* OYS 2011 hoidot *

Mitäpäs jos alotettaisiin ihan puhtaalta pöydältä tämä vuosi. On ollut hieman hiljaiseloa tuolla toisessa Oys:n ketjussa, vaikka meitä hoidokkeja on paljon.... Alettaisiinko pitään myös jonkinlaista listaa meistä ja missä mennään hoidoissa?
 
Moi taas. Mie olen käynyt kyllä lukemassa, mutta kun omat hoidot on nyt tauolla, niin ei ole pahemmin kirjoiteltavaa. Eilen alkoi uusi kierto ja parin viikon päästä tiedän viimeistään tulokset papa-kokeesta. Toivon, että kaikki on ok ja että ensi kierrossa pääsisin soittamaan aikaa PAS:iin ja pääsisimme siirtoon maaliskuussa. Pelottaa kyllä vähän se tulos, kun kerran on elämässäni ollut luokka 3, vaikka silloin pääsinkin säikähdyksellä.

Tuo lista on kyllä hyvä idea. =)
 
Heippa!

Ihan hyvä idea laittaa uusi ketju. Mutta itsellä tulee kirjoiteltua enemmän tuon 11-hoitoihin kun siellä on sitten useampia samaan aikaan hoidoissa. Voishan sitä yrittää kirjoitella tännekkin.

Meillä tulossa siis 2.ivf pitkällä kaavalla (ei taida oysissa olla edes lyhyttä..) Sumut alkaa ens ma eli 31.päivä. Punktio vk 9.

Peppi Toivotaan että papa-koe on puhdas ja pääset sit maaliskuussa siirtoon ja piinailemaan. Teilläkin meni vissiin se toinen hoito vähän paremmin? muistaakseni saitte top-alkioitakin. Jospa sieltä huuru-nenä tarraisi kiinni :)

Eikös sinullakin ollu hoito tulossa Katjuska?


Muoks Itse mietin tuossa et käytetäänkö oysissa usein näitä perus pistoslääkkeitä (Puregon, Gonal-f ja menopur)? Ilmeisesti tuolla pergoveris lääkkeellä on saatu hyviä saaliita ja sitä käytetään ilmeisesti ainakin kuopion yo-sairaalassa.. Ollaanko Oysissa vaan nihkeitä käyttämään mitään uutta? ..
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti saat Peppi puhtaan koetuloksen. Itsellä on ollut myös kerran tuo papa 3 luokkaa ja silloin minulle tehtiin jäädytyshoito. Onneksi se onnistu yhdellä kertaa ja sen jälkeen ei ole ollut mitään. Tsemppiä ja toivotaan, että siirtoon pääsette maaliskuussa =)

Milli: Hoidot ovat meillä jo hyvässä vauhdissa. 1.ultra ois keskiviikkona LKS:ssa =) Tuosta Pergoveris lääkkeestä minä en osaa sanoa mitään,kun olenhan vasta "opettelemassa" näitä juttuja.

Minusta on mukava lueskella täältä "omilta sivuilta", että mitä muille kuuluu ja missä mennään, vaikka ittekki nuihin muihinkin ketjuihin kirjoittelen. Täältä vaan näkee heti ne omat heimolaiset,pohjosen ihmiset :D Minua kyllä hirvittää edelleen tuo Puregon annos mikä minulle on määrätty ensimmäisiksi kuudeksi päivää: 300iu/pvä. Tuolla toisessa kyselin muiden annoksi ja kaikilla jotka vastas oli puolet pienemmät annokset!

Fysioterapeutti on käynyt minua jumppaamassa ja hieromassa kotona. Oi mitä luksusta =) Hieronta varsinki tuntuu nyt todella hyvältä :) Käsi toimii jo paremmin ja kyllä ajattelin ihan itse autolla keskiviikon ultraan ajaa :D

Aloitin tuon listan ja siihen saa ihan vapaasti itsekukanenki kirjottaa ja vaikka muuttaa ulkonäköäkin, kaikki on sallittu =)
 
Katjuska: Kyl tuo tuntuu aika hurjan korkealta. Toivottavasti teille tulee heti hyvä saalis ja saatte paljon alkioita pakkaseen. :)

