Elovauvat 2014 <3 *huhtikuussa*


Kuva: Custom T-Shirts, Unique Gifts, Posters, & Personalized Mugs | CafePress

-----

Poikalupauksia: 25 :heart:
Tyttölupauksia: 14 :heart:

-----

:heart: Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Synnytyssairaala :heart:

29.7.
Nannaa / 20v / 1. lapsi / OYS
Skonssi / 30v / 2. lapsi / TAYS
vekarasakara / 25v / 3. lapsi / PKKS / poikalupaus

30.7.
m a r z a / 33v / 5. lapsi / TAYS

31.7.
Hemutus / 25v / 2. lapsi / K-HKS
pace / 25v / 1. lapsi / KYS
Pinsuli / 21v / 2. lapsi / TAYS / tyttölupaus

1.8.
mariet / 26v / 2. lapsi / EKKS / poikalupaus
Fiinaliina / 24v / 1. lapsi / TYKS / tyttölupaus
emelea / 26v / 2. lapsi / NKL
Elovaavi / 32v / 2. lapsi / VKS / poikalupaus

2.8.
Hulda^ / 26v / 1. lapsi / KOS

3.8.
Puccola / 28v / 1. lapsi / Ulkomaat (Italia) / poikalupaus
Ole luonani aina / 24v / 3. lapsi / NKL / poikalupaus
Hoxa / 31v / 4. lapsi / TYKS

4.8.
iiris_lorea / 32v / 1. lapsi / Ulkomaat (Saksa)
TaikaUsko / 28v / 1. lapsi / OYS

5.8.
Mussukka82 / 31v / 3. lapsi / TAYS
Ensinmäinen / 21v / 1. lapsi / ? / poikaolo

6.8.
tiiti85 / 28v / 2. lapsi / SatKS
Mmaria / 22v / 1. ja 2. lapsi / K-HKS / kaksoset / tyttölupaukset
kivitasku / 37v / 5. lapsi / K-HKS / tyttölupaus

7.8.
Madeia / 26v / 3. lapsi / OYS
Mörbid / 26v / 2. lapsi / TYKS
reirei / 27v / 2. lapsi / KOS / tyttölupaus
Hobla / 30v / 1. lapsi / TAYS / tyttölupaus

8.8.
althema / 31v / 1. lapsi / SeKS / tyttöolo
murgu / 25v / 2. lapsi / TAYS
TatjanaL / 25v / 1. lapsi / MKS / poikalupaus
suklaarusina / ? / 3. lapsi / ? tyttölupaus
Elaisah / 33v / 2. lapsi / KOS / poikalupaus
jennii-- / 23v / 1. lapsi / HYS / poikalupaus

9.8.
Mirka J./ 32v / 4. lapsi / K-HKS

10.8.
Miini91 / 22v / 2. lapsi / Kät tai K-HKS
Saanuska83 / 30v / 1. lapsi / LAS tai JS / tyttölupaus
ChevyMama/ 23v / 3. lapsi / TAYS
maibe / 23v / 2. lapsi / TAYS

11.8.
esikoista vailla / 32v / 1. ja 2. lapsi / TAYS / kaksoset / tyttölupaukset

12.8.
MiNalo / 29v / 2. lapsi / OYS / poikalupaus

13.8.
Chiane / 25v / 1. lapsi / K-SKS
H keiju / 33v / 2. lapsi / HYS / poikalupaus
Elythia / 28v / 1. lapsi / KOS / poikalupaus
maggy / 21v / 1. lapsi / TYKS / tyttöolo

14.8.
Monsuliino / 31v / 1. lapsi / TAYS
-j- / 33v / 1. lapsi / ?
Sammi / 35v / 3. lapsi / KOS / poikalupaus
Tähtipölyä78 / 35v / 6. lapsi / K-SKS / tyttöolo
Viivi__ / 25v / 3. lapsi / TYKS / poikalupaus
Riduli / 45v / 4. lapsi / K-PKS / tyttölupaus
SookyS / 31v / 1. lapsi / TAYS
Juniori / 2. lapsi / OYS / poikalupaus

15.8.
ekulainen / 20v / 2. lapsi / NKL

16.8.
Sipuri / 30v / 1. lapsi / SeKS
tipsula / 20v / 2. lapsi / TYKS / poikalupaus
Daisy D. / 31v / 2. lapsi / PS

17.8.
sushen / 30v / 2. lapsi / TYKS / poikalupaus

18.8.
Pink89 / 24v / 3. lapsi / KAKS / poikalupaus
Peppi1981 / 32v / 2. lapsi / OYS / poikalupaus
pikku-uikku / 30v / 4. lapsi / KAKS / poikalupaus
luna_82 / 32v / 2. lapsi / TAYS / poikalupaus
Livia* / ? / 2. lapsi / TAYS

19.8.
Supermum83 / 30v / 2. lapsi / Ulkomaat (Iso-Britannia)

20.8.
Helminni / 35v / 1. lapsi / KOS / poikalupaus
Mabirris / 29v / 2. lapsi / K-SKS / poikalupaus

21.8.
sunshine25 / 29v / 3. lapsi / MKS
arillam / 28v / 1. lapsi / VKS

22.8.
candyqueen / 19v / 1. lapsi / HYS tyttölupaus
MamaButterfly / 26v / 3. lapsi / PS
Monski94 / 20v / 1. lapsi / ? / poikalupaus
Seerumia / 23v / 3. lapsi / LAS

