// Helmivauvat 2015 - syyskuu //



Helmikuiset 2015
(PÄIVITYSPYYNNÖT PUNAISELLA KIITOS!:))

28.1.
Hiliputti / 27v / 1. lapsi / NKL tai KOS

1.2.
Cherise / 31v / 3. lapsi / KOS
vauvatoiveilija / 22v / 1. lapsi / PHKS
Iiina2013 / 39v / 4. lapsi / KSKS
maatuskamamma / 27v. / 2.lapsi / EKKS
pikkuakkanen / 23v / 1. lapsi / KYS
Tibt / 26v / 1. lapsi / K-SKS *tyttölupaus*

2.2.
Enny / 27v / 2. lapsi / ??
cockerspaniel /22v / 2. lapsi / VKS *tyttölupaus*
Haaveilija93 / 21v / 1. lapsi / JS
Sissinen / 28v / 1. lapsi / TAYS
BlackPearl / 24v / 3. lapsi / TAYS *poikalupaus*
Pippurihäntä / 37v / 3. lapsi / KOS *poikalupaus*

3.2.
Rva_koo / 28v / 2. lapsi / TAYS
NaNa84 / 29v / 2. Lapsi / TAYS
sushan / 29v / 2. lapsi / OYS
mukipukipuu / 25v / 1.lapsi / TAYS *poikalupaus*

4.2.
Maikki1985 / 28v / 1. ja 2. lapsi / TYKS (kaksoset)
Rouva kampiakseli / 26v / 3. lapsi / KOKS *poikalupaus*
Redi / 28v / 2. lapsi / K-SKS
Auriri / ?? / 2. lapsi / KYS
Seriso / 32v / 2. lapsi / KOKS *poikalupaus*

5.2.
Heilanga / ?? / 1. lapsi / TYKS *poikalupaus*
Hillevi80 / 33v / 2. lapsi / OYS
Pikkupapu / 22v / 2. lapsi / PHKS
MaijaLee / 24v / 1. lapsi / TAYS

6.2.
milli06 / 33v / 1.lapsi / OYS *tyttölupaus*
roora / 24v / 1. lapsi / K-HKS

7.2.
Sunflower86 / 28v / 1. lapsi / PKSSK
väpä / 36v / 3. lapsi / PHKS
kastehelmi 89 / 25v / 2.lapsi / JS

8.2.
Befuliini / ?? / 1. lapsi / ??
Shampanjapäärynä/ 37v./ 7.lapsi/ KYS *poikalupaus*
Kuuttinen/ 23v / 1. lapsi / SatKs

9.2.
kalopsia / 26v / 1. lapsi / LKS
Ututyttö/ 41v / 1. lapsi /Tays
milliliina / 23v / 1. lapsi / TYKS
Sitruuna84 / 30v / 1.lapsi / JS
HelmiQ / 30 v. / 2. lapsi / JS

10.2.
Lainakengissä / 24v / 2. lapsi / OYS
Jepa81 / 32v / 1.lapsi / JS *tyttölupaus*
Sadana / 38v / 1. lapsi / NKL *poikalupaus*
Llinndda / 20v / 2. lapsi / K-HKS
marsali / 26v / 2.lapsi / KYS *tyttölupaus*

11.2.
Chshr / 25v / 2. lapsi / TYKS
Risutin / 29v / 2. lapsi / OYS
Sinikuu / 37v / 3. lapsi / HYS
1986/13 / 28v / 2.lapsi / HYS *tyttölupaus*
Emmikki / 35v / 1. lapsi / EKKS
Elovena13 / 36v / 2. lapsi / KOS *poikalupaus*

12.2.
Onnenpisara / 24v / 1. lapsi / PKSSK
Mai83 / 30v / 2. Lapsi / TAYS
Letu /27v / 1.lapsi / HYS
Kaneli88/ 26v / 1.lapsi / JS

13.2.
-nti.jrvn / 21v / 2. lapsi / SatKS
Heikko-Peikko / 29v / 3.lapsi / TAYS

14.2.
Chiligail / 35v / 1. lapsi / MKS
Nettee / 22v / 3. lapsi / SatKS
hennanennu / 31v / 1.lapsi / HYS
Ystävänpäivävauva / 38v / 1. lapsi / LS
sandem / ?? / 2. lapsi / TYKS
Mammako86 / 28v / 1. lapsi / KYS

15.2.
Norbba / 25v / 1. lapsi / JS

16.2.
Pepper79 / 35v / 3. elävä lapsi / KOKS

17.2.
onnellinentyttö / 23v / 1.lapsi / KOS
raputyttö84 / 30v / 2.lapsi / OAS
J2nsku / 26v / 1. lapsi / TAYS
Odotus2015 / 30v / 1.lapsi / TAYS

