Elovauvat 2014 <3 *helmikuussa*


Kuva: Custom T-Shirts, Unique Gifts, Posters, & Personalized Mugs | CafePress

-----

Laskettu aika ei vielä tiedossa:
Ekaakertaaäidiksi / ? / 1. lapsi / ?
Llinndda / 19v / 2. lapsi / K-PKS
HelmiPöllö / ? / 3. lapsi / ?
Hehei / ? / 3. lapsi / ?
karkiton / 23v / 1. lapsi / PHKS
mustikka10 / 32v / 3. lapsi / JS
Ynii / ? / ? / ?
damys / 24v / 3. lapsi / ?
ellul / 27v / 3. lapsi / ?
TuikQ / 26v / 4. lapsi / KAKS
Katikaish / 25v / 2. lapsi / SeKS tai TAYS

-----

:heart: Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Synnytyssairaala :heart:

29.7.
Nannaa / 20v / 1. lapsi / OYS
Skonssi / 30v / 2. lapsi / TAYS
Princessa / 26v / 3. lapsi / ?
vekarasakara / 25v / 3. lapsi / ?

30.7.
m a r z a / 33v / 5. lapsi / TAYS

31.7.
Hemutus / 25v / 2. lapsi / K-HKS
pace / 25v / 1. lapsi / KYS
Pinsuli / 21v / 2. lapsi / TAYS / tyttöolo

1.8.
mariet / 26v / 2. lapsi / EKKS
Fiinaliina / 24v / 1. lapsi / TYKS tai SAS / tyttöolo
sani_ / 21v / 2. lapsi / KOKS
emelea / 26v / 2. lapsi / NKL
Elovauva / 32v / 2. lapsi / VKS
pimpula88 / 25v / 3. lapsi / ?

2.8.
Hulda^ / 26v / 1. lapsi / KOS

3.8.
Niinu88 / 25v / 2. lapsi / KYS
Puccola / 28v / 1. lapsi / Ulkomaat (Italia)
nappula92 / 21v / 1. lapsi / ?
Ole luonani aina / 24v / 3. lapsi / NKL
Hoxa / 31v / 4. lapsi / TYKS

4.8.
iiris_lorea / 32v / 1. lapsi / Ulkomaat (Saksa)
puunjakuorenvälimuoto / ? / 4. lapsi / ?
Meiju123 / ? / 2. lapsi / ?
*Enkeli* / 21v / 1. lapsi / OYS
TaikaUsko / 28v / 1. lapsi / OYS

5.8.
Mussukka82 / 31v / 3. lapsi / TAYS
Ensinmäinen / 21v / 1. lapsi / ? / poikaolo

6.8.
tiiti85 / 28v / 2. lapsi / SatKS
Mmaria / 22v / 1. ja 2. lapsi / K-HKS / kaksoset

7.8.
Madeia / 26v / 3. lapsi / OYS
Mörbid / 26v / 2. lapsi / TYKS
reirei / 27v / 2. lapsi / KOS
minit / 26v / 3. lapsi / PHKS

8.8.
aada78 / 35v / 1. lapsi / JS
althema / 31v / 1. lapsi / SeKS / tyttöolo
murgu / 25v / 2. lapsi / TAYS
TatjanaL / 25v / 1. lapsi / MKS
suklaarusina / ? / 3. lapsi / ?
Elaisah / 33v / 2. lapsi / KOS
jennii-- / 23v / 1. lapsi / HYS
Petunia82 / 31v / 1. lapsi / KOS

9.8.
Mirka J./ 32v / 4. lapsi / K-HKS
mari93 / 20v / 2. lapsi / KYS

10.8.
Miini91 / 22v / 2. lapsi / Kät tai K-HKS
MiiMii_4 / 25v / 4. lapsi / OYS
Saanuska83 / 30v / 1. lapsi / LAS tai JS
satumaa / 27v / 4. lapsi / TYKS
ChevyMama/ 23v / 3. lapsi / TAYS
maibe / 23v / 2. lapsi / TAYS

11.8.
esikoista vailla / 32v / 1. ja 2. lapsi / TAYS / kaksoset
mirvax / 36v / 4. lapsi / SatKS
*Tiuhti* / 25v / 1. lapsi / KOKS

12.8.
MiNalo / 29v / 2. lapsi / OYS / poikaolo

13.8.
Chiane / 25v / 1. lapsi / K-SKS
Holmotin / 20v / 1. lapsi / ?
H keiju / 33v / 2. lapsi / HYS
Elythia / 28v / 1. lapsi / KOS
maggy / 21v / 1. lapsi / TYKS

