Hakutulokset

  1. Mölliäinen

    milloin muilla on kuultu ensimmäinen sana?

    Näin myös meillä :)
  2. Mölliäinen

    nukuttaminen,liian vaikeeta

    Minä en ehkä lähtisi tuohon "huudatus unikouluun", koska se on varmasti itsellekin aika raastavaa.. Tai ainakin minulle olisi.. :/ Meillä rauhoittui yöt ja nukkumaan menot tassuttelu-unikoulun avulla.. On lapsellekin aika paljon hellempi vaihtoehto.. Jokainen tietysti tekee tyylillään...
  3. Mölliäinen

    1,5v. mikä vaippa yöksi?

    Meillä on kestovaipat ainoat mitkä pitää. Aikaisemmin käytettiin yöllä kertiksiä, mut alkoivat fuskata joka yö.. :)
  4. Mölliäinen

    Montako haalaria teillä on?

    Siis esim. välikausihaalareita? Ja entäs talvihaalareita? Sen vielä ymmärrän jos kaksi on, "rönttähaalaria" ja joku parempi. Mut kun joillain tuntuu olevan kolmekin ym.. Onko niille oikeesti käyttöä? :o Muokkaan vielä sen verran, että en siis mitenkään v*ttuilu mielessä kysy, vaan ihan...
  5. Mölliäinen

    Meidän 1,4v. ei huoli enää puuroa aamulla...

    Meilläkään ei pojalle 1v4kk tahdo enää puuro maistua aamuisin. Mutta esim. leipä, jogurtti, hedelmät, kiisseli ym. kelpaavat. Tuolla aikaisemmin joku mainitsi vähä sokerisista muroista, minkä merkkisiä ne ovat? Meillä ei vielä ole poika syönyt muroja, mutta voisi niitäkin kokeilla, että...
  6. Mölliäinen

    tavaroiden viskely

    Meillä poika 1v3kk antaa kyllä ruokapöydässä tavaroiden olla, mutta esim. sohvalta heittää kaikki tyynyt alas (ja jos on esim. kaukasäätimiä, lehti tmv. niin varmasti lentäävät lattialle..). Olohuoneen pöydän kans sama juttu, heittelee kaikki lattialla. Huomaa kyllä, että poika tajuaa ettei niin...
  7. Mölliäinen

    miten opettaa lapsi syömään itse?

    Kyllä se lusikka alkaa sinne suuhunkin eksyä kun vaan aina annat sen lapselle. Aina kun menee lusikka edes suurin piirtein suuhun niin kehu vaan kovasti, meillä pojalle auttoi kun sai positiivista huomiota niin alkoi laittaa lusikkaa uudelleenkin suuhun, että saa kehuja! :D Ja tosiaan sitä...
  8. Mölliäinen

    miten opettaa lapsi syömään itse?

    Jep, lusikka vaan lapselle käteen ja samalla syötät itse.. Käytäntö on paras opettaja syömisen opettelussa! :wave:
  9. Mölliäinen

    Pepun punoituksesta

    Meilläkin pojalla on tuota punoistusta nyt ollu, mut luulen että on johtunu ihan tästä helteestä (vaippa hautonut), koska ei ole syönyt mitään uusia ruokia tmv. Ilmakylvyt ainakin helpottaa oloa ja se punoituskin rauhoittui.. =)
  10. Mölliäinen

    Minkä ikäisenä pois pinnasängystä?

    Vilkaisepa tuosta vähän alempaa tuo miun aloitus "Minkä ikäisenä lapsi oppii laskeutumaan?" :)
  11. Mölliäinen

    Poika siirty pinnasängystä jatkettavaan, nukkumaanmeno ei tahdo onnistua

    ... tai joku muu noista "kasvatusohjelmista" neuvoi just noin, että aina kun lapsi lähtee sängystä niin pitää vain heti nostaa takaisin ja selittää että nyt on yö, nyt pitää nukkua. Ilta illalta niitä palauttamisia tulee vähemmän ja vähemmän. Jos lapsi itkee ns. "huomioitkua" niin siihen ei...
  12. Mölliäinen

    Minkä ikäisenä lapsi oppii laskeutumaan?

    Eli siis tarkoitus olis siirtä poika lähiaikoina pois pinnasängystä, mutta minnuu kauhistuttaa ettei se pysy jatkettavassa.. Minkä ikäisenä suunnilleen lapset oppii laskeutumaan pois sängystä ja onko muilla lapsia jotka pyörii paljon unissaan? Miten näiden liikkuvaisten lasten siirtäminen...
  13. Mölliäinen

    Huudan lapselleni :-(

    Mie olen huomannut saman, että kun ulkoilee (vaikkei aina jaksais) niin ihmeesti ne hermot vaan "löystyy" ja jaksaa taas paremmin iltaan! ;)
  14. Mölliäinen

    ruokajuoma

    Näin myös meillä :wave:
  15. Mölliäinen

    tavallinen maito pullosta

    Meillä on poika nyt 1v3kk. Lopetti pullosta juomisen 9kk iässä, ei enää kelvannut muu kuin nokkamuki. Nykyisin päivällä juo tavallisesta mukista/lasista. Illalla nukkumaan mennessä juo nokkamukista unimaidot.
  16. Mölliäinen

    istumisesta ym.

    Kyllä meillä poika 1v3kk osaa tuon "tahallaan heittäytymisen", hakee sillä aina huomiota etenkin jos joku ei mene mieltä myöten.. Tuo kans kuulostaa tosi tutulta että äidille voi kapinoida niin paljon kun ikinä jaksaa, mutta mummille ja ukille on oikea pikku-enkeli... :saint: Ps.Kyllä...
  17. Mölliäinen

    1-vuotissynttäreistä

    Meilläkin oli itse tehdyt kutsukortit. Vieraina olivat esim. Mummit, ukit, kummit, miehen ja miun sisarukset ja muutama kaveri, jotka ovat olleet lapsen kanssa paljon tekemisissä. Kakun lisäksi tein piirakoita, munavoin ja mokkapaloja. Kaupasta ostettiin vain keksejä.. Taloa koristeltiin...
  18. Mölliäinen

    tutti pois?

    Meillä pojalta jäi tutti pois 9kk iässä, ei vain enää halunnut niin enhän minä toki väkinsin käynyt tyrkyttämään.. :D Pulloakaan ei huolinut 6kk jälkeen, mutta nokkamukista joi ilman vastalauseita..
  19. Mölliäinen

    1-2 vuotiaiden ruoasta mm.herkut

    Mie en ole nähnyt tarpeelliseksi antaa mitään noista pojalle (1v1kk). Maito ja vesi kelpaavat hyvin (nokkamukista tai ihan tavallisesta mukista), niin mehua ei olla tarjottu. Herkkuina hälle ovat esim. maissinaksut, hedelmät ym. Kovasti tykkää myös kun laitan mysliä kippoon kun saa siitä itse...

Yhteistyössä