Keskenmenon jälkeen kuumeilevat TALVI 2014

KESKENMENON JÄLKEEN KUUMEILEVAT
~~TALVI 2014-2015~~




Esikoista toivovat:
kmw2014_____25v_____KEM 04/13,KKM 08/13, KM 11/13, KKM 05/2014
Vadelmanlehti__31v_____KKM 08/14
Lakkani_____24 v_____KU 7/14, KEM 9/14


Toista toivovat:
Bambini____33v____KM
Tyydeli_____40v____KM 1/14, KM 5/14



Kolmatta toivovat:
pieni toive_____24v_____KU 5/14, KKM 9/14
heidip*_______27v_________KM 12/13
Kiiltokuva____23v________KM 1/15


Viidettä toivovat:
Myrtti85_____29v______KM 4/14, 11/14




Piinailijat:









Päivityspyynnöt korostetusti kiitos!




Plussanneet 2015

Tammikuu: vauvatoiveinen, Jento
Helmikuu: Elohiiri82


PLUSSANNEET 2014

Tammikuu: KoiKoi, Emeli-, Kirppu.81, sydäntähti, *Stina
Helmikuu: Jetta, toive3<3, Toothie, Mäkimeirami, Ambrosia85, Riiviöiden äippä, sonts4
Maaliskuu: Maarii, Apatus, Emotar, Tyydeli, Toothie
Huhtikuu: Sarasofia, Ma&Mi, kathii, Hempsuli82
Toukokuu: Nissukka, kalpeakuu, vauvatoiveinen
Kesäkuu: Sunflower86
Heinäkuu: Evaparadise, Zemar
Elokuu: äitii88
Syyskuu: *Pihla*
Lokakuu: Kuusama
Marraskuu: samour, SalVe

Joulukuu: sarasofia, Sarah77



Plussanneiden keskustelut jatkuvat täällä:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2432884-keskenmenon-jalkeen-plussaanneet/#post30571032


PLUSSANNEET 2013

Tammikuu: Miima81, suhveli, zapata, rupeltaja, Marsilio, rakkaudesta äiti, Essence
Helmikuu: Marlin, Miramei
Maaliskuu: Stellini, p.ö.m.p.p.i.s, Taike80, kanella, Pippari
Huhtikuu: Miirabell, Equus, verppu, Alexa, mamuska7
Toukokuu: Praia, zannukka, miss_piggy
Kesäkuu: katrinainen, Pikkusukka
Heinäkuu: niiskunenä, Eleonoora86, dyddö, Spirit, ralliruutu
Elokuu: Fujin, Miwwi, PiipaKaa, Dorian, coffeeBreak
Syyskuu: Ollakovai...?, kukkurukuu, Niwhai, Joosukka
Lokakuu: Väpä08, bumbis, Minnah88, Sanna-M, sunflower86, Jetta, eltsu81, alien_1, Pölö-
Marraskuu: -pansku-, Syssy^^, kaarina80, Pippuri85*, pauliinak, Yemina, Madeia, Ambrosia85
Joulukuu: aada78, MiNalo, Viivi__, tyntti, Susan86, millamaria14, Rosuliina, Maikkki, verppu, eemiliah


PLUSSANNEET 2012

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula(tupla-KM rv18+)
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83
Joulukuu: EVO, KattiKoo, Pintsu, Nöhvi1, lauru, hanja




Linkit edellisiin kuumeilukeskusteluihin:
TALVI 2012-2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...-a/sivu41.html
KEVÄT 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...-kevat-2013-a/
KESÄ 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...esalla-2013-a/
SYKSY 2013 / TALVI 2014
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...i-2013-2014-a/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...-kevat-2014-a/
KESÄ 2014
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2315779-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-talvella-2013-2014-a/
KESÄ-SYKSY 2014
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2400002-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kesa-syksy-2014-a/


Lyhenteitä:
KM = (spontaani) keskenmeno
KKM = keskeytynyt keskenmeno
KU = kohdunulkoinen raskaus
TM = tuulimunaraskaus
KEM = kemiallinen raskaus
RK = raskauden keskeytys
KP ?/? = meneillään oleva kiertopäivä/keskimäärin kierron pituus
dpo = Days Past Ovulation (päiviä ovulaation jälkeen), dpo -1 = ovisplussapäivä, dpo 0 = ovulaatiopäivä, dpo 1 = ensimmäinen ovulaation jälkeinen päivä
JP = "jännäpäivä" (raskaustestin tekopäivä)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos sarasofia vaivannäöstä! :) jos yk:ta listalle halutaan päivittää, niin täällä taitais olla yk16 tai jotain vastaavaa.