Itselläni oli ekassa ICSI:ssä vain 150, mutta en saanutkaan sitten kuin 4 munasolua, joista kolme hedelmöittyi, mutta vain yksi oli siirto kelpoinen. Luulin, että tulos olisi ollut ihan toista, koska inssissä oli puolet pienempi annos ja silloinkin tuli 4 isoa follikkelia. Toisessa ICSI:ssä nostettiin heti 0-ultrassa se 200, koska suunnitelmaan oli laitettu vain taas se 150. Ja sitten vielä nostettiin 225 pariksi päiväksi, kun ei meinannut ne follikkelit kasvaa. Muutenkin jouduttiin päivällä pidentämään tuota pistämistä, mutta sitten tulikin parempi tulos ja parempi laatuisia alkioita.
 
:heart: OYS HOIDOKIT :heart:

Katjuska-79............1.IVF..........................vko7
Milli81....................2.IVF..........................vko9
Peppi1981..............2.ICSI 2.PAS................Maaliskuu

Lisäsin tuohon minun kohtaan tarkemmin nuo hoidot.
 
Minäkin voisin tulla listoille. Pari viikkoa sitten tuli OYSista hoitoaikataulu, toukokuussa olisi sitten 2. IVF. Jos kierrot osuvat kohdilleen, niin huhtikuun alussa alkaisi sumuttelut. Pitäisi ennen sitä vaan mun ja miehen käydä labrassa verikokeita otattamassa.

Milli: ekassa hoidossa mulla oli pistoslääkkeenä fostimon, joka on mun ymmärryksen mukaan myös uusi lääke. mieluummin oisin ottanut jonkun "tutun" lääkkeen, koska fostimonin saatavuus kaikissa maakunnan apteekeissa oli tosi surkeaa. aina oli lääke tilattava.
 
:heart: OYS HOIDOKIT :heart:

Katjuska-79............1.IVF..........................vko7
Milli81....................2.IVF..........................vko9
Peppi1981..............2.ICSI 2.PAS................Maaliskuu
tuulia84..................2. IVF.........................Toukokuu
 
moi! minutkin voi listalle laittaa :) Elikkäs nyt parin viikon päästä pitäisi alkaa toiset normimenkat ifv:n jälkeen ja sitten kai vois sen passin tehä. täytynee soitella Oyssiin kuhan menkat alkaa. eli Pas olis sitte kai maaliskuussa jos hyvin käy. Nyt tikuttelin ovista ja sattui kp 15 että ihan normaalisti on kierto palautunut ivf jälkeen. mutta nyt aamuhommille ja töihin. mukavaa viikonloppua kaikille :)
 
Hei kaikille =)

Mä aloittelen kans hoitoja tuol Oysissa. Helmikuussa olis ultra ja ivf-suunnittelu käynti... ja hermostuttaa kovin tää odottelu :headwall:
Eniten mua tällä hetkellä hermostuttaa se, että vasta tuollon helmikuussa kuulen, voiko mulle edes antaa noita kovin voimakkaita hormonihoitoja. Mulla on sellanen sukurasite, et liiallinen hormonimäärä elimistössä voi alkaa kasvattaan kasvainta johonki päin kroppaa (ehkä, tai ehkä ei). Itse olen tehny jo päätöksen, et otan riskin, mut saas nähä mitä mieltä lääkärit asiasta on : / Onhan se pelottava ajatus, mut jos olen tarkassa seurannassa koko ajan, en itse pidä riskiä kovin pahana asiana... miehen mielipidettä en tiedä, kun ei ole pahemmin asiaa kommentoinu, kyllähän sekin tietää miten paljon lasta kaipaan ja just sen takia olen valmis ottaan riskinki.

Toivotan teille muillekkin onnea hoitoihin ja että plussia alkais putkahteleen mahdollisimman nopeasti :hug:
 
:heart: OYS HOIDOKIT :heart:

Mansikkatyttö.........2.ICSI 1.PAS................vko5
Katjuska-79............1.IVF..........................vko7
Milli81....................2.IVF..........................vko9
Peppi1981..............2.ICSI 2.PAS................Maaliskuu
tuulia84..................2. IVF.........................Toukokuu
 
Hellou!