14.8.
Monsuliino / 31v / 1. lapsi / TAYS
-j- / 33v / 1. lapsi / ?
Sammi / 35v / 3. lapsi / KOS
Tähtipölyä78 / 35v / 6. lapsi / K-SKS / tyttöolo
Viivi__ / 24v / 3. lapsi / ?
Riduli / 45v / 4. lapsi / K-PKS
Juniori / 27 / 2. lapsi / OYS

15.8.
ekulainen / 20v / 2. lapsi / NKL
Lumihiutale1985 / 28v / 1. lapsi / ?
Kukkamekko / 38v / 4. lapsi / TYKS

16.8.
Hupu07 / 30v / 3. lapsi / TYKS
Sipuri / 30v / 1. lapsi / SeKS
tipsula / 20v / 2. lapsi / TYKS
Daisy D. / 31v / 2. lapsi / PS
kenguruu / 25v / 1. lapsi / ?
hanspu / 21v / 1. lapsi / LKS

17.8.
sushen / 30v / 2. lapsi / TYKS
Milla87 / 26v / 1. lapsi / K-SKS
Laara85 / 29v / 2. lapsi / K-PKS
Mia* / 26v / 3. lapsi / TAYS

18.8.
Pink89 / 24v / 3. lapsi / KAKS / poikaolo
Peppi1981 / 32v / 2. lapsi / OYS
pikku-uikku / 30v / 4. lapsi / KAKS
luna_82 / 32v / 2. lapsi / TAYS
Livia* / ? / 2. lapsi / TAYS

20.8.
Marisah / 27v / 2. lapsi / KOS
hennukkaa / 22v / 1. lapsi / OYS
Helminni / 35v / 1. lapsi / KOS
Mabirris / 29v / 2. lapsi / K-SKS
Tsiuh / 28v / 3. lapsi / KOS

21.8.
hippis / 26v / 3. lapsi / JS tai LAS
sunshine25 / 29v / 3. lapsi / MKS
arillam / 28v / 1. lapsi / VKS
Mäkki / 28v / 2. lapsi/TAYS

22.8.
Lumineiti / 25v / 2. lapsi / TAYS
candyqueen / 19v / 1. lapsi / HYS
MamaButterfly / 26v / 3. lapsi / PS
Miramanna / 36v / 1. lapsi / NKL
Supermum83 / 30v / 2. lapsi / Ulkomaat (Iso-Britannia)
Monski94 / 20v / 1. lapsi / ? / poikaolo
Seerumia / 23v / 3. lapsi / LAS

23.8.
Futuretar / 24v / 1. lapsi / TAYS

24.8.
raitahousu / 34v / 2. lapsi / KOS
Amuniina / 34v / 2. lapsi / ?

25.8.
kuppikakku / 25v / 2. lapsi / KAKS
Vehnis / 37v / 2. lapsi / JS / poikaolo
emhi / 23v / 2. lapsi / K-SKS
tarantellah / 28v / 2.lapsi / TAYS

26.8.
Tinttu85 / 28v / 4. lapsi / KOS
Manssu / 33v / 3. lapsi / TAYS
Danskuu / ? / 1. lapsi / K-SKS
beata_barbara / 32v / 2. lapsi / JS

27.8.
helke / 25v / 2. lapsi / JS
raskasko? / 29v / 2. lapsi / TAYS

28.8.
mammuttisi / 23v / 3. lapsi / PKKS / poikaolo
Linduuu / ? / 1. lapsi / ?
milkei / 33v / 2. lapsi / Ulkomaat (Ruotsi) / poikaolo
Kaisa-Tuulikki / 33v / 2. lapsi / SeKS
neitinurmo / 21v / 1. lapsi / SeKS
siok_ / 26v / 1. lapsi / KOS

29.8.
zpp / 22v / 1. lapsi / TAYS tai TYKS
mimosalaha / 24v / 1. ja 2. lapsi / ? / kaksoset
verppu / 24v / 1. lapsi / ?
Shuri / 28v / 3. lapsi / OYS / poikaolo

30.8.
Ebba90 / 22v / 1. lapsi / ?

31.8.
Milla3 / 29v / 5. lapsi / ?
millamaria14 / ? / 3. lapsi / ?

-----

:heart: Elokuun odottajia yhteensä 136 :heart:

Ensimmäistä odottaa 47 naista
Toista odottaa 45 naista
Kolmatta odottaa 28 naista
Neljättä odottaa 11 naista
Viidettä odottaa 2 naista
Kuudetta odottaa 1 nainen

