*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Torstai 2.1.2014


Murmelii.............31v...........kp3/23-25.....................yk2
Yritys10.............30v...........kp 10/ 28-31.................yk 14
Chiligail..............34v...........kp 14/29.......................yk17
Kaisla78.............35v...........kp 18/28-32...................yk 9
Marjee...............30v...........kp 24/30-36...................yk 6
Kerttuli82...........31v...........kp 33/28-31...................yk 6
Pienestä kii.........31v...........kp 35/28.......................yk 4
Periferia.............29v...........kp 36/35-39...................yk 7
Ankkurinappi.......30v...........kp 99/33........................yk 6


Taustalla:
Kissatanssi, Joiku, Mariah33, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Säihkiss, Miminda, Justiina79, Ricardina, Sofila


Plussanneet:

babygreen...........34v.............yk 5............27.12.2013





Plussanneet 2013: Kirpukka, -j-, iiris_lorea, LilyAlice, NancyC, Hildur, Lise, Milk@, Mayinka, Bling, mutantti, miss_piggy, lady1979, mm-79, hiisi-78, Twinflower, Starhope, Kiiltis-75, Essence, rupeltaja, Syksy2010, zapata, TarinaMarianna
 
Viimeksi muokattu:
Noniin, avasin uuden threadin postaamalla ja päivttelemällä tuota listaa. Siirsin viime vuonna plussanneet omaan ryhmelmäänsä; babygreenin jätin viimesimpänä plussanneisiin kuitenkin :heart: Samalla poistelin taustailijoita ja jätin elokuusta jälkeen elonmerkkiä osoitelleet; hihkaiskaa ihmeessä, jos haluatte nimen taustailijoihin tai listailijoihin niin mä lisäilen :)

Ja vanha ketjuhan löytyy osoitteesta: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2226456-3-kymppiset-ensikertalaiset-vol-9-a/
 
Kiitos Marjee, kun näet vaivaa :) Onhan tuota listaakin helpompi lukaista, kun siellä ei roiku nimiä. Tietysti kaikki ovat tervetulleita listaa kasvattamaan. Tervetuloa siis Bahama. En minäkään ole listoilla, vaikka ihan vakituisesti täällä pyörinkin ja nyt on siis menossa yk3. Jotenkin vaan tuntuu helpommalta, kun on yksi stressi vähemmän. Silmänlumetta, tiedän tarkalleen kyllä missä mennään kierrossa. Tällainen itsensä huijaamis juttu :D
 
Bahamalle tervetuloa joukkoon!
Päätin jo tuossa että nyt saa tämä kierto mennä sen suuremmin miettimättä, silti yllätin itteni äskön kattelemassa netistä ovisliuskoja.. sain kuitenkin pidettyä pääni ja olla tilaamatta..
 
Perjantai 3.1.2014


Murmelii.............31v...........kp 4/23-25....................yk2
Yritys10.............30v...........kp 11/28-31..................yk 14
Chiligail..............34v...........kp 15/29.......................yk17
Kaisla78.............35v...........kp 19/28-32...................yk 9
Marjee...............30v...........kp 25/30-36...................yk 6
Kerttuli82...........31v...........kp 34/28-31...................yk 6
Pienestä kii.........31v...........kp 36/28.......................yk 4
Periferia.............29v...........kp 37/35-39...................yk 7
Ankkurinappi.......30v...........kp 100/33.......................yk 6


Taustalla:
Kissatanssi, Joiku, Mariah33, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Säihkiss, Miminda, Justiina79, Ricardina, Sofila, Bahama


Plussanneet:

babygreen...........34v.............yk 5............27.12.2013





Plussanneet 2013: Kirpukka, -j-, iiris_lorea, LilyAlice, NancyC, Hildur, Lise, Milk@, Mayinka, Bling, mutantti, miss_piggy, lady1979, mm-79, hiisi-78, Twinflower, Starhope, Kiiltis-75, Essence, rupeltaja, Syksy2010, zapata, TarinaMarianna
 