23.8.
Futuretar / 24v / 1. lapsi / TAYS

24.8.
Amuniina / 34v / 2. lapsi / ?

25.8.
kuppikakku / 25v / 2. lapsi / KAKS
Vehnis / 37v / 2. lapsi / JS / poikaolo
emhi / 23v / 2. lapsi / K-SKS
tarantellah / 28v / 2.lapsi / TAYS

26.8.
Danskuu / ? / 1. lapsi / K-SKS

27.8.
helke / 25v / 2. lapsi / JS

28.8.
mammuttisi / 23v / 3. lapsi / PKKS / tyttölupaus
milkei / 33v / 2. lapsi / Ulkomaat (Ruotsi) / poikaolo
Kaisa-Tuulikki / 33v / 2. lapsi / SeKS / poikalupaus
siok_ / 26v / 1. lapsi / KOS

29.8.
mimosalaha / 24v / 1. ja 2. lapsi / ? / kaksoset / poikalupaus 1/2
verppu / 24v / 1. lapsi / ?
Shuri / 28v / 3. lapsi / OYS / poikaolo
Caro_ / 26v / 1. lapsi / TYKS

-----

:heart: Elokuun odottajia yhteensä 86 :heart:

Ensimmäistä odottaa 31 naista
Toista odottaa 34 naista
Kolmatta odottaa 14 naista
Neljättä odottaa 4 naista
Viidettä odottaa 2 naista
Kuudetta odottaa 1 nainen



-----

Surun kohdanneet: :'( :hug:
Kkamilla
Maarii
Sinadrius
Toothie
Mequ
Samapo
Zemar
esteri76
Elohiiri82

… ja muutama muu, jotka eivät halunneet nimeä listalle <3

Paljon vauvapölyä teille :heart:

-----

Raskauden seuranta

5.5. mammuttisi (N)
6.5. Pinsuli (NL), MiNalo (ÄP)
8.5. Elythia (NL)
20.5. luna_82 (N)
21.5. Peppi1981 (S)

5.6. Peppi1981 (N)
11.6. Elythia (N)

Lyhenteet:
VU = Varhaisultra
N = Neuvola
NL = Neuvolalääkäri
NT = Niskaturvotus-ultra
RU = Rakenneultra
IB = Istukkabiopsia
ÄP = Äitipolikliniikka
S = Sokerirasitus
U = Muu ultraus

-----

Missä kukakin synnyttää
:heart::

EKKS - mariet
HYS - candyqueen, H keiju, jennii--
JS - helke, Vehnis, (Saanuska83)
KAKS - kuppikakku, pikku-uikku, Pink89, TuikQ
K-HKS - (Miini91), Mirka J., Mmaria, Hemutus, kivitasku
K-PKS - Riduli
K-SKS - emhi, Mabirris, Tähtipölyä78, Chiane, Danskuu
KYS - pace
KOKS - *Tiuhti*
KOS - siok_, Elaisah, reirei, Elythia, Sammi, (Miini91), Helminni, Hulda^, Tsiuh
LAS - (Saanuska83), Seerumia
LKS - hanspu
MKS - sunshine25, TatjanaL
NKL - Ole luonani aina, emelea, ekulainen
OYS - Shuri, Peppi1981, MiNalo, Madeia, TaikaUsko, Nannaa, Juniori
PKKS - mammuttisi, vekarasakara
PHKS -
PS - MamaButterfly, Daisy D.
SAS -
SatKS - tiiti85
SeKS - Kaisa-Tuulikki, Sipuri, althema
TAYS - tarantellah, Futuretar, Monsuliino, esikoista vailla, maibe, ChevyMama, murgu, Mussukka82, Pinsuli, m a r z a, Skonssi, luna_82, Livia*, SookyS, Hobla
TYKS - Fiinaliina, Hoxa, Mörbid, tipsula, maggy
VKS - arillam, Elovaavi

-----

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet

EKKS = Etelä-Karjalan keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
KAKS = Kainuun keskussairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen sairaala
KOKS = Kymenlaakson keskussairaala
KOS = Kätilöopisto
LKS = Lapin keskussairaala
LAS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen sairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan keskussairaala
PHKS = Päijät-Hämeen keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
SAS = Salon aluesairaala
SatKS = Satakunnan keskussairaala
SKS = Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen keskussairaala
VKS = Vaasan keskussairaala
ÅHS = Ålands centralsjukhus

-----

Edelliset ketjut:

- http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2313226-viela-muita-joilla-la-elokuussa-2014-a/
- Joulukuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2315013-elovauvat-2014-3-joulukuussa/
- Tammikuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2322763-elovauvat-2014-3-tammikuussa/
- Helmikuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2329844-elovauvat-2014-3-helmikuussa/
- Maaliskuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2335734-elovauvat-2014-3-maaliskuussa/

-----

Päivityspyynnöt mielellään jollain kirkkaalla värillä :)

