Vielä muita joilla LA elokuussa 2014? :)

Löytyykö vielä muita?

Mä sain tänään vahvan plussan, ja laskurin mukaan viikot olis 4+0 ja laskettu aika 1.8.2014 :heart: Varovaisesti ollaan liikenteessä, ei tätä voi uskoa todeksi!

Rohkeasti vaan mukaan, ei täällä yksin voi keskustella ;)

// muoksmuoks! Siinä sitten suunnittelin tuon ketjun ensimmäisen viestin, ja aattelin nyt lisäillä sen tähän :) Eli päivitystä sitä mukaa kun haluatte informaatiotanne listalle!

------------


Kuva: Custom T-Shirts, Unique Gifts, Posters, & Personalized Mugs | CafePress

-----

:heart:Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Synnytyssairaala:heart:

30.7.
m a r z a / 33v / 5.lapsi / ?

31.7.
Hemutus / 25v / 2.lapsi / K-HKS

1.8.
Pinsuli / 21v / 2.lapsi / TAYS
mariet / 26v / 2.lapsi / EKKS
Fiinaliina / 24v / 1.lapsi / TYKS tai SAS
sani_ / 21v / 2.lapsi / KOKS
emelea / 26v / 2.lapsi / NKL
Elovaavi / 32v / 2.lapsi / VKS
Mmaria / 22v / 1.lapsi / K-HKS

3.8.
Niinu88 / 25v / 2.lapsi / KYS

4.8.
Ole luonani aina / 24v / 3.lapsi / NKL
iiris_lorea / 32v / 1.lapsi / Ulkomaat (Saksa)
Mequ / 28v / 2.lapsi / KYS

6.8.
Madeia / 26v / 3.lapsi / OYS
Kkamilla / 23v / 2.lapsi / SatKS

-----

Laskettu aika ei tiedossa:
Nannaa / 20v / 1.lapsi / OYS
Ekaakertaaäidiksi / ? / 1.lapsi / ?
Llinndda / 19v / 2.lapsi / K-PKS
Maarii / 24v / 2.lapsi / K-SKS

-----

Raskauden seuranta

09.12. iiris_lorea (VU)
11.12. _sani (VU)
12.12. Fiinaliina (VU)
13.12. mariet (VU), Ole luonani aina (VU)
14.12. Madeia (VU)
16.12. mariet (N), Mmaria (N)
18.12. Fiinaliina (N), Nannaa (N)
19.12. Pinsuli (N/VU), Mmaria (VU)

Lyhenteet:
VU = Varhaisultra
N = Neuvola
NL = Neuvolalääkäri
NPU = Niskapomu-ultra
IB = Istukkabiopsia
RU = Rakenneultra
ÄP = Äitipoliklinikka
S = Sokerirasitus

-----
Päivityspyynnöt mielellään jollain kirkkaalla värillä! :)

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet

EKKS = Etelä-Karjalan keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
KAKS = Kainuun keskussairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen sairaala
KOKS = Kymenlaakson keskussairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
Kät/KOS = Kätilöopisto
LKS = Lapin keskussairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LS = Lohjan aluesairaala
LPKS = Länsi-Pohjan keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan aluesairaala (Tammisaari)
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen sairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan keskussairaala
PHKS = Päijät-Hämeen keskussairaala
RAS = Raahen aluesairaala
SatKS = Satakunnan keskussairaala
SKS = Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen keskussairaala
VKS = Vaasan keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala


IHANAA ODOTUSAIKAA MEILLE KAIKILLE! :heart: :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Fiinaliina
No minäpä tulen :) Pitääkö tässä nyt kertoa itsestään, vaikka meitä on vain kaksi ja toisemme tiedetään :LOL:

Elikkäs vielä Pinsuliakin varoivaisemmin liikkeellä, sillä plussat on vasta haamuja tältä päivältä ja eiliseltä. Tänään tosin tuli kahteen testiin näkyviin jo kolmen minuutin kohdalla ja myös CB digi antoi Pregnant 1-2, joten pakko se on uskoa. Varhaista keskenmenoa vielä pelkään kun niin aikaisin taisin olla liikkellä testeineni kun en kierron pituudesta vielä kovin paljon tiennyt. Päätin nyt kuitenkin, etten käytä tätä raskautta stressaamiseen, joten mukana olen :) La myös 1.8.2014. Laskin 28 päivän kierrolla kun en paremmin tiedä.

