Talonrakennus ja vauvakuume

  • Viestiketjun aloittaja Masse
  • Ensimmäinen viesti
Masse
Nyt olisi meillä edessä talonrakennus. Pohjanrakennus alkaisi aikaisintaan ensi keväänä, mutta sanalla jyllää kauhea vauvakuume. Taloudellinen pärjääminen ja henkinen jaksaminen mietityttää. Onko kenelläkään kokemuksia samaisesta asiasta?
 
me on rakennettu ihan pienen vauvan kanssa (ja sit oli kyl viel 2vuotias poju lisäksi) ja mun täytyy sanoa ettei se vauva sitä rakentamista mitenkään vaikeuta ku meillä se tuntu vaan antavan lisäpuhtia. =) joskus oli isäntäkin tosi huonolla tuulella kun tuli raksalta tai sit siellä raksalla ku oltiin koko perhe nii alkoi isännän pinna kiristyy nii mä monesti vein sitte sen pienen vauvan sinne isännän luo ja vauvan kanssa ku oli hetken nii taas tilannne rauhottu. :LOL: myöhemmin ku on muisteltu sitä aikaa nii mieskin on todennu että jos oli raivona raksalla jonkun asian takia nii ei sitä voinu kauaa olla ku mä aina olin vauvan tuonu siihen ja vauva ku väläytti valloittavan hampaattoman hymynsä nii oo siinä sit viel hermona....ei muuten oltu. :LOL: eli se vauva antoi meille ainakin voimia siihen muuhun aherrukseen. =) ei rakentamisen takia tarvi mun mielestä vauvan saamista lykätä,kyllä se onnnistuu vauvan kanssakin ihan hyvin ;)
ja me ainakin pärjättiin myös taloudellisesti vaikka minä olin kotiäitinä.eikä mieskään timpurinpalkkaa kummempaa saanut eli ei meillä mitkään suuren suuret tulot olleet silloin mut kuitenkin pärjättiin ihan mukavasti. =)
tässä oli mun mielipide asiaan jota kyselit :/ ;)
 
alannah
Sillo ku meillä kolmas lapsi (poika) oli syntyny, mieheni alkoi katteleen ja ettiin tila-autoa. Mutta yks päivä sit tila-auton ettiminen kääntyikin talojen pohjapiirrustusten puolelle. Viime vuoden joulukuun lopssa löysimme tontin ja tehtiin kauppakirjat. Maaliskuun lopulla muutimme asuntovaunuun. Ennen sitä kyll mietittiin ja juteltiin missä sitä sen aikaa asuu. Tuo oli ihan hyvä ratkasu, et "asumme" asuntovaunussa sen aikaa. Toki vaunu on mun vanhempieni pihalla. Nukumme yöt vaunussa ja näi päivisin voimme olla mun vanhempieni asunnolla.
Äitini sanoi ja ihmetteli samalla, et mittää sitteriä vaunuun ei voi ottaa, ei jää sit liikkuma tilaa. Eikä vauvaa voi lattiallekkaa laittaa. Asuntovaunussa on hyvät lämmitykset... poika on jo 10 kk. Vaunu sit myydään pois ku talo on valmis. Oikein hyvin ollaan pärjätty lasten kans ku mies on joka päivä rakennuksella. Jospa sitä sit pääsis asustelemaan ens kuun loppuun mennessä... :)
 
Me alettiin tekee syksyllä 04 pohjaa talolle. Olin kuudennella kuulla raskaana. Jouluna syntyi poika ja talvella tuli talon seinät paikoilleen.
Keväällä alkoi varsinainen rakentaminen, kun poika oli vielä ihan pieni vauva. Ei se vaikeuksia tuottanut, tottakai miehellä ei ollut paljon aikaa hoidella vauvaa, mutta mielestäni tilanteeseen nähden yllättävän hyvin!
Nyt poika on 9kk ja meillä on lattiavalu ja tiilet saatu katolle. Nyt on valmistumassa väliseinät. Taloudellisesti on mennyt hyvin ja meinaan, tai siis jäin nyt vielä ainakin vuodeksi hoitovapaalle.
Ei siinä mitään, mutta nyt pukkaa taas vauvakuumetta päälle ja mietittiinkin tossa jo miehen kanssa että pian voitais alkaa yritää pojalle sisarta.
Kova yritys ois päästä jouluksi muuttaa uuteen kotiin, saas nyt nähdä.

Loppuunvetona, että mielestäni vauva-aika ja rakentaminen yllätti enemmänkin positiivisesti, ei se niin kamalaa ole kuin voisi kuvitella =)
 
Meillä sama homma! Eli olis tarkoitus aloittaa rakentaminen ensi keväänä ja vauvakuumetta pukkaa päälle! No ollaan nyt ajateltu, et ensi kevääseen asti yritetään vielä sinnitellä ehkäisyjen kanssa ja sit joskus kevättalvella jos antaa sit vauvalle mahdollisuuden tulla. Sit jos heti tulisin raskaaksi, valmistuisi talo samoihin aikoihin kuin olisi laskettu aika. Ja tuskin heti tärppää, joten kerkeisi ehkäpä talo valmistua! Näin ollaan ajateltu! Pääsisin minäkin mahdollisimman paljon raksalle kun poika olisi jo 3v. ja on mielellään mummoilla tai serkuilla hoidossa! Vauvaa olis hankalampi jättää!
 

Yhteistyössä