35+ Lapsettomat

Joo, ei se tunnu auttavan että kohteliaasti kuuntelee, se tuntuu vaan saavan lisää vettä myllyihinsä. Ja vielä enemmän jos erehtyy jotain kommentoimaan. Mä kanssa tänään sain järkättyä itteni ihan eri rakennukseen hommiin. Mut tauot sit kuitenkin sain taas sitä. Tuli mieleeni, et toki jos on jotain oikeesti mikä painaa mieltä, voi sen halutessaan kertoo. Oikeeta asiaa, eikä tyhjää marinaa. Mut hei, ei kai kuitenkaan 8 tuntia putkeen! :headwall:

No anyway, mulla tänään takki -ei niin tyhjä. Parempi tosiaan pysytellä kaukana tollasista energia-syöpöistä.

Ja joo, mä tulen kanssa huomenna raportoimaan käynnistäni! (Ihanaa, vihdoin! :D )
 
Hellepäivää kaikille!

Kirjottelin just tän tonne toiseen pinoonkin, mut tässä uusintana.

Tuli käytyä suunnittelukäynnillä. Melko hämmentynyt olo jäi: ensinnäkin löytyi pieni kysta, joka hoidetaan niin et syön ens kierron e-pillereitä! Tuntuu karseelta syödä niitä, kun kuitenkin toivoo raskautta. Joo, ihan varmasti just ens kierrossa olis muuten tärpännyt luomuna, kun ei ole viiteen vuoteen tärpännyt :LOL: .

Ja sit se lääkäri laskeskeli uudelleen kp:t (mulla on yleensä melko samaa), mun toimenpide siirty kaks viikkoa aikasemmaks, eli vkolle 33! Ja tietty noilla pillereillä ne menkat saadaan alkaan lähes haluttuun aikaan.

Sit sain kanssa opastuksen ja reseptin gonal-kynään. Pistämisen aloitan jo heinäkuun lopussa. Ja ultra-aikakin annettiin jo valmiiks.

Tuli ihan mielettömästi uutta asiaa, mut toi toimenpiteen aikaistuminen kyllä sai ihan pasmat sekasin. Mä oon täällä edelleen ihan :eek:

Mites muilla menee?
 
:'( Täällä on ikäviä uutisia. Verinen tiputtelu ja menkkamaiset kivut alkoivat eilen. Tänään kivut lieventyneet, mutta vuotoa enemmän, ei kuitenkaan vielä yhtä paljon kuin menkoissa. Olen lähdössä päivystykseen. Pitäkää peukkuja, ettei tämä olisi alkava keskenmeno, menen nyt viikolla 9 + 3 vaan esimerkiksi hematooma tai yhdynnästä seurannut limakalvovaurio.

Maaria ja Vaahtis, millaista teidän vuoto oli?Oloen kovin peloissani. Onneksi mies on tukena ja aivan ihana.

 
Voi Chloe, toivon niin kovasti, että kyse olisi jostain muusta kuin km:stä! Raskauden kolme ensimmäistä kuukautta ovat kriittisimmät (ja pelottavimmat) ajat. Toivon todella, että selviäisit säikähdyksellä. Pala ihan nousi kurkkuun. Tule kertomaan, kun pääset päivystyksestä. :hug: :heart:
 
Voi Chloe, toivotaan todella, että kyseessä olisi väärä hälytys! On kuitenkin niin moni asia, joka voi vuotaa alkuvaiheessa ilman, että keskenmeno olisi kyseessä. JA eikö teilläkin ultrissa ole ollut kaikki hyvin? Tsemppiä tule kertomaan, miten kävi, kun vaan jaksat.

Minulla hematoomaan liittyvä vuoto oli runsasta ja kirkasta, paljon siis kerralla, mutta se tyrehtyi aina parin tunnin sisään. Näihin liittyi tosi voimakas kipu. Vuodon aiheutti se, että hematooma oli kohdunsuulla ja kipu taas siitä, että painaessaan kohdunsuuta se aiheutti painetta ja kipua. Minulla on myös samoilla viikoilla menevä tuttava, jonka hematooma taas tiputteli tasaisesti eikä niin runsaasti. Joten monella tapaa voi vuotaa ja oireilla ilman, että se on lopulta vaarallista. Toivotaan niin parasta!!
 
Hei !