(Ynii ei tietoa)

-----

Surun kohdanneet: :'( :hug:
Kkamilla
Maarii
Sinadrius
Toothie
Mequ
Samapo
Zemar
esteri76
Elohiiri82

… ja muutama muu, jotka eivät halunneet nimeä listalle <3

Paljon vauvapölyä teille :heart:

-----

Raskauden seuranta

24.2. luna_82 (S)
26.2. Shuri (N), TatjanaL (N)
28.2. maggy (N), Mmaria (S)

3.3. luna_82 (RU)
4.3. arillam (S)
5.3. candyqueen (U), arillam (N), ChevyMama (NL)
6.3. Saanuska83 (N), Mussukka82 (N), Peppi1981 (N), Mabirris (U)
7.3. Pinsuli (NL), Manssu (NL)
10.3. anskk (N), mammuttisi (N)
11.3. Fiinaliina (RU)
12.3. Daisy D. (NL), Mabirris (N)
16.3. mammuttisi (RU)
17.3. luna_82
18.3. Ole luonani aina (RU), Helminni (N), Danskuu (N)
19.3. sushen (NL), Monski94 (S), Elythia (N)
20.3. reirei (RU), Elaisah (RU), Monski94 (N)
21.3. Miramanna (N), jennii-- (RU)
25.3. Sammi (RU), tiiti85 (RU), Shuri (RU)
24.3. mariet (RU/NL)
25.3. Madeia (RU)
26.3. Mussukka82 (RU), TatjanaL (RU)
27.3. althema (RU), H keiju (RU), ekulainen (RU), Elythia (RU)
28.3. esikoista vailla (RU), Tähtipölyä78 (RU)
31.3. Mmaria (RU/NL), maggy (RU), Monski94 (RU)

1.4. Saanuska83 (RU)
2.4. Mmaria (N)
3.4. reirei (N), Mirka J. (RU/ÄP), Daisy D. (RU)
4.4. sushen (RU), Helminni (RU), Mabirris (RU), candyqueen (RU)
7.4. hanspu (RU)
8.4. Peppi1981 (RU), Shuri (RU)
9.4. Futuretar (RU)
10.4. Manssu (RU)
11.4. Danskuu (RU)
14.4. Elythia (N)
23.4. Tinttu85 (N), Kaisa-Tuulikki (RU)

Lyhenteet:
VU = Varhaisultra
N = Neuvola
NL = Neuvolalääkäri
NT = Niskaturvotus-ultra
RU = Rakenneultra
IB = Istukkabiopsia
ÄP = Äitipolikliniikka
S = Sokerirasitus
U = Muu ultraus

-----

Missä kukakin synnyttää
:heart::

EKKS - mariet
HYS - candyqueen, H keiju, jennii--
JS - helke, Vehnis, (hippis), (Saanuska83), aada78, mustikka10, beata_barbara
KAKS - kuppikakku, pikku-uikku, Pink89, TuikQ
K-HKS - (Miini91), Mirka J., Mmaria, Hemutus
K-PKS - Llinndda, Laara85, Riduli
K-SKS - emhi, Mabirris, Tähtipölyä78, Chiane, Danskuu, Milla87
KYS - mari93, Niinu88, pace
KOKS - *Tiuhti*, sani_
KOS - siok_, Tinttu85, Marisah, Elaisah, reirei, Elythia, Sammi, (Miini91), Helminni, Hulda^, Tsiuh, Petunia82
LAS - (hippis), (Saanuska83), Seerumia
LKS - hanspu
MKS - sunshine25, TatjanaL
NKL - Miramanna, Ole luonani aina, emelea, ekulainen
OYS - Shuri, hennukkaa, Peppi1981, MiNalo, MiiMii_4, Madeia, *Enkeli*, TaikaUsko, Nannaa, Juniori
PKKS - mammuttisi
PHKS - minit, karkiton
PS - MamaButterfly, Daisy D.
SAS - (Fiinaliina)
SatKS - mirvax, tiiti85
SeKS - neitinurmo, Kaisa-Tuulikki, Sipuri, althema, (Katikaish)
TAYS - (zpp), raskasko?, tarantellah, Futuretar, Monsuliino, esikoista vailla, maibe, ChevyMama, murgu, Mussukka82, Pinsuli, m a r z a, Skonssi, (Katikaish), Mäkki, Manssu, luna_82, Livia*, Mia*
TYKS - (Fiinaliina), Hoxa, Mörbid, satumaa, Kukkamekko, Hupu07, tipsula, (zpp), maggy
VKS - arillam, Elovauva

-----

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet

EKKS = Etelä-Karjalan keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
KAKS = Kainuun keskussairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen sairaala
KOKS = Kymenlaakson keskussairaala
KOS = Kätilöopisto
LKS = Lapin keskussairaala
LAS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen sairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan keskussairaala
PHKS = Päijät-Hämeen keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
SAS = Salon aluesairaala
SatKS = Satakunnan keskussairaala
SKS = Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen keskussairaala
VKS = Vaasan keskussairaala
ÅHS = Ålands centralsjukhus

-----

Edelliset ketjut:

- http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2313226-viela-muita-joilla-la-elokuussa-2014-a/
- Joulukuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2315013-elovauvat-2014-3-joulukuussa/
- Tammikuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2322763-elovauvat-2014-3-tammikuussa/

-----

Päivityspyynnöt mielellään jollain kirkkaalla värillä :)

-----

Facebook -ryhmään haluavat voivat lähettää yksityisviestin Madeia:lle tai Mörbidille! HUOM!! Ryhmä suljetaan uusilta jäseniltä maaliskuun alussa!

-----

IHANAA ODOTUSAIKAA MEILLE KAIKILLE! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tässäpä taas :) Päivitän listan kohta ajankohtaiseksi!

Jaa mammuttisi sää puhuit napanuoran äänistä! Oon taas osannut lukea :D Hmm…Nyt muistelen itsekin, olisko menny niin, että se hevosenlaukka oli nimenomaa sydämensyke, kun taas se "vump vump" se napanuora? Molempien kuuleminen on kuitenkin hyvä merkki, sen tiedän.

Pinsuli ja himpula 14+1 <3
 
Ihanaa ollaan jo ihan just helmikuun puolella. Ei oo enää pitkä matka elokuuhun. :)

Kuunneltiin miehen kanssa tänään taas sydänääniä ja voi että sai taas vähän aikaa etsiä ennen kuin kuului. Kovasti löydän aina sen oman sydänäänen, mutta sitten pikkusen sydänääntä saa hieman etsiä. Mielestäni se kuulostaa aika lailla normaalilta sydänääneltä tai ehkä vähän juurikin hevosen laukalta. Laskin että syke olisi jotain 140 paikkeilla, joten sen takia on tai no on muutenkin ollut todella poikaolo :)

Ihanaa enää ei tarvi oottaa kuin muutama päivä niin pääseen ultraan näkemään pikkusen ? Onneksi nt-ultra maanantaina heti aamusta niin ei tarvi kauan olla jännityksessä :)

Monski ja masukki 11+6 (huomenna paukkuu 12+0!)
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Tajusin, että eilen mun laskettuun oli tasan puoli vuotta :eek: Puoli vuotta! Se menee oikeesti yllättävän nopeasti… Vaikka varmasti väliin mahtuu sellasiakin hetkiä että tuntuu, että aika ei etene millään ;)

Edelliseen pinoon ehti juuri tulla yksi uusi, pikku-uikku, tervetuloa! :flower: Olet päivitetty listoille :) Mulla tulee kans paljon valkovuotoa, ja se on ollut alusta asti usein kellertävää, ja erittäin sitkeää/paksua. Eipä siitä olla neuvolassa mitään sanottu, vaikka on sisätutkimuksiakin tehty… Kyllä se välillä itseäkin huolettaa.

( . ) Kyllä se nyt on vaan todettava, että tuo vatsan koko aiheuttaa jo nyt samoja vaivoja kuin esikoisesta puolen välin jälkeen. Supistuksia tulee kun pitkään kävelee, esimerkiksi kaupassa kun pyörii (ei kivuliaita, mutta hyvin epämukavia), iskiaskivut, selkäkivut ja ylipäänsä se tunne, että ylösnouseminen on jo nyt vähän vaivalloista. Ei tosin MITÄÄN verrattuna niihin viimeisiin kymmeneen viikkoon… :D
Muuten sitten vatsavaivat edelleen huolettaa. Kun koko alavatsa on niin herkkä ja sen tuntee koko ajan. Pitää kai vaan ajatella, että kuuluu asiaan.

Pinsuli ja himpula 14+2 <3

ps. Merkkaan edelleen ylös niitä tyttö- ja poikaoloja… :)
 
Minutkin "hyväksyttiin"mukaan vaikka näinkin myöhään ekaa kertaa kirjoitin,kiitos!

Peppi1981; mulla ollut kans listeria pelon vuoksi valvottuja öitä,kun söin hieman valkohomejuustoa (kylässä kun oltiin,enkä kehannut ruveta erotteleen salaatista paloja)ja sitten käytin kermaa jossa luki kirnumaito(ei pästöroinnista mitään)mulle mun neuvola täti sanoi viime raskauteni aikana, että tuota listeriaa voi olla kalajutuissa jotka juuri siksi kielletty raskauden aikana. Sanoi että esim. Aura juustossa ei ole ollut koskaan listeriaa ja kaikki maito Suomessa on pästöroitua( ainakin siis Suomessa tuotettu maito ja kai sitten koskee myös esim.tuota kermaa).Mutta silti myös tässä raskaudessa ehdin jo listeria pelon saada..taidan olla toivoton tapaus..

Pinsuli ja MirkaJ; onko teillä kuin jatkuvaa nuo masun kipuilut? Mulla on kyllä myös levossakin hyvin usein semmosta "kuukautiset alkaa" tuntemuksia,mutta ei neuvolan täti tai lääkäri ollut huolissaan...
Ja nyt alkoi hirmu nuha yskän kera, yskiminen entisestään aiheuttaa kipua nivusiin ja masun alaosaan.

Juu mun masu on kasa löllöä,ei se vielä vaavikummulta näytä, on sen verran löysää edellisistä raskauksista,mutta sitten kun masu kasvaa niin on iso ja itte oon niin pieni kokonen..

Aloitin Gynocaps "kuurin" jos onkin vaan häiriötä bakteeri tasapainossa tuolla alapäässä, noiden maitohappojen pitäisi auttaa..

Onko muita rajusta närästyksestä kärsiviä? Mulla on tuo läppävika,eli mahahapot seilaa,kipu kun pahasti närästää on ihan hirveää! Mutta yritän mahdollisimman miedoilla ja vähällä lääkityksellä pärjätä näin raskausaikana,muutoin ollut mahahaponsalpaaja lääkitystä..

Täällä vissiin muutama KAKSissa synnyttänyt,kertokaa mulle kokemuksia! En ole ennen tuolla synnyttänyt niin jännää uus paikka ja uudet tavat..

pikku-uikku ja kyytiläinen 11+5
 
Viimeksi muokattu:
Pikku-uikku, mä oon KAKSin vakkari asiakas jo! :D Molemmat tytöt oon siellä synnyttänyt, ja lisäksi osasto nelosella vuodelevossa pötkötellyt useita viikkoja. Hoitajat on siis tulleet tutuiksi, eikä ole mitään pahaa sanottavaa! :) Samoin synnärillä ihania kätilöitä. Meillä näkyykin olevan sama la. :)

Alkaa oma vointi parantua pikkuhiljaa ja tekis mieli salille pumppaamaan! Antibioottikuuria jäljellä vielä pari päivää. Lievä pääkipu on vielä, mutta koitan nyt välttää särkylääkettä, ihan liikaa oon joutunu viikon aikana panadolia syömään...

Pink ja tirriäinen 11+5
 
pikku-uikku, ei ole jatkuvaa kipua. Jatkuvasti on tuota aristuksen tunnetta, ja tavallaan kokoajan tuntee sen kohdun, vaikkei siihen koskekaan. Levossakin tulee kyllä kipua, ettei ole pelkästään liikkumiseen sidonnaista. Mua vaan häiritsee ja harmittaa kun en oikeasti yhtään aina tiedä onko kivut suolistossa vai kohdussa. Mulla kun on noita ruoansulatusvaivoja.
 
Pink89; Huomasin kans että sama LA, meillä ei kyllä ole kertaakaan vaavit LA:na syntyneet, vaan 41+4, 40+4, 38+2. Joten saa nähä kuin nyt käy.. Kuunnellaanko KAKSissa hyvin synnyttäjän toiveita ja otetaanko ne tosissaan?
Millanen tuolla on tuo NT-ultra, kätilökö sen teki ja synnytyssalissa? Jouduin netistä sairaalan opaste piirustuksia katteleen että tietää mihin ens torstaina menee..
Sinulla oli edeltävänä päivänä tuo NT-ultra,kiva jos kerrot millainen käynti oli,kuitenkin kovasti jännään mennä:)

Pinsuli; Samanlaista tuo minun valkovuoto-oireilu,jospa nuo Gynocapsit hieman auttaisi,Terkkari sanoi että voi ehkäisevästi tai jopa ylläpitävästi käyttää,raskausaikana kun herkästi tulee hiivaa ja bakteeritasapaino heittelee..ja noista ei oo mitään haittaa kun on vaan maitohappobakteeria.. Kunpa ei sitten tuota bakteeritulehdusta olisi,jonkin pikatestin mukaan ei bakteeria eikä hiivaa..

Nyt minusta tulee täällä "maan vaiva" kun vihdoin mukaan uskalsin;)

pikku-uikku ja kyytiläinen 11+5
 
Pinsuli Minulla myös on ollut jo pidempään noita alavatsakipuja. Etenkin yöllä, kun herään virtsarakko täynnä niin tuntuu kuin koko alamaha ois ihan kova ja paineltaessakin tosi tosi arka. Siitä se sitten pikku hiljaa helpottaa ja saan uudestaan unen päästä kiinni. Mutta aamulla herätessä on taas samanlaista kipua, hieman lievempänä vaan ku yöllä. Se tuntuu juuri tuolta kuin kuvailit eli sit ikään kuin tiedostaa kohdun olemassaolon. Itsekin mietin, että voiko olla kyseessä supistus, mutta en oikein osaa sanoa..Inhottavalta nää kivut joka tapauksessa tuntuu, mutta uskon niiden olevan täysin normaalia ja johtuvan kohdun kasvusta.

MiNalo rv 12+1
 
Kiitos Pinsuli uudesta pinosta, en jaksa kuin ihmetellä miten paljon jaksat näitä päivitellä ja tehdä :)

Tervetuloa Pikku-uikku, kyllähän tänne saa tulla!

Tyttö tai poikaoloa ei vielä meillä ole ollenkaan... Ehkä nt-ultran jälkeen sitten joku olo tulisi?

Oireet on itsellä tällä hetkellä niin vähäiset, että vähän jännittää onko pikkuinen elossa tuolla masussa. Kun tänään aion ystävälle kertoa ja huomenna perheille kerrotaan, niin siksi vähän jännittää. Tosin epämääräisiä kipuiluja on alavatsalla kyllä ollut pitkin viikkoa, että turha varmasti huolestua. Viikolla jumpassa tuli ikäviä kipuja alavatsaan ja piti jättää pomppimatta, se vähän harmittaa, kun niin vähän saa muutenkin aikaiseksi liikkuttua nykyään. Niin ja onhan nämä tissit herkät, etenkin nukkuessa tuntee kipuiluja.

Olen yrittänyt näin ensikertalaisena kohtua tunnustella, mutta en voi sanoa löytäneeni mitään näiden vatsalöllöjen alta... :D Eikä siis mitään vauvamasuakaan vielä näy. Lähinnä sellaista normaalia pyöristymistä, jota mulle aina tulee talvisin, kun liikun vähemmän ja syön epäterveellisemmin. Painoakin oli neuvolassa mitattuna (vaatteet päällä) tullut jo pari kiloa, mutta se johtuu vähentyneestä liikunnasta, kun liikkuminen ei ole tuntunut miellyttävältä.. Huoh. En siis olekaan mikään langanlaiha, mutta en kovasti ylipainoinenkaan. Vatsan seudulla on sen verran ylimääräistä, että vauvamasua saanee odotella vielä.

Olen ollut niin innoissani työssä projektistani, että aika on mennyt siivillä ja vielä ensi viikko on projektia jäljellä. Sitten paluu normaaliin työhön ja normaaliin arkeen, sitten saattaa aika alkaa madella.. no toivottavasti ei :)

Mukavaa viikonloppua kaikille masuille tasapuolisesti!

Elythia 12+3
 
Ei kestä kiitellä Elythia, teen tätä edelleen oikein mielelläni :)

pikku-uikku, mulla lääkäri katsoi nt-ultrassa silmämääräisesti, että siellä oli korkeintaan pikkusen hiivaa (yks hiivatulehdus mulla onkin ehtinyt jo olla), eikä mitään bakteeriin viittaavaa hänen mielestään, vaikka valkovuoto on alusta asti vähän vaihdellen ollut tuota samaa. Meilläkin neukkutäti suositteli noita maitohappobakteereja, ja aionkin käydä niitä ostamassa :)

MiNalo, kuulostaa hyvin samalta ja tutulta! Jotenkin huojentavaa kuulla etten ole ainut… :)
 
Kiitos pinosta Pinsuli!

Ihanaa, helmikuu enää talvea ja sitten alkaakin jo maaliskuu ja kevät! Jes! Puolisen vuotta enää niin toivottavasti saadaan kaikki nyytit syliin :heart::heart:

Ihania masuja oli vielä tossa viimeisessä pinossa, kiva kun laitatte niitä. Itsekin laitan sitten aikanaan =)

Täällä on satanut lunta, sillain oikeasti, että vois jopa mennä ulos lumitoitä vähän tekemään =)
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Ihania masukuvia nappula, verppu ja pinsuli! Mullakin tuota rupee jo olemaan, mutta musta tuntuu et ku housut laittaa jalkaan niin se mahan pömpötys alkaa vasta siitä housun puntin yläpuolelta! Näytän siis vain...läskiltä!
Yhdyn edelliseen. On kyllä itsellä hitusen noita vatsamakkaroita niin saattaa mennä hetki että näkyis raskauspömppä.
Luulen että lasken viikkojen poksumisen edelleen lasketun ajan mukaan eli eilen olis vasta poksunu 13+0.
Kohtu tuntuu selkeästi alavatsassa. Mutta mitään ei kyllä tosin näy omasta mielestäni.
pinsuli mulla on kans iskias vaivoja nyt jo. Menee välillä pois mutta tulevat aina takasi. Tällähetkelläki juilii ikävästi.



althema & rutku 13+1
 
Viimeksi muokattu:
MiNalo; kurjaa että sinullakin kipuilee kohdun seutu, toivotaan että meillä kaikilla on vaan noita kohdun kasvukipuja. Mutta onhan tämä kurjaa jos koko raskauden ajan on jonkinlaista juimintaa..

Onko teillä muilla mielitekoja ruoan suhteen ja kuinka saatte ne pysyyn kurissa? Itellä alkoi jo ihan alkuraskaudessa(siitä jo arvasi että on raskaana)nuo mieliteot,eka oli Lion suklaapatukka, sitten Hot Rod perunalastut,maksamakkara, munavoi jne. Nyt kun on nuha niin ei maista eikä maistu oikeen mikään, mies saa huoahtaa kun kaupasta ei tarvi just sitä tiettyä tuoda,vaan oottakoon kun flunssa ohi on :D Yksi pahe on suklaa,onneksi kaapissa oottaa suklaata,lakua ja lakusuklaata;)

pikku-uikku ja kyytiläinen 11+5
 
Kävin kaupassa pyörimässä noin 15min, ja taas ne tuli ne helkkarin kivut. Mitä ihmettä oikeasti? Nyt en voi muuta kuin maata. Kaikenlisäksi päähän sattuu ja huippaa. Ja oon myös huomannut, että mun valkovuoto lisääntyy AINA liikkuessa! Sillon tulee nimenomaa sitä sitkeää, keltaista vuotoa joka on melkein kuin räkää. En oikeasti voi olla huolehtimatta.
 
Viimeksi muokattu:
Maitohappobaketeerit onko väliä mitä vai onko joku merkki mitä pitäis? Ite kans syön gefiluksen josko auttais tonne alapäähän. ku aina menee oireet ohi ja sitten taas tuloo hiiva oireita. Ja myös on kellertävää valkovuotoakin. Täytynee lääkäriltä kysyä jos eivät ny pian mee ohitte.

Mieliteoista sen verran että mennään ruuan suhteen päivä kerrallaan kun en tiedä mitä mun tekee kulloinkin mieli =) mutta ei mitään ihan hirveitä oo kyllä ollu. Alussa oli nakit ja kidiusvanukas ykkösiä. Nakkeja dippailin sitte vanukkaaseen.:p maksamakkaraa on tehny mieli ny monta päivää mutta oon yrittäny välttää. Paljokos sitä sai syödä päiväs? :D

pinsuli toivottavasti kaikki vaan kuuluu asiaan.

althema & rutku 13+1
 
althema; suun kautta syön Tri Tolosen maitohappobakteereja, mutta nyt aloin kuurin Gynocaps nimistä maitohap.bakt.joka on emättimeen laitettava maitohappobakteeri, tasapainottaa tuolla emättimen omat maitohappobakteerit, mulla ei nuo suun kautta syötävät vaikuta kuin suolistoon(esim. mahataudissa ei ollut ripulia mulla ja lapsilla vain pari kertaa oksennus tuli ja mies joka ei syö maitohappobakt. ripuloi ja oksensi eli kai noista siis selvä hyöty on). Mä tuon sitkeän kellertävän liman suhteen toivon että se loppuisi noilla Gynocapseilla,kokeilen nyt viikon ajan ja jos ei auta niin sitten neuvolaan yhteyttä jotta ottaisivat bakteeritestit..

