Lokakuun lutuset - Lokakuussa **MEIDÄN KUU**

Lokakuun lutuset *Lokakuussa*

:heart: Lokakuun Lutuset :heart:


:heart: SYNTYNEET :heart:

2.9. uusiäippä78 / 33+6 / poika & poika & poika / 2000+g & 2000+g & 1970g /
7.9. nenäpäässä / 32+3 / tyttö & tyttö / 1980 g & 1860 g
8.9. malttamaton / 37+4 / tyttö / 3125 g / 47 cm
15.9. ninni12345 / 36+0 / tyttö / 2900 g / 47 cm
21.9. Addoda / 38+1 / tyttö / 3560 g / 51 cm
25.9. vilja85 / 37+4 / poika / 2725 g / 47,5 cm
27.9. toive3<3 / 37+6 / tyttö / 3245 g
29.9. -inna- / 39+4 / tyttö / 3460 g / 48 cm
30.9. Ruumää / tyttö / 3680 g / 50 cm

4.10. korventyttö / 39+4 / tyttö / 4280 g / 51 cm
4.10. luckygirl / 38+2 / poika / 3525 g / 52 cm
6.10. tuulia84 / 38+2 / tyttö / 3010 g / 49 cm
6.10. iita_82 / 40+2 / poika / 3370 g / 48 cm
8.10. jayy / poika / 3745 g / 53 cm
10.10. kasenja / 41+1 / poika / 4020 g / 51 cm
11.10. senya / 41+3 / poika / 4040 g / 53 cm
13.10. marieh / 41+4 / tyttö / 3425 g / 52 cm
14.10. chocolatebox / 40+4 / poika / 3734 g / 51 cm
15.10. beanna / 39+4 / poika / 3500 g / 50 cm
18.10. Bola74 / poika / 4238 g / 53 cm
19.10. lullaby89 / 41+6 / tyttö / 3275g / 50 cm
21.10. willarose / poika / 3550 g / 51 cm
22.10. Ankkurinappi / tyttö / 3710 g
22.10. #exec / tyttö / 4126 g / 50 cm
28.10. KoiruuZ / 40+5 / tyttö / 3180 g / 50 cm
28.10. Jisu / 41+0 / tyttö / 3735 g / 51 cm

1.11. Pepsimax86 / 42+0 / poika / 3700 g / 52,5cm
3.11. Elli- / 40+4 / tyttö / 4100 g / 52 cm

la / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala /sukupuoli

28.09.
Sunniva / 24 / 3. / pkks / Tyttölupaus
dolly04 / 29 / 2. / kos / Poikalupaus

1.10.
venetsia / 28 / tays / kaksoset /

7.10.
emma77 / 36 / 2. / -
cubula / -/ 1. / - /

9.10.
popcorn2 / 24 / 1. / -

12.10.
ntikesäheinä / 30 / 1. / hys / Tyttölupaus

13.10.
tähtitomu / - /1. / tays / Poikalupaus
zadna / - / 4. / kos / poika

14.10.
SannaMarko / 26 / 1. / kos

17.10.
pipa88 / 26 / 1. / oys / Poikalupaus

20.10.
koruharakka / 30 / 2. / -
Hanssi / 28 / 1. / phks / tyttölupaus

28.10.
Mustikkasuu / 38 / 3. / ps / Tyttölupaus
miakristamaria / 21 / 1. / hys / Tyttölupaus

29.10.
jebatu / 33 / 1. / k-hks / Poikalupaus
Rássi / 25 v. / 1. / KYS/ Tyttölupaus

