Kun lapsi saa päättää mitä syö

  • Viestiketjun aloittaja Rachel el Pahel
  • Ensimmäinen viesti
Rachel el Pahel
Olen työni kautta saanut vähän sivusta katsellen näkymää useisiin alle kouluikäisiin sekä pikku koululaisiin jotka saavat päättää mitä suuhunsa laittavat ja vanhemmat vain myötäilevät.
Ei ole oikein että 4-vuotias päättää ettei syö perunaa, pastaa eikä riisiä, ei myöskään kasviksia eikä juo maitoa.
6- vuotias taas päättää ettei syö lihaa eikä kalaa missään muodossa eikä myöskään kasviksia eikä hedelmiä.
Tuloksena on väsähtänyt kalpea lapsi jonka kasvu hidastuu, silmät ovat kuopalla ja korvat näyttävät suunnattomilta.
Koko perhe ohjataan ravintoterapeutille, tuloksetta. Äiti toteaa vain lammasmainen ilma kasvoillaan että "Minkäs hänelle mahtaa, on niin voimakastahtoinen lapsi, meidän lapset on kaikki niin voimakkaita".
Missä on nykyvanhempien lujuus ja määräysvalta? Kyllä näissäkin tapauksissa olisi paras kun koko perheelle lyötäisiin nyrkkiä pöytään että syöt tai itket ja syöt.
 
  • Tykkää
Reactions: päätön
"minttu"
Näinhän se on, että on surullista katsoa vierestä asioita ja päätöksiä joihin itse ei voi vaikuttaa vaikka tahtoisikin. No mutta, kun kaikenlaisiin toimintamalleihin törmää niin tietää ainakin itse toimia toisin omien muksujen kohdalla.
 
Erittäin yleistä tämä touhu :eek:

Nähnyt ihan liikaa perheitä, tai enemminkin "perheitä", joissa lapsi/lapset päättävät mitä syödään, mitä tehdään, mihin mennään.:confused:

Annan kolmesta esimerkit, nimet muutettu!

Perhe 1. Isä saamaton, ei koskaan sano puolisolleen vastaan. Puoliso liki 40 menevä, käyttää 15 vuotiaiden vaatteita, elää jossain prinsessasadun rajamailla. Kaksi lasta. Vanhempi alistaa nuorempaa, huutaa, ärjyy ja lyö. Kun mennään autoon, äiti lyö tabletit kouraan ja myksut pelaavat koko matkan.

Perhe 2. Isä ei koskaan hae lastaan hoidosta. Äiti tuo ja hakee. Aina toteaa että aamu vähän venähti kun tämä meidän frederik vähän maleksi touhuissaan. Päivät alkavat ja loppuvat freden tahdissa. Päivisin muksu ei puhu ei pukahda ja tuijottaa aaveen nähneenä milloin minnekin. Ei tiedä mitä tehdään potalla eikä tiedä miten ruokaa syödään lusikalla.

Perhe 3. Isä tuo ja hakee. Aina. En ole ikinä tavannut heidän äitiään. Kaksi lasta, A ja B. A:n kommentti ensimmäisenä päivänä; emmää syö tollasta matokeittoo, haluun ranskui! Meen äiti tekee ain meil ranskui! MÄ HALUUUUUUNN RANSKUI!

Siis WTF nykyvanhemmat, mikä helkkari korvien välissä mättää?? :mad::mad::mad:
 
  • Tykkää
Reactions: päätön

Yhteistyössä