Toivotaan mukaan lisää porukkaa kunhan elokuisia alkaa ilmestyä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Fiinaliina
Kääk... Ai Elokuulaisetkin jo liikkeellä?!? Apua sentään..

Siis ihana asia ja onnea miljoonasti, mutta kun tuntuu, että tämä oma raskaus vaan kestää kestämistään :D

Ihanaa alkuodotusta ja tarrasukkia pienille kyytiläisille!

Talventähti ja marraskuun pieni ihme 39+2 <3
 
Hienoo mariet, että uskaltauduit mukaan! Myöhemmin sitten varmaan kehitellään (joulukuulle?) semmonen virallinen elokuisten ketju :)

talventähti Eiköhän se sun raskaus kohta jo lopu ;) Kiitoksia kovasti tarrasukista!
 
Pakko tuplapostata ettei huku tuonne muiden joukkoon :)

Oliko sulla mariet jotain oireita jo? Mulla on ollut pientä vihlontaa mahassa pitkin viikkoa, mutta nyt eilen ja tänään se on ollut ihan menkkajuilimista. Säteilee inhottavasti varsinkin tonne oikeaan reiteen, muistaakseni teki samaa esikoisenkin kanssa :D Lisäks on ollut itkuherkkyyttä ja ärtyneisyyttä. Väsymystäkin saattaa olla, mut sitä ei oikein erota raskausoireeksi kun ton reilu 10kk pojan yöheräilyt pitää huolen siitä, että väsymystä varmasti on ;) Ai niin ja vielä turvotus! Näyttää että oisin paljon pidemmällä kun toi alavatsa pömpöttää siihen malliin.
 
Viimeksi muokattu:
Minä tännekin tuun jutskaamaan tänään tein apteekin oman raskaustestin ja kaksi selkeää viivaahan siihen tärähti :) <3 toivon niin että pysyy matkassa ja samaa toivon teille muille! la vielä omissa laskuissa hiukan sekaisin mutta ihan heinäkuun loppuun tai varmemmin elokuun alkuun :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Täällä kanssa yksi plussannut! Laskettu aika kuukautisten mukaan myös 1.8! :) Toivottavasti kaikki nyt vaan menee niin kuin pitää!

Ikää minulla 21 ja miehellä 23. Toinen lapsi meille tulossa. Tuleva isoveikka on syntynyt 1/13, eli pienellä ikäerolla lapset tulossa :)
 
En oikein osaa vielä sanoa onko nämä oireita vai mitä kun on niin alussa. Ehkä vaan kuvittelen tai vaan sattunut olemaan jotain minkä yhdistän oireeksi. Mutta siis maanantaisen tuhruvuodon jälkeen jäi nännit tosi tuntoherkiksi ja alavatsaan sellainen jännä painontunne. Molemmat jatkuu edelleen. Ei ole kipeä, mutta kumman tuntuinen. Menkkakipuja tulee aaltoina tosi kipeinä ja pistävinä ja silloin tuntuu, että nyt alkaa kyllä menkat, mutta menee onneksi hetkessä ohi. Tänään ja eilen on tullut vähän huonoa oloa silloin kun syö. Ei siis pysty syömään normaalikokoista annosta.