synnytyssairaaloiden lyhenteet :
js = jorvin sairaala
sas = salon aluesairaala
kos = kätilöopisto
nkl = naistenklinikka
ps = porvoon sairaala
lus = länsi-uudenmaan aluesairaala
ekks = eteläkarjalan keskussairaala
hys = hyvinkään aluesairaala
ias = iisalmen aluesairaala
k-hks = kanta-hämeen keskussairaala
k-pks = keski-pohjanmaan keskussairaala
kaks = kainuun keskussairaala
k-sks = keski-suomen keskussairaala
koks = kymenlaakson keskussairaala
kys = kuopion yliopistollinen sairaala
las = loimaan aluesairaala
lks = lapin keskussairaala
lpks = länsi-pohjanmaan keskussairaala
ls = lohjan aluesairaala
mks = mikkelin keskussairaala
oas = oulaskankaan aluesairaala
oys = oulun yliopistollinen sairaala
phks = päijät-hämeen keskussairaala
pkks = pohjois-karjalan keskussairaala
ras = raahen aluesairaala
sks = savonlinnan keskussairaala
seks = seinäjoen keskussairaala
satks = satakunnan keskussairaala
tays = tampereen yliopistollinen sairaala
tyks = turun yliopistollinen sairaala
vks = vaasan keskussairaala

Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos uudesta ketjustaa :) ihan uskomatonta, että meidän kuu on jo nyt. Sika on mennyt tosi nopeasti, mä niiin toivon että oma vauva syntyisi pian. Pääsisi esittelemään vauvan isoveljelle, joka päivittäin silittää ja pussaa masua :heart: Isoveikka myös siirtää omaa ruokaa mun lautaselle ja sanoo vauvalle. Kohta kolmesta tuleekin neljä :heart:

Iita_82 ja vauva 39+4
 
Kiitos paljon uudesta ketjusta. Aivan käsittämätöntä kyllä että vihdoin on meidän kuu. Toivottavasti pian alkaisi lisää pikkuisia tupsahtelemaan. Täällä ainakin ollaan jo toooodella malttamattomia, toivoisin ettei kovin menisi yliaikaiseksi tai hypin pitkin seiniä sitten tämän odottelun kanssa :D kovasti toivoisi että se oma pikkuinen sieltä jo kohta tulisi :heart:
 
Kiitoksia uudesta ketjusta. Vihdoinkin on meijän kuu :)
Täällä just kotiuduttiin varsi reissusta, huh. Olin ystävää (jolla LA oli eilen) moikkaamassa ja takaapäin kun läksi, alko ihan kunnon napakat supistukset, tulivat koko matkan 10min välein. Kehällä oli vielä ruuhka...Sielä sitten istuinruuhkassa tunnin, laskin suppareiden väliä ja puristin rattia rystyset valkosena. Mahto rinnakkaiskaistalla ajaneet ihmetellä mitä puuskutin posket pullollaan ja nassu punasena.
Nyt sit tietty kun kotiin pääsin tilanne rauhoittui, mur mur.
Voisko tää ennakointi loppua kun ei kerta tapahdu mitään...

Vaipoista vielä... Ostin nyt Pamperseja (muistaakseni esikokin käytti niitä) mutta mukaan tarttui myös yksi paketti uusia tuttavuuksia...Naty merkkisiä vaippoja...? Onko kellään kokemusta? Ovat suurimmalta osin luonnonkuiduista valmistettuja ja kertakäyttövaipoista maatuvin/luonnonmukaisin vaippa. Kovasti netti on puollaan puolesta ja vastaan, mutta mulle tuotteessa on riittävät argumentit jotta lähden ainakin kokeilemaan. Ainakin kun pakkauksen avasi ja vaippoja hipelöin vs Pampers, tuntuma oli hyvä. Esim Pampers paketista tuli avattaessa tosi voimakas hajusteen tuoksu kun taas Natystä ei mitään :)
Ovat vielä kaiken päälle kivan näköiset :)
 
Hei pitkästä aikaa! Huikeaa, että nyt on se meidän kuu!

