40+ so what!!! (vol 5.)

Kahlasin nopsaan kirjeet, nyt on todella paljon ajatuksia liikeellä ja mulla aika vähissä nopsaan kuitenkin...

MIMMIMAMMA haamu! nyt toivon kovasti että haamunen vahvistuu!

PINKKIS hyvä saalis sulla! mulla oli kans ekassa punktiossa 12 kpl. Paljon onnea huomiseen siirtoon, toivottavasti laittavat kaksoset vai mitä olet ajatellut itse? loput sitten pakkaseen...

Tädin yllättämille lohtuhalaus

ERKALLE vielä kerran onnentoivotus, hyvä että plussia saadaan sitä innostuu silloin itsekkin

OTTIS kirjoitteli osuvia ajatuksia. Minullakaan ei yhtään lasta, eikä kiinittymisyritystäkään... Äitini ja kaksi siskoa ovat pyöräyttäneet kukin vuorollaan 3 lasta ja minä vain rannalla ruikutan... Meitä on moneen junaan pakko mennä siinä vaunussa mihin on paikan saanut, harmi. Minäkään en halua sitten tosi vanhana miettiä että miksi en yrittänyt joten nyt kaikki konstit käyttöön ja käärö kainaloon!

KAIKILLE onnenkantamoisia ovistesteihin sekä raskaustesteihin

En tiedä milloin testaan... :ashamed: kaikki kuvittelemani oireet on hävinneet, mutta olihan oireettomuuskin jonkinmoinen oire jos muistan oikein :kieh:

IIDA-KAROLIINA mitä oireita sulla ja joko sinä uskallat testata?

Mukavia pakkaspäiviä teille palstasiskot
 
Ämy
Pahoittelut negan testanneille tahi vuodon yllättämille! Ei anneta iän tai minkään muunkaan masentaa!!! Toivoa on!

Testien tilaamisesta postimyynnistä, onko siitä haittaa jos testit joutuu lojottamaan postilaatikossa paukkupakkasessa tuntikausia? Vai onko ne silti toimivia? Ovat niin paljon edullisempia kuin esim apteekissa joten tilaaminen houkuttaa.

Joku mietti täällä rintojen pingotusta oviksen jälkeen, minä olen pohtinut myös että onko se joku vanhenemisen merkki kun tissipingotus joka tosiaan alkaa jo heti oviksen jälkeen ja loppuu kun kuukautiset alkaa. Vaiva on ilmaantunut pari vuotta sitten ja nuoremapana ei tissit pingotellu muuta kuin raskauden alkaessa.

Plussarikasta viikkoa!


 
Hei kamut..=) vaikka miekin noita harmaita, synkeitäkin ajatuksiani kirjoittelein, olen täysillä tsemppamassa teitä muita!!!:wave:

..eikä elämä(toivottavasti) miulla lopu, vaikka kuume hiipuukin, pienen pieneksi hiilokseksi jossain vaiheessa..:)..mutta, tämän kierron kuumeilen täysillä kun kelkan kyytiin kerta olen istahtanut!!!:D..

nillanilla..Iida-Karoliina..miekin teidän testailuja jo jännään-toivon niin + parähtävän molemmaisille:heart::)
 
Ämy..ensin testeistä..kyselinkin asiaa Kotitesti firmalta s.postitse ja vastailivat: Ei haittaa, koska testejä ei siellä päässä säilytellä yli tai ali sallitun lämpötilan..vaan mie olen eri mieltä tuosta..

Jos testit on paukku pakkasella monta tuntia postilaatikossa tai kesähelteellä auringon paahteessa(meillähin peltinen laatikko:eek: )..alan kyllä epäillä jo testien oikeansa pitävyyttä testaillessa!!..mie kyttäilenkin postinkantajaa silloin kun olen testejä tilaillut, että saan ne heti noudettua =)

..toinen asia-Tisut! ;) ..samma hääääär, ovat pulskan pulleat ja hieman kipiät..sitten laukeavat tulus kukkaroiksi:p kun vuoto alkaapi.


