Hakutulokset

  1. D

    Kuinka moni teistä EI VIE lastaan hoitoon, jos jää ite sairastavan kotiin??

    Mitäköhän se työnantaja tykkäis, jos jäisinkin lasten kanssa sairastamaan? Jos hoidan kotona lapsia, en voi vaikkapa nukkua koko päivää ja keskittyä työkuntoon pääsemiseen. Sairaus pitkittyy ja palkka sen kun juoksee... Eri asia tietty on, jos lapsikin on sairas.
  2. D

    Testaa henkinen horoskooppisi...

    Testin mukaan kaksonen. Oikeasti kaksonen. Ilmeisesti olen oikein tosikaksonen, koska kaikissa vastaavissa testeissä tulee sama tulos. Ikäänkuin syntymäaika määräisi persoonallisuuden.
  3. D

    Turvaistuimille risuja ja ruusuja

    Kiitokset! Tulisikohan vielä lisää kommentteja?
  4. D

    Turvaistuimille risuja ja ruusuja

    Ai niin. Toiveissa ehdottomasti istuinmalli, joka saa sekä selkä että kasvot menosuuntaan.
  5. D

    Turvaistuimille risuja ja ruusuja

    Olen hankkimassa pikkumiehelle uutta turvaistuinta kaukalovaiheen jälkeen. esikoisella on Britaxin two way elite, joka tuntuu olevan niin haukuttu ja huonona pidetty nykyään, että ehkäpä hankin jonkin toisen mallin. Antakaapa risuja ja ruusuja omille turvaistuimillenne? Millainen on vaikkapa...
  6. D

    Minkäs ikäiset teillä käyttää vielä välikausihaalaria?

    Meidän päiväkodissa on toivottu, että pukemaan opettelevat käyttävät haalaripukua. Niinpä 3,5v poikani käyttää sellaista. Kotona sitten vähän vaihdellen. Puistossa haalari ja muilla reissuilla kaksiosainen puku.
  7. D

    auttakaa, canestenin rasvasta

    Canestenia myydään sellaisessa pakkauksessa, jossa on se puikko+rasva ja sitten molempia erikseen. Sitä samaa ainetta ne kaikki ovat. En muuten suosittele pelkän rasvan käyttöä, koska hiiva alkaa kuitenkin sisäpuolelta ja pahetessaan leviää ulkopuolelle. Se puikko on ensisijainen ja rasva sitten...
  8. D

    G: Meikkipussisi,koska viimeksi olet inventoinut sitä,heittänyt vahat pois ja

    Mulla on nykyään vakiosuosikit (ripsiväri, kulmäväri, meikkipuuteri, rajauskynät ja huulikiillot, lähinnä Cliniquen), jotka myös kuluvat nopeasti. En joudu heittelemään roskiin. Virheostoskynsilakkoja heittelen pois. Näin kotona harvoin tulee käytettyä kovin erikoisia huulipunia tai luomivärejä...
  9. D

    Koirien ja kissojen omistajat

    Meillä kaksi kissaa ja kaksi lasta. Lapset sotkee paljon enemmän. Kun imuroi pari kertaa viikossa, siinä poistuvat niin lasten kuin kissojenkin sotkut. Jos kotona on hyvät tilat lemmikeille ja sopivia materiaaleja sekä kissan vessat kunnolliseset ja hyvin hoidetut , ei kissat juurikaan sotkua...
  10. D

    Miten suhtaudutte lasten kavereihin, jotka pyytävät ruokaa?

    Minulla on vielä sen verran pienet lapset, ettei meillä lapsivieraita käy ilman vanhempiaan. Toistaiseksi olen pyrkinyt vieraanvaraisuuteen. Totta kai vieraille tarjotaan syötävää, joko kahvipullatyyppinen tai sitten sovitusti ruokatarjoilu. Tulevaisuudessa olen kuitenkin ajatellut...
  11. D

    E-pillerit..mitä teillä käytössä

    Mulla oli viimeksi käytössä Yasmin-pillerit reilun puolen vuoden ajan. Niissä ainoa hyvä puoli oli se, että iho pysyi priimakunnossa. Ikäviä oireita tulikin sitten roppakaupalla. Nämä pillerit tekivät lisäksi ehkäisyn tarpeettomaksi :laugh: Aikaisemmin käytössä korkeahormoniset Diane novat...
  12. D

    Hackmanin Kovanaama vs. Tefalin Jamie Oliver-sarja, kokemuksia??