18.2.
Ode84 / 30v / 3.lapsi / ??
Hippu / 28v / 2. lapsi / TYKS
Pauliinali / 25v / 2.lapsi / ??
Pihlaja15 / 28v / 2. lapsi / TYKS

20.2.
AnnuLiisa / 27v / 2. lapsi / TAYS *tyttölupaus*
Röllineito / ?? / 3.lapsi / OYS
Yllätys15 / 36v / 3. lapsi / OYS

21.2.
maijuelina88 / 26v / 1. lapsi / TYKS
Tiuh / 25v / 2. lapsi / KOKS
tintti / ?? / 3.lapsi / K-HKS

22.2.
mari1980 / 34v / 2. lapsi / OYS
Jepatin / 23v / 2. lapsi / EKKS
hepokatti83 / 30v / 5. lapsi / ??
Henttu86 / 28v / 3. lapsi / SeKS
nokkosperhonen79 / ? / 6. lapsi / ? /

23.2.
Wuf / 29v / 2. lapsi / HYS
Sammallammas80 / 34v / 2. lapsi / SeKS
dublo83 / 30v / 6. lapsi / SatKs
Möykkyliini / 37v / 1. lapsi / ??
vauvako / 34v / 1. lapsi / KOS

24.2.
mussukkanuppunen / 28v / 4. lapsi / OYS *poikalupaus*
Mustikkamaito / 37v / 2. lapsi / SatKS
Toffeetyttö / 34v / 1. lapsi / TAYS

25.2.
pömppö / 33v / 2. lapsi / TAYS
Elisanen / 33v / 1. lapsi /JS
Penni* / 29v / 3.lapsi / ??

26.2.

27.2.
Fanning / 29v /3.lapsi / PHKS
Heini-79 / 35 / 2. lapsi / JS
eliaza84 / 29v / 2. lapsi / KSKS

28.2.
Manta81 / 32v / 5.lapsi / HYS
Jörriliini81 / 33v / 3.lapsi / K-HKS
Mäkimeirami / 31v / 2. lapsi / ? /
MariaR81 / 33v / 3.lapsi / PS










Menetyksen kohdanneet :'(
HooKoo-82
Sarah85
hannuliini
Illacrimo
Sulo-Sylvia
Audrey
Vadelmanlehti
+ 1 joka ei halunnut nimimerkkiään mainittavan.



SYNNYTYSSAIRAALAT
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Helmivauvojen facebook-ryhmään haluavat, laittakaa yksityisviestiä käyttäjälle J2nsku

ONNEA KAIKILLE PLUSSANNEILLE, JA ONNEA JA MENESTYSTÄ RASKAUTEEN! :heart:



Linkit vanhoihin pinoihin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2387135-helmivauvat-2015-a/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2389315-helmivauvat-2015-kesakuu/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2395321-helmivauvat-2015-heinakuu/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2405483-helmivauvat-2015-elokuu/
 
Viimeksi muokattu:
Kiitokset uudesta pinosta PH!

Kampiakseli, en yhtään muista minkä niminen lekuri huomenna on vastassa, joku mies se taisi olla. Huomennahan tuo selviää. Ja ÄÄÄÄÄÄÄÄÄKS kun jännittää!!
Nyt en oikeen osaa sen suuremmin mihinkään mitään kommentoida kun ajatukset on jo huomisessa ultrassa.
Onneksi tänään tuli käytyä salilla ja tehtyä reipas 8 kilsan lenkki perheen ja koiran kanssa niin on ollut hiukan muuta ajateltavaa. Jotenkin nyt jännitän ihan hirmuisen paljon tuota ultraa, paljon enemmän kuin aikaisemmin... Johtuneeko sitten pelosta ja stressistä jonka keskellä tää surullisen muiston saanut RV 17 on elelty, luojan kiitos huomenna ollaan jo 18+0 lukemissa, vaikka eipä siinä niin kauhea ero ole mutta kuitenkin, ompahan edes se viikko 17 ylitetty tällä kertaa. Jospa nyt alkaisi se iloinen ja rento odottaminen kun itselle yksi rajapyykki on ylitetty :)
Kovasti odotan myös mahdollisten uusien tuplien kotiutumista ensi viikolla jos huomenna on kaikki kunnossa. Ihana päästä shoppailemaan jotain uutta pientä varten!

Äsken ennen saunaa maalailtiin lasten kanssa sormiväreillä ja saatiin tehtyä molempien jaloista ja käsistä ihanat pikku taulut lasten huoneeseen, vielä kun askarrellaan niihin itse kehykset niin kyllä tulee hyvät! Pikkuisenkin kädet ja jalat on tarkoitus ikuistaa samanlailla niin sitten on jokaiselle omat pikku taulut sänkyjen yläpuolelle. Loppujen lopuksi taisi olla väriä enemmän ipanoissa ja mammassa kuin yhdessäkään paperissa.

