KERTOKAA HYVÄ ITKUHÄLYTIN

Mä vannon Philips/Aventin nimeen (se sininen), tää on jo kolmas itkuhälytin meillä ja vasta nyt on kunnon peli. Tää ilmoittaa jos signaali katkeaa ja ei ota häiriötä mistään koska on digitaalinen toisin ku peruspelit. Näitä myy mm cittarit 79 euron hintaa. Peruslaite maksaa noin 49-59euroa joten hintaero ei ole järin suuri, käytettävyydessä eroja sen sijaan on paljonkin tän kalliimman eduksi. Kantavuuskin kalliimmassa on 2 kertaa isompi ku halvemmassa (150/300m).

Monillahan on radiopuhelimia itkuhälyttiminä, niissä kantama on isompi, mutta ainakin täälläpäin valittavat käyttäjät että ottaa välillä mm autokoululiikennettä ja rekkakuskien jorinoita.. Joten ei niin luotettava peli sittenkään.
 
Meillä on Doron radiopuhelin itkuhälyttimenä. Nykyäänhän Dorolta taitaa löytyä sellanenki versio, missä on se itkuhälytin erikseen mukana ja paketissa pari vastaanotinta sen lisäks. En vaan tiedä onko se sitten kuitenkin myös radiopuhelin.
Hyvin on toiminut, on pienikokoinen, ei ota häiriöitä, kantavuusalue taisi olla kilometrejä. Joskus harvoin on saattanu kuulua hälyttimestä jotain rekkakuskien juttuja tai vastaavaa, mutta ei oo meidän muksut ainakaa kertaakaan siihen heränneet (en sitten tiedä, että ottaako se ääniaktivoitu pää vastaan niitä ulkopuolisten juttuja ollenkaan vai pelkästään se vastaanotin, kun en tiedä, miten noi radiopuhelimet toimii).

Hinta oli marketissa pari vuotta sitten noin 60 eur.
 
Meillä on Lastentarvikkeesta ostettu Padvicon Babycom, ladattava hälytin. Siinä on pienet, taskuun menevät yksiköt ja vanhempien yksikössä on tärinähälytin, jota en kylläkään tarvinut. Hinta oli n. 90e. Tosi hyvä ja toimiva hälytin. Mulla kokemusta kolmesta Philipsin hälyttimestä hintahaitarilla 70- 140e ja yksikään ei toiminut :(
 
Mullakin radiopuhelimet , joissa babymode piirre...
hyvin on toimineet - ja kantomatka kai tarvittaessa olisi pidempikin kuin normi-itkuhälyllä.
Samoin kestävät kai säätä, kaikki itkuhälyt kai ei kestä pakkasta?

.. niin hinta oli 49 tms - ei ainakaan kalliimpi kuin itkuhäly
 
En tiedä mihin tuollaisia matkoja tarvitsee? Ehkä se on vaan "teho"? Kuuluu vaikka läpi harmaan kiven siihen max 20m matkaan johon sitä tarvitaan? Tai jos joitakin noista voi käyttää radiopuhelimina myös niin sitten ymmärrän paremmin. Vastasinko kaikkien puolesta? =)
 
... kantomatkoista.
Itse olen ollut niin tarkka/hysteerinen - että olen kuljetellut itkuhälyä mukana - jos vien roskat tai haen postin laatikosta vauvan nukkuessa .
Tosin matka ei yhäkään noilla reissuilla ole yli 100m.
Mutta aattelin, että voisi noista olla kantomatkoista hyötyä esim mökkiolosuhteissa tai sen sellaisissa ???
Ja toki sitten myöhemmin voi lahjoittaa vaikka pikkupoikatutuille radiopuhelinkäyttöön - tai käyttää itse...

Mullahan on tämä elämäntilanne , jossa ei ole koskaan neverever toista korva tai käsiparia, niin on kaikki sumplittava, että voip lapsen kans tehdä.

Juu - ja kerran oon 3-5 minuutin kioskireissulla jättänyt nukkuvan lapsen autoon - pannut itkuhälyn/puhelimen päälle siksiaikaa - ja toisen pään itselle mukaan.