Itse hillun täällä taustalla nyt ainakin niin kauan että kilppari arvot saadaan kuntoon ja lääkäri antaa luvan jatkaa hoitoja, ellen sit vaihda lääkäriä kun alkaa tuntumaan pikku hiljaa että oulaskankaan lääkäri ei tiedä mistään mitään. Mutta listalle mut saa heittää:D

Mutta meidän tilanne on se että ollaan ivf jonossa aktiivisena mutta yritetään kahta inssiä vielä uudestaan koska ei ole tarkkaa tietoa milloin on alkanu kilppari arvot mennä sekasin. Mutta jos inssit ei edelleenkään onnistu niin päästään jatkamaan lyhyellä jonotuksella ivf hoitoihin.

mutta tosiaan tämä sisätauti lääkäri oas:lla on jotain ..................... työnti yhtä aikaa isolla annoksella tyrazolia ja sit thyroxinia sekä sen rinnalla vielä muutama muu pilleri. Ei ihme jos veri arvot meni entistä sekasemmaks, seuraavaks lääkäri käski jättää kaikki lääkkeet toistaiseksi pois. nyt rampataan labra tätien luona viikon ja kahden välein että lääkäri näkee milloin ne palautuu "paremmaksi"..
 
Hei kaikille :) Minut voi myös listaan lisätä.

Olen aina välillä lueskellut siinä aikasemmassa ketjussa teidän jutustelujanne. Niin tutulta kaikki kuulostaa, piinailuineen jne...
Loppuvuodesta tuli hoitosuunnitelma OYS:in. Eka ultra pitäs olla LKS:ssa 31.3.. joten siirtohan tapahtunee sit viikolla 15. Jänskättää vaan miten nuo kierrot osuu kohilleen.
3. ivf:ää takana, joista viimeisellä on pieni poikanen (kohta 2v.) saanut alkunsa. Pakastealkioiden siirtojakin on useita takana.
Kovin paljon piti miettiä tätä uudelleen tähän rumbaan ryhtymistä, mutta niin vaan se vauvakuume ei ota loppuakseen...

Milli81: Meille oli määrätty puregonia, kun joka kerta ollu muistaakseni eri lääkettä ja poika sai alkunsa juuri tuosta puregonkierrosta. Muuta en nyt olisi halunnutkaan kokeilla, joten jotain hyvää tuosta nihkeydestä kokeilla uutta :) Käsitinkö oikein, että mainitsemasi pergoveris ei olisi pistoslääke, suunkauttako sitä otetaan?

Katjuska79: Mulla on muistaakseni ihan sama annos Puregonia (en nyt pääse tarkistamaan , ku en ole kotona) Mulla oli insseissä pienillä annoksilla vaste paljon parempi kuin mitä on ollu nyt sitten ivf hoidoissa, ni kaipa siksi nostaneet annosta, siis jo siinä viime ivf:ssä.

Paljon tsemppiä vaan kaikille ja paljon paljon plussia OYS:n hoitolaisille !!

Vielä sellaista; Kokeilen tässä kevään (tavallaan uudenvuodenlupaus) aikana karsia hiilareita ruokavaliosta -> luin nimittäin jostain että silläkin olisi positiivistä vaikutusta lapsettomuuteen. Oletteko te muut kuulleet tästä?
 
:heart: OYS HOIDOKIT :heart:

Mansikkatyttö.........2.ICSI 1.PAS................vko5
Katjuska-79............1.IVF..........................vko7
Milli81....................2.IVF..........................vko9
Peppi1981..............2.ICSI 2.PAS................Maaliskuu
marikukka83...........4.ivf............................vko15
tuulia84..................2. IVF.........................Toukokuu
onlyer.....................Inssi............................
 
onlyer no ompas inhottavaa että lääkäri määräilee vähän kaikenlaisia lääkkeitä ja sitten pitääkin kaikki lopettaa.. Toivotaan että saisit arvot pian kohdalleen ja pääsisitte yrittämään. Jospa teillä tärppäisi jo inssissä eikä rankempia hoitoja tarvittaisikaan.

marikukka pergoveris on myös pistoslääke se ilmeisesti sisältää myös LH:ta, hieman samanlainen kuin menopur.
Juu, tuttua on tuo vähähiilarinen ruokavalio. Meillä syödään aikalailla vhh linjaisesti, mutta joskus myös karkkia tms hiilaripitoista.
 