Tirlittan Pah, se täti sinne löysi ISO:hug:halitus!!!

SS uskoo, että täti tulee..kattellaan, kattellaan.. ;)
 
Ottis
Testeistä postilaatikossa. Vähän on mulla samat suunnitelmat kuin mur-murilla, että nyt postipoikaa jahtaan siinä mielessä, etteivät testit ehdi paukkupakkasessa lojua. Joku firma ilmoitteli sivuillaan pakaavansa tuotteet niin, ettei niihin pakkanen pääse puremaan, mutt esim. viime viikolla tilaamiani testejä ei olisi voinut jättää laatikkoon hetkeksikään, sillä tulivat pelkässä kirjekuoressa. Sillä toimituskin oli varmaan niin nopea. Mitä olen kotitestistä tai halpatestistä tilannut, niin on kyllä pakattu kuplamuoviin, etteivät varmaan niin helposti jäätyisi. Tiedä tuota kuitenkaan missä matkan varrella lojuvat.

Nillanillaa ja Iida-Karoliinaa täällä minäkin jännään ja peukutan =) :heart: =) :heart: :flower: =) :heart:
 
Joulukiireet ja työhulinat on pitäneet palstoilta poissa, ja tänne on sillä välin ilmestynyt niin paljon tekstiä, että oon täysin kärryiltä tippunut! :ashamed: Tulee melkein rimakauhu :headwall: Joten matalalla profiililla.... B) Tuttuja ajatuksia saa kyllä täältä lukea, ihan niinkun omiaan. mur-mur Älä luovuta vielä... Tuo kirjoituksesi kosketti, koska itselläni tuo luovuttamisen mieliala on ollut niin konkreettinen. Pikkuhiljaa se on hiipinyt ajatuksiin, enää pikkuruinen toivonkipinä nousee. Sitä mielelläni elättelen, vaikka en tosissani enää jaksa toivoa. Mullahan ikää on siis jo 45. Toivominen menee uniinkin. Näin untakin haamuplussasta :snotty: Ehkä se oli vain ovistesti :) Tässä kuussa en ole onnistunut bongaamaan ovista tikuilla, joissa on näkynyt vain haileaa viivaa, sekin masentaa... Tuo on niin totta, mitä kirjoitit! Muutama vuosi näissä ympyröissä on pitkä aika. Melko nopeasti raskauduin 42-vuotiaana, vaikka se menikin kesken... :$

haave2010 Minäkin olen uusi täällä, vaikka vanha olenkin :D Tervetuloa! Sinulle ujosti ehdottaisin, että varaisit gyneajan pian, etkä ollenkaan odottelisi. Aika kuluu niin nopeasti! Clomifenit avuksi munasolua kypsyttämään ja Lugesteronit limakalvoa tukemaan voisi olla hyvä aloituscocktail, vai mitä mieltä muut on? Niin, ja ehkä fsh:nkin voisi mittauttaa. Onnistumisia toivon sinulle, kuten kaikille muillekin tänne palstalle! :heart:

Ovistesteistä pakkasessa - itse en ole hetkeen tilannut postin kautta mitään, mutta Clearbluen digitestejä on aiemmin ollut käytössä. Ainakin ne on varmaankin pakkasherkkiä! Ei vaan tee mieli hankkia niitä apteekista, ovat nimittäin siellä yli 40 euroa. Netistä saa halvemmalla! Ja anonyymisti :xmas:
 
Lumisydän vaikka mie en sydämmessäni haluais kuumeilua lopettaa, on se vaistämättä kohta edessä..kello raksuttaa ja munikset vanhenee koko ajan, enkä mie jaksa enää tällä vissii, kun koko elo tuntuu menevän vain kuumeillessa!! Se on hyvin kiinni jokaisen omasta elämäntilanteesta, miten kauan jaksaa jatkaa..miulla se alkaa hiljaksiin tulemaan mittari täyteen, niin sanotusti.. :( ..vaan vielä hetki näissä tunnelmissa menee..luopuminen ei ole helppoa, sen voin sanoa..
 