Toivottavasti vuoto johtuu noista mainitsemistasi asioista ! Pidän peukut pystyssä :hug:
Minulla vuoto oli sellaista tummaa ja sitä on tullut 3 kertaa, aina muutaman ruokalusikallisen verran. Viimeinen kerta kun vuoto tuli oli muutama viikko sitten ultra tutimuksen jälkeen.(niskapoimu)
En tiedä voiko siihen vaikuttaa kun minulla on istukka edessä, sydän äänetkin oli vaikeampi löytää. Kävin viime viikolla kuuntelemassa niitä. Rakenne ultra meillä heinäkuun lopussa.
Lämmintä kesää kaikille plussa säteitä ja voikaa kaikkki hyvin !
t.maariaa
p.s. käyn täällä päivittäin kuin poissakaan en osaa olla :heart:
 
Toivottavasti Chloe sinulla on kaikki hyvin! Kurjaa, etta sinulla on verenvuotoa tuossa vaiheessa. :flower:

Iines, eiko olekin mukava tunne, etta on tulossa jotain ja suunnittelu etenee! Hassulta varmaan tuntuu, etta joutuu popsimaan e-pillereita. Nyt sinulla on jotain jannittavaa mita odotella, piikit yms. Pelkasin tosiaan piikityksia ja niista koituvia oireita todella paljon etukateen (jopa jo silloin kun harkitsin koko IVF-hoitoja). Onneksi todellisuus on ollut paljon helpompi kuin karmeat kuvitelmani. Minulla tama hoitovaiheeseen siirtyminen on ollut tietylla tavalla helpotus. Nyt sita sitten mennaan punktioon huomenna =) Saa nahda miten monta 'munaa' saadaan talteen. Aina vahan jannittaa tuo nukutus yms. jalkikivut, mutta eikohan se toimenpide ole tehty niin monelle, etta henkilokunta osaa varautua kaikkeen mahdolliseen.

Kerron sitten, miten monta saatiin talteen :D
 
Joo, tosiaan ihan mukavaa et meidän hoidot käynnistyy, jopa nopeammin kun arvasin. Ja toisaalta sit mä oon jo etukäteen ihan kauhuissani! Se pistäminen ei jännitä enää noitten inssien jäljiltä, mut tosissaan ne mahdolliset haittavaikutukset mietityttää. Et millasia itku/raivokohtauksia on tiedossa.

Onkos kellään muulla ollut Gonal-F ja millä annostuksella? Mulle se määräs annostukseks 300 iu/pvä. Sano vaan että otetaan vähän reilumpi annostus. Mites, tuliko millasia oireita siitä?

No joo, sit tietty on tullut sitäkin jo pohdittua, et mitäs taas sanoo töissä. Mä en ole siellä sanonut edes pomolle tästä hommasta. Eikä sille todellakaan voi näistä puhua. Vinkkejä saa antaa! Noh, mulla on tässä kuitenkin vielä reilu kuukausi aikaa kehitellä jonkinlainen selitys.

Loppuviikkoa ja lomalle pääsyä odotteleva Iines
 
:'( Kiitos kaikille tsemppauksesta. Pyydän anteeksi, etten nyt jaksa kommentoida mitään muille, sitten kun taas on voimia.

Meidän pikkuinen lensi enkelivauvana taivaaseen. Kai siellä pienen pieniä enkeleitä tarvitaan. Päivystyksessä eilen lääkäriin ja ultraan odotellessa kivut ja vuoto yltyivät yltymistään. Kun pääsin tutkimuspöydälle, vuosin jo valtoimenaan ja lääkäri sanoi heti, että pahalta näyttää. Sikiökaikua ei löytynyt ja jouduin osastolle lääkkeelliseen tyhjennykseen. Viime yö meni itkiessä ja lääkkeen aiheuttamia supistuksia ja polttoja kestäessä. Istuin yksin pitkin yötä sairaalan vessassa "synnyttämässä" meidän kauan kaivattua esikoista metalliastiaan. Välillä oksensin, sillä raskaushormonit aiheuttaa yhä pahoinvointia. Aamulla tehtiin uusi lääketyhjennys, koska kohtu ei ollut vielä täysin puhdistunut "raskausmateriaalista", kuten hoitajat ja lääkärit meidän pientä kutsuivat. Verta on vuotanut valtavasti ja vuotaa vieläkin. Kohtu ei tyhjentynyt lääkkeillä, joten minut nukutettiin ja kaavittiin iltapäivällä.

