Aivolisäkkeen vajaatoiminnasta johtuva lapsettomuus

ritva ohohh, toihan on ihan kun jostain tv-sarjasta.... varmaan myöhemmin jaksaa hymyilyttää, mut aika koville oot joutunut! Hyvä että asiat alkaa kuitenkin selviimään. Tuuhan sit kertoo lisää kun oot käyny lääkärissä
 
Hertsileerit...mehän ollaan vallan vaivuttu unholaan...kertokaas nyt missä vaiheessa ootte menossa ja onko uusia kuulumisia?

Ite sain vihdoin tänään lääkäriltä tuloksia. Kokeista selvisi odotetusti että mulla on kasvuhormoonin vajaatoiminta, joten nyt alkaa sitten kasvuhormoonin pistäminen. Ei tosin ihan vielä, sillä oottelen ensin b-todistuksen lääkäriltä ja sit kiikutan sen Kelaan ja kun ne on päätöksen tehneet, voin hakea lääkkeet ja alkaa tuikkiin itteeni joka ilta.

Jatkosta sen verran, että lääkärin mielestä lääke vaikuttaa sen verran nopeesti, että voidaan alottaa heti pian pistämisen jälkeen myös lapsettomuushoidot. Soittelinkin jo polille ja ne lupasivat laittaa uutta aikaa, tässä lähiaikoina, kunhan saavat lääkärin lausunnon ja me päästään piikityksessä alkuun. Joten hyvällä tuurilla päästään asiaan jo ennen kesälomaa.
 
ritva moi vaan pitkästä aikaa! kuullostaa hyvälle että asia on selviimässä ja hoidotkin vielä jopa ennen kesää alkais =)

meillä 3. IVF ei tuottanut toivottua tulosta, nyt sitten vielä yks PAS ennen kesää, ja saa nähdä jääkö sit enää mitään pakkaseen... alkaa toivo hiipua, ollaankin adoptio asiaa harkitsemassa. Kovasti on mietitty että voisko olla jotain mikä estää kiinnittymisen, jotain mitä ei oo kukaan tajunnu...:/

Ollaanhan kuulolla!
 
Ritva76 kiva kuulla että teillä asiat etenee =)

soja oon lukennut että joissain tapauksissa kortisoni tai minidisperin olis auttanut kiinnittymisessä? En niistä tarkemmin tiedä...

omia kuulumisia....plussasin ekasta ivf.stä :heart: nyt kaiketi menossa rv 6+1. Varhaisultra ois rv8, jännittää kovin onko kyytiläinen enää matkassa ym.
 
Hellou!

Pitkäst aikaa... Ekaksi tietysti Tiinulille suurensuuret onnittelut plussan johdosta, mahtava uutinen! :flower: Pidetään peukkuja ekaan ultraan ja että kaikki menee hyvin loppuun asti. Nyt vaan nauttimaan siitä ihanasta odotusajasta - jota onkin odotettu!

Ja kiva kuulla, että myös Ritvalla asiat etenee. Kohta säkin pääset tositoimiin. Onnea matkaan myös sulle.

Sojalle halit :hug: On tää niin epäreilua. Mehän ollaan nyt samoissa lukemissa, eli kolme ivf-hoitoa takana, joista mitään ei ole koskaan alkanutkaan. Turhauttavaa ja ärsyttävää. Sulla on onneks vielä jotain porukkaa pakkasessa, joten peli ei ole vielä menetetty. Toivoa on! Voimia!

Mulla on ollut hoitorintamalla hiljaista, siitä pitkä hiljaisuus palstailussakin. Painoa olen saanut mukavasti nostettua lääkärin määräyksestä, osana tätä projektia, ja sain muuten yhdet luomumenkatkin, mitä ei ole tapahtunut vuosikausiin. Sittemmin lääkäri totesi mulla myös PCOn - kaiken muun mukavan lisäksi. Pari päivää sitten aloitin syömään metformineja, ja on kyllä niin etova olo koko ajan, että saas nähdä miten lihotuskuurin jatko-osan käy jos ei olo tästä parane. Toivottavasti nämä oireet kuitenkin liittyy vaan aloitusvaiheeseen. Sattuisko teillä kenelläkään olemaan asiasta kokemuksia?

Me myös päätettiin, ettei enää ryhdytä näihin järeämpiin (ivf/icsi) hoitoihin, ja laitettiin kuukausi sitten vireille adoptioprosessi. Toistaiseksi asiat ovat edenneet hyvää vauhtia ja ensimmäinen vaihe haastatteluineen ja kotikäynteineen on jo takana. Kyllä tässä vielä vähintään vuosi tai puolitoista menee, ennenkuin saadaan lapsi kotiin, mutta on jotenkin levollinen ja helpottunut olo siitä, kun tietää, että tässä projektissa se odotus kuitenkin palkitaan, ennemmin tai myöhemmin, toisin kuin lapsettomuushoidoissa. Hankin myös koiranpennun, joka on kyllä sekin helpottanut vauva-kaipuuta uskomattoman paljon.

Hyvää kevättä teille kaikille. Seurailen aina silloin tällöin kuulumisianne suurella mielenkiinnolla. Toivotaan, että plussia tulee lisää! :heart:
 
Hei, muistutellaas taas olemassa olosta..
Miten on Malaikan adoptio-prosessin laita? Entä Sojan PAS?
Ja miten Tiinulin odottelut sujuvat?

Meillä ootellaan edelleen Kelan päätöstä. Hedelmöityshoidot siirrettiin syksyyn. On ollut sen verran työuupumusta ja stressiä, ettei oikeen ole voimaa lähteä vielä taisteluun. Joten sovittiin hedelmöityspolin tädin kanssa että jatketaan sitten syksyllä asiaa. Ehditään tässä nyt kesä rentoutua, levätä ja kerätä voimia. Syksyllä sitten taas uuteen taistoon täydellä voimalla!

Edit 8.6.: Sain tänään Kelan päätöksen, kasvuhormoonista korvataan mulle 42% ja tämä päätös on tosiaankin voimassa 04/2010 asti. Kävin jo kyselemässä apteekista tämän mulle määrätyn Genotropin 5mg lääkkeen hintaa tuon korvauksen kanssa, ja maksettavaa jää siis n. 573e. Tämä tiedoksi, jos jotakuta kiinnostaa..
 

Yhteistyössä