<3 Oululaiset odottajat <3

Heippa!
Vauvakuume sivulla niin hyvin viihdyin Oululaisten kuumeilussa, että päätin tehdä odottajille oman pinon. Tervetuloa kaikille tälle ihanalle odotusmatkalle, jaetaan ilot ja surut!

Minulla nyt viikot vasta alussa 4+1, ja kovasti toivotaan ja odotetaan jo pikkuista. Kotoa löytyy kaksi lasta jo ennestään. Täällä rinnat kovasti kipeät ja ällötys ja pahanolon tunne käy välillä.


Toivottavasti löytyy odottajia minulle kaveriksi! Ja toivottavasti Oululaiset kuumeilijat siirtyvät tänne pian kanssa isolla porukalla <3

T:Empun odottaja =)
 
Heips,

minäkään en ihan Oulusta ole, mutta seudun mimmejä kuitenki ;) Viikkoja nyt kasassa tasan 31 ja esikoista odotellaan saapuvaksi joulukuun alussa.

Oispa kiva saada aktiivinen oululais-mammojen jengi tänne :)

-MiMa ja Bebé
 
Ei tarvitse ollakaan Oulusta vaan voi olla myös lähikunnista ja miksei vähän kaempaakin. Itsekään en asu Oulussa =)
Vauvahaaveita: Minkä ikäisiä lapsia sinulla on? Meillä nyt 3 ja 4 vuotiaat=) Kesäkuussa sitten toivottavasti myös vauva!
MiMa 86: Sulla jo kivasti viikkoja kasassa, ihanaa. Tiedättekö kumpi tulossa?

Kärsittekö muuten pahoinvoinnista raskauden? Ja milloin kävitte ekassa neuvolassa?=) Itse ajattelin tuossa vkolla 8 tai 9 varailla aikaa, miten sitä malttaa!
 
Heips jälleen, tylsää töissä :)

Kyllä me tiedetään kumpi meille on tulossa, vaan ei kerrota :D Mun sisko ja sen mies sekä meidän parhaat kaverit (pariskunta hekin) tietävät.. Mun oli pakko kertoa näille tärkeimmille, mies ois kyllä pystyny salaisuuden säilyttään. Tulevat isovanhemmat ovat ehdottomasti halunneet, että sukupuoli pysyy salaisuutena, vaikka yrittävätki nyt arvailla koko ajan. Ihania..

Mä kävin eka neuvolassa rv 8+6. Käytiin myös varhaisultrassa rv 6+2, kun halusin tietää, että siellä varmasti on jotain. Tuossa alussa oli kyllä vaikeinta tuo oottaminen, että viikot kuluu ja päästään "turvalliselle" alueelle. Tsemppiä odotteluun :)
 
Mie voisin kans iloittautua mukaan :) Ensimmäisetä ootellaan ja tällä hetkellä viikkoja kasassa 13+3.

Alkuraskauden ultrassa käytiin viikolla 7+4 meri-oulun neuvolassa toteamassa että mahassa tosiaan on salamatkustaja. Paikkaa voin lämpimästi suositella ja ultrakin oli vain 50e ja tarkkaan katsoi ja kertoi asiat:)
Eka neuvola olikin sitten vasta 9+3 viikolla kun itsellä ei enää kauheaa kiirettä sinne ollut. Lääkärineuvola oli 11+4 ja np-ultra 12+3. Ultrassa näkyi himpun reilu 6cm pitkä "olio":heart: Seuraavat ajat onkin sitten vasta marraskuulla...

Pahoinvointi oli alkuun itsellä aikas kauheaa :x Koko ajan oli krapulainen olo, päässä pyöri ja oksetti. Oksetukseen ittellä auttoi onneksi sitruunavesi aikas hyvin, vaan tuota huimaavaa oloa ei päässyt pakoon. Vähitellen tuo krapula helpotti ja jäljelle jäi vain pahoinvointi joka kyllä pysyi kurissa kun muista syödä 2h välein. Noin viikon verran kerkisin kärsiä pelkästä iltapahoinvoinnista vaan sekin loppu ja nyt toivon, ettei enää tulisi mitään..

hallaneito 13+3
 
meki käytii tästä ja edellisestä raskaudesta siellä meri-oulussa, ja on hyvä paikka kyl :)
Neuvola mulla oli vasta rv 10+6, ja pahoinvontia oli (edellisissä raskauksissa ei ollu mitää oireita) Mutta selvis siel varhaisultrassa että olin odottanu kaksosia, joista toinen ei ollu lähteny kehittyy, mikä selitti mun kaameen olon ku hormoonia kaksiverroin kehossa.