Jännä nähdä millaiset oireet tulee. Esikoisesta oli vähän etovaa oloa ja ihan jäätävä väsymys. Siis sellainen että ei vaan voi olla hereillä. Nukuin varmaan kuukauden suurimman osan vapaa-ajastani. Sitä ei kyllä nyt toivoisi koska on tuo poikakin joka vaatii osansa. Meillä siis esikoinen syntynyt jo 09/09 eli iso poika noihin teidän pieniin verrattuna :)
 
Mariet, eiköhän noi ihan raskausoireita ole, tuskinpa sä kuvittelisit huoloa oloa syödessä ynnä muuta :D Mulla ei ollut esikoisesta yhtään pahoinvointia, väsy alkoi jossain vaiheessa.

Fiinaliina tervetuloa!! :) Ihanaa ku meitä on jo näinkin "paljon" ;)

Mää tein tänään sitten neljännen positiivisen raskaustestin, sen apteekin oman. Se näytti selvää positiivista, mutta viiva oli aika haalea. Ei tarvinnut tirkistellä, mutta selvästi paaaaljon haaleampi oli kuin kontrolliviiva. Siitä synty tietysti nyt pelko, että hcg olis laskemassa ja keskenmeno tulossa :( Mutta toisaalta, apteekin testit ei vissiin oo hirveen herkkiä, ja tänään on kp 31 (normaali kierron pituus 28-30 pv). Päätin et ostan VIELÄ pregcheckejä pari kappaletta ja teen niitä niin nään tummuuko niissä se testiviiva. :D Että saan mielenrauhan.
 
1. päivä näyttää olevan nyt yleinen! :D

Esikoisesta itsellä ei kummosia oireita ollut. Vähän saattoi väsyttää tai heikottaa silloin tällöin. Mutta NYT eu kamala... Tällä viikolla alkanut pahoinvointi on ympärivuorokautista ja oksentamassa käyn vähintään 10 kertaa päivässä. :( hieman hankalaa kum esikkokin on niin pieni ja tarvii huomiota..
 
Voi kauhee _sani :/ Kestäispä sulla vaan vähän aikaa, ettei ainakaan sinne kolmannelle raskauskuulle asti! Muaki on mietityttäny et entä jos tuleeki nyt sit sitä pahoinvointia ja pitäis tosiaan tuosta esikostakin huolehtia... :S

Nannaa Harmi ettet saanu nukuttua yöllä :( Mut mun mielestä on kivaa et on vähän tuntuvia raskausoireita! :D

Mää ny päätin etten kuitenkaan osta enää niitä testejä, eiköhän nuo tehdyt kerro jo kaiken ;D
Ootteko kertonu vielä kellekään raskaudesta? Mä mietin ensin etten kerro ku vasta myöhemmin, mut oon hirveen huono pitämään näin isoa ja ihanaa juttua itselläni :D Ja sit ajattelin et jos käy huonosti niin onhan ainakin tukijoita sitten :) Eli tärkeimmille ystäville sekä mun äidille, miehen äidille ja miehen veljelle ja hänen tyttöystävälleen kerrottu. Mun isälle kerron myöhemmin, miehen isälle varmaan tänään. Hän ei oo vaan sattunu olemaan paikalla kuulemassa :D
 
Mei ei olla kerrottu kenellekään, eikä kerrota vielä ainakaan pariin viikkoon. Ajattelin, että jos varhaisultran jälkeen kertoisi lähimmille. Meinasitteko muut mennä varhaisultraan? Me ei viimeeksi käyty, mutta nyt kyllä ehdottomasti haluaisin. Ei oikein viitsi kenellekään kertoa ennen kuin on valmis kertoman poitsulle koska en halua että kuulee sen vahingossa keneltäkään muulta. Ja sitten kun tietää niin tietää kyllä ihan kaikki päiväkotia myöten :D
 
Pinsuli, täällä myös tarve testailla, että testiviivanen vahvistuu. Eiköhän siellä siun pienellä kaikki hyvin ole. Me ollaan niin alussa vasta :) Mites tota varhaisultraa saa pyytää? Mulle ei edes ehdotettu semmosta.

