40+ so what!!! (vol 5.)

mur-mur, nyt on siis kp 29. Viime kierto 28 päivää. Aika tasainen on. Nyt on ku:n jälkeen 7. yritys. Sitä ennen keskenmeno ja kolme yritystä. Eli tuo km ja ku olivat peräkkäisistä kierroista. Ja kolmas lapsi siis haaveissa :flower: , ja miehelle eka (eli tosi toivottu olisi)!

Huomenna testaan, jos vuotoa ei kuulu. Tämä on siitä jännittävää, että minulta pitäisi näinä päivinä mitata hormonipitoisuudet ja tehdä jäljellä olevan munanjohtimen aukiolotutkimus. Mutta ensin siis odottelen kuukautisia, ellei sitten jokin ihme olisi tapahtunut. En vain enää uskalla mitään näiden pettymysten jälkeen toivoa.
 
Herkällä testillä myös tyyli puhdas nega :| että ottaa päähän kun pitikin mennä tekemään testejä ennen aikojaan ja se eileinen haamu vaan turjia toiveita toi :headwall:
Lämmöt vielä koholla 37.4 mut kellari napsahti kuivaksi ja tän pyyhkiessä vähän rusehtavaa, että tätiä odotellen..... :(


Muille kovasti parempaa testi onnea ja ++++ :heart: :heart: :whistle:


t.hätäinen pölkkypää
 
Täällä taas kun kumma juttu miten ne ajatukset ei pyöri tässä vaiheessa kun oman navan ympärillä..

Kp 34/ ?? mennään, alavatsa kipuilee menkkamaisesti ja alaselkää jomottaa mutta tätiä tuskin tänään enään näkyy ( mulla alkaa vuoto aina aamusta-päivällä 99 % ) joten huomenna taas uudet jännäykset..
Testiä en ala ennen ens viikkoa tekemään jos silloinkaan sitten enään tarvii ?? Haluan kokeilla sitä uutta digitestiä mikä sanoo selvällä suomenkielellä onko raskaana vai ei..paljonkohan sellanen maksaa?

Kuopuksen plussan testasin kp 32/32 jollain aconin kasettitestillä mutta liekö niitä enään nykyään myynnissä, kohta kolme vuotta sitten niitä ainakin myytin yhdessä aika lähellä olevassa apteekissa eikä hintakaan ollut paljoa jotain 5 ekeä?? jos oikein muistan..

Kaksosten plussasta muistan vaan sen että menkat oli melkein kaks viikkoa myöhässä ennenkuin sain plussan apteekin omaan testiin vaikka olisi luullut että kaksosraskaudessa hcg.n nousu ois näkynyt jo paljon aikaisemminkin ? mutta tiedän useamman tapauksen että plussaa on piirtynyt testiin tosi myöhään ja lopputuloksena on ollut tyttövauva... sattumaako vai mitä en tiedä?

Täystuho kiipeilee keittiön työpöydällä joten palajan myöhemmin...
 
Ottis
Roosamaria Tervetuloa minunkin puolestani :flower: Tekisi mieli myös sanoa, ett sinä olet vielä niin nuori, ett älä ihmeessä toivosta luovu :). Mun siskolta munanjohtimet itseasiassa oli pistetty kiinni, kun hän yllätys yllätys pyöräytti sen jälkeen vielä kaksoset. Peukkuja sulle! Vaikuttas hyvältä jos jo dpo15 menossa eli olis ihan testin paikka :heart: Plussatuulia++++++

Voi Onlydream, harmi, että teit väärän testin, kun olis jo haluttanut varmasti tietää mikä on tilanne, mutt niin kauan kuin täti pysyttelee poissa ei liene syytä suruun. Pidetään lippu korkealla!

Inia Pahoittelut vielä kerran tädin saapumisesta :( :hug:

Mur-murille onnittelut oviksen bongaamisesta luomustikin =) ja nyt päin täpinää peiton alle, niin kyllä se siitä vielä onneks muuttuu.