Lapset mulla on syntyny tammikuussa 2009, ja toinen syyskuussa 2010. Molemmat rv 41+3 :D Joten tää kolmaski varmaan tulee sit samalla viikolle.
La on huhtikuun alussa, et saa nähä saanko syntymäpäivälahjan:)
 
Heippa ja tervetuola myös hallaneidolle!
Mä oon Vaalan kunnasta=) Täältä siis tuonne Ouluun n.80 km.

Nyt pitää kyllä ihan tarkentaa, ku mulle Oulu vielä vähän vieras paikka, että mikä se meri-oulu on? Onko se yleinen neuvola vai yksityinen missä voi käydä ultrassa?? Ei mitään tietoa, olen synnyttänyt aikasemmat Kaksilla ja asioinut vaan siellä. Ja miksi kävitte varhaisultrassa..siis omien tuntemuksien takia? Kyllä tekisi mieli käydä, en oo käynyt aikasemipien kanssa..mut jotenkin niin huolettaa, että onko kaikki hyvin..ja onko siellä mahassa ylipäätään mitään.
Vauvahaaveita : sehän on sitten niin paras synttärilahja=)

Teillä viikkoja jo niin hyvästi kasassa että pitää kysyä ootteko tehneet hankintoja vauvalle jo minkä verran, vai onko vielä entiset tallella?=) Mä oon hävittänyt siis myynyt silloin kun en tarvinnut enää niitä...nyt sitten uusia kattelemaan!
 
Heippa,

Täällä yksi oululainen odottaja!
Viikkoja kasassa 22+3, helmikuulle odotellaan esikoista syntyväksi :) Poikaa veikkasi rakenneultran tehnyt lääkäri.

Ekassa neuvolassa käytiin joskus viikolla 8 tai 9, sitä ennen kävin ar-ultrassa Mehiläisessä. Neuvolalääkärin skippasin kokonaan, kun ar-ultrauksessa kuitenkin tehtiin perustarkastus. Np-ultra oli viikolla 12, jos muistan oikein ja rakenneultra 21. viikolla.

Pientä pahoinvointia oli alkuraskaudessa, mutta siitä pääsi, kun muisti käyttää pahoinvointirannekkeita. Pitkä pätkä meni ilman sen kummempia oireita, mutta nyt on alkaneet lonkat juilia, häijyä, kun missään asennossa ei ole hyvä olla.
 
meri-oulu on yksityinen neuvola, missä voi käydä varhaisultrassa, ja ultrissa muutenki. Mä oon kaikista käyny niissä, koska halusin tietää onko ketää ja onko oikeessa paikassa.

isommat hankinnat on tallella edellisistä, kun eipä tosta kauaa oo ku niitä on tarvittu. Et vaatteita yms. muuta pienempää sit hankitaa :)

rakenneultra on terveystalolla marraskuun lopulla...vasta!! :) sillon viikkoja 21+6.
Tänään neuvola-lääkäri, ja onneksi meidän neuvolassa on ultralaite, joten tod.näk. pääsee kurkkii mahansisään tänään:heart:

Ja mä oon kempeleestä...
 
Miekin tahoin tuon varhaisultran ihan vaan oman mielenrauhan takia :) Tosin voin jo tuolloin koko ajan pahoin ja vanhempien tykö oltiin lähdössä käymään, joten päätettiin että käydään toteamassa että kaikki on hyvin ja kerrotaan sitten samantein.. Jotenkin helpotti tuota alku aikaa tieto siitä, että jos tuossa ultrassa kaikki on mallillaaan on keskenmenon riski todella pieni!

Kovasti tekisi jo mieli tehdä hankintoja vaan päätettiin että joulun/vuodenvaihteen tienoille odotellaan ihan rauhassa. Saas nähä onnistuuko :D Tytölle jo vaatteita on kovastikin ja sitteri ja pinnasänky on kanssa tiedossa. Ja ilmeisesti paljon muutakin vauvatavaraa sukulaisilla on kätköissään.. Eniten olen miettinyt vaunujen hankintaa - toisin sanoen tarvitaanko alkuun vaunuja kuinka paljon. Tykkäisin kantaa vauvaa liinassa, mutta saa nähdä miten se alkaa sujumaan. Toisaalta mietin brion vaunuja joihin saa myös turvakaukalon kiinni, vaan ne näyttää jotenkin rumilta omaan silmään...
Seuraavana pähkäilyä on aiheuttanut vaipat. Kestovaippoja tullaan käyttämään jos ei mitään ihmeempiä tule. Mutta mitä ihmettä alkuun tarttee. Harsoja ja sisävaippoja villisten ja kuorien kanssa olen alkuun miettinyt, vaan ihan hukassa kyllä vielä olen! Ja pulmana on myös että mitä ostaa ja mistä.. Käytetyt olisi ilmeisesti parempia imukyvyn puolesta. Ja harsojakin on miljoonia erilaisia ja laatuisia:LOL: Onneksi tässä on vielä aikaa!