Viimeisimmän keskenmenon jäljiltä oon niin ulalla mun kierrosta kun olla ja voi. Mut kaivoin kaapin perukoilta pari jäänyttä ovistestiä, jotka antoi kyllä vihiä että ovis vois olla lähestymässä. Tähän kiertoon en aatellut hankkia enää uusia, joten saapi nähdä onko tässä kierrossa edes mitään saumaa tärppiin.
 
Eipä mitään :) Jotenkin mulle iski sellanen hurja taistelutahto että mähän hitto soikoon sen pysyvän plussan saan itelleni jo tähän alkaneeseen kiertoon. Greippimehu, tsek. Gelee royalet kaapin perältä, tsek. Ruokaremontti, tsek. Ovistikut, tsek. Ja sit jos ei tähän kiertoon niin sitten seuraavaan. Mutta mä en luovuta ennenku olen kaikkeni antanut..
Toivottavasti Jento sulla pyrähtäis kroppa käyntiin ja ois ovishetket käsillä. :) Millaisella aikataululla teillä on noita jatkotutkimuksia kun kirjoittelit tuolla aiemmin labrakokeista? Meillähän selviteltiin kans noita kromosomijuttuja loppukesästä ja sen suhteen saatiin molemmat miehen kanssa puhtaat paperit eli mitään perintötekijöitä ei ole. Pieni (itseasiassa hemmetin iso onnenitku) helpotuksen huokaus tuli siinä vaiheessa koska mietin jo siinä vaiheessa että meissä se vika on ja esikoinen on vain joku ihmeidenihme, terve ja ihana lapsi.

Täällä tänään kp4. Vasta. :headwall:
 
Mut voipi siirtää marraskuun plussanneisiin. Pelko persiissä täällä mennään päivä kerrallaan, onneks oireita ja erityisesti keskenmenneessä puuttuneita masutuntemuksia on enemmän.

Silti olen välillä ihan varma että pieleen menee, tai on jo mennyt tämäkin...

Plussatuulia :heart:

samour rv n.5+4
 
Sarasofia, labrat otetaan tosiaan nyt niin multa että mieheltä. Hoitava gyne varoitteli, että ilmeisesti varsinkin hyytymistekijöiden ja kromosomien tuloksissa voi kestää useampia viikkoja, mutta gyne ottaa muhun yhteyttä kun vastaukset on saatu. Vastausten perusteella sit katsotaan jatkoja, vaihtoehtoina siis käytännössä se, että samantien aloitetaan jokin hoito/lääkitys, ohjataan jatkotutkimuksiin Taysiin tai sit todetaan että kaikki on vaan huonoa tuuria. Rakenteet ultrattiin nyt viime käynnillä perusteellisesti ja todettiin, että niissä ei ainakaan ole poikkeavaa. Pääosin oon hirveen iloinen, että tutkimukset nyt käynnistyivät ja olisi mahdollista saada jonkinlaisia vastauksia. Toisaalta pelottaa ihan hirveästi se, että tutkimuksissa todettaiskin ettei me voida saada lapsia ollenkaan (yritetään tosiaan vasta esikoista), mutta kaipa sekin olisi sitten parempi tietää nyt kuin esim. vasta vuosikausien tuloksettoman yrityksen jälkeen.

Onnea puhtaista papereista ja plussatuulia alkavaan kiertoon! :) uskon, että pieni onnenitku pääsee täälläkin, jos kromosomit todetaan normaaleiksi. Kilpirauhasongelmat tai hyytymishäiriöt ovat kuitenkin hoidettavissa, mutta kromosomit oliskin sit hankalampi juttu.