Emily67 Älähän vielä toivosta luovu. Haamulla on vielä aikaa muuttua plussaksi. Jospa se Predictorin herkkä ei niin herkkä oliskaan, ett vielä mitään tunnistaisi. Ja sitten :) jos keksit keinon miten tuota kiinnittymistä voisi hoitaa luomusti tai mitenkään muutenkaan, niin luulen, että tieto kiitollisena vastaanotetaan.

Tottahan se on, ett hedelmöittyminen sinänsä paljon yleisempää kuin luullaankaan, kun kiinnittyminen ei onnistu, mutt olettaisin ainakin omalta kohdaltani, että mullakin suurin ongelma juuri kiinnittymisessä nyt. Ja se on niin väärin, koska km-raskauden aikana nimenomaan kohtu oli niin mukavan pullea ja oikean sorttinen, ett sen suhteen ei ollut epäilystäkään raskauden onnistumisesta. Alkiohan oli lopulta kromosomaalisesti niin poikkeava, ett siitä ei olisi kehittynyt eläjää kohdun ulkopuolelle :(

Mulla itsellä sinänsä positiiviset fiilikset, ett valkovuotoa on ihan runsaasti ja tänään on nippaillut alavatsaakin välillä miltei menkkamaisesti. Haluan uskoa, ett siellä on munasolu hedelmöittynyt ja se chattaa nyt vimmatusti kohdun kanssa ja valmistelee bileitä alkion kohtuun kiinnittymisen kunniaksi. Mulla nimittäin dpo3 tuntunut kahden ed. kemiallisen aikana nimenomaan nippailua munasarjojen paikkeilla ja sen verran olen solunettiä lueskellut, ett siellä tiedonsiirto kohdun ja munasarjojen välillä tässä vaiheessa on mahdollista. Nyt kai sitä lugesteronia tarvittas??

Voi voi, jospa näistä jutuista joskus kyllin viisaaksi tulisi.. Leppoisaa ehtoota kaikille :wave:
 
Ottis
Nallekalle Cb:n digitaalinen oli kotitestissä alennuksessa ainakin viime kuussa ja silloin hintaa tuli n 11 egeä/kpl, muuten 15 egen paikkeilla kai. Niin kalliita ne on, ett odottas todellakin ruudussa muuta näkevänsä kuin "ei raskaana".
 
onlydream:hug:..vaan vielä ei kuitenkaan vuoto alkanut..toivoa on kuitenkin:heart:..

roosamaria 69 ..jännää, jospa sie nyt plussaat!!:heart:..auttaisikohan siulla tuo lugesteron lääke..sehän tukee limakalvoa/vahvistaa..kun noita km ja ku ollut jo muutama, voisi kertoa keltarauhasen vajaatoiminnasta?..Progesteroni testi sen varmaan kertoisi..

nallekalle tuo CB:n digi r-testi maksaan n. 12.90e ..Aconilta en löytänyt kasettitestiä..mutta noita herkkiä 10 testejä on monella valmistajalla. =)

Siulla nyt jännät paikat, toivon plussan pärähtävän!!!:heart:..olisikos jo testauksen paikka?.. ;).. näkyisi varmasti, mikäli pikkuinen salamatkustaja siellä.. =)


Ottis mie kun kävin kesäkuussa Äippapolilla raskauden suunnittelussa sanoi lääkäri, että juuri kiinnittyminen on monella "iäkkäämmällä" yrittäjällä se ongelma.. :( ..ikäväähän se on, jos selkeästi jotain lähtee alulle ja toistuvasti menee kesken.. :ashamed:
..miekin olen tuolla solunetin sivuilla käväissyt usiamman kerran :)


..miulla NIIN alavattaa kovistelee ja jomottaa, myös selkää..vaan hyväähän se vaan tietää.. :)

mur-mur
 
Ottis
Huhheijaa :ashamed: Ihan nolottaa ku näyttää siltä, ett ihan olen sekoamassa. Piti sit kiireen vilkkaa ehtiä viel tilata niitä Vilja Sensitive-testejä ennenkuin mies tulee kotiin. Se sais varmaan hepulin jos tietäisi kuinka paljon yleensä kulutan rahaa testeihin. Ja muutenkin jäi tilaus vähän epävarmaksi, kun ei tilausvahvistuksen myötä tullut viitenumeroa, mikä olis pitänyt ilmoittaa. No, ne on nyt maksettu ja tulee jos tulee, mutt ei taida mun dpo6:eeni ehtiä sunnuntaille ;)
 
:hug: kaikille sitä tarvitseville!
Onnea oviksen metsästykseen ja plussatuulia testailuihin!

