Mitenhän tässä edetään? (raskausdiab. + käynnistys)

Eli miten teillä raskausdiabetikoilla on päädytty käynnistykseen? Mulla ruokavaliolla hoidettu radi, mut tän päiväisen ultran painoarvion mukaan saatetaan harkita insuliinia tai käynnistystä. Tai molempia, en saanut kunnon vastausta kun koko lääkärikäynti oli hätäinen. (Melkein tunnin myöhässä ja kesti alle 15 min kaikenkaikkiaan)

Rv35 nyt ja painoarvio 2750g. Kauhistelivat että vauva muutenkin kasvaa 200-500g viikossa ja mulla on itellä paino noussut kolmen viikon sisään 3kg ja sf- mitta koki jyrkän nousun 30,5-34.

Kohdunkaulan tilanne oli pehmeä, 1,5cm jäljellä ja sormelle avoin. Vauva laskeutunut pää alaspäin, muttei kiinnittynyt. - Vaikuttaako päätökseen? Meillä on myös 6 tunnin ajomatka lähimpään synnäriin.

Ärsyttää kun sanoivat että saan joko kirjeen tai puhelun sairaalalta. Mutta milloin, jaa-a. Olis kiva kuulla vähän kokemuksia et tarvittaessa voisin valmistua käynnistykseen, jota en suoraansanottuna tahtoisi.

Eniten tässä häiritsee se että kovasti puhuivat käynnistyksestä ja kyselivät milloin aion synnärille mennä odottelemaan. Mistä minä tiedän, kun en edes tajunnut kysyä et onko synnytyksen mahdollisuus lähellä.
 
Ei vastausta, mutta sairaalalta tuli soittoa että parin viikon päästä ultraan, verenpaineet ja protskut mittaamaan. Ruokavaliolla mennään, insuliinista ei puhettakaan.

Sanoivat että kannattaa varautua jäämään.

Onpa taas selvää :D. Kai se ultra on sitten kattavampi kuin lähiterveystalon, kun kerta monen tunnin ajomatkan päähän täytyy lähtä.

Pääasia että sain neuvoja ruokavaliooni !
 

Yhteistyössä