Mutta nytpä taidan hetkeksi keskittyä isännän kanssa vielä pieniin loppusilauksiin firman perustamisen tiimoilta ja sit se olisikin aika alkaa virallisesti yrittäjäksi. Joskin luulen että enemmän tulee keskityttyä pienen iltajumppaan joka tuntuu olevan juuri menossa, ihanaa kun liikkeet tuntuu päivittäin jo todella selkeästi <3

BlackPearl 17+6
 
Kiitos uudesta ketjusta :)
Niin se vaan syksy tullee, ihana. Luonto herää värien maailmaan.
Karhumetsällä käyty kovasti, viikonloppuna mukana sitkeästi ja reippaasti kulki minun kuopus 6vee.

Jossain keskustelussa oli siitä että monet ovat miettineet olevansa hölmöjä kun nyt aloittavat vauvatouhut uudestaan muiden lasten ollessa jo niin isoja. Puhuttiin iltatähdestä ja vaikka mistä. Puhuttiin iltatähdestä kun perheessä on 3 ja 5 vee lapset jne..

Hieman hymyilytti kun mietin tätä meidän iltatähteä. Ei ehkä niin minun osalta, tällä hetkellä minun nuorimmainen on kuusi ja vielä vauvan syntyessä hän on kuusi. Esikoinen minulla 14vee. Itse täytän 35vee ennen vauvan syntymää. Enemmän mieheni kohdalla minua hymyilyttää iltatähti-asiat. Miehen esikoinen täyttää vauvan synnyttyä 20vee ja kuopus ennen vauvan syntymää 18vee. Mies täyttää itse tammikuussa 49vee. Että pappaiässähän tuo jo on ;)

Meillä alkaa vauvatouhut aika alusta, mieheni on aivan pihalla näistä kaikenmaailman kehittyneistä vauvantarvikkeista, tuota meidän turvakaukaloa telakan kera katseli huuli pyöreenä, itselläni on onneksi ollut jo pari tuollaists aikaisemmin ettei jäädä aivan peukalo keskelle kämmentä :)

Sellaisia mietintöjä täällä.. Värikästä ja hyvinvoivaa syyskuun alkua kaikille meille :)

Nokkosperhonen & Töppönen 15+0
 
Blackpearl, Oisko teillä sit Juhani? Sukunimeä en muista. Muistaakseni puhiuvat, että siellä on vaan 2 naista ja yksi mies jotka niitä tekee. :) Onnea huomiseen ultraan! Koeta saada edes vähän nukuttua. :) Mä oon täällä kans ihan tulisilla hiilillä kun pitäisi vielä jaksaa odotella keskiviikkoon. :D

PH, kiitos uudesta ketjusta! :)

Iiks! :D Se on jo syyskuu! Ihan kohta ollaan puolivälissä kaikki!

Tänne ei mitään uutta. :) Sitä samaa tykyttelyä ja vauvan potkuja. Tyttö (4v.) oli ihana aamulla kun herätti tuomalla dopplerin mulle, et nyt kuunnellaan mitä se vauva siellä tekee. Kikatti aina kun vauva potkas mikkiä. :)

Kampiakseli ja Tähtis rv 17+4
 
  • Tykkää
Reactions: Hippu*
Heilanga kyseli elokuun puolella keltaisesta vuodosta. Miulla ollut sitä raskauden alusta asti, tulee paperiin ja jopa pikkuhousun suojaan eli selkeesti se on valkovuotoa mikä on keltasta. Ei johdu minulla ainakaan vitamiineistä, koska samoja vitskuja oon syöny vuosia. Gyne epäili vu:ssa hiivaa, mut ei ole sitä, koska kokeilin jo canesteniakin. Neuvolatäti oli sitä mieltä, että joillakin hormoonit saattaa aiheuttaa keltaista valkovuotoa.

Rv 16+5
 
Muistan lukeneeni, että keltainen vv väri johtuu korkeista estrogeenitasoista, ei ole yksinään mikään tulehduksen merkki siis :) Voi siis joillakin olla esim. ovulaatiota ennen huomattavasti keltaisempaa eritettä kuin muussa kierrossa, ja raskaana sitten estrogeenitasot on ihan moninkertaiset normaaliin verrattuna.

Täällä tuli just 18+0 täyteen ja vielä pitää 3vkoa jaksaa oottaa rakenneultraa... Jotain liikkeitä olen saanut bongattua. Ja sekös on oloa helpottanut :) Hirveä väsy painaa, aamuisin nukuttaa kamalasti, mutta nahkavekkari herättää 7pv viikossa aina viimestään klo 07.30. Noinkohan hemppa on alkanut laskea... Viimeksi näillä viikoilla romahti 140->118

Syke on muuten ollut vavvelilla reipas 155, kun edellisellä (tyttö) oli aina 140 paikkeilla. Mikähän pupu sieltä on tulossa ;)

pippurihäntä rv18+0 (jeeee!)
 
Utrassa käyty ja ihana pieni vilkas kaveri siellä hyöri ja pyöri. Noin tunti meni ja varovainen poika veikkaus saattiin, napanuora oli hiukan edessä mutta ultraaja tuumas että kyllä tuolla pieni uloke olis nähtävissä. No, jospa siihen sais varmistuksen 24. Päivä rakenneultrassa. Ihan meidän pojan näköinen oli pikku muru varsinkin sivuprofiililtaan. Oli viikkojen kokonen ja kaikki tosiaan oli ihan täydellisesti masussa. Hintaa tuli jonkun verran alle 200€ ja siitä vielä haetaan viel kelakorvaus takasi päin.

BlackPearl ja poikalupaus 18+0
 
Blacpearl, onnea hyvistä ultrakuulumisista ja poikalupauksesta! :) Jaiks, ylihuomenna ois meillä! Vähän vaan hirvittää kun varasin sen 20min ajan kun oli ainoa just tolle lääkärille et riittääkö, jos teille meni noin kauan siinä! :S No onneks on se kunnallinen sit 23.9 et jos kaikkea ei kerkeä katselemaan. Onneks tuli soitettua tänään sinne kun en ois muuten tajunnu ottaa ite Dvd levyä mukaan!

Hei miten muuten tiellä tuntuu toi autossa istuminen? Eilen tuli istuttua 5h ja tän päivää ja yöllä ollut alamaha kipeä ja kosketusarka. :S Lisäksi sen sykkeen takia meinasin pyörtyä kauppaan...

PH, Hienoa että on alkanut jo vähän liikkeitä taas tuntua! Josko on vaan niin rauhallinen kaveri siellä. :) Väsymys on ihan armotonta täälläkin. Nukuin keposeen puolen päivään (eli n. 12h) tänään kun oli mahdollisuus.

Lapset tuns tänään molemmat kädellä vauvan potkut. :heart: Voi mitkä ilmeet oli kummallakin! Hitsit kun ois saanu ikuistettua. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Sadana
Tervetuloa uusille minunkin puolestani!

Taisin tuntea eilen illalla ekat liikkeet, ne oli semmosia napakoita potkuja, joku niitä täällä vertasi muovipussissa olevaan sammakkoon. Kyllä oli osuva kuvaus! :)

vajaa kaks viikkoo rakenneultraan, siellä sitten selviää onko meidän pojalla mitään sisäelin ongelmia jotka olis aiheuttanu sen alkuraskauden niska ja vartaloturvotuksen. Onneks on sen verran hektinen elämä ettei kerkee liikaa murehtiin! :)

Mukipukipuu ja Väinö 18+0
 
  • Tykkää
Reactions: Sadana ja marsali
Onnea BlackPearl hyvistä ultrakuulumisista ja mukipukipuu liikkeistä.

Keltaisesta vuodosta ollut täällä puhetta. Itsellä ei varsinaisesti keltaista vuotoa ole ollut, mutta säikähdin kyllä aamupäivällä kun vessassa käynnin yhteydessä huomasin, että pikkareihin oli tullut keltainen limamöykky, yök. Sen jälkeen ei mitään normaalista poikkeavaa ja googletellessa selvisi että on ollut joko valkovuotoa tai limatulppaa ja kummastakaan ei tarvinne olla huolissaan. Mulla oli alkuraskaudessa oireeton vti, joten pyysin nyt neuvolasta varmuudeksi lähetteen labraan ettei taas ole tulehdusta. Varmuudeksi varasin huomiselle myös gynen kun olevinaan heti tuon tulemisen jälkeen on vatsa ollut ihan outo...

Rouva kampiakseli, mulla istuminen ei toistaiseksi ole tuottanut tuskaa, sen sijaan eilinen koko päivän imurointi & silityssessio kyllä kipeytti alaselän oikein kunnolla. Koko päivän töissä istumisen jälkeen selkä kyllä kans ilmoitteli itsestään kun lähdin kävelemään.