Täällä dpo8 ja poskipontelotulehdus antibiootteineen päivineen :| . Nyt ei kyllä pysty mistään raskausoireista puhumaan kun päällimmäisenä on nuo poskiontelotulehduksesta johtuvat jomotukset siellä sun täällä. Kaiken kaikkiaan kurja olo ja kurkku tooosi kipeä kun... (ällövaroitus) onteloista valuu kurkkuun sellaista vihertävää "mätää" kurkun seinämää pitkin ja se ärsyttää kurkkua :eek: :whistle: :x |O . Väsyttää. Mutta siis tänään negaa viljatestillä. Luulen että suurin ongelmani raskautumissaralla on tää stressi kun niin kovasti haluis vauvan :heart: . No huomenaamulla testailen taas!
 
Wiara, kiitos päivitystarjouksesta. Jos ehdit huomenna päivittää, niin hieno homma. Jos et, niin mä voin kyllä tehdä sen vähän myöhemmin illalla. Niin ja voin ottaa sinun tämän viikon sunnuntaisi, kunhan taas vain muistan.

Ovisplussa testiin tuli viimekierrossa 17 (tai 18), joten kierrot ovat ilmeisesti pitenemään/normalisoitumaan päin. Mulla on ennenkin ollut jaksoja (nyt jo vuoden verran), että kierrot pyörii 24-26 päivää, mutta sitten taas aikoja, jolloin se on 27-32. Nyt ollaan taas menossa pidempiin, johtuu ehkä tästä pimeästä vuoden ajasta. Toisaalta tällaisista pidemmistä kierroista olen kaksi kertaa raskautunut, etten pidä tätä nyt kuitenkaan huonona merkkinä. Niin voi tietysti olla se Oilin ohimarssikin, vaikka mur-mur onkin neuvonut tulemaan tänne. TERVETULOA!

Inialle
edelleen lähettelen lämpimiä ajatuksia, kyynel kihosi silmänurkkaan täälläkin. Kaiken yrittämisen jälkeen tuhrut palkaksi, tuntuu varmasti tosi rankalta.

Testejä on tilattu :) Mä aina luotan siihen, ettei enää seuraavaa kiertoa tule, enkä tilaa netistä. Sitten tulee "yht'äkkiä" testitarve, eikä enää ehdi tilamaan ja sitten suunnataan apteekkiin. No nythän voisi kyllä tilata raskaustestejä, jotka ehtisivät ennen kierron loppua. Pitää harrrrrkita.

Mä plussasin tämän esikkoni päiväpissasta kp 30/27-32 ja Apteekin omalla testillä, johon viiva alkoi samantien piirtyä. Ei todellakaan tarvinnut epäillä tulosta. Maltoin odottaa noin pitkään testausta, koska olimme reissussa viikonlopun, enkä kehdannut siellä testata. Mutta sellainen se plussan pitäisi kaikille olla, ei tarvitse ihmetellä missä mennään. Neljä vuotta sitten ei kyllä ollut nykyisiä herkkiä testejä saatavilla, joten olihan se tilanne ihan eri.

Ei kun kaikki vaan testaamaan huomenna TOTT-päivänä. Minäkin testaan! Nimittäin ovista :)

 
Pläääh :eek: ..miulla ei enää O-testejä, loppuivat.. olisin vielä halunnut sen oviksen pongata ihan "livenä"..mutta tykkäillään miehekkeeni kera toisistamme tänään:)..ja jos vaikka huomenissakin vielä haluja riittäisi.. ;)..sitten loppu jää luonnon hoidettavaksi..