Meillä vauvakuumeilua ja ajatusten muualle ohjaamista auttaa nyt tieto siitä, että parin viikon päästä saadaan toinen nelijalkainen karvaturri :) kyseessä ei oo pentu, vaan aikuinen koira, mutta ihanaa saada lisää hellittävää :)
 
mMITÄ IHMETTÄ TÄÄLLÄ TAPAHTUUU!!!!?? Vuoto melkein loppu, kipuja ei ollu kun max tunnin sillon torstai iltana ja hyytymiä ei ole tullu, eilen ja tän päivää ollu sikahuono olo....ja testi edelleen näyttää plussaa??? Voiko olla totta että se ei menny vielä kesken???
 
Jento, toivottavasti teillä tulee ainakin niistä kromosomeista puhtaat paperit, ne on kyllä tosi pieniä prosentteja mitä mahdollisuuksia on mutta olin ainakin itse asenteella että eipä oo prosentit meidän puolella ollut tähänkään asti niin miksi nytkään ajattelis että ihan läpihuutojuttu. Ja niinkuin itsekin sanoit niin just esim. kilpirauhasvaivoihin on lääkitys eli jos sieltä jotain sellaista löytyy niin siihen on hoito.

Meillä otettiin ne testit silloin patologisissa tutkimuksissa heti vauvan syntymän(ja kuoleman) jälkeen koska hänellä epäiltiin kromosomihäiriötä (oli pienikokoinen ja muutama pieni, mutta selkeä markkeri) niin sitä kautta selvis että on trisomia mutta ei oo perinnöllinen. Ei siis tarvittu tutkia erikseen minua tai miestä mutta saihan niitä tuloksia silti odotella melkein kuukauden!
 
Onnea plussanneille!

Jospa Myrtti ei ole mennyt kesken?

Kromosomit meilläkin tutkittiin ja vastaukset vei 9 viikkoa kesällä. Puhtaat olivat. Hyytymistekijät oli mulla kunnossa myös, 3-4 viikkoa vei tulokset. Olen syönyt omatoimisesti silti primaspania, mutta lopetin nyt, kun piikit alkaa huomenna. En tiedä antavatko aloittaa ne primat uudelleen, jos tulee plussa. Meillä ei ole kummallakaan kerralla pystytty tutkimaan pieniä. Liian pieniä olleet, joten on vain epäilys, että jakautumisessa ollut häikkää eli varmaan munasolut olleet sekundaa... Toivottavasti olisi edes yksi kunnollinen ja irtoaisi nyt noilla piikeillä. Mun tuurilla sieltä on irtoamassa nyt sitten monta ja antavat yrityskieltoa...

Tsemppiä kaikille! Ollaan koettu niin kovia.
 
Minne mä soitan tosta hcg:n mittauksesta, neuvolaan??? Mä oon nyt ihan sekasin, kun loppu viikko menny itkies, et taas meni kesken ja nyt näyttää että ei mennykkän. Ja siis tosiaan vuotaa nyt sillai et paperiin pyyhkiessä enää tulee. Siis vuoto oli kuin mun menkat, kestivät vaan lyhyemmän aikaa kun normi menkat, tarvii nyt heti huomenna soitella tonne!!
 
Myrtti, joo neuvolasta mä lähtisin sitä lähetettä labraan kyselemään. Kerran oot ihan selkeen positiivisen tuloksenkin saanut raskaustestiin :) Pidän sulle peukkuja kovasti.

vauvatoiveinen: Kyllä sitä joo toivois että pahimmat koettelemukset ois takanapäin, huomaan itse ajattelevani kokoajan että enköhän mä oo kärsiny tarpeeksi, en mä voi enää kokea mitään sellaista mitä olen tämän vuoden aikana kokenut. Päällimmäisenä ajatuksena siis että "Ensi raskauden on pakko mennä hyvin..." Mutta kun ei se mene niin että ois joku kärsimyskiintiö että kun se täyttyy niin sit kaikki menee hyvin. Tämän asian muistamiseen mun pitäis keskittyä enemmän eikä vaan miettiä yltiöoptimisesti ettei sitten tulisi ihan törkeitä pettymyksiä jos ensi kerrallakin kaikki menee huonosti. Löytäis tässäkin asiassa sen kultaisen keskitien koska turha sitten taas ruveta yltiöpessimistiksikään?
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on neuvolaan soitettu ja se laitto labraan lähetteen. Mä lähden nyt asenteella että kesken on mennyt, koska pessimisti ei pety. Mä ite vahvasti veikkaan keskeytynyttä keskenmenoa, koska vuoto tällä hetkellä tosi minimaalista mutta pahaolo todella vahvana edelleen :/
 