Nyt olen jo kotona. Suru on suuri. Luulin, että olemme jo tarpeeksi kärsineet ja että vihdoin olisi ilon aika. Väärässä olin.
 
:'( Voi Chloe.. Olisi jo toivonut teidän risukasaan vähän paisteetta, mutta ei niin ei.. :( Tilanne on kohdallasi todella raskas. En tiedä, miten sivua voisi lohduttaa. Toivottavasti saatte tukea toisistanne. :hug:


Iines, yhdessä lyhyen kaavan hoidossa oli Gonal 187,5 - 225 IU. Ei kai ihmeempiä oireita, turvotusta ainakin. Pistely ei tuottanut ongelmia, paitsi eka piikki aina itkettää. Lohduton tunne, että taas mä olen tässä. Pinna mulla on hoidoissa aina kireällä, mutta romahdus tulee yleensä vasta lopuksi, kun menkat alkaa. En osaa sanoa, kuinka paljon tunnemylläkkä johtuu hormoneista, kuinka paljon jännityksestä, pelosta, pettymyksestä, .. Tsemppiä piikitykseen. Puhu peloistasi ja paineistasi kumppanillesi. Se saattaa helpottaa hermoiluja.
 
Electra, aivan oikein muuten, et ne "hepulit" saattaakin johtua myös noista jännityksestä, paineista, pelosta että pettyy taas. Mä oon jotenkin ajatellut ilmanmuuta et noi hormonit sen tekee. Kiitos uudesta näkövinkkelistä!! Tätä pitää pohtia... Ja joo, mä oon puhunut miehelle nyt viime aikoina ihan kaikki mietteeni näistä. Myös niistä peloista, mitä en aiemmin uskaltanut tunnustaa edes itelleni. Me ollaan istuttu ihan uskomattoman pitkiä aikoja saunassa viime viikkoina, ja puhuttu :LOL: . Tai mä lähinnä oon puhunut ja se on kuunnellut. Ja kyllä se on tosissaan helpottanut, et on saanut purkaa mieltään. Ja myöskin se on helpottanut, et on saanut tänne tyhjentää päätään. Kiitos siitä!
 
Voi Chloe, olen todella todella pahoillani teidän puolestanne ja että tilanne päättyi noin. En edes keksi mitään sanottavaa, oikeasti lohduttavaa. Menettämisen tuska on vaan niin valtava, oli viikot raskaudessa mitä tahansa. Toivottavasti toipuminen edes tästä eteenpäin edistyy fyysisesti hyvin, jotta pääset pikku hiljaa eteenpäin myös henkisesti.

Valitettavasti tuo tilanne toi mieleen myös oman talven keskenmenoni oksentaen synnytetystä raskausmateriaalista. Se oli vaan jotenkin niin julmaa, kun se sairaalan henkilökunnalle se on tosiaan sitä, eikä vielä mikään lapsi, koska tyhjennykset ovat heille niin rutiinia. Ja menetyksen kokeneille se on ollut jo todellinen lapsi. Toivottu ja rakastettu.

Pitäkää hyvää huolta toisistanne. Voimia kaikin tavoin.
 
Voi Chloe, miten ikävästi teidän raskaudelle kävi. Voimia sinulle ja miehellesi lähetän, kohtalotoveri! Pitäkää toisenne lähellä, älkääkä yrittäkö olla urheita. Keskenmenoa kokemattomat eivät ymmärrä, että siinä menetetään lapsi ja sen mukana paljon unelmia ja toiveita. Lämmin halaus sinulle!
 
Chloe voimia surussa teille molemmille. En osaa edes kuvitella sita syvaa tunnetta, kuinka kauhea tuska oman lapsen menetys on. Luin kerran jostain, etta suru on kohteensa menettanytta rakkautta, siksi siihen ei ole lohdutusta, muuta kuin lasnaoleminen jos toinen haluaa seuraa. Toivon teille helpotusta ajan kuluessa. Lammin halaus :hug:

Omista kuulumisistani...kavin tanaan punktiossa ja saaliiksi tuli 15 munasolua :eek: Olin huonovointinen heratessani ja niinhan siina sitten kavi, etta meinasin pyortya ja oksennuskin tuli... Onneksi mulla on sairaslomaa tama ja huominen paiva. Jannittaa kuulla sitten, onko hedelmoittymisesta tullut mitaan. Peukut pystyssa odottelen taalla :heart:

Minusta tuntui tosi pahalta, kun kuulin verhon takaa, kuinka jollekin toiselle naiselle kerrottiin, ettei hanelle ollut kehittynyt yhtaan kerattavaa munasolua. Voi kun maailma on niin epareilu paikka toisinaan.

