emma rintareppu

Mitä mieltä olette emma rintarepusta, uskaltaaako jo kuukaudenikäistä kantaa siinä??
Minulla sellainen ja kun sitä kokeilin niin tuntui että lapsi ei ihan rinan päällä ollut vaan enemän oli mahani päällä, kuvissa se on ihan rinanpäällä. ohjeita ei ole kun ostin käytettynä. Mitä mieltä olette rintarepusta??
 
Alkuperäinen kirjoittaja PikkuMyy-78:
Mitä mieltä olette emma rintarepusta, uskaltaaako jo kuukaudenikäistä kantaa siinä??
Minulla sellainen ja kun sitä kokeilin niin tuntui että lapsi ei ihan rinan päällä ollut vaan enemän oli mahani päällä, kuvissa se on ihan rinanpäällä. ohjeita ei ole kun ostin käytettynä. Mitä mieltä olette rintarepusta??
Miusta rintareput sais heittää hevon kukkuun :ashamed:
Ennemmin liina (ihan pienelle) tai kantoreppu (hieman isommalle) :wave: :wave:
 
Minulla on myös Emman rintareppu. En siinä vielä kuukauden ikäistä kantanut, koska reppua ei silloin vielä minulla ollut, mutta en olisi kantanut vielä niin pientä, vaikka olisin repun omistanut. Kantoliina ja kehtosidonta on mielestäni parempi niin pienelle. Repussa kantaisin vasta sen ikäisenä, että vauva pystyy kunnolla pitämään päänsä pystyssä eikä enää retkahtele. Tuosta Emman rintarepusta minulle tulee joka kerta päänsärky. Hihnat painaa jotenkin niin sopivasti lihaksiin, ettei aivoihin varmaan veri kierrä. Siinäkin mielessä puhun kantoliinan puolesta, joka on pehmeämpi ja mukavampi kantaa. Pehmeämpi ja mukavampi myös vauvalle.
 
hei. itellä oli aluksi baby björn rintareppu joka oli ihan pas...mutta heti ku tyttö alko ite kannatteleen päätä ostin kantorepun (patapum) jossa paaaaljon kevyempi kantaa ja ei rasita niin selkää ku ne rintareput. pakko olla joku tämmönen kapistus ku tyttö ei viihdy vaunuissa ja on noita elukoita joita tarvis kuitenki lenkkeilyttää. tyttö muuten samantien nukahtaa tohon tissien päälle ku ulos painutaan
 
Meillä baby björnin reppu ja oon kantanu siinä kasvot minuun päin jo 3vkosesta asti. aivan loistava kapistus... tyttö viihtyy ihan hulluja ja nyt reilun 4kk ikäisenä matkustelee siinä vielä päivittäin. jopa ottaa pitkiä päiväuniakin. Minulla ei siitä paikat kipeydy ja tuntuu vauvallakin olevan ihan hyvä siinä olla. Vauva kannatellut päätään jo ihan lähes vastasyntyneestä asti, on siis tosi jäntevä muutenkin ikäisekseen. Neuvolassakin todettu. Kuitenkin olen nyt vasta hiljattain siirtynyt kantamaan kasvot menosuuntaan, kuitenkin kävelyssä vauva "huojuu" sen verran että tarvii minusta niin päin matkustamiseen vähän muutakin kun pelkän pään kannattamis taitoja. BabyBjörnissä on minusta hyvä niskatuki ja kuitenkin liikkuessani tuin toisella kädellä aina myös päätä, missäpä muualla ne omat kädet kun vauvassa kiinni =)

Niin meitä on moneksi, toiselle sopii liina, toiselle reppu jos toinenkin!
Itse varmasti löydät kokeilemalla sen teille sopivimman...

Kantaminen, tapahtuu se sit missä muodossa tahansa on kuitenkin erittäin tärkeää.. saa olla lähellä äitiä/isää. Siinä on lämmin, turvallinen olla.

Toivottavasti löydät sen teille sopivimman vaihtoehdon.

ps. itse ajattelin ostaa myöhemmin tuon Manducan, kun se menee sitten tosi pitkään. Ollaan kovia matkustamaan ja siellä ihan ehdoton kapistus. =)
 

Yhteistyössä