Raskausajan diabetes

Onko täällä naisia joilla on ollut raskausajan diabetes? Millaisia oireita teillä on ilmennyt, miten sitä on hoidettu ja mitä käy raskauden jälkeen? Etenkin nuo oireet kiinnostavat, miten diabetes on "näyttäytynyt". :confused:
 
Täällä on ihan oma pino RD-odottjille, eli jos olet saanut vaivoiksesi tämän niin tule mukaan jutustelemaan. Vertaistukea ja hyviä neuvoja yms.

Mulla ollut Raskausajandiabetes, jokaisessa kolmessa raskaudessa ja ruokavaliohoidolla on tähän asti pärjätty. Mitään kummmpia oireita tuosta ei kyllä ole tullut, paitsi että sen huomaa jos sokerit on kovin korkeella... tulee sellanen ihmeellinen päänsärky.

*MUOKS* Tässä vielä linkki tuohon RD.pinoon: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1836318-rd-odottajat-2010-2011-a/sivu11.html
 
mulla 2/3 raskaudessa insuliinilla hoidettava raskaus diabetes. oireilua ei ollut kummassakaan mutta viimeisimmässä raskaudessa olen huomannut mm jatkuvat hiivatulehdukset liitännäisenä sokeri ongelmaan.

eli mulla hoidettiin monipistos insuliini hoitona molemmat. ruokavaliolla olisi saanut vetää dietin niin piukaksi että olisi listalle jäänyt tyyliin näkkileipää ja vettä.

molemmilla kerroilla pistokset ja rd on "loppunut" synnytykseen. toisella kerralla mulla oli paastot koholla ja toisella kerralla tunnin arvo. rd molemmilla kerroilla diagnosoitu 30+ viikolla joten osaksi voin todeta että mun elimistö ei vaan tuottanut riittävästi insuliinia tarpeeksi nopeella tahdilla kahdelle.

mulla ei o pissassa ollut koskaan mitään vaan kuuluin muutenkin riskiryhmään jolle eka rasitus tehdään jo viikolla 15 ja toinen siel 27-29 viikoilla. ja painoo noissa rd raskauksissa tuli vähän. ekassa 0kg ja toisessa +3kg
 

Yhteistyössä