-----

IHANAA ODOTUSAIKAA MEILLE KAIKILLE! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Jes, uusi kuukausi ja uusi pino! Kiitos Pinsuli! Ja onnea sinulle tyttöluapauksesta! :heart:

Mua nyt vähän epäilyttää ku on niiiiiin niin vahva poikaolo, mutta täällä on jo niin hurjasti poikalupauksia..miten mahtanee meille käydä viikon päästä tiistaina, jännittää!! :)

Ei nyt kerkiä enempää kirjotella, lomalla kun olen! :D

MiNalo ja natiainen 21+0 POKS! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Tässäpä tämä huhtikuun ketju! Jos nyt vähän taas aktiivisemmin keskusteltais, ettei käy ihan turhaksi koko touhu... ;)

MiNalo, mun kokemukseni mukaan yhteen ketjuun syntyy aina enemmän poikia, joten älä vielä luovuta ;D

Onnea tyttölupauksista Saanuska ja Mmaria! <3 Mmarian kohdalla jännittää, onko toinenkin lapsonen tyttö, vai poika!
Ja onnittelut poikalupauksista Monski ja tipsula! <3 Ja ihanaa, että kaikilla on ollut hyviä ultrakuulumisia, eiköhän se näin jatkukin :)

Peppi, tosi harmi ettei miehes pääse paikalle kun aikaa jouduttiin muuttaa :/ Mäkin kävin tänään siinä kontrollissa yksin, ja olihan se vähän hermostuttavaa. Mut hyvin se menee, ihan varmasti! :)

Mirka, pikkusenko ajattelematon anoppi! :O Käsittämätöntä, varmasti suututtaa. Ja tuosta synnytyksen kummittelusta, kyllähän se ehkä kannattaakin pitää mielessä miten viimeksi on mennyt tuossa sun tapauksessa, koska sitten ainakin tiedät heti mistä on kyse. Mutta tuskinpa tää nyt ihan samalla tavalla menee! Toivotaan että vauva pysyis masun turvassa hyville viikoille asti <3

Luna, 20 kuvaa?? :D Huhhuh, mää oon saanu vaan kolme per kerta! Tosin, en tiiä haluaisinko edes enempää, kyllä mulle noi parikin riittää :)

Mua on alkanut mietityttää nyt tämä, kun tulee toinen lapsi. Mun esikoinen on kuitenkin parin viikon päästä vasta 1v 3kk, ja hän on minulle vielä ihan vauva. Ja niin rakas esikoinen tietenkin. On kauheen vaikea kuvitella, että vois rakastaa toistakin yhtä paljon! Vaikka tietysti rakastan, rakastanhan jo nyt tätä Himpulaani yhtä paljon tuolla masussa. Mutta jotenkin silti...Jännittää. Hui. Onhan se iso muutos kun syntyy uusi vauva taloon. En tiedä ottiko tästä kukaan mitään selkoa :D

Pinsuli ja himpula 22+5 <3
 
Viimeksi muokattu:
Mitä mieltä muuten ootte, pitäiskö tuota meidän odottajien listaa vähän karsia? Tuolla on aivan HIRVEÄSTI nimiä, jotka ei oo sitten joulukuun sanoneet sanaakaan (osa ei edes laskettua aikaansa...). Vai onko se jotenkin törkeetä? :( Tarkoitus ei ole sulkea ketään pois, mutta harmittaa katsella tuota 139 odottajan listaa, joista vain osa on käynyt täällä useammin kuin kerran. Tarkoituksenani ei olis siis poistaa sellaisia, jotka on käyneet useamman kerran, vaikka kävisivätkin harvemmin! Vaan nimenomaan noi, jotka on itsestään kerran ilmoittaneet ja sitten hiljentyneet. Mutta mitä mieltä te olette?
 
Kiitos Pinsuli uudesta pinosta! Ja jos voisit päivittää minulle POIKALUPAUS? :)

Mä kävin tänään neuvolalääkärillä tsekkaa kohdunkaulan tilanteen, kiinteä ja kiinni, mutta olihan se vähän jo lyhentynyt. Ultralla mitattuna kolme senttiä... Eli pari senttiä lyhyempi kuin ekassa neuvolassa... No kaikki raskaammat ponnistelut on nyt kielletty. Vuodelepoon en vielä joudu, mutta levätä täytyy aina kun siltä tuntuu.

Keksittiin tirriäiselle uusi työnimi, Väinö! <3 :)

Pink ja Väinö 20+1
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Heipä hei kaikki! :wave:

Mä en ole uskaltanut tänne ketjuun liittyä. Luna varmasti muistaakin meidän traumaattisen kokemuksen viime talvelta ja vähän on jännitellyt tää uusi raskaus.

Alussa tulikin vastoinkäyminen, joka osoittautui hematoomaksi ja kaikki on mennyt sen jälkeen tosi hienosti! Mutta mutta... mun mieli on vähän epäillyt.

Nyt tulin tänne lueskelemaan ja ajattelin luopua taikauskostani. Koitan hengailla mukana ketjussa, jos tässä uskaltaisi jo iloitakin :)

Meillä on LA 14.8. ja siinä se on sitkeästi pitkästä kierrosta huolimatta pysytellyt.