Niin ja ihan Oulun rajojen sisäpuolelta ollaan:)
 
Huomenta,

varhaisultrassa käytiin ihan vaan sen takia, että haluttiin tietää, että siellä jotain oikeesti on. Me käytiin gynekossa ja oli tyyristä, vaan sen arvoista kyllä.

Hankinnat on suurimmilta osin tehty. Huomenna lähen siskon kans käymään ikeassa ostamassa pinnasängyn ym.. Vaunut on Oran Taigat, turvaistuin Brion Primo. Kaikki meidän on tietystikin pitäny hankkia, kun tää on meidän esikoinen. Vaatteitakin alkaa olla aika kivasti, että senkään puoleen ei ole enää mitään paniikkia. Tänään on tasan kaks kuukautta laskettuun aikaan, joten jännitys kohoaa ja paikkoja pitää alkaakin laittaan ihan tosissaan valmiiksi. :)

Niin ja Muhoksen mimmejä oon, niinku tuolla aikasemmin jo vähän vihjasin.. :)

Hyvää viikonloppua teille kaikille, toivotaan että tuo myräkkä menis ohi pian.
 
Mima86: Ihanaa reissua ikeaan huomenna. =) Itekkin sinne suunnistan sitten sängyn hakuun kun aika koittaa! Ihanaa aikaa ruveta vaatteita pesemään ja paikkoja laittamaan..mulla se vasta sitten lähempänä kesää..=) Mutta aika menee nopeasti.
Hallaneito: Vaunujen hankinta on aina pulmallista, ostaako kalliit vai keskihintaiset..säilyttää kannattaa sisällä, sillä mulla oli viimeks varastossa ja kylläpä äkkiä meinasi pilalle mennä. Mutta onneksi on vielä aikaa miettiä. Ite ajattelin käytettynä joka tapauksessa katsoa, niinkuin melkein kaikkia muitakin lasten tarvikkeita.
vauvahaaveita: Mitäs massun sisällä näkyi? =) Siitä varhaisultrasta vielä, tutuistuin netti sivuihin ja mietin että onko sinne paljon jonoa aina..miten aikasin kannattaa ultra varata?
TalvimasuVoi että, jospa se juilinta helpottuu. Just tässä mietin että teille kaikilla jo massut varmaan näkyy..ainakin vähän=) Miten mä maltan odottaa että viikot menis nopeesti.

Tuuli yltyy täällä, saapa nähä millainen myrsky tulee ja mulla oli tarkoitus ikkunoita pestä vielä..taitaa jäädä pesemättä tänään=)
 
Minäkin taidan siirtyä tänne tuolta Oulunseudun vauvakuumeilijoista =)

Täällä alkuraskaus meneillään, rv. 7+5. Eka neuvola ajan sain vasta kolmen viikon päähän, mutta onneksi olemme jo käynneet Meri-Oulun neuvolassa varhaisultrassa. Massussa kaikki oli kunnossa ja pikkuisen sydän löi vimmatusti. =) Itselläni on väsymys pahin raskausoire tällä hetkellä, myös pahaolo meinaa olla myös seuralaisena koko ajan, vaikka kuinka yrittää syödä. Närästystä on myös ilmestynyt, mistä en ole koskaa aikasemmin kärsinyt. Myös pinna meinaa katketa todella herkästi. Itselläni tämä on toinen raskaus ja esikoinen on kaksi vuotias. Meillä raskaudet eivät ole alkaneet helposti, vaan tätä raskautta yritettiin hieman päälle vuosi ja esikoista yli kaksi vuotta. Itseäni pelottaa kovasti, että tulee keskenmeno tai jotain muuta ikävää. Joten meillä vauvatarvikkeet hommataan vasta ihan loppuraskaudesta..
 
Kaikki oli hyvin vauvalla, mutta lääkäri oli ihan käsi..ei saanu ääniä kuulumaan, ku ei osannu kuunnella..yritti kuunnella ihan häpyluun yläpuolelta,vaikka viikkoja jo 14+ ja mulla äänet kuuluu pikkasen navan-alapuolelta ja siitä kohalta :D

Sokerirasituksessa kävin tänään aamulla, ja sen verran katoin, ku ottivat sen näyttee sormnpäästä että voiko rasitusta tehdä (nykyään ku otetaa suoraan verikokeilla se rasitus), nii olipahan jo paasto yli sallitun...eli th:n soitto odotellaan ens viikolla että RD diangnoosi tuli taas ...
 