:heart: OYS HOIDOKIT :heart:

Mansikkatyttö.........2.ICSI 1.PAS................vko5
Katjuska-79............1.IVF..................... .....vko7
Milli81....................2.IVF........ ..................vko9
Peppi1981..............2.ICSI 2.PAS................Maaliskuu
nannah86..............1.IVF 1.PAS...................Maaliskuu
marikukka83...........4.ivf............. ...............vko15
tuulia84..................2. IVF.........................Toukokuu
onlyer.....................Inssi........ ....................
Nyppy....................
 
Menikös nannah oikein tuo sinun hoito?

Meitähän on ilmottautunu tänne jo mukavasti =)

Onpas kiva kuulla,että Marikukalla on samanmoiset annostukset. Olen hieman hermoillut tuon annostuksen suuruuden kanssa, mutta toivottavasti se menee hyvin. Minulle ei 1.ivf hoidossa Menopurilla vastetta saatu ja hoito lopetetttiin kesken. Koktail clomi+gonal insseissä toimi paremmin, nyt siis kokeillaan hevosannos puregonia =)

Toivottavasti Onlyer pääsette pian kokeileen inssejä :)
Tsemppiä Mansikkatytölle :)
Peukkuja myös Nypylle :eek:let kyllä aika rohkea :)
 
Miten muuten teillä ovat alkiot selvinneet sulatuksesta?

Nyppy: Voidaanko sulle tehdä lievempiä hoitoja? Onko inssit jo kokeiltu? Esim. väestöliitossa voi kokeilla IVM-hoitoja, jossa munasolut kerätään raakana ja kypsytetään maljalla. Siinä hoidossa ei käytetä hormoneja. Tosin en tiedä, onko Oulun VL:ssa tuota hoitotapaa käytössä..
 
Mansikkatyttö kiitti vinkistä, pitää kysellä kun lopulta sit lääkärin kans keskustelemaan pääsen helmikuussa (sitä ennen asiaa tutkiskella itse). Hoitaja ja aiemmat lääkärit ei oikein asiaan ottanu kantaa, siirtävät vastuuta mieluummin eteen päin (näin sekä hedelmöityshoitojen et solumuutosseurannan puolella). Mulla ei ole kuin yks munajohdin, jota ei ao- tutkimuksessa pystytty todistaan auki olevaks. Tutkimuksen tehnyt lääkäri puhui inssistä, mut Oys on sitä mieltä et suoraan Ivfään... tai näin olen käsittänyt :confused: Olen ihan alottelija näissä jutuissa ja helmikuun Oyssin reissun jälkeen varmaan paljon viisaampi :p (silloin ivf-hoitaja, lääkäri, ultra).
Onnea sulle PASsiin :hug:

Katjuska-79 Kiitos. Enpä siitä rohkeudesta tiedä, mut en kyllä näin pitkälle ole asiaa vieny luovuttaakseni! Ihan vasta sain tietää noiden hormonien vaikutuksesta kasvaimien syntyyn, kun aloin asiasta kyselemään itse.
Kiva kuulla että sä voit jo paremmin, toivottavasti hoidot tepsii ja lääkitys kohdillaan :)

Kaikille muillekkin tsemppiä ja kärsivällisyyttä hoitoihin :)
 
Hei Nyppy :) En uskalla kyllä sanoa, että OYS:ssa tehtäisiin ivm-hoitoja. Väestöliitto on yksityinen klinikka. Aika moni meistä ei ole tarvinnut käyttää edes e-pillereitä vuosikausiin, joten hormonimäärä voi olla loppupeleissä jopa pienempi, kuin normaalisti raskautuvilla. En oikein osaa huolestua noista.
 
Heippa.

Me kans ollaan oys:n jonossa tarkoitus sit joskus kun aika tulee niin tehdä toinen ivf.
Milloin olette menneet jonoon jos hoito toukokuussa tai viikolla 15? Siitä voisi laskea sit suurinpiirtein milloin meillä olisi hoito.
 

Yhteistyössä