mur-mur Niin no, ymmärrän nuo fiilikset liiankin hyvin! Olet mua nuorempi kuitenkin vuoden... Mulla oli yksi raskaus vielä tän vuoden keväällä... Tiedän, ettei tämä lohduta, mutta tunnen henk.koht. yhden, joka raskautui LUOMUSTI 45-v. ja sai lapsen 46-v. Ei ole täysin mahdotonta siis. Joten josko antaisit asialle vielä mahdollisuuden...? Mutta kuten sanottu, ymmärrän. Olen jo itse ainakin kerran luovuttanut. Mutta lopullinen irtipäästäminen tuntuu olevan paljon vaikeampaa, kuin ikinä voisi kuvitella. Olen ehkä harvinaisen kovapäinen emäntä :xmas: Nytkin mahdollisen oviksen aikoina ajattelen vain sitä, miten saisi ukon kaadettua. Aika pian vielä tänään, ettei yöunet häiriinny :LOL: Toisaalta kun ei enää mitään toivo, ei tipukaan kovin korkealta kierron loppuvaiheissa. |O

Näihin sekaviin ajatuksiin... :hug:
 
tervetuloa Haave2010.
Kiitos ymmärryksen sanoista.
Iida-Karoliina, onko sun mies ihan Suomalainen? Haluatko arvata paljonko mulla ja miehellä ikäeroa, veikkaan että enemmän kuin sulla, joko muuten teit testin, sun päivät alkaa olla kohdillaan?
Onnea plussista, ja kannustusta kaikille muille, kuulemma positiivinen ajattelu tekee ihmeitä, oletteko kokeilleet Oprahin ohjetta että vauvankuva jääkaapin oveen ja ajattelee sitä joka päivä että sen saa mitä haluaa =)
 
Ottis raskaana en ole, kävin alkukierrossa ultrassa ja siinnä olisi varamasti näkynyt. Tää nyt on vain tätä lyhyttä kiertoa.

Ämy uskoisin, että ei se pakkanen haittaisi niin paljon kuin kuuma, kun ei käytä testiä ennenkuin se on lämminnyt, mutta tuo digi ei varmaan pakkasesta pidä, kun siinnä on ne patterit ja kaikkea. Voihan se tietysti olla, että noiden posti firmojen on vastava, että ei mene pilalle pakkasessa, jotta ei myynti laske :LOL:

Lumisydän ei ole mikään häpeä, jos ei joka päivä täällä ennätä lukea tai kommentoida, rohkeasti voi tulla harvemminkin kommentoimaan.

Mur-Mur ihanaa tosiaan joulu hiipii kuin varkain luokse, ensimmäinen joulukortti tuli jo alkuviikosta ja tänään oli jo muutama odottamassa. :xmas:

Vauvatoive toi oli minulle uusi ja kokeilematon keino, taidan ostaa jonkun ihanan kortin (mikäköhän se on sen valokuvaajan nimi, joka ottaa niitä ihania vauva kuvia, jossa ne vauvat on esim. osana kukkaa yms. ) ja laittaa se jääkaapin oveen ja katsoa tuoko tulosta :D

Nillanilla oireettomuuskin on oire juu =) tsemppiä testaamiseen :hug: tiedät itse milloin testaat.