Empun odottaja kannattaa varmaan soittaa mahdollisimman pian! Jos tuota meri-oulun neuvolaa meinasit niin siellä vastaa aina se sama nainen (se omistaja siis, joka tekee ne tutkimuksetkin) ja laskee tosi näppärästi milloin sulla kannattaa mennä ja ehdottaa aikaa ja niissäkin jousti ainakin meidän kohdalla yli työajan :)
 
  • Tykkää
Reactions: vauvahaaveita
Heippa! Mitäs tänne kuuluu?=) Mulla välillä ihme huoli tuosta maha asukista, siis ei oo ollut kahden ed lapsen kanssa tälläistä huolta..siis jos siellä ei ookkaan mitään. Välillä tuntuu että ei oo oireita ja missä se hervoton pahan olontunne on mikä on ollut kummallakin edellisellä kerralla?Vai onko tää vaan erilainen raskaus. Tein sitten raskaustestin ihan vaan varmistaakseni tilanteen, ja viiva oli todellakin saman värinen nyt sitten kun se kontrolliviiva. =) Juu tiiän, tyhmää=) Mutta minkäs teet! En oo saanut sitten vielä sitä ultraa tilattua, kun ei ollut oikein työvuorot selvillä. Mutta huomenna sen sitten ajattelin tilata..jos sen saisi jo nyt lokakuun loppuun=) Jännää!
Mua välillä töissäkin hymyilyttää yksin, siis tää mun salaisuus. En käsitä miksi oon tästä jotekin niin seonnut, ja mun mieskii on=)

Vauvahaaveita: Mie luulin että siinä sokeri rasitus kokeessa pitää juoda jotain, oon varmaan ymmärtänyt jotain väärin, vai onko se joskus ollut niin..? Kätevää verikokeella ottaa. Sua varmaan seurataan tarkkaan jos on RD diagnoosi.

Niin ja tervetuloa Anneli80 =)
 
Empun odottaja mä olen myös kamalasti huolehtinut, että onko massu-asukkilla kaikki hyvin yms. Mua helpotti suunnattomasti ultrassa käynti, koska nyt tiedän että massussa on joku ja oikeassa paikassa. Mutta ei se huolta poistanut : / Nyt pelottaa keskenmenot ja kohtukuolemat (mun lähipiirissä on vähän ajan sisään tapahtunut kolme kohtukuolemaa, josta nuo mun pelot johtuu). välilllä on ollut sellaisia päivä, ettei pahaolo ole vaivannut ja heti olen ollut peloissaaan, että kaikki ei ole hyvin. Tämä on todella tympeätä, koska huolelle ei mahda mitään :O vaikka kuinka tiedän, että huolehtiminen on turhaa, koska en voi itse vaikuttaa lopputulokseen.

Mua kauhistuttaa, koska useampi ihminen on jo arvanut että olen raskaana :O Olisin halunut pitää raskauden "salassa" rv12 asti, mutta en ala valehtelemaan ihmisille, jos he suoraan asiaa kysyvät. Anoppi arvasi viikonloppuna ja samoin lähin työkaveri viime viikolla. Tietenkin siskoni, joka on mulle läheisin ystävä, tietää asiasta. Mutta toisaalta, jos tässä huonosti käy, niin tiedän ainakin saavan tukea, kun asiasta tiedetään. Itselläni raskausoireet ovat vaihdelleet. Nyt on jo toinen peräkkäinen päivä menossa, jolloin ei pahaolo ole ollut aamusta asti vaivana.´(ja tietenkin se asia mua huolestuttaa :ashamed: )
 
Heippa taas!
Anneli80: Nuo kohtukuolemat ovat kyllä niin surullisia, minulla on vain yksi kokemus niistä siis kun serkun vauva kuoli. Mutta ymmärään kyllä miksi sinuakin pelottaa. Eihän sille mitään voi jos jotain tapahtuu tai menee kesken! Millainen nyt olo? Taitaa esikoinen pitää kiireisenä?=) Toisaalta se on onni, ainakin itselle niin ei kerkiä koko aikaa miettiä ja huolehtia! Mulla siis kotona 5 vuotias ja 3 vuotias.
Mitäs muille mahoille kuuluu?=)
Oon nyt sitten varannut varhaisultran ja se on 24 päivä tätä kuuta, kylläpä jännittää! Ei vieläkään pahanolontunnetta-´> millon se iskee. Mutta turvotusta ja rintakipua kylläkin, tuntuu että mahassa on ylimääräinen "vanne" mikä kiristää..vaikka normaali painoinen olenkin. Onkos teillä tullut muuten painoa minkä verran? siis itselle? Mua on sekin ruvennut pelottaa, kuitenkin kolmas lapsi..jos en saakaan enää painoa alas lapsen syntymän jälkeen..juu tiiän pikkumaista tässä vaiheessa miettiä tälläistä!
Tälläisiä mietteitä täällä, entäs siellä?=)
 
Tervehdys kaikille!