Terry64 kyllä se Oili tulee siunkin luo, odotappa vain.. =)

erka
kurjake tauti siulla :snotty: ..oikkein pikaista paranemista toivottelen =) ..ja sitä +..:heart:
 
Mur-mur ja Ottis, mulla tosiaan tässä tulevassa hoidossa lisänä Pergoveris-niminen lääke, joka yli 38vuotiailla kuulemma nimenomaan auttaa tuohon kiinnittymiseen. On ilmeisesti suht uusi lääke, ainakin Suomessa. Tai ainakin uusi noissa koeputkihoidoissa.
 
Ottis
mur-mur Vautsivau ja onnea hedelmöittymiseen :heart: . Sellanen vauvakuume nyt iskenyt minuunkin, viel "pahempana" teidän myötä, ett totisesti toivon Vilja-testien viikonlopuksi kotiin kerkiävän. Väärin muuten laskin, mull on dpo 6 jo lauantaina ja maanantaina olis jo dpo8 ett jos silloin tulee, niin saa varmaan tikutella huoleti jo ip-pissastakin. Hupsista. En ole koskaan aiemmien edes olettanut tulosta piinailuun noin varhain saavani, paitsi silloin kun dpo9 piti olla magneettikuvauksessa ja vähän ahdisti sinne mennä. Silloin olikin se eka kemiallinen sitten :( Mutt lepo vaihteeks taas. Mä palaan :wave:
 
[/url]

Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Inia (42).................kp1/26-30.......yk16....1.
Räystäspääsky (43)...kp7/24-29............................4.
Pinkki69 (40)..............kp7/26-28.........y.n.2v......1.
haave3 (40).................kp8/28........?............3.
Lumisydän (45)...........kp8/28-32.....?............?.
liiza (43)......................kp9/24-25............yk20........4.
Wiara (39)..................kp9/22-28............yk6..........1.
Mahdotontako.............kp11/30............yk2..........1.yht.
Ämy (40).....................kp12/25-28...........yk4.........4.
Sariella09 (43)...........kp12/40............yk?..........5./1.yht.
mur-mur (44)..............kp13/27-29............yk9..........3.
Terry64 (45)..............kp14/25-29..........y.2,5v.........2.
Ottis (42)...................kp15/25-27.........yk5........1.
Iida-Karoliina (45).......kp15/23-26.......yk8...........5./1. yht.
Leena65 (44)..............kp16/25-27........yk6........3./1.yht.
Solakka Silakka (40)..kp16/24-27........yk16........1.
oivikki (41).................kp16/23-27.........yk8...........1.
Emily67 (42)..............kp20/24-28........yk3........3./1.yht.
nillanilla (42)..............kp21/28-33........yk7.........1.
Tirlittan1968 (40)......kp22/28..............yk4...........3.
erka (36).....................kp23/27-30........yk2.......3.
onlydream (36)...........kp25/23-29............yk?...........3.
Roosamaria69...........kp29/28................yk7......3.
mimmimamma (47)....kp31/28..............?.............4./1. yht.
nallekalle (40)............kp34/?...........yk1...........6.
ikiemo (45)................kp45/20-50........y?..........4.
Taikakuu (41).............kp49/27-32.........?.............2./1.yht.
pääpilvissä (46)..........kp65/25-43........?............1.yht.


Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)

RKTT

onlydream (36)...........dpo11
Emily67 (42)..............dpo9
erka (36)......................dpo8
Tirlittan1968 (40).........dpo8
Iida-Karoliina (45)...........dpo7
Solakka Silakka (40)......pp5
nillanilla (42).................pp5
Ottis (42)...................dpo3
Leena65 (44)..............dpo2
mur-mur (44)..............dpo-1
[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1; seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0; sitten dpo1, jne.; hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.


Plussanneet eli yrjöklubilaiset:






torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008
Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009
päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................
mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4.......poika 31.3.2009
äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................
Karpalo67 (42)..........22.4.2009.................
velmuliina74 (34)..2.5.2009/kp24(24-30), yk7..6./1..LA 14.01.2010
OnniMaija (41)....11.5.2009/kp31 (28-30), yk3...5....LA 16.01.2010
tirulii(40)..15.5.2009/kp27/pp10..1./1.yht...LA24.01.2010
Murmukka (43)..........18.10.2009/dpo11/kp24 (28)
star-67 (42).....21.10.2009/kp26 (26-46)...yk10.....3.
Päikki (41)...25.10.2009/kp30. .y.2v...2.
Jadette (40).....29.10.2009 kp30/28-32/dpo15.....yk9....3.
Enkelinäiti (33)............17.11.2009 kp26/25-27..........yk2...........5.