+++++ kaikille pian testaaville!!!
 
vauvatoive10 pitäisköhän sitten vielä kokeilla sitähin konstia-vauvan kuvaa:heart:

Lumisydän tiedänhän mie, että mahdollisuus raskauteen vielä kenties on..vaan milloin???:/ ..jotenkin tällä ikää en jaksa kovin pitkään enää kuumeilla..tärppi voi käydä piankin, tai vasta parin vuoden päästä..pahimmassa tapauksessa ei olleskaan..mutta kuten aiemmin kirjoittelinkin, katselen pienen hetken vielä..kaikella on aikansa, niin tämänkin asian suhteen :)

((muoks))..itse asiassa..olinkin laittanut alun pitäin takarajaksi kuumeilulle tämän vuoden loppuun saakka..ja olen minä tosi onnellinen kahdesta, terveestä lapsosesta, jotka minullahin on:heart:



Plussaisia :heart::heart::heart: puhureita joka suuntaan!!!!! :wave:
 
Tervehdys!
Olen pian 41-vuotias nainen ja yhden pian neljävuotiaan pojan äiti. Alkusyksystä päätimme miehen kanssa jättää ehkäisyn pois ja heti ekasta kerrasta tulin raskaaksi. Sitten aika kului joitakin viikkoja, oli sikapiikkiä, anemiaa ja huonoa oloa - alkuraskauden ultrassa ei ollutkaan sikiökaikuja ja vuoto alkoi siitä muutaman päivän kuluttua :'( Nyt olen ainakin fyysisesti toipunut km:sta, kävin ultrassa ja kaikki näyttäisi olevan ok, jopa ovulaatiosta kielivä keltarauhasrakkula oli näkyvissä. Vaan silti en tiedä, vieläkö uskaltaisin... Km:ja on yksi ennen ainokaistani, joten ei tämä ihan uutta ollut. Tuntuu vain vaikealta se ajatus, että raskaus alkaisi taas ja sitten loppuisi km:eek:on. En ole sellainen kaiken kärsijä -tyyppi enkä haluaisi olla niin huonossa hapessa poikanikaan takia kovin usein... Toisaalta... Gyne sanoi olleensa koulutuksessa, jossa oli näytetty uusia (?) tilastoja km:sta yli nelikymppisillä ja prosentti oli jopa 60. Eli ei näytä erityisen hyvältä. Mutta kun - kuitenkin tekisi vieläkin mieli ja olisi ihana saada pikkuveli tai -sisko esikoisellekin.
Huoh. Ei tässä mtn järkeä ollut, mutta halusin kirjoittaa, koska en juuri voi näistä tuntemuksista kaveripiirissä jutella (enää; ovat ohittaneet kuumeiluajat kaiketi). Jos joku viitsii kommentoida/viesteillä, kiitos :) Hyvää joulun odotusta kaikille (toivottavasti kaikílla tärppää sitten joululomalla :hug: !
 
pikkupupu niin tuttuja aatoksia, niin tuttuja.. :) vaikiaa se tuo km varmasti on..itselläni ei ole näin käynyt, kemiallisia kyllä sitten saattanut olla.

Siulla tärppi kuitenkin käynyt ja lääkäritkin ovat kyllä sanoneet, että km:n jälkeen voi tärpätä hyvin piankin uudemman kerran..siitä raskauden kestosta ei sitten takeita kukaan voi antaa..60% yli 40v naisista saa km:n!!..hurjan korkea lukuhan tuo on.. :(

Jos päädyt vauvaa vielä yrittämään, täällä löytyy kyllä niitä "kohtalotovereita" ja sitä virtuaali olkapäätä:hug:..täällä kaikki tuo on niin tuttua ja ymmärrystäkin piisaa:) Toivon siulle&perheellesi ihanaista joulunodotusaikaa!!!:xmas:

Ps. Niin minunhii kaverit on lapsosensa saaneet, eivätkä enää suurin surminkaan lisää halua-korkeintaan niitä lapsen lapsia sitten..mie vaan kuumeilen ja pöhkönähän ne minnuu pitävät..ruojakkeet..;) :D

..mie en ole lääkäri..mutta JOS vielä pienen pientä haluat, se aika on käsillä ja nopeasti kannattaa yrittää..aika kun menee etiäpäin, ei pysähdy ja munasolut vääjäämättä vähenee..Onnea kovasti matkaan, jos päädyt yrittämään:heart::wave:

mur-mur
 
Ottis
Tervetuloa Pikkupupu joukkoon kummaan! Keskenmeno ei ole helppo juttu. Yhä edelleen kärvistelen elokuisen km:n jäljestä ja nyt joulun aikaan piina vain kasvaa, kun sitä ehti haaveilla mm. joulustakin ison masunsa kanssa. Nyt ei ole isoa masua eikä siellä mitään pientäkään korvaamassa aiempaa menetystä :(.