Moikka taas :wave:
Ja tervetuloa Bahamalle :) Lisäsin sut taustailijoihin, mukava saada uusia nimiä tänne tuttujen lisäksi.

murmelii, :D tunnistin tosta niiin itteni. Eilen pyörin apteekissa raskaustestihyllyillä, että josko... mutta sitten sain kasattua itseni, että ei, joulukuun rentoilua en kyllä jatka hurjalla r-testien kulutuksella :D
Kannatan kyllä kaikkia Iitukan mainitsemia itsensä huijaamisjuttuja :D kaikki mikä auttaa ees vähän olemaan ottamatta ylimääräisiä paineita, on kyllä hyvästä...

Perferian kuulumisia kyllä odotan kynsiä pureskellen....! Mikä tilanne, onko haamulaiset vahvistuneet??

Mukavaa viikonloppua kaikille :heart:
 
Periferian kuulumisia täälläkin ootellaan ja jännätään!
Itsellä tais kutistua menkat kolmeen päivään, edelliset kesti neljä ja pillereiden aikaan aina sen viisi mutta kaipa sekin ottaa aikansa ennenku tasottuu..
On kyllä hienoa kun on tämmönen paikka missä purkaa tuntemuksiaan kun ei näistä oikein kehtaa kavereillekaan jutella, halua tässä vaiheessa paljastaa edes yrittämisestä.. Vapaapäivän kunniaks pitäis lähteä kohta ruokakauppaan ( lupaan kiertää ovistestihyllyt kaukaa) :D
Mukavaa viikonloppua!
 
CB Digi: Raskaana 2-3 vkoa!!! :heart: Toivottavasti toukka pysyy vauhdissa mukana! Ihan uskomaton tunne, että viimeinkin tärppäsi. Edessä olisi ollut lisätutkimukset yksityisellä. Menkkakramppeja on välillä silloin tällöin, tissit on kipeät ja pieni flunssa päällä koko ajan. Ne oli ne mun ekat oireet jo ennen plussaa. Nyt pää kylmänä etiäpäin. :)

Siirryn tuonne plussanneiden puolelle, tulkaa pian perässä! Lämpöisiä plussatuulia teille kaikille, mukava kun olette jakaneet ajatuksianne! :heart:
 
Morjensta! Mä tulin tänne päivittämään, että uusi kierto on alkanut ja nyt on jo kp 8 - yk 5

Olen nyt kirjoitellut enempi kilpailevan firman foorumilla, kun enimmäkseen kännykällä käytän ja tämä kaksplussa toimii tosi nihkeästi kännykällä käytettynä eikä mun anna ollenkaan kommentoida. Pysyttelen nyt täälläkin kuitenkin vielä listoilla vaikka harvemmin sitten pääsen kirjoittelemaan mitään.

Mahtavaa että saatiin plussia tänne, iiiisot onnitteluhalaukset babygreen ja periferia! :)

Mä koitan nyt olla ottamatta stressiä tästä projektista (taisin sanoa saman kyllä viime kierronkin alussa) kun toi viimeisin menkkojen alkaminen otti senverran koville. Nyt on pakko vaan sysätä tätä hommaa mielestä ja miettiä muita asioita. Katotaan pystynkö siihen tällä kertaa :) En hommaa ovistikkuja, vaikka olin niitä aiemmin harkinnut. Katotaan keväämmällä sitten.. Lämpöjen mittaamista kuitenkin jatkan, niin tiedän milloin ovis on ollut ja tiedän sitten milloin odotella menkkoja alkaviksi.

Mukavaa tammikuun jatkoa muillekin!
 