Onnea kaikille pienen lutusen jo syliin saaneille <3

Oma napa: täällä ei oikeastaan ole mikään muuttunut muutamaan kuukauteen kuin että maha kasvanut. Olen voinut hurjan hyvin ja edelleen jaksan puuhailla normaaliin tapaan, tosin toki hitaampaa on kulkeminen ja välillä pitää vähän huilia. Helpolla olen siis päässyt :)

Mitään merkkejä ei juuri ole että tämä meidän pieni olisi mitenkään lähiaikoina tulossa. Joskus tulee muutama yksittäinen supistus ja alavatsaa sekä -selkää saattaa juilia, mutta menee ohi kauratyynyn avulla. Olen siis asennoitunut että laskettuaika tullaan ohittamaan ja reippaasti. Eikä vielä kiire olekaan, mulla on kovasti kaikkea omaa puuhaa tässä kehiteltynä ennen h-hetkeä :D

Mites muiden olot, alkaako jo tuskastuttamaan?


Beanna & Hessu 37+4
 
Kiitos uudesta pinosta!!! No niin nyt se on sit virallisesti meiän kuukausi....apua!

Kävin tänään neuvolalääkärissä. Kaikki on ok ja vauvan kokoarvio tällä hetkellä n.3600g. Mutta se on vaan arvio ja ainakin yhden tutun kohdalla toi lääkäri arvioi yläkanttiin. Ja kuulemma kohdunkaulaa on sentti jäljellä, eli on ne aikasemmat olot jotain tehny. Ja sormen sai kuulemma helposti kohdunsisäsuulle asti, eli ulkosuu on on auki väljästi sormelle. Katsellaan siis.
Eipä esikostakaan kyllä ollu mitään ennakoivia merkkejä.
Onko teille jo kauheesti tullu joko-kyselyitä? Itelle on jo muutamia, mutta vielä ei oo hermo menny. Koitan aatella että ne ihmiset jännää mun kanssa tätä.
 
Kiitos Tuulialle uudesta pinosta!

Vaipoista: Ostin myös paketin Naty-merkkisiä vaippoja (täysin valkaisemattomia, lateksittomia, hajusteettomia ja TBT-vapaita (tributyylitinattomia) sekä hypoallergeenisiä). Toivottavasti nämä Naty-vaipat olisivat hyvät! Sairaalasta pitäisi tietääkseni saada Libero-laukku, eli saa niitäkin vaippoja kokeilla. Kestovaippojen käyttö ei kuitenkaan kovasti innosta, mutta jos kaikki sujuu vauvan kanssa muuten hyvin niin ehkä niitäkin voisi kokeilla, ainakin kotona...

NYT alkaa tuntua siltä että vauva saisi jo tulla, vaikka olo onkin ihan hyvä. Viihdyn niin hyvin masun kanssa ja vähän haikealta on tuntunut että raskaus on loppumassa, mutta nyt alan olemaan valmis luopumaan masusta ja saahan sitä jotakin muuta tilalle! :) Huomenna on la, mutta ei vieläkään kummempaa merkkiä synnytyksen alkamisesta. Tänään olen saanut kolme kyselyä miten menee, onko merkkejä jne... Ehkä muutkin voisivat muistaa, että normiaika on - JA + kaksi viikkoa lasketusta ajasta! Kiva on että muut jännää kanssamme ja miettii miten menee, mutta kun kolmas kysely tuli tänään vähän alkoi ärsyttämään, että montako kyselyä huomenna tulee?!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos uudesta pinosta!

Nyt on tosiaan meidän kuu ja kuukauden vaihtumisen huomasi eilisen aamusta säästäkin. Alkaa pukeutuminen tuottaa vähän ongelmia, mutta kai nämä loput viikot jotenkin selviää. Esikoisella oli eilen eka kerta kerhoa ja jäi sinne reippasti yksin ja oli hyvällä tuulella kun pari tuntia myöhemmin hain. Kiva, että ehditään harjoitella nämä harrastuksissa käynnit ennen vauvan syntymään.

Vaipoista, olen ostanut paketin pienintä kokoa Liberoa. Myös Natyt kiinnostaa ja myös muumit kun ovat ainoa kotimainen. Tosin toivon, että pääsemme hyvin kestoilun alkuun jo heti aluksi. Esikoisen kanssa kestoilun alku oli tahmeaa kun jalat olivat tosi hoikat ja maitokakkaa tuli lähes joka vaippaan niin en löytänyt oikein sopivaa vaippaa. Homma alkoi sujua vasta 6kk kohdalla. Kertiksiä tosin tarkoitus käyttää ainakin yöllä ja pidemmillä reissuilla ja muutenkin mennä ihan fiiliksen mukaan.