Anne Geddes se vauvakuvaaja on. Ennenvanhaan, vaikka en vielä itse tiennyt vauvakuumeesta mitään, ostin Geddesin kalenterin yhdelle kuumeilevalle ystävälleni (koska halusin sellaisen itselleni :)) ja hänellä kyllä tärppi kävi, mutt vasta sitten kun oli vaihtanut miestä. Ne kuvat on ihania, mutt luulen, ett mulla eka este olisi jo miehessä jos aikoisin vauvankuvia levitellä pitkin taloa toivoa tuomaan ;). Hän olisi eka joka pitäis mua ihan pöhkönä.

 
Tervetuloa kaikki uudet kuumeilijat minunkin puolestani =) :flower: =)

Siellä oli samankuuloisia tarinoita kuin itsellänikin eli se elämän mies löytynyt neljänkympin korvilla ja yhteisestä nyytistä haaveillaan.... :heart:

Toivottavasti OTTIKSELLA on jo paremmat fiilarit ---- minäkin olin ihan down-fiiliksissä vielä eilen mutta vuoto (oli muutama melkoinen hyytymä mukana) on vähentynyt ja olo on paljon parempi. Pahoitteluni TIRLITTANILLE kun Aunt Flow tuli käymään - tiedän miten inha ämmä se osaakaan olla...... Lohtu :hug: sulle!

MUR-MUR on mietiskellyt kuumeilun lopettamista --- itse olen ollut vähän samansuuntaisissa aatteissa....kun tilastojen valossa mahikset ovat aikas pienet. Jossain syvällä sydämessä kuitenkin pieni haave pikku vauvelista elää omaa kesytöntä elämäänsä, ehkä vielä... :heart:

Nyt olis tietty jo päässyt siihen elämän vaiheeseen, että lapset ovat melkolailla itsenäisiä - pieninkin on jo iso tokaluokkalainen! Nyt voisi matkustella ja harrastaa ja yrittää toteuttaa niitä muitakin haaveita, joita ei ole ehtinyt edes ajatella kun lapset ovat olleet ihan pieniä...
Tämä vauvakuumeilu on yhtä tunteiden vuoristorataa....

Ajattelin näin joulun lähestyessä jäädä tänne ikäänkuin 'taustatonttuilemaan' :xmas: On vielä niin paljon jouluvalmisteluja ja lahjojen ostoa ja ruokien & leivonnaisten tekoa, jota ei ole työkiireiltä vielä ehtinyt tekemään. Muutoin yritän kaikin puolin ottaa joulun aikaan super-rennosti ja nauttia kotona puuhastelusta; jospa kireys lihaksissa ja koko kropassa hellittäisi ja miehen kanssa voitaisiin viettää romanttisia jouluhetkiä suotuisten tähtien alla :heart:

:heart: Ihanaa joulun odotusta kaikille & paljon pieniä vauvanalkuja :heart:

toivoo Emily :flower:
 
emily67 ihanaa&rauhaisaa joulun odotusaikaa sinullehin!!..juu, eläkä sie toisiaan liikoja rehki, tulee se joulu vähemmällähin =)....suloisen makeita&lempeitä, romantiikan täyttämiä hetkiä miehesi kera..ja jos vaikka sitten..:heart:..ken tietää.. ;)