Täällä on myös oululainen tuleva äiti, joka odottaa esikoisiaan. Luitte oikein: esikoisiaan eli kaksoset on tulossa :) Ensin ajatus itketti ja nauratti enkä oikein tiennyt mitä asiasta tulisi ajatella, mutta nyt ajatukset ovat muuttuneet positiiviseksi ja koen, että meidät on valittu kasvattamaan kaksosia. Joku viisas on joskus kuulema sanonut, että kaksoset annetaan vain niille, jotka niiden kanssa pärjäävät.

Viikkoja on nyt kasassa 16 ja alkuraskauden oireet vähenemään päin. Alussa oli älytön väsymys, hiukkasen huonoa oloa ja rintojen arkuutta. Nyt kaikki on vallan hyvin ja innolla odotan, että viikkoa tulee lisää. Vatsan kasvu näkyy jo :) Tarkkailumme siirtyy osaksi Oys:iin tämän tuplaraskauden myötä ja eka ultra Oys:issa onkin reilun viikon päästä.

Tsemppiä kaikille odotukseen!
 
tervetuloa mukaan Elviira Karoliina ja onnittelut tuplaonnesta :heart:

Täällä töissä yritetään keskittyä työntekoon, mutta pitää välissä tulla kertomaan kuulumisa. Nyt rv9+1 menossa. Pahaaoloa ei juuri enään ole (ja josta tietenkin olen huolissani), mutta luulen, että osaan syödä "oikein" eli pari tunnin välein jotakin suuhun. Väsymys on edelleen kova. Eilen menin nukkumaan ennen kahdeksaa ja aamulla väsytti :whistle: Onko teillä muilla sama homma, että illalla väsyttää ja sitten aamuyöstä heräätte ja valvotte tunnin? Mulla on tuollaista, sitten aamulla väsyttää yhtä paljon kuin illalla. Mua on turvottanut kamalasti, mutta tänään huomasi, että turvotus on laskeutunut. Meillä on vasta eka neuvola 28päivä tätä kuuta, jota jo kovasti odottelen. Toivottavasti ne kuuntelevat jo sydänäänejä.
 
Täällä myös yksi oululainen esikoisen odottaja! :heart: Maaliskuun puolessa välissä on la ja rakenne ultraan mennään 8.11 (ei malta odottaa!!) Sen verran on masu kasvanut ettei omat housut taho mennä enää jalkaan joten piti mammahousut käydä ostamassa :)
 
Tervetuloa uusille tulokkaille=) En ole päässyt pitkään aikaan koneelle, koska olen voinut niin pahoin! Vellova pahaolo ja oksentelu ja päälle poskiontelon tulehdus niin makasin kolme päivää vuoteessa liikkumatta. Eilen sitten kävin varhaisultrassa viikkoja 7, kaikki oli hyvin. Ultraaja näki jo mahasta että voin pahoin, raskaushormooneista. Kertoi myös että turvallista on käyttää postafen pahoinvointitabletteja! Heti piti käydä ostamassa ja kylläpä helpotti! Siis aivan mahtavia pillereita=) ei oo muuten pahaolo enää!

Mitäs muille masuille kuuluu?
 
:wave: Minäkin ilmottaudun mukaan!! Rv 5+5 LA ois kesäkuun puolenvälin jälkeen.
Tämä on meidän neljäs lapsi ja aikoinen yllätys. Alun hämmennyksen jälkeen innolla odotamme vauvaa.
Lapset on 11,10 ja 5 vuotiaita ja kaikki poikia!

Pakko kysäistä tuosta meri-oulu neuvolasta paljonko se ultra maksaa??

Mulla on ollu jokaisen raskauden aikana raskausdiabetes ja näin ollen luultavasti nytkin käy. On jo ruennu heittämään "ilman raskauttakin" nuo sokerit, pikkusta vaille ettei ole aloitettu lääkitystä...

Rinnat on ollu reilun viikon ajan tosi arat,mutta muita oireita ei ole (onneksi) ollu.

Nyt toivotaan että kaikki menee hyvin ja meillä on ensi kesänä pienokainen!:heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä