alkuraskaus ja tosi inhottavat mahakivut

Hei!
Sain juuri edellispäivänä tietää olevani raskaana ja siitä lähtien on ollut todella kovat mahakivut. Tuntuu siltä kuin kuukautiset alkaisivat. Myös nivuset ovat todella kipeät. Nyt viikkoja siis vasta 4+4. Onko kellään muulla ollut alkuraskaudessa tällaisia kipuja vai onko tämä merkki keskenmenosta tai vaikka kohdun ulkopuolisesta raskaudesta? :ashamed:
 
Mulla oli pari viikkoa plussasta just tommosia menkkamaisia oireita ja kipuja. Sitten rauhoittui ja tilalle on tullut ajottaisia kohdun kasvu kipuja. Epäilisin että koko raskaus on pientä kipuilua mutta kaikilla on vähän erilainen raskaus. Onnea odotukseen!
 
Just meinasin tehdä aloituksen samasta aiheesta!
Nyt siis 5+2 menossa ja viime yönä heräsin viiltävään tuskaan vatsan seutuvilla. Otti sitten niin kipeää että teki mieli itkeä, |O |O |O näin jossain vaiheessa untakin että tulee verta ja tämä raskaus on tässä :ashamed:
Edellisyönä oli myös samanlaista kipua muttei läheskään niin kovaa kuin viime yönä. Muutenkin olen huomannut että nukkumaan mennessä alkaa vatsassa tapahtua.

*Ensi yötä odotellessa* :x
 
mulla kanssa ollut saman tyyppisiä kipuja.
nyt melkein rv 7 menossa ja on rauhoittunut kivut.
varsinkin 4-5+ viikoilla oli kipeitäkin ja useasti. juuri menkkamaisia ja vihlovia alavatsassa- selkääkin jomotti aikaajoin.
toivon vaan että kaikki ok.
 
Mulla oli aivan samaa menkkakipuilia ja välillä kovaakin sellaista juuri tuossa ihan alkuraskaudessa. Esimerkiksi usein yöllä heräsin kovaan menkkamaiseen kipuun ja mökillä kun oltiin ja piti yöllä käydä puskapissillä, niin sen jälkeen kivut olivat todella kovat. Itsellä ne menkkamaiset kivut rauhoittuivat kyllä sitten n. rv 7. Tosin vieläkin (rv13) kun on vatsa kovalla, eli hieman ummetuksen poikasta niin välillä tuntuu menkkakivuilta. Mutta nyt osaan yhdistää ihan suoraan vatsan toimintaan.

Tsemppiä raskauteen! :hug:
 
Täällä oli kanssa kovia kipuja alkuraskaudessa. Muutaman kerran kävin päivystyksessäkin, mutta mitään syytä siihen ei löytynyt. Nyt loppuraskaudessa (tänään LA) on samaa menkkakipuilua ja voin sanoa, että se oli sillon alkuraskaudessa henkisesti paljon kipeempää. Voimia kaikille kivuista kärsiville :hug:
 
Itse olen kanssa pohtinut tätä vatsakipua, olen suunnilleen rv 5. Mutta onneksi se ei vissiinkään ole sitten vakavaa? Menkkamaisia kipuja tulee varsinkin sillon kun nousee esimerkiksi ylös istumisesta tai tekee muita äkkinäisiä liikkeitä. Välillä vihlasee oikein kovasti :( Mutta eihän me tytsyt kivuista välitetä kun tiedossa on sitten ihana pikkunen oma mussukka :heart: =) Ja kunhan ne kivut eivät tarkoita mitään vakavaa!

Onnea odotukseen!! :hug:
 
Mulla on kans ollu just sellasia oireita. Melkeen joka päivä tähän asti samanlaista kipua ku jos olis menkat ja välillä alaselkääki on särkenyt. Mutta kai se on ihan normaalia ku oon muiltaki kuullut. Siskolle nauroin, että joskus ajattelin että ku tulee raskaaksi ei tarvii enää menkkakipuja kestää. Mutta nyt sen sitte näkee, eipä kivut rajoitukaan enää 5 päivään vaan joutuu kestämään sitä useita viikkoja :eek: Ja siihen päälle vielä aamupahoinvoinnit ja muut. Jee!
 
Mulla oli ainakin jo ennen plussaa n. viikon verran kamalia menkkakipuja, ja olinki ihan varma että menkat alkaa. Mutta eipä alkaneetkaan :) Plussan jälkeen oli vielä monia viikkoja samaa vatsakipua. Uskoisin että on ihan normaalia. Onnea raskaudesta ja onnea odotukseen!

mmiilia rv 26+4
 

Yhteistyössä