Rakenneultra meni tosi hienosti. Oltiin viikolla 18+6 (mun mielestä aika aikaisin). Sukupuoli ei oikein selvinnyt, oisko se tyttö sitten. Lääkäri totesi, että katsotaanpa uudelleen seuraavassa ultrassa, joka on RV28. Mua seuraillaan vähän tuon edellisen onnettomasti päättyneen raskauden takia. Jäi vähän harmittamaan kun ei saanut varmaa vastausta. Eihän ne arviot koskaan varmoja ole, mutta nyt ei oikein uskalla ostaa mitään. Tytöksi sen tulkitsin, mutta kun kysyin voisinko jo ostella jotain valmiiksi, vastaus oli että älä osta mitään vaaleanpunaista vaan katsotaan uudestaan seuraavalla kerralla. Ehkä sitten selviää... Vai jännätäänköhän me synnytykseen asti :)

Mistä sä Luna sait 20 kuvaa? Me ollaan samalla paikkakunnalla, mut mua tutkitaan TAYSissa ja sain vain kolme, nekin epämääräisiä. Yhdessä kuvassa on kaksi palloa. Toinen pää ja toinen keskivartalo :D Enempää ei mahtunut näytölle :D

Mua himottaisi se 4d ultra kauheasti, mutta on ilmeisesti niin järjettömän kallis, että ei kai siihen uskalla mennä.

Onko teillä muilla tullut näillä 20-21 viikoilla pahaa oloa ja masennusta? Oon ollut vähän sekaisin tässä muutaman viikon. Kai tää on joku puolimatkan kriisi ja hermojen menetys kun odotusta vielä riittää :)

Ootteko muuten katsoneet tuota kiinalaista syntymäkalenteria? Mulla ei pitänyt edellisestä paikkaansa, mutta tästä nyt ehkä pitää. Löysin tällaisen hienon läntiselle kalenterille ja iälle käännetyn version ja mielenkiinnosta kyselen teiltä, ketkä olette lupauksen jommasta kummasta saaneet, että pitääkö paikkaansa? En mä mitenkään utelias ja malttamaton ole tän oman masuasukin suhteen :D

Chinese Gender Chart in Western Calendar Date

Mutta mukavaa tulla tänne mukaan, mulla ei ole yhtään odottavaa ystävää tällä hetkellä niin on kiva vaihtaa kuulumisia ja seurailla miten teillä muilla menee :)

Ai niin ja viikot ois nyt 20+5 :heart:
 
Niin ja lisätään vielä että rakenneultra oli TAYSissa. Siksi yllätyin kun lääkäri oli niin epävarma sukupuolesta kun luulisi siellä näkevän ihan kaiken :)

Muuten ultra oli TOSI perusteellinen. Kyllä siinä meinas taju lähteä kun vaan syynättiin ja syynättiin ja unohdin kaiken keskellä hengittää... :D
 
Jee, huhtikuu! =)

Pinsuli, olen ihan samaa mieltä siitä, että ketjussa on vähän liikaa porukkaa, joista osa ei varmaan eka kerran jälkeen enää käy täällä. Voisithan pyytää, että kirjoittaisivat esim. viikon loppuun mennessä tänne lyhyen viestin, jos haluavat pysyä mukana, ja sitten jos ei mitään kuulu, niin ens viikolla voit alkaa poisteleen.

Kohdunkaulan pituus. Onpa joillakin ollut tosi pitkä! Mulla alusta asti vain 3 senttiä... Kuulemma on iso ero sillä, mitataanko käsikopelolla vai ultralla. Ehkä se vaan on toisilla luonnostaan lyhyempi ilman mitään ongelmia (?), toivottavasti!
 
Höh mun viesti katosi taivaan tuuliin!

Ei oo tullut kirjoiteltua sit yhtään, syystä jos toisesta. Nyt kevään inspiroimana aion yrittää aktivoitua.

Eka ultra oli ja meni. Kaikki oli siellä ok ja huomenna rakenneultraan. Hermostuttaa ihan sikana. En tiedä miksi. Päässä liikkuu kaikkia ihme pelkoja. Laskettu aika muuten muuttui 19. päiväksi. Jännä ettei kellään muulla oo tota päivää!

Viitsisitkö joku ihana sielu selittää miten Suomessa valitaan synnytyssairaala? Meillä saatta hyvin tulla eteen muutto Suomeen kesällä. Oletan, että riittänee kun hakeudun muuttopaikkakunnan neuvolaan, mutta pitääkö sairaalaan myös erikseen ottaa yhteyttä? Kiitos jos joku jaksaa selittää.

Toivottavasti teillä on kaikilla kaikki hyvin. Oon tulossa pojan kanssa Suomeen lomalle vkonloppuna. Lontoossa tänään +20. Lämpiäisipä Suomessakin vähän ees kelit.... :)
 
Kohdunkaulan pituus käsikopelolla on yleensä 3cm ja ultralla mitattuna 5cm. Mulla on näitä mittoja syynätty niin monet kerrat.. Ultrattunu tuon 5cm se on mulla ensimmäisen kolmanneksen. Sit se rupee siitä lyhenee ja nyt tosiaan oli 3cm... Monella se pysyy siinä viidessä sentissä ihan synnytykseen saakka.