Sani. oivoi ihan hirveetä toi sun pahoinvointis :( Tsemppiä ihan kamalasti! On ainakin konkreettinen tunne raskaudesta.

Kerrottu ei oo täällä vielä kenellekään, omalle äidille aijon piakkoin kertoa... mutta jos olot pysyy aikoissa, niin ei kerrota :D

Mitäs oireita teillä muilla on? Mulla ei vielä kauheesti oireita ole... pelottaa ihan että mitä sieltä on vielä tulossa... mä inhoan oksentamista yli kaiken!!
 
Fiinaliina, mä olin esikoista odottaessani IHAN varma että mulle tulee kuitenki pahoinvointia, ja pelkäsin ihan hirveesti koska mulla on oksennuskammo. Mut ei tullu mitään sellasta! :) Aika useillahan sitä on, mutta ei kaikilla. Saa nähä tuleeko mulle tässä raskaudessa... :D

Oireista, mulla isoin on varmaan tuo painon tunne tuolla vatsassa, joka välillä säteilee selkään. Lisäksi herkistyn kauheen helposti. Vatsa on turvonnut ja pikkusen on semmonen etova olo.

Mulla meinaa vähän tulla jotain verensekaista vuotoa. En oo ihan varma mistä se tulee, ja se on aiiiiiiivan haalean vaaleanpunaista. Hommailtiin miehen kanssa aamulla... Esim. pyyhkiessä tuntuu hirveen kuivalta ja hankaa ikävästi, joten toivon sen tulevan jostain haavasta tuolta sisältä.
 
Mulla on huimausta aina välillä ja mahaa kyllä oudosti nippaillee ja juilii tiedän kyllä että se on melko yleinen oire mutta kun ei tiedä yhtään että onko tää just sitä normaalia juilintaaa :| Koko ajan melkeen oikeestaan mahassa tuntuu oudolta ei nyt SATU mutta koko ajan siellä jotain paineen tunnetta yms on onkohan normaalia että melkein koko ajan tuntuu. Ehdinköhän tulla hulluksi ennen LA kun pelkään jokaista oiretta että onko se normaalia :D
 
Nannaa kannattaa heti alusta yrittää ottaa sellanen asenne, että tässä käy miten käy, ja turha stressata mistään oireista tai tällasista :D Mulla meni koko esikoisen raskausaika stressatessa ja se oli ihan kamalaa! Nyt päätin etten tee sitä, koska niiiiiiiiin moni asia on ihan normaalia raskaudessa. Neuvolasta saa sitten hirveen hyvin ohjeita ja neuvoja :)
 
Fiinaliina, täällä ei ainakaan saa varhaisultraan aikaa muualta kuin yksityiseltä.. Itse hätäpäissäni jo varasin ajan joka on 11.12 :p

Pinsuli, eiköhån tuo vuoto ole ihan normaalia! :)

Ollaan koitettu olla kertomatta, mutta miun vanhemmille on kerrottu kun esikon kanssa mentiin pariks päiväks sinne kun oma vointi meni niin huonoksi :(
 
Pinsuli, mulle ainakin neuvolantätsä sanoi, että alkuraskaudessa niukka punainen vuoto on normaalia.

Nannaa, joo täällä sama homma, koko ajan on pelko persiissä että mistä mikin on ja onko kaikki hyvin. Kun osais nauttia, tätä on kuitenki odotettu.

Sani varhaisultra olis kieltämättä kyllä kiva. Varsinkin kun mulle sanottiin neuvolasta, ettei ekalla kerralla välttämättä kuulla sydänänniä vielä, kun on niin alussa :( Olis niin kiva jouluksi saada varmistus, että siellä vauva kasvaa.

Mites teillä miehet on ottaneet tiedon raskaudesta?

Ja mistäs päin te olette ja missä synnytätte?
 

Yhteistyössä