Ja eikös tuo säänkesto ole parempi puhelimissa - eikös viime talvena ollut jupakka siitä, miten kaikki itkuhälyt ei ulkona kestäkään, eikä ole tarkoitettukaan ketsämään ?

Mutta marginaalisia asioita nämä kaikki - molempi parempi ja yhtä hyvä. Asianasa ajavat...

 
Meillä hankittiin radiopuhelimet itkuhälyttimeksi pitkine kantomatkoineen osittain myös siksi, että mä kuvittelen, että noi toimii vielä parin vuoden päästäkin, kun esikoinen on sen ikäinen, että hänet voi laskea yksin ulos leikkimään, niin sitten vaan muksulle luuri mukaan ja äippä voi aina välillä kysellä sillä radiopuhelimella, että missäs sitä mennään. :)
 
Meillä on minimanista ostettu Avec merkkinen itkuhälytin joka maksoi 21.90e. (ostettiin kk sitten) toiminut täysin moitteettomasti. Ilmoittaa jatkuvakestoisella rätinällä kun paristot vähissä tai kantoalue liian pitkä. Toisen pään saa myös seinään johdolla kiinni.

Minä en aio tulevaisuudessakaan kanniskella itkuhälytintä mukanani, kun ollaan pärjätty ensimmäiset 3kk ilmankin. nyt oli vaan pakko vanhempieni mökille ostaa, kun nukutaan eri mökeissä jne... vauva ei kuole itkuun. Olen itse käynyt postiin heittämässä paketit, kioskilla n. 2min reissuja kun vauva nukkuu autossa. parikertaa herännytkin, mutta ei ole ollut moksiskaan. Minusta lasta ei saa opettaakaan siihen että samalla sadasosa sekunnilla ollaan paikalla kun vauva herää.

Mut tuota itkuhälytintä suosittelen!
 
Nostan tämän nyt uudestaan. Meillä on vuoden ikäinen Phillipsin Avent itkari, joka maksoi yli 150euroa ja on nyt jo toinen laine käytössä, kun edellinen rupesi temppuilemaan. Lapsi oli parvekkeella nukkumassa, itse nukahdin kotiin. Heräsin kauhean itkuun, kun lapsi itki parvekkeella, mutta hälyri oli täysin hiljaa. Saman vika toistui koko ajan. Se kyllä vaihdettiin toiseen laitteeseen, mutta nyt tämä uusi, joka on n. 4 kk käytössä, temppuilee samalla tavalla. Usko meni siihen kokonaan.

Tarvitaan joku muu laite tämän tilalle. Onko kukaan käyttänyt videohälyriä? Meillä oli ennen Phillipsia ostettu joku sellainen halpisversio, mutta sekään ei ole toiminnut kuin pitäisi.
 
Meillä on padwico itkarit, itseasiassa kahdet ja molemmat toimii kun unelma. Vanhemmat on 2,5 vuotta ollu päivittäin käytössä ja toiset n.7kk päivittäin käytössä. Toimineet hyvin pakkasella ja varmasti ilmottaa jos vauva ääntelee toisessa päässä.

http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11926&toimittajaid=29
meillä on siis 903 ja 938.
Padwico saa kyllä mun suositukset.

Tuosta 903 mallista kissa on syönyt kokonaan toisen hälyttimen antennin ja toisesta osan, ei haittaa käyttöä ollenkaan, toimii siis. Tää tapahtui jo ennen esikoisen syntymää kun hälyt oli ensimmäisessä latauksessa...
 
Meillä myös Philips Aven ja känyt pari kertaa samalla lailla kuin Chicsulle.

Siinä liikahtaa myös nappula kovin helposti toiselle taajuudelle, jolloin vastaanottimesta ei jälleen kuulu mitään. Korjattiin tämä ongelma teippaamalla nappula tiukasti kiinni vekottimeen. Muuten laite on mielestäni ihan hyvä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lillemi:
Meillä myös Philips Aven ja känyt pari kertaa samalla lailla kuin Chicsulle.