Eilen isäntäkin kuuli ensimmäisen kerran tähtösen sydänäänet, kun illalla kuunneltiin tolla dopplerilla ääniä. Aikamoinen viipottaja tuntuu olevan tää tähtönen, sen verran tartti ääniä metsästää! :)

- tintti & tähtönen 15+2 -
 
Meilläkin tosiaan mies on se siistimpi osapuoli. Kovasti olen yrittänyt tsempata just et tavarat omille paikoilleen jne.
Ja hyvin pärjään :)
Ja kyllähän en en jouluakin siivotaan, mutten enää kattoja ja seiniä pese. Et sit se on vaan sitä perussiivousta, lattioiden pesu, imurointi, pölyjen pyyhintää. :)

Perjantaina tein tosiaan kunnon siivouksen, lauantaina käytiin sienimetsässä ja sunnuntai aamu alkoi yrjöten.

Oon tässä itsekseni mittaillut verensokereita, ja arvot pysyy hyvin matalina näillä syömisillä. En siis näe omalla kohdalla järkeä mennä rasitukseen. Toki jos alkaa rajat paukkua niin voin miettiä asian uusiksi.
En syö makeaa tyhjään mahaan, en syö makeaa paljoa muutenkaan.
Arvot ovat olleet oikein hyvät.
Tuplaraskautta seurataan tarkemmin muutenkin ja vauvojen ei anneta kasvaa liian isoiksi.
Tarkoitus seurata omalla mittarilla koko raskauden ajan, jotta tiedän että sokerit tosiaan pysyy tasaisena.

Kohta se puoliväli jo häämöttää, voi kauhistus miten nopiaa aika juoksee :O

Tuplat 17+5
 
  • Tykkää
Reactions: Pippurihäntä
Onnea kaikille hyvistä ultrakäynneistä, ja ihanaa lukea teidän vähän pidemmällä olevien liikkeiden tuntemisista ja seuraamisista!

Meillä oli tänään toinen neuvolakäynti, ja olipa ihanaa kuulla sydänäänet nyt, kun nt-ultrasta on kulunut pari viikkoa! Olo on tasoittunut niin, ettei tätä raskautta senkään vuoksi oikein meinaa uskoa vieläkään todeksi. Mutta siellä se sydän jumpsutteli 145-sykkein, ja välillä pentu potkiskeli tai ojenteli mojovat täräykset dopplerista kuuluville :D

No onhan tässä vähän jotain pientä, kuten edelleen väsymystä, kahvi ei oikein maistu, hengästyn ihan minimaalisista puuhista ja aamuyöllä on pitänyt alkaa käymään veskissä. Mutta masu ei ole vielä juurikaan kasvanut (sais jo kasvaaaaa!!), eikä kasvukivut ole vielä iskeneet päälle kuin pieninä tuntemuksina aina välillä. Nyt kun osaisin vielä nauttia tästä raskaana olemisesta, enkä vaan murehtisi kaikkea mikä voi mennä pieleen.

Jotain pikkuhankintoja olen uskaltautunut tekemään, lähinnä ihan muutamia vaatteita ja lomamatkalta ostettiin sulonen hupullinen alusta/kapalointiviltti. Isot hankinnat jäänevät kyllä jonnekin joulun tienoille tai osa jopa alkuvuoteen. Tietysti mahdolliset vuodelevot ja muut saattaa aikaistaa näitä suunnitelmia. Yritetään joka tapauksessa saada mahdollisimman paljon hankittua käytettynä, kun äkkiseltään katsottuna on tosi hyvääkin tavaraa ihmisillä kaupan. Luotan siihen, että siilattavaa piisaa vielä loppuvuodestakin..

Huomenna tulee rv 15 täyteen, mahtavaa! Nopeeta kuluu aika siis täälläkin, kun tuntuu et vasta jännitettiin alkuraskauden ultrassa et onko siellä mitään.

Toffeetyttö rv 14+6
 
  • Tykkää
Reactions: Sadana
Toimistossa kun päivät istuu, niin nouseminen on aika jäykkää. Häntäluuta alkaa jomottamaan jos joudun pitkään istumaan.
Jos taas kävelen paljon, niin jalat ovat ihan turvoksissa ja taas on jomotusta tuolla häntäluun suunnalla.

Pikkuinen sammakkoni on melkoisen rauhallinen. En tunne liikkeitä edes joka päivä. Tosin siihen vaikuttaa varmaan se että päivisin on muutakin ajateltavaa ja kohdun ympärillä minulla on melko paljon jotain nestettä vaimentamassa potkuja.

rv 17+
 
Mulla ei tuu kauheesti istuttua samoilla paikoilla kun olen 1v torakan kanssa kotosalla, mutta esim. jos saan semmoisen hetken, että istun pitkään (yli puoli tuntia) vaikka ruokapöydän ääressä niin kyllä häntäluu huutaa armoa. Autossa ei myöskään tule istuttua pitkiä aikoja, enkä tiedä ollaanko edes matkustamassa mihinkään kauas tämän syksyn aikana, joten toivottavasti ei tarttekaan.