Iines, minakin hermoilin tyossa kertomista vaikka kuinka pitkaan ennen kuin mitaan hoitoja oli edes aloitettu. En ole vielakaan kertonut, koska useimmat verikokeet yms voi tehda aamulla ja muut kaynnit hoitaa ruokatauolla. Nyt sanoin vain, etta minulla on yksi operaatio sairaalassa, ja joudun olemaan pois. Ei kuulu tyopaikalle, mika operaatio. Nyt olen tyytyvainen, etten ole kertonut mitaan. Kerron sitten jos on kerrottavaa, nyt ei tunnu silta. Miten muut ovat tehneet? Riippuu varmaan tyopaikasta/pomosta yms. olosuhteista.

Aurinkoa paivaanne,
t.Talvikauris
 
talvikauris, mulla ei ole mahdollista hoitaa käyntejä ruokatauolla, kun tarvii mennä toiseen kaupunkiin. Omalla autolla lyhyelläkin käynnillä menee väh. 1,5 tuntia. Jos mun pitää mennä julkisilla, reissuun menee matkoineen väh. 3 tuntia. Viimeisessä inssissä kävin julkisilla, se reissu kesti matkoineen 4 tuntia! Ja turha reissu sekin :kieh:

Mulla poistettiin viime vuoden lopulla myooma, ja sillon sanoin et joudun toimenpiteeseen ja oon kolme päivää pois, enkä muuta. Jotain samantapasta tarvii varmaan käyttää nyt. Eikä myöskään mulla ole suunnitelmissa puhua töissä mitään, koska pomo on sellanen kun on. Se möläyttelee asioita jne (vaikkei sais). En myöskään työkavereille oo puhunut, koska niillä ei oo mitään käsitystä, yhdellekin on "vaan tullut" lapsia.

Mites muilla?

Edelleen lomalle pääsyä odotellen,
Iines
 
Chloe: Voimia sinulle ja miehellesi. En muuta osaa sanoa. Kamala tilanne...

Iines: Minakaan en ensin sanonut toissa mitaan. Kun sitten todettiin keskenmeno ja otin sairaslomaa niin kerroin pomolle. Nyt kun oli passi niin sanoin heti pomolle mihin olen menossa. Ei ole mitaan hoidoista kysellyt, eika tietaakseni kertonut muille.

ON: Minulla alkoi ruskea tuhruvuoto jo pari paivaa ennen plussaa. Talla hetkella mennaan n. vkolla 7. Tuhruvuoto jatkuu edelleen. Reilun viikon ollut myos selkasarkya. Ei mitaan ns. polttoja. Tuntuu ihan lihassarylta, mutta epailen kylla johtuvan tasta raskaudesta. Olisiko kenellakaan omaa kokemusta moisista tai muuten vaan tietoa? Soitin vuodosta tayssiin ja sanoivat, etta jos muuttuu punaiseksi ottaa uudestaan yhteytta. Selkakivut kuulemma myos mahdollisia alkuraskaudessa. Jotenkin heijastuu raskaus lihaksiin? Mita lie tuokin sitten tarkoittaa. Ultra minulla ensi keskiviikkona. Vaikka tayssista jo jotain vastauksia siis sain, olisi kiinnostavaa kuulla onko muilla mitaan tietoa/kokemusta.

Sarina ja Sisupussi
 
Chloelle jaksamisia!!!! Aivan liian julmaa tuollainen, ei voi muuta sanoa.. itkettää sun puolestasi..:heart:
Liian moni meistä joutuu keskenmenon kokemaan, ja kauheaa se on, ja varmasti aina pahempaa, mitä pidemmälle raskaus etenee. Itselläni ollut ainoasta plussasta km. rv 6, ja kyllä toipuminen siitä kesti henkisesti kauan. Miten sitä enää koskaan uskaltaa kunnolla iloita mahdollisesta raskaudesta ilman kamalaa pelkoa??? Onneksi me ihmiset kuitenkin olemme luonteeltamme taistelijoita, ja olen varma, että tekin vielä pääsette tämän yli ja toivon sydämessäni teille pienokaista!!!