Muoks. En sit tiedä mitataanko sitä normaalisti ultralla, jollei siinä ole mitään muutoksia käsin havaittavissa? Mutta neuvolakorttiin merkatut mitat taitaa olla käsin mitattuja.
 
Viimeksi muokattu:
Pinsuli Kiitos uudesta pinosta!

Kaikille rakenneultrassa käyneille onnea poika- sekä tyttölupauksista ja sitä, että kaikki on ollut kunnossa.

SookyS Tervetuloa!

Meillä jyllää tauti jos toinenkin ja aika puhki tässä alkaa jo olla. Esikonen nappasi vesirokon ja silmätulehduksen. Pienempi jatkaa kuumeilua ja löytyi korvatulehduskin. Itse kärsin vain nuhasta ja yskästä sekä unettomista öistä. Kauniit kevätpäivät on vietetty tiiviisti neljän seinän sisällä. Onneksi Anselmi ilmoittelee säännöllisesti itsestään. Nyt sitte jännäillään koska kuopukselle nousee näppylät. Hoituisi sekin pois samalla kertaa.

Sammi ja Anselmi 20+5
 
Täällä on alkanu kovasti tulla sukupuolilupauksia!:) Itsellä on melko vahva poikaolo, joka on kyllä muuttunut poika+poika-olosta poika+tyttöoloksi! Huomenna neuvolalääkäri, jossa jännittää kyl kohdunkaulan mittaus ja se, että
siel ultrataan.Jotenki kauhee mennä yksin ku mies pääsee sit vasta rakenneultraan.Jännittää, onko mun murmelit kunnossa ja tietty olis ihan hauskaa, jos sais sukupuolet tietää :) Onnea kaikille muutenkin hyvistä ultrakuulumisista?
 
Pinsuli arvelisin että niitä voisi poistaa jotka eivät vaikuta enää olevan palstailemassa täällä. Pitäskö vaikka luetella ne ketkä oletat että eivät ole enää ketjussa oikeasti mukana ja pyytää että hihkaisevat jos seurailevat taustalla tms. Ja kertoa että aina pääsee takaisin mukaan jos sitten tuleekin myöhemmin taas palstailemaan. En ainakaan itse pitäisi tuollaista törkeänä, jos huomaisin että poistoa ei ole tehty ilkeyttään vaan ihan vain että saisi listan heistä ketkä täällä oikeasti pyörii.

SookyS Ihana kuulla susta täällä "puolella". Tsemppiä pelkoihin ja jännityksiin, tiedän mitä tarkoitat:/ Mutta täältä saa tsemppausta ja tsempataan toisiamme:)
Oon koittanut olla asenteella että tulee iloita onnen aikana, nauttia kun onni on, niin hyvin kuin pystyy. Että tää pieni masussa on ansainnut sen onnen, se ei voi sille mitään miten on käynyt:( Toki suru on läsnä yhtäaikaa, muistot ja pelot, mutta sekin on auttanut että on koittanut muistaa että nyt on onnen hetkiä!
Mä tajusin muuten vasta kun rakenneultra loppu että olin puristanut koko ultrauksen ajan käsdet nyrkissä, kynsien jäljet kämmenissä sitten vapautin kädet kun lääkäri sanoi että nyt on kaikki katsottu ja kaikki on hyvin. Oon miettinyt kans sitä 4D ultraa, mutta ei vielä tiedetä mennäänkö. Katsoo nyt.

Pinsuli ja SookyS ihan kunnallisella käytiin ultrassa ja aiemmin ollaan saatu se 2-3 kuvaa, mutta tää lääkäri tiesi surullisen kokemuksemme ja varmaan otti lääkäriopiskelijaakin varten enemmän kuvia niin sitten vain kysyi haluammeko kaikki kuvat ja totta kai halusimme:) Osassa kuvista on siis reisiluu, sydän, sydän toisesta kulmasta, napasuoni jne :) Mutta sitten kasvokuvia ehkä joku 6kpl ja sitten yksi pippelikuva (ei pyydetty tosiaankaan sitä mitenkään erikseen:D )
Ei siis olisi mitenkään tarvittu noin monta kuvaa, mutta toki ne otettiin kun niitä tarjottiin:)

Mun kohdunkaulun pituus näyttäs yhden ultrakuvan mukaan olevan 4,25cm onkohan se ihan normaali? Istukan etäisyys (mulla edessä) kohdunkaulasta oli 3,72cm, lääkäri sanoi että väli on turvallinen kun se on yli 2cm.