Mukana myös:
Taukoilijat / Taustajännäilijät / Pinon jättäneet

Hastu39, gerpera, Hemppaliina, Hysteria, siira, lumeton, Uudi, äitijo2x, anjamarita, Saara10, Minni007, Matsalu, babo67, sinisyys, kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, Pömppöli, baby5, touhu tenava, AinoEmilia, Plättä, pyrstötähti, Nuusku, Kirsikka68, Höpisijä, Elina67, ruujakengu, Mussukka67, Hellu1, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61

40+ SO WHAT (VOL. 4)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1406929
40+ SO WHAT (VOL. 3)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1225015
40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1.
http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636

 
Inia tää on niin ikävää, toivoin niin sinun plussaavan!

Terry hyvä suunnitelma testata ja kertoa muutenkin noista testaamisista gynelle, jospa sitten osaisi oikeita rohtoja määrätä.

Erka plääh voi harmitus negasta, pikaista paranemista!Poskiontelontulehduksista on minullakin kokemuksia, parina viime kertana käytin lisäksi nenänhuuhtelukannua, kun sen verran paranin, että vesi mahtui virtaamaan.

Roosamaria tervetuloa mukaan!

Mur-Mur onnea rktt aikaan TÄMÄ on se kierto!

Emily ja onlydream harmitus negasta teille myös, mutta toivotaan vielä, kun täti ei ole tullut paikalle.

Ottis kiva kuulla tuommoista, minulla oli viimeksi kovasti nippailuja munasarjojen kohdalla, mutta ei sitten roskishaamuja kummemmaksi tullut, mutta ehkä jotain tapahtui.

Tuosta kiinnittymisestä. Sitä minäkin epäilen yhdeksi ongelmaksi, vaikka en ole edes aikaista + nähnyt tikussa koskaan. Mutta olen myös lukenut jostain, että tällä iällä olisi niitä ei ihan hyviä munasoluja liikkeellä ja vaikka kohdun limakalvo olisi ihan ok niin ei sellainen viallinen alkio kiinnity tai pysy kiinni. Mutta haluaisin kaikkea kokeilla mitä voi kiinnitymisen auttamisesksi käytää.
 
INIA Harmi, harmi sentään. Lohtuhali sinulle :hug: Voimia.

KAIKILLE UUSILLE TERVETULOA

Minä tässä koitan kärvistellä maltillisesti :eek: joskus luulen/tuntuu ehkä raudanmaku suussa???? ja tänään töissä tuli vähäsen oksennusta suuhun kun noukin jonkun tavaran maasta... Hohoijaakkaa näitä sitten päässä pyörittelen että raskausoireitako vai muutenko vain päässä vippaa! luulen että pää on pipi :/

PINKKIS tsemppaukset hoitoon

LUMETON miten Pergoveris lääke otetaan? pilleri tai piikki? ja kuinka kauan sitä nautitaan :whistle:

Mukavia piinapäiviä kaikille ja kaikkiin testeihin positiivisia tuloksia

heti kun kirjoitin ni tuli mieleen että noi lääkkeet saatavat aiheuttaa raudanmakua...
 
Anteeksi unohdin ensin lisätä RKTT listalasille päivän, mutta korjasin nyt sen. Jos on jotain muuta virhettä, kertokaa, jooko!

Nillanilla ei lääkkeistä vaan siitä itsestään on nyt sinulla oireet! Uskon niin! :heart:
 
Mur-mur, joo mielenkiintoista ollut lueskella. Varsinkin kun mulla tuota käytetään vaan kolme vikaa pistosta hoidossa jarrupiikin ohella. Siis ihan eri tavalla kuin noissa ohjeissa. Mutta pakko luottaa lääkäriin, saman hoidossa olen ollut koko ajan ja on alansa huippuja.
Eipä kai tuosta nyt ainakaan haittaa voi olla.
 

Yhteistyössä