Alavatsakivut

Sori kun tuppaan vauvakuumeen puolelta tänne ennen kuin olen uskaltanut edes testata, mutta kaipaan kipeästi tietoa alavatsakivuista. Olen menossa gynelle ensi ma, mutta siihen on niin kovin pitkä aika... :)

Eli osaako joku sanoa millaiset alavatsakivut on normaaleja alkuraskaudessa ja millaiset viittaa enemmän kohdunulkoiseen raskauteen?

Mulla on ollut omituisia tuntemuksia alavatsassa yli viikon, ne alkoivat pari päivää ennen kuin kuukautisten ois pitänyt alkaa (tää on eka kierto pillereiden jälkeen, yleensä mulla on silloin alkanut ainakp28, vaikka muuten onkin epäsäännöllinen kierto). Tuntemukset epämääräistä nipistelyä enimmäkseen keskialueella, ehkä hiukan enemmn vasemmalla.

Jos kyseessä on mulla raskaus, niin nyt ois meneillään rv5, voiko alavatsakivut alkaa kohdunulkoises jo rv4? Entä normaalissa raskaudessa?

Nää tuntemukset tulee ja menee, eilen sitten VIHLOI päivän mittaan selkeästi VASEMMALTA puolelta,mutta nyt on palattu keskialueen nipistelyyn.

En ole koskaan kärsinyt kuukautiskivuista,en pillereitä käyttäessä enkä ilman pilleriä, niin että en tiedä millaisia ne ovat, ihan totta :ashamed: . Ja voiko niitä edes olla näin kauan ennen kuukautisia (jotka vaan ei ala).

Tiedän, että mun pitäis testata, mutta ois niin hirveetä saada plussaa, jos ultrassa sit näkyiskin kohdun ulkopuolinen. Aattelen, et os helpompi ottaa uutinen vastaan, jos ei tiedä olevansa raskaana.

Niin mulla on tietty kaikki mahdolliset raskausoireet, eli kohonnut ruumiinlämpö, parantunut hajuaisti, lievää ajoittaista pahoinvointia enemmänkin iltaa kohden, rintoja aristaa ja niihin näyttää olevan kehittymässä uusia verisuonia, nännit on turvonneet, nenä on tukossa aamuisin ja syke on noussut aktiivisella liikkujalla omituisesti.
Mutta näitä oireita en edes ajattele, koska kohdunulkoisessa on kuulemma ihan samat oireet kuin tavallisessakin ja eikö me kaikki olla kehitelty vaikka mitä oireita myös vääris hälytyksis.
Mut nää alavatsakivut ja nipistelyt on konkreettisia, vaikka ensin aattelin niidenkin olevan vain jotain luulotautia.

Help! :'(
 
mä en osaa sanoa kohdunulkoiseen mitään muuta kun se että jos siitä olis kyse niin kivut ovat helvetilliset, niiden kanssa ei pysty olemaan vaan se kyllä ajaa sairaalaan!
mulla on molemmissa raskauksissa oireena ollut painontunne ja nipistelyt alamahassa.vähän erilaista kun menkkakivuissa.nyt tässä toisessa raskaudessa oli myös selkä tosi kipeä ennen plussaa.

muutenhan oireet voi vaihdella vainka kuinka.ekassa raskudessa kaikki oireet oli vahvat eli lämpö,rintojen arkuus,väsymys,alamahakivut.pahoinvointikin alkoi myöhemmin.
tässä toisessa oli vaan lämpö ja mahakipu.pahoinvointi tuli vasta 10 viikolla ja rinnatkin aristi aika myöhäisessä vaiheessa.

en tiedä sitten mistä ajattelet että sinulla on kohdunulkoinen raskaus?kivuistako?

kivut kuuluu raskauteen ja samoin kaikki muutkin omituiset olot.sinuna en olisi huolissaan vaan tekisin sen testin rohkeasti vaan

:)
 
kohdun ulkoisessa raskaudessa kivut tulevat yleensä vasta siinä vaiheessa kun se munatorvi tukkeutuu alkosta, eli ei sinne enää mahdu kasvamaan ja munatorvi venyy... Tästä tulee toisinaan verenvuotoakin.
Norm. raskauteen liittyy useimmiten kuukautiskipujen tyylistä kolotusta, paineen tunnetta.
 
vastauksista. Kiva, että kivut voi olla myös normaaleja =) .
Sen vuoksi tuota kohdunulkoista pelkään, että silloin kun nuo tuntemukset ei ole sellaista epämääräistä painetta ja nipistelyä tuolla keskialueella, vaan selkeää vihlontaa, on ne tuntuneet nimenomaan vasemmalla puolella, ja luin jostain, että nimenomaan toispuoleisen kivun ollessa kyseessä pitää epäillä kohdunulkoista vaikka vuotoa ei olisikaan.

Keräsin rohkeuteni ja ostin testin, testaan su just ennen sitä gyneä, niin ehtii mieskin Italiasta seuraksi tikkua ihmettelemään ja on antaa gynelle aivan tuoreet tulokset, oli ne sitten mitä vaan.

Suloista odotusta teille kaikille, unelmoin, että pääsen vielä joskus tänne iloitseen raskauspahoinvoinnista teidän kanssanne... =)
 

Yhteistyössä