Tänään sain kaksi huomautusta mahasta, jee:) Toinen oli kommentti että "Sulla taitaakin olla kaveri mukana" ja toinen oli että "Teidän vauva on ottanut nyt kasvuspurtin" (tiesi raskaudesta). Se jotenkin toi todeksi sen että masu alkaa näkyä ja se näyttää siltä että olen raskaana:)

luna 20+1
 
Kiitos PINSULI uudesta pinosta. Meidän POIKALUPAUS edellisestä pinosta taisi mennä ohi, sen voisi päivittää. Mun mielestä ihan hyvin voisi niitä henkilöitä poistella listasta, jotka ei ole esimerkiksi viime pinoon mitään kommentoineet tai ilmoittaneet laskettua aikaansa ollenkaan. Toivottavasti keskustelut täällä elävöityy :)

SOOKYS pitihän tuota kalenteria testata.. Meille tulossa poika, kalenterin mukaan pitäisi olla tyttö. Tosin, edellinen palkki oli poikapalkki, eli aika hilkulle se meni :)

Itsellä on nyt ollut tosi hyvä olo! Vatsakivut on vähentyneet ja ainakin lieventyneet. Ainoastaan ne liikkeet... Varsinkin kun oikein iltaisin yrittää kuulostella, niin ei mitään! Työpäivän aikana välillä olevinaan tuntuu jotain, mutta siihen ei sitten ehdi keskittyä, että onkohan edes liikkeitä. No ehkäpä jo kohta täälläkin. Toivossa on hyvä elää..

Elythia ja juniori 21+0 <3
 
Elythia mä oon tuntenut liikkeitä jo kauan, mikä oli aluksi sinällään erikoista, että mulle väitettiin ensin (toisella paikkakunnalla) istukan olevan edessä. Nyt selvisikin, että se on takana! Mutta tunnetko sellaista elohiirimäistä nykimistä tai ikäänkuin ilmavaivamaisia poksahduksia? Ne on niitä liikkeitä :) Kyllä ne kohta tuntuu ihan selkeästi :)

Luna ja muutkin. Miten teillä on tutkittu kohdunkaulan pituutta? Ei mulla ole sellaisesta puhuttu mitään...??? Se on vaan käsipelillä ronkittu, että paikat on kiinni. En muuta muista. Mulla on istukka osittain kohdunsuulla :( Voiskohan se vaikuttaa asiaan. Siellä se möllötti tiellä edelleen rakenneultrassa, kuulemma nousee yleensä vasta lopussa pois tieltä, mutta vähän toi sektion mahdollisuus hirvittää.

Nyt kipaisin katsomaan neuvolakortin ja olihan siellä maininta rv9 tuosta kohdunkaulasta. Ilmeisesti lääkäri sen kopeloi silloin ja oli 4cm kirjoitettu lappuun.

Hei jos teistä joku menee 4d ultraan niin kertokaa missä kävitte ja oliko tyyristä. Kai ainakin saman lääkäriaseman eri toimipisteissä on suht samat hinnat.
 
Moi,

Olen liittymiseni jälkeen seuraillut kirjoituksia taustalla, kun olen jymähtänyt enemmän tuonne fb:n puolelle. Luulen että olen siellä jatkossakin aktiivisempi, joten minut saa listoilta poistaa. Seurailen kuulumisia täällä kuitenkin jatkossakin taustalla. Hyvää odotusta kaikille :)

BB
 
Moi kaikille taas! Meni ohi toi maaliskuun loppupino kokonaan.. :ashamed:

Onnea kaikille tyttö- ja poikalupauksista! Itse joutuu vielä hieman jännittämään asian suhteen. Kaksosten kohdalla jännittää kyllä onko ne identtisiä ja/vai tuleeko sieltä tyttö ja poika. :)

Mulla ei oo yksinkertaisesti ollu mitään kerrottavaa ja jotenkin on ollu kauheasti tekemistä tai sitten menny illat vaan mölliessä. Maha on kyllä kasvanu ja enää ei piilottelu onnistu. Duunissa yllättäen ei oo pahimmat juorukellomiehet huomannut, kun duunin talvitakki on niin muhkea niin sinne pääsee piiloutuu sisälle :). Ainoo paniikki tuli eilen kun kumarruin ja mahan yläosassa tuntui sellainen repäisevää kipu, joka loppuikyllä heti, mutta todella inhottavalta tuntui. Ja siis tämä kumarruin alaspäin. Onko kenelläkään muulla ollut mitään vastaavaa aiemmin?

Mulla poksuu huomenna puoliväli, jotenki todella uskomatonta. Perjantaina ois rakenneultra, jännittää jo senkin takia, että haluaa kaiken olevan kunnossa.

Mirka todella rasittavaa toisen puolesta julkaista tollasta uutista. Veikkaan, että jos meikäläisen anoppi olis feissarissa saattais käydä ihan samoin. Onneks ei todellakaan ole.

Pinsuli kiitos uudesta pinosta! On ihanaa kun jaksat päivittää näitä.

Hyvää viikontakaiseen, yritän jatkossa hieman useammin kirjoitella, niin pystyy ottamaan muiden juttuihin enemmän kantaa.

Helminni ja möykky 19+6
 
Mulla katottiin kohdunkaula ultralla, koska oli sitä supistelua. Pituus oli 5 cm.

Mä en ole facebook ryhmässä mutta en oikein keksi tännekään kirjoiteltavaa kun ei ole mitään erikoista. Tässä tämä tuntuu toisen lapsen kanssa menevän siinä sivussa. Esikoinen täyttää parin viikon päästä 5v. niin synttäritohinoissa taitaa taas mennä hetki. 3 viikon päästä on vasta rakenneultra.