Eli mulla on ainakin häntäluu reagoinut raskaushormoneihin heti alusta alkaen, paikat löystyy ja noin. Liitoskipuihin häpyluun puolelta mulla ei ole koskaan ollut taipumusta, sen sijaan selässä ristiluussa tuntuu aika ajoin, pakaraan säteilee iskiastyyppistä kipua satunnaisesti, mutta suoraan sanottuna tätä oli paljon enemmän kun odotin edellistä toimistotyöläisenä. Nyt kun täällä pyörii lapsen ja koiran kanssa vaihtelevissa asennoissa, niin ei pääse samanlaisia jumeja syntymäänkään kuin istumatyössä.

Mitähän muuta piti kommentoida...? No, jatkan sitten myöhemmin :)

PH 18+1
 
Noista häntäluu- yms. säryistä. Mulla ei vielä sellaista ole, mutta vasempaan pakaraan vetää välillä ihan penteleesti. Olen koneella usein paljon päivän aikana, mutta seisomatyöpisteellä, joten voi varmaan aiheutua joko siitä, tai sitten niistä monista tunneista, joita on tähän mennessä kulunut soffalla lepäillen, + sitten alaosaston ja selän raskausmuutokset ja alkava löystyminen.

Onko kukaan käynyt hoidattamassa raskausajan vaivojaan vyöhyketerapiassa tms.? Olen menossa refleksologille loppukuusta, kun uskoisin saavani häneltä helpotusta tuohon pakaraan, ja muutenkin vinkkejä itsehoitoon, kun hän on hoitanut tosi paljon naisia ennen raskautta ja raskauden aikana. Olisi kiva kuulla, onko teillä vastaavasta kokemuksia.

Toffetyttö rv 15+0
 
Toffeetyttö: Olen itse saanut apua loppupuolen vaivoihin raskausjoogaliikkeistä (selän ja pakaroiden erilaiset pehmeät venytykset) ja mammashiatsuhoidoista. Shiatsu etenkin vaikutti heti oloa keventävästi eli ihan muutamalla hoitokerrallakin saa mukavamman olon. Varsinkin viime kesänä, kun laskettu aika oli elokuulla ja kuumaa riitti, oli shiatsu ihan pelastus. Mutta vyöhyketerapiasta ei ole kokemusta sinänsä.
 
  • Tykkää
Reactions: Toffeetyttö
Hellou kaikille! :)
Arki on tosiaan alkanut, kauhea kiire koko ajan! Kouluhommiakin olisi kiitettävästi. Lapset on sopeutuneet päiväkoti arkeen vallan hyvin, äiti taitaa olla ainut jolla on ikävä kiireettömiä kotipäiviä. ;)
Häntäluu huutaa hallelujaa kun istuu koko päivän! Aivan kauheaa. Iltapäivästä sitä jo vaappuu komeasti autoon.
Vauvan liikkeet tuntuu jo päivittäin, ovat kylläkin vielä kovin hentoisia. :)
Hyviä vointeja kaikille mammoille!

Mussukkanuppunen 15+0
 
Viimeksi muokattu:
Hei Helmenkantajat =)

Meni monta päivää lukiessa tämä ketju synnystä tähän päivään, mutta urakka tehty, ja nyt varovaisesti koittaa loikkia mukaan tähän junaan. Olen ollut tuolla "vauvan" puolella lähinnä kurkkimassa, mutta on niiiiin hiljaista, ja kun huomasin, että täällä on aktiivista pulinaa ja vanha tunnuskin vielä löytyi, niin mielelläni tulisin teidän kanssa turisemaan. Fb-ryhmästä en oikein tiedä, mutta näin nyt toistaiseksi olisi kiva jakaa ajatuksia.

Minulla raskauksia on takana 7, joista 6 lasta maailmassa. Poika vm-99, Poika vm-02 (tämä kaksosraskaus, jossa toinen vuoti rv9-16 pois), Tyttö vm-04, Tyttö vm-09 (perätilasynnytys), Tyttö vm-10 (ehkäisyllä), Enkelikaksostytöt vm-12 rv19+6 ja Poika vm-13. Nyt matkassa yksi asukas, toinen "ehkäisylapsemme" ja rv nyt 17+3. Aika skeptinen odottaja olen ollut oikeastaan aina. Todeksi uskoo, jos syliin sitten saa... Hurjan tuttuja tuntemuksia täältä ketjusta kyllä vastaan tullut, ja ehkä siksikin tuntui luontevalta tänne tulla "huhuilemaan" :)