Mustaruusu: hienoa, että olette saamassa sijaisperhetoiminnan kautta pienen pojan, onnittelut.

Iines: tuosta työkaveristasi, tiedän itsekin kokemuksesta, kuinka energiasyöppöjä toiset ihmiset ovat, ja tuollainen jatkuva valitus jonninjoutavista asioista on varmasti raskasta kuunneltavaa..Koita kestää!
Yleensähän ihmiset tuppaavat valittamaan juuri niistä pienistä asioista, todelliset suuret murheet pidetään vain omana tietona, tai kerrotaan vain lähipiirille..

Meillä on tilanne se, että hoidot omilla soluilla on nyt tehty (eiköhän 6 ivf-icsi hoitoa jo ole riittämiin..), ja seuraavana on hoito luovutetuilla munasoluilla elokuussa.
On uskomaton ajatus, että joku ihana ihminen on halukas vapaaehtoisesti uhraamaan loppukesäänsä hormonipistoksille ja "kidutukselle" vain silkasta auttamisenhalusta.
Vaikka onkin haikeaa luopua ajatuksesta biologisesta lapsesta, niin olen onnellinen saadessani lapselle geenejä näin ihanalta ihmiseltä!
Odotukset luovutushoitoa kohtaan ovat melko suuret.. toivotaan että nyt saataisiin meillekin se pienokainen!!!!
 
Huomenta! Olen vielä tämän päivän sairauslomalla keskenmenon jälkeen. Aika julmaa, että vieläkin raskaushormonit vaikuttaa elimistössä. Rinnat on kipeät ja oksensin juuri aamupalan tuttuun tapaan. On kolkkoa herätä, kun heti aamulla muistaa kohdun olevan tyhjä. Ehdin jo niin monena aamuna herätä ja illalla nukahtaa onnellisin ajatuksin tulevasta vauvastamme. Vauvanvaatteita ostettiin yhdessä miehen kanssa, pohdittiin nimeä ja kodin uudelleen järjestelyä. Tunnen myös kummallista ja järjetöntäkin syyllisyttä siitä, että olen pettänyt niin monen ihmisen odotukset. Ennen kaikkea mieheni, mutta myös äitini ja isäni sekä anopin toiveet isovanhemmuudesta. Äiti ja anoppi ottivat varsinkin uutisen raskaasti ja itkivät kovasti, tuli jopa tunne, että minun pitääkin lohduttaa heitä. Olen tuntenut itseni täydeksi luuseriksi, koska raskaaksi tulo tai pysyminen raskaana ei vaan tunnu millään onnistuvan minulta.

Äitini kertoi minulle ajatuksistaan kuolleesta alkiosta (ei ehtinyt ihan sikiöksi asti). Vaikka pieni ehti elää vain kymmenisen viikkoa, se sai jo osakseen hyvin paljon rakkautta ja tuotti suunnattomasti iloa sekä onnea. Kun hän nyt poistui kehostani, tästä maailmasta, niin äitini mukaan hän lähti enkelinä lohduttamaan niitä lapsia maailmassa, jotka ovat vaikeissa elämänolosuhteissa, vailla rakkautta ja toivoa. Niin pienenä vain lapset voivat hänet nähdä. Kovin kaunis ajatus.