KoiruuZ 37+0
 
Tuulialle kiitos uudesta pinosta!! =)

Eilen pakkailin noita kasseja, sairaalakassia ja kotiinlähtökasseja itelle ja pienelle. Kai se vaippapakettikin pitäis mennä ostamaan. Hassua, et siinä kohdin mulle tulee sellanen epätodellinen olo, vaikka tutteja ym. kaikkee on ostettuna. Vaippojen ostamista oon vaan lykänny. Liberoita aattelin eka paketin ostaa. Itkuhälytintä vielä mietin, et hankkisinko. Keskimmäisellä meillä oli sellanen ja silloin sitä kyllä tykkäsin. Sisällä ei ainakaan oo mitään tarvetta, kun oma makkari on alakerrassa ja vauva tulee samaan huoneeseen. Ulkokäyttöön siis lähinnä tulis.

Tänään on lääkärineuvola. Jänskättää taas, vaikkei tässä mitään syytä kai pitäis olla =) Ultrataan ja tehdään painoarvio vauvasta ja sit se streptokokkinäyte otetaan siinä. Kai mä sitä vauvan painoa sitten jännitän ja missä asennossa mahtaa nyt olla, kun en osaa ite sanoa. Vasemmalla ylhällä heti kylkiluiden alla on joku kova ja pyöreä kohta, mutta onko sit pää vai peppu?? Alas ei ainakaan tunnu mitään painetta, eikä kyllä potkujakaan. No pianhan se selviää sitten. Meidän muut lapsukaiset on olleet tällä viikolla n. 3 kilosia, niin oletan tämänkin olevan sitä luokkaa, vaikka neuvolan terkka sanoikin viime viikolla, ettei tunnu käteen kovin isolle, että ei tästä mitään nelikilosta oo tulossa.

Nukkuminen on vaikeeta, heräilen vähän väliä kääntämään kylkeä ja lonkkiin sattuu. Nyt on niitä liitoskipujakin sitten hiukan, onneksi ei pahasti. Muuten olo on aikas loistava. Taidan heilua täällä yhdessä koossa vielä marraskuussa :D

Tällasta omanapailua nyt sitten multa taas.

Elli ja Nilleliini 36+0 :heart:
 
Kiitos uudesta pinosta, Tuulia!

Tänään 40+0, ja huomenna aloitetaan käynnistelyt ellei sitä ennen jo ala tapahtua. Käynnistyksen syynä siis raskausdiabetes, eikä lapsen haluta kasvavan liikaa. Yli 4kg tämän päivän arvion mukaan ja kasvanut vauhdilla, vaikka 2 viikkoa onkin verensokerit olleet erinomaiset eikä oma painoni ole enää noussut.

Ei ole kohdunsuulla tosiaan kauheasti tapahtunut, vaikka paikat onkin pehmentyneet. Supistuksiakin tuli pari 10 minuutissa, kun vauvan sydänkäyrää mitattiin. Olivat kuulemma ihan "kunnollisia" jo, en itse niitä edes supistuksiksi olisi arvannut, mutta jotain tuollaisia on ehkä pari päivää ollutkin. Vähän epämukavalta tuntuvat, muttei sen kummempaa.

Muuten ei tunnu tukalalta tai kärsimättömältä, mutta rannekipu (rannekanavaoireyhtymä) tekee ihan kädettömäksi ja alaselän kipu (SI-nivelen ongelmia, ilmeisesti) melkein invalidisoi. Käveleminen, makaaminen, istuminen, kyljen kääntäminen - kaikki on hankalaa ja tekee kipeää. Ehkä siksi en supistuskipuakaan huomaa, kunkärvistelen noiden nivelten kanssa.

