Tyhjä kohtu - tuulimunaraskaus - ei vuotoja. Kukaan ei kerro mitä tapahtuu :(

Minulle kävi niin että raskauduin puoli vuotta edellisen varhaisen km:n jälkeen nyt uudestaan. Rv6+0 alkoi kuitenkin pyyhkiessä tulemaan ruskeaa tuhrua, jota*ei*siis edes siteeseen asti kertaakaan tullut. Pelko valtasi heti mielen ja pyysin hcg määrityksen verestä. Rv 6+1 se oli vain 688 ja arvasin että ei ole normaali raskaus. 6+2 pönttöön holahti aamulla tummaa verta jossa muutama hyytymä. Ja sen jälkee ei mitään. Menin 6+3 uudestaan hcg määritykseen ja arvo laskenut jo 285:een. Samalla pääsin neuvolan lääkärin tekemään ultraan (ei gyne vaa yleislääkäri) ja hän totesi kohdun olevan täysin tyhjä ja limakalvo normaali paksuinen 9mm. Toisessa munasarjassa näkyi isohko pallura jota kutsui raskausajan normaaliksi kystaksi, suurentuneeksi keltarauhaseksi. Edelleenkään vuotoa ei ollut tullut, pelkkää tuhrua pyyhkiessä. Sanoi raskauden olleen tuulimuna. Sisätutkimuksen ja alatie ultran jälkeen muutaman tunnin päästä alkoi kovat supistukset ja yhden kerran pönttöön ryöpsähteli selvää raskausmateriaalia ainakin kourallisen verran. Kivut oli kovat. Tämän jälkeen ei vuotoja edelleenkään ja tänään 6+5 hcg enää 88. Joka wc käynnillä paperiin jää verta mutta vuotoja ei ole. Alamaha ja alaselkä kipeänä etten kärsi kauaa olla liikkeessä kun kivut yltyy. Ajoittaista huimausta on ja väsymys valtavaa edelleen.

Ymmärrän että raskaus on menossa/mennyt kesken mutta en ymmärrä miten kohtu on voinut olla tyhjä silloin 6+3 yhden veren holahduksen jäljiltä. Vai eikö tuulimunassa ehdi kehittyä mitään näille viikoille? Edes istukkaa ja sikiöpussia? Alkiotahan siellä ei voi edes olla. Mistä minä sitten vuosin sen kerran sitä raskausmateriaalia? Ja mikä minun hcg:n nostanut alunperin ja tehnyt minut raskaaksi? Miksi en vuoda kunnolla? Voiko sinne jäädä jotain vaikka tyhjäksi kohtua väittikin? Mihinkään näihin en saanut vastausta. Kukaan ei ole ollut pahoillaan tai osoittanut minulle mitään empatiaa. Tuntuu että olen ihan yksin ja en oikein ymmärrä miten tämä näin menee. Muiden kokemuksia tuulimunaraskaudesta lukiessani en voi käsittää tätä niukkaa vuotoa. . Tai ei ole vuotoa, vain tiputtelua paperiin. Pakosti herää epäilys, onko raskausmateriaalia jossain muualla? Toisaalta hcg laskee.. voiko olla edes?

Masentaa ja harmittaa kun ei saa vastauksia ja tukea tilanteeseen. Ehkä täältä löytyy jokunen joka voisi oman tarinansa kautta auttaa minua ymmärtämään, mitä tapahtuu? Kauan meni kierron normalisoitumisessa ja milloin mahdollisesti uudestaan raskaaksi? Itsellä juuri nyt tunne että ei edes uskalla yrittää raskautta enää. Pikkuvitonen siis toiveissa ja aiempien neljän kohdalla ei ongelmia raskautua ja raskaudet olleet normaaleja kulultaan.

Kiitän jo etukäteen jos joku vastaisi!
 
Ihan näin pikana.. Ensiksi pahoittelut tilanteesta. Mutta...
Hei..9mm limakalvo ei oo "normaalin paksuinen" siinä tilanteessa et sulla pitäs olla menossa km tyhjennysvuoto! Eli sulla ne pari holahdusta on poistanut paksuinta limistä/raskaustavaraa mutta ei koko settiä. Limisksen normalipaksuus vuodon (esim kk vuodon) jälkeen on jossain millin luokkaa!! Eli vaadi päästä asiantuntevan ihmisen luo! Siskolle tehtiin aikoinaan keskeytys jossa kohtuun jäi pala istukkaa. Vuoto toimenpiten jälkeen oli pelkkää tiputtelua, ultrattiin ja limis oli edelleen paksuhko 12mm luokkaa. Istukan pala oli jääny ja se poistettiin. Vuotoa tuli rytinällä.
 
Tammityttö Kiitos vastauksesta. Kyllä oma olokin on asian suhteen sellainen että tähän ei uskalla jättää. Ja ultraajaan en pysty kauheesti luottamaan.. kaikella kunnioituksella mutta tää yleislääkäri hoitaa normaaliraskauden seurantaa eli tekee ne keski-ja loppu vaiheen tarkastukset. Kyllä pitää päästä äitipolille oikeelle gynelle.
Vuota ei ole tullut yhtään tiistain raskausmateriaalin jälkeen. Pyyhkiessä jäi eiliseen asti haaleeta verta, tänään ei sitäkään enää. Alamahakipuja on ajoittain edelleen. . Ja alaselkä. Paniikissa googletan kaikkea tilanteeseeni viittaavaa ja pelkään pahinpia vaihtoehtoja. Mutta jos tää tässä muka oli nii "helpolla" pääsin fyysisesti.

Lisää vastauksia ois kiva vielä saada =)
 

Yhteistyössä