Siinä liikahtaa myös nappula kovin helposti toiselle taajuudelle, jolloin vastaanottimesta ei jälleen kuulu mitään. Korjattiin tämä ongelma teippaamalla nappula tiukasti kiinni vekottimeen. Muuten laite on mielestäni ihan hyvä.
Ööö, meillä ei ole kuin yksi taajuus tuossa hälyrissä. Tuo välillä rupee toimimaan, jos vaan vaihtaa äänenkorkeutta, mutta välillä joutuu resetoimaan koko laite, jotta se sitten toimisi. Lähtee takaisin maahantuojalle, saavat selvittää tuon vian. Phillips ei muuten ota reklamaatioita suoraan vastaan. Oli todella ärsyttävä, kun ostettiin tuo laite nettikaupasta ja otettiin yhteyttä Phillipsiin, kun vika todettiin. Phillips oli ilmoittanut, että pitää kauppian todeta ko. vika, niin siinä tapauksessa voivat joko vaihtaa laitteen tai sitten korjata. Kiva, kun tuo oli niin satunainen vika ja erittäin vaikea "esittää" se kauppialle, kun ko. on jossain päin Suomea. Onneksi sekä kauppias että maahantuoja olivat ystävällisiä ja hoitivat uuden laitteen tilalle hyvin nopeassa ajassa. Ainoa ongelma, että se toinenkin ei toimi nyt kunnolla.



 
Oli ihan pakko kommentoida, kun luin tuon chicsun viestin. Saatiin nimittäin joululahjaksi kans toi Philipsin Avent, joka teki tismalleen samaa: ei vaan kertakaikkiaan yhtäkkiä toiminut, mitään ei kuulunut, vaikka vaavi itki ja vekotin oli täysin latingissa. Lahjanantajalla oli kuitti tallella, joten palautettiin ja saatiin uusi samanlainen, jossa TISMALLEEN sama vika! Välillä saattoivat molemmat laitteet hetken toimia, mutta sitten täysin arvaamatta eivät. Mitään asetuksiakaan ei vekottimeen voi väärin laittaa, joten en oikein voi välttyä johtopäätökseltä: vehje on lähtökohtaisesti paska.

Anteeksi kaunis kielenkäyttöni - pikkaisen vain tuppaa hermostuttamaan se, että laite, jonka tärkein piirre olisi nimenomaan toimintavarmuus (eikä mikään kantosäde, lämpömittari, ilmankosteudenilmaisin, radio tms hifihilavitkutin), ei sellainen ole. Eihän se missään parranajovehkeessä tai hiustenkähertimessä haittaa, jos se välillä tilttaa - jos siitä joku alkaa itkeä, on itkijä jo sen ikäinen, että sen kun...
 
Juu, meillä taitaa olla sit erilainen Philips Avent, mutta se ei kyllä ollut ihan noin kalliskaan. Muistaakseni jotain 80 e:n luokkaa. Meillä on tosiaan kaksi taajuutta siinä, en kyllä tiedä, että mikä sen toisen taajuuden merkitys on, kun missään sitä ei lukenut...

Mutta todellakin, on kyllä vähän eri asia, jos partakone sekoilee kuin vauvan itkuhälytin! :D Mä en luota täysillä tohon Philipsiin. Nytkin, kun vauva on nukkunut hieman normaalia kauemmin, olen käynyt oven takana kuuntelemassa, josko vaavi itkee sittenkin.
 
Pakko nostaa tätä. Täälläkin nimittäin Philipsin avent tekee tuota samaa. Nyt käytössä ollut reilun vuoden. Kerran piti vaihtaa, kun tilttasi täysin sisäyksikkö. Nyt taas meilläkin saattaa jättää reagoimatta itkuun ja alkaa taas toimimaan, kun painaa "plussaa", sitten taas toimii hetken aikaa moitteettomasti. Lisäksi sammuu välillä itsekseen. En uskalla ottaa itse unia lapsen nukkuessa pihalla, koska en voi olla varma kuuluuko tai pysyykö päällä... Ei taida vaihtamalla taas uuteen parantua, meillä menee merkki vaihtoon. Tämän keskustelun perusteella tuntuu olevan tyyppivika tai "ominaisuus". Meillä siis Philips SCD510/00.
 

Yhteistyössä