Vaipoista kokeneemmat ovat sanoneet minulle, että vauvan ruumiinrakenteesta riippuu, mitä kannattaa ostaa. Olikohan ruipelolle Liberoita, pyöreämmälle Pampersia, vai just toisin päin. Meillä on vasta hankittu kaikenlaisia ilmais- ja lahjoituspaketteja niitä pienimpiä kokoja, eri valmistajilta.

Mitähän ruumäälle kuuluu...?
 
Piti tulla kertomaan siitä lääkärikäynnistä, että vaavi oli nyt sitten onneks pää alaspäin =) Painoarvio oli 2,7 kg, kuulemma tällä kasvuvauhdilla olisi laskettuna päivänä 3,3 kg. Kauheen vaikea uskoa, että meille olisi tulossa noin pieni vauva.
Muutenkin kaikki oli hyvin.

Kasenja, onnea käynnistykseen! Tietty ois parempi, jos vaikka käynnistyis tänä iltana itsekseen.

Elli
 
Kiitos uudesta pinosta :) vihdoin meidän kuu! <3

Ruumää, onnea pienestä prinsessasta <3

Kasenja, tsemppiä kovasti huomiseen. Toivottavasti käynnistyisi nopeasti, eikä tarvitsis montaa päivää käynnistellä :) mulla oli epäkypsät paikat (vähän pehmentyneet) esikoisen kanssa rv 42 kun käynnistettiin. Alle vuorokauden sisällä oli silti vauva sylissä! :)

Täällä käyty kokoarviossa tiistaina. Vauvan kokoarvio tällä hetkellä ois 3,2kg ja laskettuna aikana n. 3,7 jos siis ajallaan syntyisi (mitä tohdin epäillä). Eli siis ei mitään jättiä ole kuitenkaan tulossa vaikka neuvolassa sitä mieltä oltiinkin. Paikat pehmentyneet, vauvan pää tuntui sormeen, yhdelle sormelle auki ja kanavaa jäljellä 2cm. Mites muilla paikat kypsyneet näillä viikoilla, juurikin uudelleen synnyttäjillä? Voisko viitata siihen, että tulisi mahdollisesti itestään maailmaan, vai koitanko vaan herätellä toiveita? :D

Supistelee päivittäin niin, että pitää pysähtyä ja maha kovettuu, mutta ei satu. Tuntuu vaan epämiellyttävältä.

Hyviä vointeja! Willarose & poikanen rv 38+0
 
Ihanaa, oikein paljon onnea ruumää :) ! Mitkä oli sun rv:t niin lisäisin sen listaan :) ?

Kasenjalle oikein kovasti tsemppiä käynnistykseen, jos synnytys ei ole jo alkanut itsekseen!

Täällä edelleen olo hyvä. Olen siivoillut pari päivää ja vielä olisi jotain hommia tehtävä. Vauvan jutut olisivat aikalailla valmiina. Supistelee aina silloin tällöin, mutta ei kovin kipeesti..saattaa vielä muutama viikko vierähtää.

Tuulia84 ja rv 37+5
 
Tervehdys! Onnea kaikille pienokaisten saaneille!

Meidän kuu tosiaan olisi nyt tässä ja ihan mukavastihan pieniä on jo syntynytkin :)

Täällä alkaa olla jo sellainen tankkeri, että mielellään luovuttaisin odottelun: Mm. Kyljen kääntäminen on työn takana ja kävellessä tuntuu nivusissa - ja tämä närästys.. Ei enää auta Rennie eikä Gaviscon..

Viime viikolla painoarvio tenavalle oli 3,4kg ja vielä oli pari viikkoa laskettuun. Mitään erikoisempia merkkejä ei ole ollut ilmassa että tositoimiin päästäisiin. Lääkärin kanta tuli selväksi: Ei lähdetä käynnistelemään ja jos menee yliaikaiseksi, leikataan. Oikein hyvä polikäynti: Mulla ei ollut mitään synnytyspelkoa ennen sitä, sen jälkeen tuli sekin tunne tutuksi..

Mutta, enää ei olisi paljoa jäljellä - vähän reilu viikko..
 