  • Tykkää
Reactions: babygreen
Murmelii, mä oon miettinyt et pitäis varmaan mennä käymään gynellä. Kävin kyllä syksyllä, mut silloin oli vielä mielessä ehkäisy. Silloin löytyi jokin tulehdus, joka ei oireillut mitenkään. Tai no samalla löytyi pissitulehdus josta kyllä oli oireet. En tiedä kauanko tuo tulehdus oli ollut. Nyt mietin, että voisi käydä, ihan jo senkin takia kun olen varma etten aina ovuloi. Ajattelin myös tarkastuttaa kilpirauhasarvot, kun se vyöhyketerapeutti sanoi että voisi olla häikkää. Nuo verikokeet pitäisi saada ihan työterveyden kautta.
Tämä on taas tätä itsensä huijaamista :D ilmottauduin elokuussa maratonille, toivottavasti pääsisin sen perumaan ;)
 
Ekax onnea Periferia well done. Saatiin heti plussa tuulia vuoden alkuun, toivottavasti jatkuu samalla menolla meillä muillakin.

murmelille niin ensimmäinen vuosi ilman mitään kokeita, sitten tuli keskenmeno vkl 9-10 ja sen jälkeen kiertopalautettiin Teroilla. Nyt kiertonormaali ja tätit tulee tasaisesti. Tässä kierrossa kävin lekurilla kysyy, et miten edetään ja mitkä suunnitelmat; niin nyt otettiin monenlaisia verikokeita Kilpirauhaset, verensokerit jne arvot. Nyt tikuttelin ovikset ja peittoja pöllytelty sit vaan odotellaan. Mikäli ei tärppää tässä kierrossa niin sit tätin tullessa soitto uudestaan lekurille ja jotain jatkotoimintaa on siis tulossa. Ilmeisesti otetaan käyttöön esim. Clomit ja kiertopv ultrat. Luulisin.
Mutta saa nähdä miten käy!
Eli alku meni luomulla ja sitten lekurin käyntien jälkeen peruslabrat ja kehitellään suunnitelmat sen mukaan.
Melkein sanoisin et jos ikää alkaa olla yli 30 niin ilman muuta perustesteihin lekurien kautta ja sit homma vaan alkuun: älkää venytellä käyntejä liian pitkälle! Itse olen saanut ns. Kunnallisen kautta hyvää hoitoa ja asiaan on perehdytty hyvin.

Itsekkin mietin et mitä ovis testejä teette, missä nappaa hyvin? Infotkaapa?

Ovulaatiotesti
Itse teen Prismasta ostetulla pinkeillä Pregcheck_ovulaatiotesti, jossa 10 kpl testiliuskoja.
Mielestäni hinta laatu suhde hyvä ja näyttää ovikset kyllä.

Raskaustestinä:
Käytän Apteq - nimistä testiä koska se on niin herkkä eli Herkkyys 10 mlU/ ml. Verrattuna Clearblue yms ovat kalliita eivätkä läheskään niin herkkiä.

Mites muut?
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys taustalta! Ja oikein hyvää alkanutta vuotta kaikille!

Onnea Periferia plussasta!

Ajattelin ilmoitella tänne omia kuulumisia, kun saatiin nimittäin maailman ihanin joululahja, kun testiin piirtyi erittäin vahva plussa. Yk 10 tuotti siis tulosta :) Nyt olen tässä seuraillut digitestin viikkojen kasvamista ja nyt on menossa 5+3 eli syysvauva olisi meille tulossa. :heart:
Oireista... Jäätävät menkkakivut ilman vuotoa oli ensimmäinen oire ja siitä oikeastaan arvasinkin, että nyt! Tissien arkuus alkoi plussan jälkeen ja jatkuu edelleen. Myös vatsaa turvottaa niin, ettei sen sisään vetäminen oikeastaan onnistu laisinkaan. Lisäksi tuli flunssa ja välillä paleltaa ihan kauheasti.

Tsemppiä teille kaikille ja älkää lannistuko! Plussatuulia puhaltelen kaikille! Erityisesti Säihkiss ja Dazzler olette mielessäni, muutaman kuukauden tauon jälkeen kun tulin lukemaan juttuja, toivoin näkeväni teidän nimet plussajoukoissa... Voimahalit teille mahtavat naiset ja toivottavasti pian tulette odotuspuolelle!