Mutta taas ollaan siis takaisin nollapisteessä. Lähdin täysillä raskauteen mukaan, vaikka moni varoitteli suhtautumaan varovaisemmin. Päätin, että minulla on oikeus haaveilla, olla iloinen ja onnellinen, vaikka pettymys tulisi. Ajattelin, ettei se pienennä surua keskenmenon sattuessa, jos olen pitänyt tunteet säästöliekillä. En kadu sitä päätöstä, mutta ymmärrän nyt paljon paremmin niitä, jotka pelkäävät kovasti, eivätkä uskalla iloita uudesta raskaudestaan keskenmenon jälkeen. Jos vielä tulen raskaaksi, olen varmasti paljon varovaisempi ja pelokkaampi. Pessimismin hetkillä ajattelen, että tähän raskautumiseen meni 7-8 vuotta. Enää minulla ei ole aikaa odottaa niin kauaa. Miksi muka kaiken tämän jälkeen raskaus onnistuisi helposti uudelleen. Mies jaksaa olla optimistinen ja valaa minuun uskoa. Keskenmenopäivänä hän osoitti minulle sellaista rakkautta, hellyyttä ja suojelua, että en voinut kuin ihmetellä, miten ihana mies minulla onkaan. Olemme molemmat sanoneet toisillemme, että tämä kokemus kaikessa kauheudessaan on vain lisännyt rakkautamme toisiamme kohtaan ja kiintymyksemme syvyyttä. Se kai on se ainoa hyvä asia, minkä tästä surullisesta kokemuksesta voi löytää. Sanoin miehelle, että vauvanvaatteet pitää siirtää pois nykyisestä paikastaan vaatekaapistani johonkin näkymättömiin. Mies sanoi, että antaa niiden olla siellä luomassa uskoa, ei niitä kannata kovin kauas siirtää. Neuvolan odotus- ja vauvaoppaat sekä dvd:n hän oli siirtänyt olohuoneen pöydältä piiloon, etteivät osuneet ensimmäisenä silmiini, kun tulin sairaalasta kotiin.

Kiitos teille kaikille ihanista sanoistanne ja myötötunnostanne. Kiitos Maaria, Vaahtokarkki, Iines, Vilhelmiina, Sarina, Talvikauris, Hillevi ja Electra. Halaus teille kaikille erikseen! :hug:

Vilhelmiina, ajatuksesi tulevasta luovuttajasta ja hänen geeniensä siirtymisestä vauvalle on todella kaunis! Toivon todella teille onnistumista.

Sarina, pidän sinulle kovasti peukkuja, että raskautesi etenee hyvin lapsen sntymään saakka. Pieni vuoto kuuluu monilla raskauteen. Tiedän, että se silti huolestuttaa.

Vaahtokarkki ja Maaria, teille kanssa todella paljon suojelusenkeleitä koko raskausajalle, että kaikki menee hyvin ja varmasti meneekin. Vaahtokarkilta olisin kysynyt, kuinka monta kuukautta sinulla meni keskenmenon jälkeen ennen kuin tulit uudelleen raskaaksi? Varmasti pelotti kovasti?

Talvikauris, hieno munasolusaalis. Ihan varmasti tuollaisesta määrästä saatte monta hedelmöitynyttä munasolua! Peukutan sulle, tule sitten heti kertomaan...

Iinekselle paljon voimavaroja tulevaan!
 
Chloe, kyyneleet tulivat täällä kyllä nyt silmään, kun luin tuota tarinaasi. Niin aidosti ja avoimesti kuvaat kaikkea tuota tunnemyrskyä. Voin vain todeta, että ihanaa että uskalsit olla rohkeasti ja täysillä raskaana ja alkua elivät niin tiiviisti mukana myös vanhempanne. Tuo ajatus siitä, että keskenmeno ei tunnut yhtään vähemmän pahalta, vaikka alkuraskautta hissuttelisi ja hyssyttelisi, on niin totta. Ehkä on kuitenkin tärkeää, vaikka lohduttajan rooliin välillä joutuisitkin, että nyt kun lähipiiri tietää, saat ja saatte myös surra avoimesti. Toivottavasti raskausoireet tasaantuvat ja kroppa pääsisi toipumaan. Voin vain kuvitella, miltä paha olo tuntuu, kun tietää ettei sille ole enää syytä.

Minulla uusi raskaus alkoi heti seuraavasta hoidosta keskenmenon/tyhjennyksen jälkeen. Yhdet normaalit kuukautiset odotettiin väliin eli siihen kului 2 kk. Sen jälkeen alkoi meillä hoito pitkällä kaavalla (aiemmin siis lyhyellä), joka tuotti pikkaisen parempia munasoluja. Lääkkeet aloitin maaliskuun puolessa välissä ja punktio oli sitten 20.4. Joten todella nopeasti asiat tapahtuivat, mutta ehkä se oli toipumisen kannalta hyvä. Tuohon keskenmenoon kun oli varautunut jo käytännössä kuukauden, joten henkinenkin helpostus ja toipuminen alkoi oikeastaan heti tyhjennyksestä. Tosin silloin vannoin hetken, että nyt riittää koko aihe. Olin enemmän turhautunut ja vihainen kuin peloissani. Pelko on tullut sitten taas myöhemmin.. Sillä en osaa vieläkään olla kovin raskaana, olen silmäillyt vaatteita sun muita, mutta emme ole hankkineet mitään. Sellaisen jäljen ja pelot nuo talven koettelumkset jättivät. Vaikka samanaikaisesti haluaisi asennoitua juuri kuten Chloe sanoit. Enkä osaa myös pysyä poissa tältä palstalta, olen käynyt tutustumassa ja etsimässä omaa odottajien pinoa, mutta jotenkin en vaan ole "kotiutunut".

