Raskaus ja vuoto..??!!

  • Viestiketjun aloittaja töpökkä
  • Ensimmäinen viesti
töpökkä
En todellakaan jaksa etsiä vanhoja mahdollisia ko. kysymyksiä.
Mulla menkkamainen lievä kipu seläs+mahan pohjassa ja niukahkoa vuotoa, mutta ihan punasta. Onko normaalia????

Ehkä 4+1 tai sitten km...
 
B-7
vaikea sanoa!mulla tässä ja edellisessä odotuksessa ollut vuotoja jotka pelästyttäneet!mutta kaikki mennyt kuitenkin hyvin!sanovat että vuodot hyvinkin yleisiä odotusaikana.
Toivotaan parasta :flower:
 
Glow
tuohon ei selkeää vastausta löydykään (en itse ainakaan löytänyt kun joku aika sitten etsin). voi olla normaalia tai sitten ei :/
itselläni ei ollut mitään kipuja, mutta liikunnan jälkeen tuli punarsukeaa vuotoa (pari kertaa). tämä oli joskus viikolla 7 tai 8. Soitin neuvolaan ja kehottivat käymään lääkärissä, sieltä lähete ultraan tarkistukseen. Kaikki oli kohdallani kunnossa. Olin pari viikkoa saikulla kuitenkin.
Toivotaan ettei sulla olis mitään vakavaa :flower:
 
Töpökkä monilla tulee ekat menkat. ...mulla tuli ehkä/kenties/aika näyttää tokat (ei ekoja). Vuoto tosin tosi niukkaa ja ruskeaa.

Mut ohje on, et jos punaista tulee, kun raskaana tietää olevansa, pitäs käydä lääkärillä tarkistamassa tilanne. Ihan siksi, et tietää, onko se tulossa kokonaan sieltä itsestään ulos vai tarviiko sitä avittaa vai onko kenties vain harmitonta.

db et kaikki on kunnossa. :)
 
Mulla tuli niukkaa, veristä vuotoa joskus rv 7. Oli siis ihan punaista, sen jälkeen muutaman päivän ruskeampaa. olin varma että pahin tapahtuu, mutta ilmeisesti oli ihan harmitonta ja nyt odotellaan vauvaa vaan syntyväksi!!

Toivottavasti sinullakin tuo vuoto on harmitonta ja kaikki menisi hyvin!!

tannuli rv 39
 
Alkuperäinen kirjoittaja töpökkä:
En todellakaan jaksa etsiä vanhoja mahdollisia ko. kysymyksiä.
Mulla menkkamainen lievä kipu seläs+mahan pohjassa ja niukahkoa vuotoa, mutta ihan punasta. Onko normaalia????

Ehkä 4+1 tai sitten km...
Mulla vuoti viikolle 13 asti ja syykin selvis lopulta..kaksosraskaus joista toinen sikiö ei elänyt ja "kuivui" pois.

Nyt rv 31 ja kaikki hyvin tällä toisella nupulla. :heart: =)
 
Hei töpökkä, mulla meni raskaus kesken rv:lla 5 ja se alkoi vuodolla, joka muistutti kuukautisia. Panikoin 3 päivää ennen kuin menin äitiyspoliklinikalle. Jälkeen päin ajateltuna ihmettelen, miksi en mennyt sinne heti. Siellä ne ihmiset ovat meitä varten, joten mene vaan käymään ja tarkistuttamaan asia. Eipähän tarvitse hermoilla. Toivottavasti kyseessä ei ole km :flower: . Hali :)
 
töpökkä
Enää ei tule mitään ja tuo eilinen vuotokin oli silleen pientä, että ei siteeseen asti tullut.

Edit.

Tulee, kun käy kakkalla, niin pyyhittäessä, mutta on marjapuuron punasta tai vähä tummempaa, mutta ei kirkasta..
 
töpökkä rippuu tietenkin vuodon laadusta. Jos on hyytymiä tai jotain muita kokkareita niin sitten kannattaa heti mennä lääkärille.
Rauhallisin mielin ja muutenkin rauhallisemmin ja muista lepo. Eiköhän mekin saada ne vauvat.
 
töpökkä voithan sinä oman mielenrauhankin takia käydä lääkärissä. Se rauhoitti kun kuuli ammattilaiselta ihan kasvotusten. Siinä se tutkiskeli samalla. Jos se näyttää pahemmalta niin varmasti laittaa lähetteen ultraan. Meillä niin ei vielä tehty.
 
Töpökkä, pyydä lähete KAHTEEN hcg-beta-arvon mittaavaan verikokeeseen. Verikoe tehdään 48-72 tunnin välein. Jos arvo on kaksinkertaistunut tuossa ajassa (suosittelen just tuota 72 tunnin väliä, koska joillaine nousee hitaammin kuin 48 tunnissa, vaikka itselläni kaksinkertaistui alkuraskaudessa jo 32 tunnissa), on se todella hyvä indikaattori siitä, että raskaus etenee normaalisti. Jos hcg-arvo ei ole kasvanut, tai se on kasvanut hitaammin, eli ei ole KAKSINKERTAISTUNUT, on raskaudessa todennäköisesti jotain ongelmia.

Siis verikoe on tehtävä KAKSI kertaa, pelkkä yksi arvo ei kerro vielä mitään, ainoastaan se, että kasvaako arvo odotetusti.
 
Töpökkä ja voi olla ihan hyväkin, ettet osaa. ...henk. koht. en oikein käsitä tuota kohdunnapukan kokeiluintoa, sillä sormien kautta sinne menee ihan turhaan pöpöjä. ...ja kuitenkin on todettu, että pelkkä pippelin mukanaan tuoma lika aiheuttaa sillä alueella syöpää. Lisäksi tältä palstalta olen viisastunut (heh :D ) sen verran, et joissakin maissa (mm. ruotsissa kuulemma) tuo on ihan ehdottomasti kielletty samoin kuin kaikki alkuraskauden gynetutkimukset (tämä jälkimmäinen tais olla enkussa). Et tiiä sit, onko ihan vaaratonta sitä tunnustellakaan vähän väliä.

Mutta mitä tuohon vuotoon tulee, onko sulla jo loppunut se? Jos on, se on periaatteessa hyvä merkki. Tai ainakin mua on opastettu, et km-vuoto yltyy, ei useinkaan ota ja lakkaa.

Mä itse kävin tänään tokaa kertaa ultrassa tuon yllämainitun 7+2 aikaisen vuodon vuoksi. Siis ruskeaa tuhruttelua tuli silloin, kun menkkojen ois pitänyt olla. Ja muutenkin koko raskauden ajan oon saanut semmoisia värjäytyneitä valkkariklöntsiä (eli en punaista vuotoa enkä kunnon vuotoa, mut semmoista, et näkee valkkarista värjäytymää ). Mut ainakin vielä on kaikki hyvin. Nyt 9+1 tai 9+2. ...aikaisemmin on laskettu tuo +2, mut tänään vastasi päivää nuorempaa kooltaan. Syke vahva. :)
 

Yhteistyössä