Raskaus tähän asti mennyt fyysisesti ihan ookoo, vaikka minulla tuota vararengasta ympärillä ihan kiitettävästi onkin. Uskomatonta, mutta niin vaan mukamas "konkari" sai yllättyä rv9, kun ultrasta kaveri paikallistettiin. Epäilys oli jo pari viikkoa jossain takaraivossa itänyt, mutta tosiaan kun ehkäisy oli käytössä ja oireet melko epäselviä, niin ei vaan ottanut uskoakseen. Takana oli yltiökiireinen kevät/alkukesä, yh:na heiluin, kun mies reissuhommissa ja huonon olon ja heikotuksenkin laitoin dieetin piikkiin (aloitin Jutan superdieetin tavoitteena viimein "palata" omaksi itsekseni...). Kyllähän se melkoinen pommi oli, mies tuntuu sulattelevan vieläkin, mutta hetkeäkään en epäillyt, etteikö tämäkin pieni olisi tervetullut joukkoomme, jos kaikki hyvin käy. Tässä "konkurssissa" ja kaaoksessa tämä tuskin laivaa enää saa enempää keikutettua ;)

Mutta jos minut mukaanne kelpuutatte, niin pulistaanpas sitten lisää, kai tähän aikaan pitäisi olla edes yrittämässä unta... Tietoja siis:

8.2./ Shampanjapäärynä/ 37v./ 7.lapsi/ KYS
 
Moikka,

mulla ei ole ollu selkä- tai muitakaan kipuja, mitä nyt muutaman kerran vihlassu alavatsasta kunnolla. Töissä siis lähinnä istun, eikä siltikään ongelmia.
Liikkeitäkään en oo tuntenu kertaakaan (ja se alkaa ahdistaa, onneks huomenna neuvolalääkäri...). Reissussa kerran juostessa tuli kovat vatsakivut, jotka hellitti kyllä kun lopetti juoksemisen mut pelko jäi että siinä ois jotain tapahtunu..

Muutto etenee, pikkuhiljaa päivittäin ollaan kamoja kannettu uuteen, muuttoautolla sitten isommat.
Eilen illalla löysin itsestäni punkin (ekaa kertaa elämässä), ja nyt ahdistaa että pikkunen saa siitä borrelioosin tms. Heti alkaa maalaiselämän ongelmat kun muuttaa kaupungista maalle (Hki -> Espoo):D

Mut näillä fiiliksillä kun tuntuu että jotenkinhan tässä vielä varmaan käy huonosti (kiitos pessimistisen luonteen..), niin ei mitään olla ostettu, oon vaan sanonu että katellaan tammikuussa sitte :)

Jepa ja Toukka 17+0
 
Heipparallaa pitkästä aikaa :)

Täälläkin viikko sitten neuvolaläärissä käyty. Kaikki kunnossa ja sykkeet kuunneltiin. 145 jumputti pikkusydän ja heti tietysti spekuloitiin kumpi mahtaa olla :D

Verenpaineet on itsellä vaan laskeneet entisestään... Ja sen kyllä huimauksena huomaa. Parempi kuulemma näin kun korkeat paineet. Ylimäräisessä uä:ssä kävin myös ja siellä kaikki hyvin. Liikkeitä tunnen (ehkä) joinain päivinä mutta edessä oleva istukka vaimentaa niitä aika hyvin :/ Odottelen sitä viikkoa 20 jospa alkaisi tuntua kunnon potkut :D
Nt-ultrassa minulla istukka sijaitsi todella alhaalla kohdunsuulla ja se oli nyt (JO) onneksi siirtynyt ylemmäs "oikealle paikalleen". Tämä oli mahtava uutinen :). Tirriäinen vastasi viikkojaan ja nukkui. Valitettavasti sukupuolesta ei asennon vuoksi voinut sanoa mitään... Toivottavasti 3 viikon kuluttua rakenneuä:ssä selviää <3

Pitkään istuminen, seisominen ja makaaminen jumittavat myös täällä selkää :/ Ja tuntuu että lonkat myös kipeytyvät helposti. Urheilen kyllä edelleen ja siitä saan helpotusta. Myös häntäluu kipuillut alusta asti ja yölliset pohkekrampit ovat tulleet seurakseni. Magnesium-tabl. illalla auttaa selvästi.

Hankintoja ei olla tehty! Ehkä sitten rakenneuä:n jälkeen... ;)

Mamma-farkut ekaa pv jalassa! Nyt alkaa jo selkeesti näkyä että joku tuolla mahassa asustaa.