Joiku ja 5+3
 
Isosti onnea joiku! Ja tervetuloa joukkoon talviaurinko!

Noista ovistikuista.. Kerran oon siis ostanu ja ne olivat noita pregcheckin liuskoja, ihan sittarista.. Olivat selkeitä ja varmaan ihan oikein näyttivätkin koska 14 päivää plussasta alko menkat.. Meni vaan aika monta liuskaa viime kierrossa ku ollut hajua kierron pituudesta.. Päätin siis jo etten tässä kierrossa tikuta mutta kovastihan tuo kummittelee jo mielessä :D
 
Mietiskelyä.. Onkohan vaan ihan normaalia vai onko kenties jotain vialla.. Menkat kesti sen neljä päivää, pari vuodotonta päivää välissä ja tänään taas tosi niukkaa tiputtelua, lisänä vasemmalla puolella luultavasti munasarjan kohdalla tuntuvaa ajoittaista vihlontaa/nipistelyä jota tosin tuntui jo eilen.. Lisänä jäätävä päänsärky joka voi tosin johtua mistä vaan.. Ärsyttävää pähkäilyä..
 
Isosti onnea babygreenille periferialle ja joikulle. Ihana tulla lukemaan, että täällä on plussattu ihan urakalla. Ihania odotusaikoja teille <3 Olen todella onnellinen teidän puolesta.

Minulle voi päivittää kp 5/28-31 yk7.

Enää menkkojen alkaminen ei tuntunut edes pahalta. Olen jo niin tottunut siihen, että sieltä ne taas tulevat, ettei se tällä kertaa lannistanut. En osannut olla stressaamatta vauvanteolla viime kuussa, vaikka yritinkin. Tässä kuussa pitää siis olla stressaamatta vielä vähemmän, mikä aiheuttaa taas lisää stressiä. Vitsin murehtija minä.

Joku (iitukka?) mietti niukentuneita kuukautisvuotoja. Minullakin on olleet aiempaa niukemmat vuodot minipillereiden lopettamisen jälkeen. Siksi aloitin viime kuussa käyttämään vehnänalkioöljyä mutta vielä en ainakaan huomannut mitään vaikutusta. Onko kellään muuten käytössä macajauhetta ja jos on, onko se vaikuttanut mihinkään mitään?

Hermostuin tässä muutama päivä sitten yhdelle tutulle, jota en ollut nähnyt pitkään aikaan. Hän sanoi moneen asiaan toistamiseen, että kyllä teidänkin pitäisi tehdä lapsi niin sitten sitä ja tuota... pamautin lopulta, etteivät lapset tule tilaamalla tai sormia napsauttamalla. Suututti niin kovasti.
 
  • Tykkää
Reactions: babygreen
Murmelii: Samat sävelet täällä, kyllä vuoto on kutistunut pillereiden jälkeen hyvin niukaksi, mutta silti Lekurissa mitattunu limat hyvän paksuiset, tosin laadusta en osaa sanoa mitään, tuntuu ettei vaan kiinnity kun tädit tulee ja menee. Mutta vaikka vuoto niukkaa ei tarkoita sitä et jotain olisi hullusti. Keskustele asiasta kuitenkin lekurisi kanssa.

Kerttuli hih hih aivan oikeen et olet pamauttanut ystävällesi noin, ehkäpä osaa pitää suuta soukemmalla. Olen itsekkin joskus pahoillani koska jotkut vaan raskautuu sormia napsauttamalla ja toiset ei. Ei se vaan ole kaikille niin helppoa. Tästäpä mieleeni tulikin että mitä muita "hyviä" tokauksia olette sanoneet/kuulleet kun em. asia nostetaan pöydälle.