    Niin ja meillä siis pihvit ym. paistetaan kunnon valurautaparilapannulla, joten Kovanaamoja en siihen käyttöön voi suositella, vaikka yleiskäytössä hyvät ovatkin. Eri tilanteisiin eri pannut.
  13. D

    Hackmanin Kovanaama vs. Tefalin Jamie Oliver-sarja, kokemuksia??

    Mun kovanaamakasari ja paistinpannu on menossa nyt uusiksi. Ovat kestäneet yllättävän hyvin, nelisen vuotta, joten niitä voin suositella omasta kokemuksesta. Just JO-sarjasta ei ole kokemusta, mutta muuten olen ollut myös Tefalin kattiloihin ja pannuihin tosi tyytyväinen. Taitavat olla vähän...
  14. D

    Tuleeko hyvä kastike

    Mäkin jättäisin kerman pois. Mä tykkään vähän runsaammasta raaka-aineiden käytöstä, eli mukaan tulisi varmaan sipulia ja valkosipulia, ehkä sieniä tai paprikaa tms ja tietty mustapippuria. Pikkuisen aneemisen näköistä tuosta tulee, joten toivottavasti lisukkeissa on enemmän väriä.
  15. D

    olipas järkevää ostaa vedenkeitin

    Käytän monta kertaa päivässä, eikä meillä ole edes teenjuojia. Kaikki pastan, perunan ym. keitinvedet keitän keittimellä. Lisäksi nuudeleihin ja couscousiin vesi tulee myös näppärästi keittimellä - niitähän sei tarvitse kattilassa kummemmin keitellä. Vauva juo korvikejauheeta tehtyä maitoa, enkä...
  16. D

    Vauva ja pissatulehdua?

    Jos lapsella on vti, hän tulee kyllä nopeasti tosi kipeäksi. Ei syö, ei juo, kuumekin todennäköisesti nousee, viimeistään infektion edetessä. Vti myöskin etenee, ei siis kestä päiväkausia. Nälkäisen vauvan kitinä kuulostaisi nyt osuvammalta diagnoosilta.
  17. D

    Jos teillä olisi aineet mihin vain leipomukseen,mitä leipoisit?

    Jotain suklaista, varmaankin suklaamoussetäytteisiä leivoksia.
  18. D

    Jos pesen farkut 90 asteessa, kuinka paljon ne kutistuu?

    Ei puuvillakuitu enää sitten kutistu, kun se kerran siihen maksimikutistumiseensa pääsee. Tokihan farkut pesun ja rumpukuivauksen jälkeen on napakammat, mutta merkistä riippuen sitten lörähtävät vanhoihinmittoihin. Eri laatuiset puuvillat kutistuvat vähän eri tavoin (mitä laadukkaampi, sen...
  19. D

    deodoranttikysymys (sis.lisäkysymyksiä)

    Lancomen dödöä. Se on ainoa, joka ei ärsytä kainaloita, mutta mukana myös mieto tuoksu. Aikaisemmin käytin Revlonin jo lopetettua dödöä. En hikoile voimakkaasti, mutta kainalot ärtyvät helposti.
  20. D

    söisittekö vielä...

    Ei päiväyksellä ole mitään tekemistä sen kanssa, kunika pitkään ruoka kypsennettynä säilyy. Se tarkoittaa sitä aikaa kun jauheliha säilyy tuoreena. En usko, että 4 päivää vanhasta ruoasta tulee mitään kummempia vatsavaivoja, etenkään jos siinä ei ole maitotuotteita tai muuta herkästi...

Yhteistyössä