Maha kasvaa siihen tahtiin, että ulkopuolisetkin uskaltavat jo sanoa asiasta. Ostin tukivyön ja kyllä lenkki tuntui paremmalta sen kanssa, yleensä puolessa välissä n. 5 km lenkkiä on alkanut painaa inhottavasti tonne alas. Oon yrittänyt nyt tsempata syömisen ja lenkkeilyn kanssa kun painoa tuntuu kertyvän liian kovaan tahtiin.

Kaisa-Tuulikki 18+5
 
Heipsun pitkästä aikaa!

Ensimmäiseksi kiitos uudesta pinosta :)

Täällä arki soljuu omalla tahoillaan eikä juuri erityistä ole tapahtunut. Kunnon mahatauti kävi koko perheen läpi ja siitä nyt toivutaan!
Liikkeitä tunnen edelleen vähän ja tosi satunnaisesti. Etuseinäistukka tietty yhtenä vaikuttaa.

Tänään oli sitten se kauan odotettu rakenneultra! Kaikki rakenteet oli kunnossa ja vastasi viikkoja. 411g vauvaa köllötteli vatsassa. Jalkojaan piti piukasti koukussa vattan päällä, eikä vahingossakaan raotellut :) Pyllyn puolelta katsottuna ei ainakaan mitään suurempia ulokkeita näkynyt! Joten annettiin tyttölupaus, mikä ei kuulemma perustu kuin mutuun :)

4D ultraan haluan ehdottomasti mennä, kuten kävin viime raskaudessakin. Siinä sitten luulisi selviävän neulonko sinisen vai vpunaisen peiton!

Nyt kun ru on ohitse niin annan itselleni luvan silmäillä vaunuja! Mitään mielimerkkiä ei ole, mutta en kyllä 1000 euroa ole valmis maksamaan! Oliko muilla jo mielessä tietyt vaunut? Onko kukaan tilailemassa ulkomailta?

Mukavaa viikon jatkoa kaikille ja onnea tasapuolisesti ihanista poika ja tyttö lupauksista!

Suklaarusina 21+4
 
  • Tykkää
Reactions: luna_82 ja Pinsuli
SOOKYS tuntuu tosiaan satunnaisesti jotain. Häiritsevintä on, että eniten tunnen "jotain" päivisin töissä, kun en sitten ehdi keskittymään ja miettimään onko liikettä vai muuta. Minulla tosiaan istukka etuseinässä, eli siksi ei vielä selvästi tunnu.

Kohdunkaulaa ei minulla ole mitattu tai ainakaan ei ole sellaisesta edes puhuttu. Ei myöskään alakautta ole tehty mitään tutkimuksia koko raskausaikana.

Minultakin kysyi työkaveri tänään töissä, että missä välissä olet tuollaisen mahan kasvattanut :D

SUKLAARUSINA Me ollaan nyt kallistumassa älyttömän hintaisiin Bugaboon Buffalo yhdistelmävaunuihin. Kehuja on kuultu ja saadaan turvakaukalo, joka sopii runkoon. Lisäksi on isot kääntyvät etupyörät ja pitkä vaunukoppa. Harkitaan ja pohditaan vielä tilaamista Hollanista. Ei tosin taida olla iso hintaero Vaunuaittaan verrattuna. Hinta hirvittää, mutta toivottavasti ovat käytössä sitten kuuliaasti kolmevuotiaaksi..
 
Kiitos pinsuli taas uudesta pinosta :)

Tänään tuli käytyä ikeassa ostamassa vauvalle oma lipasto mihin sitten saa laitettua kaikki vauvan vaatteet. Muuten olohuoneen sohva on täysi niitä jos ei olisi lipastoa hommannut :D

Mua on nyt järkyttävästi alkanut ahdistaa painon nousu. Muutenkin syöminen on mennyt ihan persilleen, kun tuntuu että tekee mieli syödä vaan ihan koko ajan. Painoa on noussut jo 8kg :ashamed: Pitäisi varmaan ottaa niskasta kiinni ja alkaa vähentää tota syömistä ja varsinkin makean syömistä. :/

Monski ja masukki 19+4
 
Kiitos pinsuli pinosta! :)

Täällä on jääny lukeminenkin vähille kun on pyöriny niin monet ajatukset päässä. Oon vaipunu johonki omaan pikku horrokseen.

Liikkeet ovat alkaneet tuntua päivittäin ja eilen ekan kerran höpöttelin mahalle ja pyysin että pysyis sisällä loppuun asti sekä kerroin millaiseen asuntoon on tulossa ja mitä ollaan hankittu hänelle.

Mä oon edelleen niin peloissani että menetetään tääkin että lasken päivii et jos syntyy ennenaikasesti niin on ees jotku mahdollisuudet selvitä. Osaan nauttia mut en kuitenkaan osaa ku se pelko kummittelee koko ajan tos olkapäällä.

Mä oon nyt muuttamassa miehen luo ens kuun aikana. Kamat on jo pakattu ja odottaa vaan noutamista. Kuhan saadaan auto ja peräkärryt jostain niin voi tavarat hakea tänne. On turvallisempi olo olla täällä, kun toinen on koko ajan läsnä ja pääsee 15min varotusajal kotiin jos on joku hätänä. :)
Masu loistaa edelleen aamulla poissaolollaan, mutta iltapäivisin on jo kunnon pömppö, turvotusta mut en mä sitä sisään yritä vetää kun on syy miks pömpöttää niin antaa pönöttää!