Bahama Kyllä foolihappoa suosittelen, ehkä asperiinilisä ja tilkka punaviiniä ei ainakaan ole huono, hih. Sitten yksi super hyvä aine josta paljon keskustelupalstalla + kokemuksia on: Gelee Royale. Itse tilasin tänään ko. kapselit netissä. Ei tuosta ainakaan haittaakaa ole.
Toki pitänee pitää huoli noista vitamiineista ja ylipäätäänsä terveellisista elämäntavoista. Älä mene hysteerikko tilaan, ota rennosti ja rakasta miestäsi, leikkikää ja pöllytelkää hyvällä mielellä peittoja.

ON: em. ohjetta itse ainakin noudattanut tämän vkl ajan ja ovutikun kanssa sählätty, vaikka kyllä kehoni tunnen jo niin hyvin että selkeesti ovulaatio oireet ovat tunnettavissa. Joka toinen pv. ollaan vällyjen välissä oltu, mut en ota silti mitään suurta paniikkia, jotenkin olen jo tottunut siihen että täti vaan aina tulee. Onhan se masentavaa joo, mutta ei pidä masentua. Kuitenkin Lekurin kanssa tehty suunnitelmat jotka käynnistää seuraavasta tätin tulemisesta niin eikähän se siitä... Plussa tuulia toivoen vaan kohti 2014 vuotta.

Mikäli tuntemuksia on ilmassa niin 12-14 pv jälkeen dbo:n tikutan r-testiä eli 19.1. tietämillä... let's see =) mutta siihen asti vaan relataan: :popcorn:
 
Viimeksi muokattu:
Roppakaupalla onnea Joiku ja Periferia plussista! Aivan mahtavaa, että nyt on niin moni tehnyt positiiviset testit.

murmelii: Minulla on ollut jos jonkinmoista vuotoa kierron eri aikoina, mutta mitään vikaa ei ole koskaan löytynyt. Gynet ovat sanoneet, että minulla on herkemmät limakalvot ja nyt esille on kyllä tullut tuo keltarauhasen vajaatoiminta, joka selittää tiputtelun ennen varsinaisia kuukautisia. Joskus on myös minulla käynyt niin, että kuukautiset on loppuneet, mutta yhden normi välipäivän jälkeen on tullutkin vielä muutama tuhrupäivä. En olisi huolissaan jos vuoto ei haise ja vuoto jäi siihen pariin päivään.

Vuodoista puheen ollen: onko kellään kokemusta ovulaatiota ennen tulevasta vaaleanpunaisesta vuodosta. Nyt itselläni tuli kp 11-14 vaaleanpunaista vuotoa ja kp 14 sain vahvan plussan ovistestiin. Tämän jälkeen myös vuoto loppui. Googletin ja ymmärsin, että joillan esiintyy pari pv vastaavaa vuotoa ennen ovulaatiota (?)

Bahama: Olen nyt testaillut pari kiertoa pregcheckin liuskoilla ja hyvin ovat toimineet. Eli suosittelen myös. :)
 
Tiistai 7.1.2014


Kerttuli82...........31v...........kp 6/28-31...................yk 7
Murmelii.............31v...........kp 8/23-25....................yk2
Pienestä kii.........31v...........kp 11/28.......................yk 5
Yritys10.............30v...........kp 15/28-31..................yk 14
Chiligail..............34v...........kp 19/29.......................yk17
Kaisla78.............35v...........kp 23/28-32...................yk 9
Marjee...............30v...........kp 29/30-36...................yk 6
Talviaurinko?


Taustalla:
Kissatanssi, Mariah33, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Säihkiss, Miminda, Justiina79, Ricardina, Sofila, Bahama, Ankkurinappi


Plussanneet:

babygreen...........34v.............yk 5............27.12.2013
Periferia..............29v.............yk 7............12/2013
Joiku....................................yk10...........12/2013



Plussanneet 2013: Kirpukka, -j-, iiris_lorea, LilyAlice, NancyC, Hildur, Lise, Milk@, Mayinka, Bling, mutantti, miss_piggy, lady1979, mm-79, hiisi-78, Twinflower, Starhope, Kiiltis-75, Essence, rupeltaja, Syksy2010, zapata, TarinaMarianna
 

Yhteistyössä