Ihanaa päivän jatkoa helmivauvojen odottajat :)

hennanennu ja tirriäinen 16+6
 
Viimeksi muokattu:
shamppanjapäärynä - tervetuloa konkari joukkoihin! Ollaan vissiin samaa vuosimallia tai aika lähelle ainakin. Skeptisemmäksi olen itsekin tullut tässä matkan varrella, toisaalta myös oppinut hyväksymään sen, että tässä ollaan tosissaankin nyt elämän kyydissä eikä paljon muuta voida :) Asiat menee juuri niin kuin ne menee. Ja nyt uskotaan ja toivotaan parasta!

Fysioterapiaryhmässä käyntiä mainostetaan kovasti ainakin meillä neuvolan kautta, ja sehän on sitten ihan ilmaista, jos neuvolan ryhmään menee. Paljon on siis tukea ja apua odotusajan fysiologiseen puoleen (joskus sen henkisen kustannuksella....) ihan julkisen palvelun kautta. Jokaisen täytyy vaan löytää se oma huoltomuotonsa ja -välinsä, koska tää on sen verran iso mullistus kropalle. Etenkin lantionpohjan harjoittelu on ihan ensarvoisen tärkeää, synnytykseen ja palautumiseen siitä on aivan merkittävä apu, kun on sinut omien sisäisten lihastensa kanssa. Itse en ole ollut missään raskaudessa erityisen sporttisessa kunnossa, mutta olen silti palautunut kummastakin synnytyksestä nopeasti ja väittäisin, että oma kehontuntemus voi auttaa merkittävästi.

Vaikka synnytys sinänsä sujuisi helposti, on alakerran lihakset vähän "pihalla" muutaman viikon joka tapauksessa ja jos niitä alkaa vasta sitten etsiä, niin hankalaksi menee :) Toki synnytyksen sujuminen on kiinni ihan siitä Luonto-Äidistä itsestään enimmäkseen, mutta ei näistä valmistautumisista haittaakaan ole. Viimeksi koin lievän avotarjonnan vuoksi pitkän ja kivuliaan avautumisvaiheen, mutta kun vauva lopulta lopsahti oikeaan asentoon, meni itse ponnistus helposti ja kivuttomasti 6 minuutissa ja kävelin itse osastolle sen jälkeen. Varmaan jossain endorfiinihuuruissa :LOL: No, mä oon sitä ennenkin sanonut, että tämmöinen maatuskamallinen kroppa on vissiin tehty raskauksiin ja synnytyksiin, kun nää 35+ raskaudet ovat olleet vähintään yhtä helppoja kuin 25+. Kova on luotto nytkin, että tästä kaikesta selvitään. Mutta ehkä näiden synnytystarinoiden aika ei ole ihan vielä... Lasketun ajan lähestyessä se alkaa pyöriä kuitenkin enemmän mielessä joka tapauksessa.

hennanennu: Hieno kuulla, että etinen istukka on asemoitunut paremmin :) Ja onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

jepalle muuttotsempit, täällä alkaa olla tärkeimmät jo kunnolla paikoillaan, mutta kaikenlaista sälähommaa riittää kyllä pitkään...

Jahans, nyt ulos koiran ja taaperotyttösen kanssa!

PH rv 18+3
 
Tervetuloa vain shamppanjapäärynä mukaan pulisemaan! Mäkin katsoin, että kiva kun samaa ikäluokkaa on niin monta tässä ketjussa :) Meillä on myös ollut melkoisia haasteita (vaikkakin vähän erilaisia) tämän lapsenteko-homman kanssa, ja pitkä projekti on käyty läpi, eli kaikenlaista on ehtinyt sattua. Jos me olisimme saaneet miehen kanssa itse päättää lapsilukumme, niin meilläkin olisi puolet enemmän lapsia :LOL: Mutta toisin on käynyt ja "vasta" kolmatta odotetaan. Tosin se pitää kyllä sanoa, että siinä missä stressasin 2 ekaa raskautta aivan hulluna, niin tämä on mennyt ihan sujuvasti ja olen jopa osannut nauttiakin olotilastani <3 Kaippa ikä, kolmas raskaus ja aktiivinen taapero on pitänyt huolen siitä :D Ja tietty se, että nyt on viimeinen mahdollisuus kokea se raskaudesta nauttiminen, koska lisää ei tule, ainakaan tekemällä. Ehkäisyä ei kyllä ole koskaan käytetty, eikä aloiteta nyttenkään, että jos ihme käy niin se on enemmän kuin tervetullut :)

Eilisen kohokohta oli ehdottomasti iltajumppa masussa! VIHDOIN tunsin ne pitkään odotetut ja kaivatut pienen pienet potkut ja myllerryksen <3

Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille! Täällä 3 pitkää viikkoa ru:n. Esikoisesta käytiin 4D, mutta edellisessä ja tässä ei enää raskittu :)

Sinikuu 17+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sadana

Yhteistyössä