Alle 1 oli hcg :( Nyt yritän tsemppaa iteni uuteen ja viimiseen yritykseen. Sit jos viel menee kesken niin me luovutetaan, mä en kestä kolmatta peräkkäistä keskenmenoa. Eli mulle voi päivittää:

Myrtti85_____29v______KM 4/14, 11/14

Ovista rupeen nappailee kuhan vuoto täysin ohi.
 
Hei kaikille!

Joukkoonne olisi liittymässä uusi vauvakuumeinen. Olen 24-vuotias, takana 3 vuoden yritys ja vuonna 2013 tehtyjä hoitoja (inseminaatio x 1, muutoin ei vastetta Clomifenille). Viime kesänä tulin spontaanisti raskaaksi, mutta raskaus oli kohdunulkoinen ja se leikattiin heinäkuussa rv 6+3. Samalla poistettiin vasen munanjohdin. Kohdunulkoisen jälkeen on ollut yksi kemiallinen raskaus syyskuussa, tuolloin vuoto alkoi "rv 4+3" ja plussasin tuolloin jo dpo 11 selkeän plussan. Taustalla endometrioosi, joka oireilee melko rajusti... Nyt tavoitteena on painonpudotus ja jos joskus saan painoa alas -15 kg, lähdemme lapsettomuushoitoihin. Yhtään ylipainoisena en sinne jaksa lähteä kuuntelemaan saarnaa painostani.

Kuitenkin takaraivossa kytee koko ajan pieni toivonpilkahdus, että ehkä tämä vielä onnistuu luomustikin, kun vauhtiin ollaan päästy. Toisaalta taas pelottaa uusi raskaus, jos se taas olisi kohdunulkoinen. Psyykkinen toipuminen KU:sta on käynnissä vieläkin...

Tällä hetkellä on menossa kp 7/26, ovulaatio on yleensä kp 12-15.

Eli minun rivini olisi:
Lakkani_____24 v_____KU 7/14, KEM 9/14
 
Onnea plussanneille ja tarrasukkia matkaan :heart: Myrttille pahoittelut :hug:

Yk3 menossa, rauhallisin mielin odotellaan vielä tärppiä. Sinänsä kyllä turhauttaa, kun km-raskaus alkoi pillereistä huolimatta. Tosin olen vieläkin asennoitunut 1½ vuoden tärppiin, saman verran meni esikoisesta pillereiden jälkeen.

Sen verran optimistinen olen raskautumisen suhteen, että tilasin tulokkaalle jo vaunusetin. Kaikella uhalla ;)
 
Tervetuloa Lakkani, hyvältähän tuo vaikuttaa että voisi raskaus luomustikin saada alkunsa, varsinkin jos saa painon pudotuksen käyntiin :) Kurjalta kyllä kuulostaa tuo kohdunulkoinen ja kemiallinen, ja kaiken tuon lisäksi vielä toisen munajohtimen poisto :(

heidip, ihanan optimistista! =)

Täällä ois jotakuinkin kp10 ja ovista odottelen :)
 
Tervetuloa joukkoon Lakkani ja samalla pahoittelut siitä mitä olet joutunut läpikäymään. Vauvatoiveinen toivoa nyt kuitenkin sulle ja myös halaus. Varmasti turhauttava tilanne.

Ehkä tyhmä kysymys mutta lasketteko yk siitä kun olette alkaneet yrittämään ensikerran vai keskenmenon jälkeisistä yrityksistä? Odottelen täällä edelleen kuukautisten alkamista jotta pääsisi joskus yrityspuuhiin. Tunnelmat on kyllä jokseenkin toiveikkaat ja odottavat. Pahin vauvakuumekin on yllättäen hellittänyt ja olen pystynyt keskittymään muihin asioihin. Yllättävää tosiaan.heidip tykkään sun asenteesta. Saisinpa itsekin pidettyä olon toiveikkaana. Saa nähdä miten käy.
 

Yhteistyössä