelee, et eskarilainen lähti koulubussilla tänään, uimakamat ja sieniretkelle vaaditut sadekamat repussaan, ens vuonna siellä on lisäks pari kiloa kirjoja...
  13. moekoe

    Huudatteko pahasti lapsillenne?

    Kyllä mä huudan toisinaan. Tänään viimeksi. Edellisestä kerrasta sattuukin olemaan pidempi aika. Mulla väsymys ja riittämättömyyden tunne liittyy huutamiseen. Kun arkea on mieskin jakamassa eikä työreissussa, pääsen lenkille ja hengähtämään hetkeksi sitä jaksaa ton eskarilaisen uunoilut ihan...
  14. moekoe

    Paljonko teidän 1-2 vuotiaat nukkuvat ja mihin aikaan?

    1 vuotiaana suositellaankin siirryttävän ihan normaaliin ruokaan. Esim meillä 1v3kk syö just tasan samaa mitä me muutkin. Perjantaina oli tortilliota. Okei, maustoin ensin jauhelihan vähän kevyemmin, otin pienelle satsin siitä ja loppuperheelle jatkoit lihan maustamista yms. Tuo syö oliiveista...
  15. moekoe

    mitä teillä syödään tänään ? :)

    Kanaa, kasviksia ja riisiä meilläkin. Koska pakastimen tyhjennystä. Kanaa näytän taas hamstranneen :xmas:
  16. moekoe

    Paljonko teidän 1-2 vuotiaat nukkuvat ja mihin aikaan?

    Jos tarjoilua ei lopeteta niin varmaan syö niin kauan kuin tarjoilu pelaa. Lopettamisen jälkeen herää jonkun aikaa kokeilemaan, että saako nyt yöhörpyt, jos ei saa, jatkaa uniaan ja sitä kautta sit nukkuu pikkuhiljaa koko yön...
  17. moekoe

    Paljonko teidän 1-2 vuotiaat nukkuvat ja mihin aikaan?

    Meillä on nukuttu täydet yöt nyt 2kk. Ei tosin herännyt syömään. Heräsi leikkimään. Joskus valvoi vartin, joskus 3 tuntia. Mutta sen yösyötön voi lopettaa.
  18. moekoe

    Paljonko teidän 1-2 vuotiaat nukkuvat ja mihin aikaan?

    Vitsi joo. Jotenkin pitää keikauttaa tätä rytmiä johonkin suuntaan. Meillä vaan tuo eskarilaisen bussille vienti ja koulubussilta haku rytmittää päivää niin, että just siihen perinteiseen päiväuni aikaan meillä ollaan lähdössä valtatien varteen tuuleen ja tuiskuun odottamaan bussia :/ Mutta...
  19. moekoe

    Paljonko teidän 1-2 vuotiaat nukkuvat ja mihin aikaan?

    Meillä olis unelma tilanne, jos tuo nukkuis 7aan, ja ottais päikkärit siinä 13.30 alkaen, mut ei tuu tapahtumaan, kun en millään saa pidettyä tuota hereillä edes yhteentoista. Vaikka oltais kaupassa tms niin nukahtaa (sikeästi) viimeistään autoon kotimatkalla :/
  20. moekoe

    Onko se näin hankalaa aina kahden kapsen kanssa ja missä iässä mahdollisesti helpottaa?

    Tota, ei oo noin hankalaa :confused: Meillä on kaks lasta, 6v ja 1v3kk. Ihan samoin arki pyörii kahden kanssa kuin yhden. Mies reissutöissä, minä keskenäni lasten kanssa kotona. Myös mieheni osaa käydä ja olla lasten kanssa keskenään. Ilman muita aikusia ja apukäsiä. Yleensä miehellä on pinnaa...

Yhteistyössä