Vaunuista oli puhetta, meille taitaa tulla Brio Happy- yhdistelmät kovalla kantokopalla. Pitää vaunut ja vauva saada kannettuu toiseen kerrokseen ja noista lukenut hyviä kokemuksia, myös huonoja mut enemmän positiivista niin päädyttiin noihin. Käytiin liikkeessäkin jo kattomassa ja samalla napattiin mukaan Brio Primo turvakaukalo, kun kaukalon saa noihin rattaisiin kiinni niin ei tarvi erikseen ostaa rattaita kaukaloa varten. Ja toi kovakantokoppa käy matkasängystäkin kun tulee varmasti oltua omilla vanhemmilla yötä niin vauva voi nukkua siinä. Ja on suht kevyt kokonaisuus.

Rakenne ultraa odotellessa verppu ja (työnimi edelleen hukassa) 18+4. :)
 
Heipähei! Kiitoksia kaikille ahkerille kirjoittelijoille, omat kirjoitukset kun tahtoo jäädä lukemiseksi. Varsikin kun kuuluu häntäpään odottajiin, niin on mukava lukea kaikesta tulevasta omalta kantilta.

Tänne onneksi kuuluu melko hyvää. Pahoinvointi ohi ja väsymys alkaa hieman hellittää. Liikkeitä on tuntunut jo pari viikkoa, varsinkin istualtaan. Parasta on, kun työpäivän lähestyessä loppua "pulla" potkii aina ja ilmoittaa että olisi kotiinlähtöaika ;)

Tänään olin neuvolalääkärillä, pääasiallisena ongelmana allergia. Jäi hieman huono maku käynnistä, mikä kyllä oli odotettavaa. Mulla on todella paha koivuallergia, johon ei mikään lääkitys auta. No tästä sitten joutui tentattavaksi, kun erehtyi sanomaan, että harva uskoo kuinka vaikeaa se voi olla. Olen nimittäin terveempi 40 asteen kuumeessa... Kuulemma mitä se muille kuuluu kuinka kipeä on ja eihän nyt allergia haittaa... Jepjep, lohdullista ja ymmärtävää lääkäriltä. Varsinkin kun en edes ole mitenkään valittaja ja viimeiseen asti yrittää sinnitellä :D

Muuten lääkärillä ei mitään ihmeellistä ja rakenneultraa odotellessa. Siihen on vielä 2 viikkoa... Kovasti odotellaan, jos paljastuisi kumpi on tulossa. Kaikki vaatteetkin on niin värikoodattuja ;)

Vaunuja käytiin katsomassa viime viikonloppuna ja kovbasti ollaan päätymässä Teutoniaan ja siitä BeYou malliin. Katsottiin myös Funeja, mutta luultavasti päädytään beyou:hin, koska pitäisi olla hieman enemmän monikäyttöisimmät. Meillä yhtenä isona kriteerinä on että pitää mahtua autoon. Audi a4 sedaniin ei monet vaunut tule mahtumaan =)

Kyllä raskaus alkaa muutenkin tuntua. Välillä tuntuu, että maha väsyy ja suuremmat liikuntasuoritukset saa jäädä vähemmälle. Liikkeitä pitää ottaa rauhassa. Tämän takia salijäsenyys joutui erolistalle ja päättyy toukokuussa. Jos vielä vähän pystyisi tekemään. Jopa spinningissä tuntuu pahalta nousta satulasta jos ei tee hyyyyyvin hitaasti ;)

Ensi viikko vietetään kanarian lämmössä luultavasti viimeistä lomaa kahdestaan pitkään aikaan. Ihanaa!!

Siok_ ja "pulla" 18+6
 
Pinsuli kiitos taa pinosta, mun mielestä niitä selviä joukostatippuneita vois kyl ottaa pois tosta pitkästä listasta. Saahan ne sit takas, jos joku liittyykin vielä loppuraskaudessa mukaan =)

4D-ultra maksaa yksityisellä n. 180 e täällä. Meillä oli jo RU 4D, mutta olis kyl ihana mennä vielä kun vauva on isompi, niin katselemaan :)

Siok rentouttavaa lomamatkaa teille :cool:

Verppu oi, ihanaa! Onnea tulevaan yhteiseloon miehen kanssa =)

Kaisa-Tuulikki, saitkos sä vaihdettua sitä äippäpakkausta?

ON: Meitsi lähetti tänään kaikki kelan hakemukset. Ja päädyttiin pakkauksen poikamaisuudesta huolimatta ottamaan avustus pakkauksen muodossa =) Pari viikkoa pitäis ootella niin pääsee hypisteleen :D
 
Ennenku päivitän ja kommentoin niiiiin paljon kun mahdollista, niin kiitän aivan TUHANNESTI että ootte heränneet taas eloon! <3 Tuntuu aivan mahtavalta, että eilisen aikana on tullut melkeen sivullinen tekstiä, jes ;)
 

Yhteistyössä