Onnea Ruumää ja Inna <3 Näin näitä vauvoja alkaa tulemaan :)
Willarose, en halua masentaa mutta meillähän oli tuo sama tilanne siellä viimeisessä kasvukontrollissa joka oli 3-4 viikkoa SITTEN!! Ja täällä ollaan yhdessä palassa edelleen,mur!
Mulla näitä ennakoivia on vaikka muille jakaa mut ei... Eilen hioin ja maalailun uudet asennetut liukuovet (metri leveyttä ja kaksi ka puoli korkeutta per ovi) ja urakkaan meni koko pvä, mutta täällä vielä, yhdessä palassa.
Tänään taidan tehdä suursiivouksen ja juosta puolimaratonin, jos sit... :)
Tänään on mulla taas harvinainen (mulla ollut tän raskauden aikana niitä niin vähän että voi todeta harvinaiseksi) neuvola käynti.
Kiukuttaa mennä sinne uuvatin luokse kun ei se tiedä mitään, eikä osaa. Viimeksi jäi taasen asennot ja koko erittäin suuntaa antaviksi, yhteenkään kysymykseen ei tullut varmaa vastausta ym. Itse kun mittaan pisun, painon ja verenpaineen, kirjaa hän ne ylös. Siinä osaamis taso, mur!
Tänään pitäisi käsitellä yliaikaisuutta... Täällä poksu tänään 39+0 ja LA on ensi pe.
Mulla olot eteenkin öisin tosi tukalat enkä kunnolla saa enään nukuttua. Sitten on oma korkeampi ikä ja napanuoran kaksisuonisuus joka huolettaa, niin toivon että jos laskettuun mennään, ei anneta mennä enää yli!!! Mutta kun se terkka on niin uuvatti, ei sillä varmaan ole kantaa/ohjetta asiaan :( Noh katsotaan...
Hyvää viikonloppua taas kaikille :)
CB ja Hippunen 39+0
 
Paljon onnea Ruumää ja Inna!!! :heart: :flower:

willarose, mulla oli tuon kolmosen kanssa kanava jo hävinny ja kahdelle sormelle auki kohdunsuu, sekä pää siellä alhaalla jo hyvin viikolla 36. Lääkäri oli silloin sitä mieltä, ettei missään tapauksessa mene laskettuun aikaan, vaan syntyy näinä päivinä. Heh.... tyttö syntyi 41+3 :D Eli ei välttämättä tarkota mitään tuon synnytyksen alkamisen kanssa tuo kohdunsuun tilanne.
Lisäksi painoarvio oli silloin päin hanuria, kun piti tulla max 3,5 kg vauva, niin hän oli 4410.... Sillä mä nytkin suhtauduin tosi skeptisesti tuohon eiliseen painoarvioon :D Mut tää lääkäri mulle niitä mittoja selitti, että miten isoilla vauvoilla saattaa heittää ja nää oli jotenkin kaikki mitat hyvin keskenään oikeessa suhteessa ja vielä havainnollisti mulle käsin sitä vauvan kokoa, että katso nyt, kun tässä on pää ja tässä peppu, ei tähän käsien väliin iso vauva mahdu :LOL: Kun pää oli vielä tosi ylhäällä ja peppu tuossa melkein navan vieressä. No toivon kyllä, että pitäisi paikkansa. Suurin pelko mulla on koko raskauden ollu tuo, että vauva on niin iso, et ei mahdu syntymään. (ja sitähän olen toistellut täällä varmasti myös rasittavan monta kertaa)

ChocolateBox, harmittaa sun puolesta tuo neuvolatädin osaamattomuus :( Kurjaa kun ei saa tukea sieltä. Toivotaan, että sullakin nyt alkaisi jotain jo tapahtua, kun noin olet touhunnutkin. Hyvässä kunnossa olet, kun jaksat tehdä! Pyydä tekeen lähete äippäpolille, jos ei mitään osaa sanoa.

Mä oon nyt nukkunu pari yötä paljon paremmin. Ihmeellisen ihanaa! En ole edes vessassa käyny yöllä, heränny toki muutaman kerran ja kylkeä käännelly, mutta kun tässä oli jo sellasia öitä, että melkein tunnin välein sai herätä ja kääntyä, eikä missään asennossa ollu hyvä olla.

Sellanen jännä juttu omalla kohdalla nyt, että mulla on viime päivinä alkanu tukka rasvottua! Koko tän raskauden ajan on ollu sellanen kuiva iho ja päänahka, ei oo yhtään tukka rasvottunu ja nyt sitten on alkanu olla ihan erilaista. Oisko jotain hormonaalista muutosta sitten, ennakoikohan jotain? Onko muilla ollu muutoksia ihossa/hiuksissa synnytyksen lähestyessä? En muista aikasemmista raskauksista tällasta loppuraskauden muutosta. Yleensä mulla on raskausaikana ollu vähän näppyjä naamassa ja rasvaisempi iho, nyt ihan päinvastoin.

Elli
 
Paljon onnea pikkuisisita Ruumää ja Inna

ChocolateBox tosiaan harmittaa tuo terkkarin osaamattomuus, inhottavaa kun ihminen jolta pitäisi neuvoja ja tietoa saada on noin tietämätön, kyllä luulisi ottavan asioista selvää ainakin ja konsultoida jotain jos ei kerran itse tiedä. Ei varmasti kovin paljon luottamusta tuollainen herätä :/

Kasenja Tsemppiä sinne!! Tulehan kertomaan kuulumisia kun ehdit :)

Neuvola oli täälläkin eilen. Vauva ilmeisesti jo laskeutunut jonkin verran, sf-mittakin oli tipahtanut, mutta pää ei ilmeisesti kiinnittynyt ollut. Kovin malttamattomia ollaan. Eilen illalla oli jo hieman odotuksia kun selkä kipeytyi autoa ajaessa kovasti, mutta johtui ilmeisesti koko päivän istumisesta koska helpotti heti kun sohvalle pitkälleen pääsi. Tähän mennessä 14kg tullut painoa lisää, ei tarvitsisi kyllä kovin paljoa enemmän tulla :)
 
No niin, terveisiä "neuvolasta"
Hyvä kun ei itsellä ole odotuksia niin ei pety ja onneksi on toinen odotus eli tietää hiukan itsekkin asioista.
Nyt kun sitten kerroin toiveesta etten haluaisi että hirveesti yli menee niin terkka sanoi että mun pitää nyt ite soitella sinne äippäpolille ja kertoilla tilannetta...
Mutta olisiko niin että mulla olis hyvä/pitäis olla lähete terkalta??
 
Jep, ei mennyt ihan putkeen neuvolassa käynti. Muuten kaikki ok, mutta verenpaineet 170/100 ja pissa kahdella plussalla.

Neuvolasta piti tulla suoraan osastolle, otettiin labroja ja lääkäri teki sisätutkimuksen. Osastolle joudun jäämään lepäämään. Labroissa myös selvisi, että munuaisarvo oli hiipinyt yli viitearvojen. Elän siis yhden munuaisen varassa, joten tämäkin aiheuttaa nyt vähän huolta. Nyt elellään täällä osastolla ainakin viikonlopun yli ja ensi viikolla katsotaan tilannetta uudestaan, josko vauva leikkaamalla otetaan kohdusta pois.

Tuulia84 ja rv 37+6
 
Tsemppiä Tuulia! Asiat muuttuu välillä nopeaan tahtiin. Toivottavasti nyt hyvin menee siellä ja arvot paranee levon myötä.

CB, soittelitko sinne äippäpolille? En oo varma ollenkaan, mutta sellanen käsitys mulla on, että lähete pitäis olla, paitsi sit päivystysluontoisissa asioissa voipi marssia suoraan sinne synnytysvastaanottoon, on kai äippäpolin yhteydessä monissa paikoissa?? Täällä ainakin. Soittamalla sinne selviää kumminkin.
 

Yhteistyössä