mur-mur
 
Huomenta vaan kaikillle... ja kiitos kannustuksista ja tervetulotoivotuksista!
Nyt oli pakko käydä kertomassa viime käden uutisia... Tein nimimittäin aamuvirtsasta Predictorin raskaustestin - tänään kiertopäivä 29/29. Tämä tuntui alkuun turhauttavalta, ajattelin puoliksi hiljaa itsekseni, että taas yksi testi menee todennäköisesti hukkaan, mutta tein testin kuitenkin - puolisoni kehoituksesta :heart: Ja arvatkaapas; testi näytti ohjeen mukaisen viiden minuutin kuluttua hailakkaa viivaa plussan puolella...!!! Onko kellä kokemuksia samantapaisesta? En ole itse testaillut kyseisellä merkillä aiemmin, mutta ohjeessa lukee, että vaikka viiva olisi kuinka hailakka hyvänsä, merkitsee tulos raskautta. Myös puolisoni näki viivan - itse asiassa ensin havaitsi ja vahvisti koko asian. Siinähän menikin aamu epäuskoisesti ihmetellessä! :p
 
Hienoa haave2010, olen iloinen sun puolesta, annat toivoa meille kaikille!
Oprah Showssa tosiaan ihan viisaan oloiset ihmiset kertoi siitä, että positiivinen ajattelu oli toiminut, olivat saaneet sen mitä olivat tilanneet, monella oli ollut juuri jääkaapin ovessa se kuva siitä asiasta mitä toivoo, kellä vauva ja kellä mitäkin, ja moni oli saanut toiveensa toteutumaan.
Ulkomaalaiselta puolisolta olen oppinut, että pitäisi ajatella positiivisesti, meillä suomalaisilla on välillä taipumus synkistellä, siitä ei ole mitään apua siskot!
Mitä jos kaikki laitamme nyt sen vauvankuvan jonnekin, peiliin tai jääkaapin oveen, johonkin missä näemme sen aina, ja katsotaan tuottaako tulosta? Kun katsoo kuvaa, pitää ajatella että tuo asia toteutuu minulle !
 
Täyttä totta tuo positiivinen ajattelu... Meillä sängyn päädyssä on toikkunut pyykkipojalla kiinnitettynä viime elokuusta lähtien vaalenpunakärkinen vauvansukka. Tämä sukka löytyi loppukesältä pyöräilyreittimme varrelta ja korjasin talteen tämän parittoman nuhruisen sukan, sillä uskoin sen olevan merkityksellinen tässä meidän vauvahaave-asiassa. Pestyäni sukan kiinnitin sen sängyn päätyymme ja siitä asti se siinä on ollut "muistuttamassa" positiivisessa toivossa asiaa... Toivon siis kaikille kanssasisarille myös toivoa ja positiivista mieltä :flower: Ja vaikka tämä nyt olisi minun osaltani "väärä hälytys", ei toivoa tule menettää!
 
Onnea haave2010 :flower: :flower: :flower: .

Ei ole tätiä kuulunut... ja plussat vahvistuvat vahvistumistaan eli nyt uskallan sanoa ääneen että olen raskaana :D . Olen jo siirtynytkin tuonne odotuspuolelle kirjoittelemaan (elokuisiin ja yli 35v odottajiin). Odottelen teitäkin sinne odotuspuolelle mahdollisimman pian niin sitten voisin liittyä siihen 40v-ketjuun myös. Nyt siellä ei tuttuja nikkejä minulle ole kuin yksi eli tulkaahan pian :heart: .
 
Jaksan taas toivoa minäkin. Nyt vaan tuskailen näiden viimeisten vuototippojen kanssa. Eikö tämä vuoto tyrehdy koskaan :headwall: ! Kertokaahan nyt hyviä neuvoja, mikä auttaisi, että saisin tämän vuodon loppumaan, kun kolme päivää oli runsasta vuotoa, ja maanantaista lähtien pientä tiputtelua. Huomenna pitäis olla loppu kokonaan, että voidaan tehdä se tutkimus!
 

Yhteistyössä