Talvikauris, onnea hyvästä munasolusaaliista ja onnea myös jatkoon koko joukon kanssa. Siirto taitaa olla jo käsillä?

Sarina, toivottavasti siellä on kaikki hyvin vuodosta huolimatta. Ollaankin sitten Taysilaisia molemmat. Jos vuoto myös kovasti huolettaa, yksityiselle saa tietysti aikoja nopsaankin rauhoittavaa tarkastusta varten.

Mustaruusulle myös onnittelut. Hienoa, että asiat järjestyvät tavalla tai toisella eteenpäin!

Wilhelmiina, hienoa että luovutettu hoito onnistuu aika pikaisella aikataululla. Toivotaan parasta kaikin tavoin. Hyvä työkaverini on toiminut luovuttajana ja hänen kanssa aiheesta on ollut mielenkiintoista keskustella. Onneksi on rohkeita naisia ja miehiä tällä saralla.

Vielä tekee mieli kommentoida tuota työssä kertomista. Meillä tämä hoitotahti vuoden aikana on ollut todella tiivis, käyntejä paljon ja sairaslomaakin. Minä olen suoraan sanoen keksinyt aihetta liippaavia valkoisia valheita, koska en ole halunnut sanoa, että yritämme aktiivisesti lasta. Ei siksi, että en voisi kertoa esimiehelleni asiasta vaan enemmän siksi, että meillä on käyty syksyllä ja talvella yt-neuvotteluja ja raskaaksi tahtova on kyllä ensimmäisten joukossa karsintalistalla.. Mutta rankkaa oli kyllä selitellä menemisiään kun selittelemättäkään en osannut olla.

Jaksamisia hoitojen odottajille ja tietysti muillekin!
 
Chloe, on mukava kuulla, että olet toipumassa, etkä ole menettanyt toivoasi. Sinulla on hyvä asenne iloita silloin, kun on ilon aika ja surra, kun sen aika on. Toivottavasti seuraava hoito onnistuu :heart:

Työssä kertomisesta: En ole työpaikalla kertonut. Siellä on paljon naisia, joilla kouluikäisiä tai vanhempia lapsia, jotka ovat "ajoissa" saaneet. Tuskin ymmärtäisivät, kun tällainen ikäloppu vielä yrittää hoidoilla tulla raskaaksi. Jotain toimenpiteestä selitän, kun poissa pitää olla. Jos olo on hyvä, olen poissa vain punktiopäivän. Onneksi klinikalle ei ole pitkä matka, kun ultrissa ym. pitää rampata.
 
Chloe, tosi kauniisti kirjoitit teidän enkelistä. Olen ihan samaa mieltä Electran kanssa asenteestasi. Jaksamisia ja :hug:

Täällä mennään kp1, elikkäs otin sitten äskön ensimmäisen e-pillerin. Tuli jotenkin ihan p***a fiilis siitä, vaikka takaraivossa on tieto et syön vaan tän yhden kierron niitä, ja ihan vaan siitä syystä että niillä saadaan se kysta pois tieltä. Mutta silti. Ja vaikka mitään ihmeitä olis ollut ihan turha odotella tähänkään kiertoon kun ei ikinä ennenkään, niin silti. No, pitää vaan koittaa ottaa tää sillä asenteella, et tää on jo hoidon alku. Niinkun se lääkäri sano, et pitää hoitaa toi kysta pois tieltä ennen punktiota.

Mut hei, mulla olis kaks päivää töitä, ja sit neljän viikon ansaittu loma! Kyllä alkaakin oleen jo sen tarpeessa. Ilmoilla ei mitään väliä, kunhan lomaa. Ihanaa!! :D

Mites talvikauris, koska saat jotain tietoa? Ja koska siirretään?
 

Yhteistyössä