Pinsuli; Todella kurjaa että kipuilet noin kovasti!
Mulla kans juimii tuonne nivusten väliin nytkin, vaikka istun mukavasti..Yritän välttää rasitusta,vain rauhallista kävelyä ulkoillessa,muuten vihlonta alkaa nivusiin ja alamasuun, mutta rasitusta tulee kun lykkään vaunuja ja vedän pulkkaa perässä.. Oon kans huomannu että rasituksessa ja yön jälkeen kun nousee ylös niin tuota sitkeää töhnää vuotaa enemmän ja silloin jos joutuu "ponnisteleen"tai kyykyssä oleen.. Nyt tuonne ens vk;n perjantaihin seurailen ja sitten tiukka soitto neuvolaan jos sitkovuoto ja kipuilut jatkuu..

pikku-uikku ja kyytiläinen 11+5
 
Hei!

Ihanaa kun alkoi jo helmikuu!
Mulla oli tuossa ultra ja paljon muuta tohinaa.
Laskettuaika siirtyi 14.8.2014. Niin pienistä milleistä kiini nuo mittaukset.
Kovin saatin pikkuhippua herätellä, että suostui mittauksiin.
Mittauksissa kaikki näytti normaalilta, etten mene verikokeisiin sen osalta olleskaan. En ole mennyt aikasempienkaan kanssa.


Me ollaan miehen kanssa oltu iät ja ajat yhdessä. Tänä vuonna naimisissa oloa jo 15 vuotta.
Asunto on pohdinnassa, tässäkin mahutaan vielä olemaan. Auto pitää löytää jossai vaiheessa, myytiin jo edellinen pieneksi jäävä auto.

Muisti pätkii kovasti! Onko muilla samanlaista?

Oloista, huono-olo aaltoilee ja eilenkin illalla iski niin ettei istua voinnut. Ja edellisissä raskauksissa vasta ihan viimesillä viikoilla kipeiksi tulleet suonikohjut kipuilee nyt jo ja istumisesta tekee välii tosi vaikeaa.
Ja näistä oloista ja muutamasta muusta syystä sanoin itseni irti töistä.

Nyt vietän arkisin aikaa olojen mukaan meijän nuorimman kanssa, joka nauttii täysin siemauksin kun saa olla äidin kanssa kotona.

Mulla on kans varsinkin iltaa kohti pahenevia mahakipuiluja ja kun nousee nopeasti vihloo kanssa.

Mulla on kovasti tyttö olo, poikien kanssa odotuksissa ei ollut huonoa oloa olleskaan.

Tähtipölyä ja pikkuhippu 12+2 (alunperin 13+2)
 
Kävin tänään katsomassa toppavaatteiden ale tarjontaa sellasessa kaupassa, mikä myy myös lastenvaunuja, kaukaloita sun muita tarvikkeita. Olihan se pakko silmäillä tämän hetken vaunutarjonta ja värit. Brion kombit meillä oli kahdella lapsella käytössä, eikä niissäkään juuri moitittavaa ollut. Kaikkia vaunumerkkejä en ennen ollut nähnytkään. Kyllä siihen useamman satkun saa menemään jos kaikki ostaa uutena. No mutta kait kesälläkin aleita on.

Eipä olotila sen kummempi ole, tuntuu taas ettei raskaana oliskaan. Kohtua en tunne ollenkaan vaikka miten päin tunnustelisin. Turvotusta kyllä löytyy!

Hyvää viikonloppua kaikille ja kiitos pinsulille uudesta pinosta!

SR
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Ultrassa kaikki hyvin, laskettu aika näillä näkymin 16.8. Pahoinvointi loppunut ja olo niin normaali että ei voi käsittää että joku tuolla sisällä bailaa menemään :heart: tulee syötyä kyllä ihan liikaa nyt ku pystyy taas syömään.... :whistle:
 
Hei kaikki elokuiset:)
Jospa minäkin uskaltautuisin mukaan keskysteluihin. Keskiviikkona oli toinen neuvola eikä saatu sydänääniä vieläkään kuulumaan, ja oireet on alkanu vähenemään huonoa oloa ei oikeestaan ole enää,joten pääsin sit ultraan vielä iltapäivällä ja sielähän se pikkuinen jumppaili ?
Takana yksi keskenmeno 8/13 joten oon ollu hyvin varovainen vielä.
Taustasta sen verran että yhdessä ollaan oltu nyt kuutisen vuotta, ja asutaan omakotitalossa. Perheeseen kuuluu meidän lisäksi kaksi koiraa.

LA 21.8/28v/ 1 lapsi / VKS
seuraava ultra on 12.2
sokerirasitus 4.3 ja neuvola 5.3

arillam 11+3
 

Yhteistyössä