Nordean omatakaus?

  • Viestiketjun aloittaja Khimaira
  • Ensimmäinen viesti
Khimaira
Miten "helposti" sen saa ja onko se kallis laina verrattuna tavallisesti taattavaan lainaan? Ensiasunnosta olisi kyse.
Eikö todella tarvitse olla takaajia/ alkupääomaa ollenkaan?
 
me saatiin ainakin vaikka vain miehellä vakipaikka.Mulla vaan osapäivätyö ja eikä edes vakituinen.Mutta tässä lainassa on huonohomma se että sai vaan 100 000 euroa.Sen ylimenevälle osalle olis pitänyt olla sit jo takaaja.Joten otettiin toi 100 000 lainalupaus.
Ja juu kalliiksi tulee näin.Jouduttiin viel maksamaan omista 1300 euroa,että saatiin toi laina.Enempi on korkoja jne.
Että jos on muita mahdollisuuksia niin en suosittele!Mutta saipahan oman asunnon eikä rahat mene ihan hukkaan kuten vuokralla.
 
Khimaira
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.10.2006 klo 10:38 minä kirjoitti:
me saatiin ainakin vaikka vain miehellä vakipaikka.Mulla vaan osapäivätyö ja eikä edes vakituinen.Mutta tässä lainassa on huonohomma se että sai vaan 100 000 euroa.Sen ylimenevälle osalle olis pitänyt olla sit jo takaaja.Joten otettiin toi 100 000 lainalupaus.
Ja juu kalliiksi tulee näin.Jouduttiin viel maksamaan omista 1300 euroa,että saatiin toi laina.Enempi on korkoja jne.
Että jos on muita mahdollisuuksia niin en suosittele!Mutta saipahan oman asunnon eikä rahat mene ihan hukkaan kuten vuokralla.
Meillä ei olisi tarkoitus ottaa kuin maksimissaan 90000, joten se passaisi. Takaajia ei ole mahdollsta saada, vanhemmat eivät ole elossa ja omarahoitusosuutta on hiukka vaikeata säästää vuokralla asuessa..Kiva tietää että on edes joitakin mahdollisuuksia saada lainaa :/
 
Helposti!
Meillä nettotulot 1800 euroa, nousevat joulun jälkeen n. 200 eurolla ja 112000 euroa lupasivat täystakauksella. Täystakaushan löytyy myös Osuuspankista, Tapiolasta, Säästöpankki Optiasta ja Sammosta. =)
Ei muita lainoja kuin opintolainat.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.10.2006 klo 16:05 Katiaana kirjoitti:
Ei saa helposti. Molemmilla pitää olla vaki paikka töissä niin sitten......
Kyllä me vaan saatiin laina helposti. Minä itse en ole töissä vaan pienen tyttären kans kotona ja mies oppisopimuksella töissä.

Lainan suuruus riippuu teidän tuloista.

Me saatiin 95 000?, meidän tuloilla.

Ei tarvi takaajia, eikä alkupääomaa. Maksat ainoastaan lainan vaakuuden. Joka oli meidän lainalle 1100?.

Osuuspankista emme saaneet sen vuoksi kun en ole töissä.
Olemme olleet Osuuspankin asiakkaita kohta 16vuotta.

Nordean asiakas olen ollut siitä lähtien kun muutin pois kotoo. Otin sieltä kodinperustamislainan.
Se on ollut maksettuna jo 6vuotta. Ja nyt vaihdoimme pankkia ja saimme asuntolainan HETI !<br><br>
 
Katiaana
Onkohan kaikki vastaajat ymmärtäneet että omatakaus on eri asia kuin se paljon talo vakuuttaa??

Koska omatakausta ei ole muulla kuin nordealla (ainkai meille niin nordeassa sanottiin).

Meillä siis talo takasi 160t ja 10t piti olla takaaja. Ei saatu sille osalle omatakausta kun en ole vakitöissä.
 
Katiaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2006 klo 15:24 Vieras kirjoitti:
Helposti!
Meillä nettotulot 1800 euroa, nousevat joulun jälkeen n. 200 eurolla ja 112000 euroa lupasivat täystakauksella. Täystakaushan löytyy myös Osuuspankista, Tapiolasta, Säästöpankki Optiasta ja Sammosta. =)
Ei muita lainoja kuin opintolainat.

Täystakaus on eria asia kuin omatakaus... :whistle:
Jos talon arvo pn isompi kuin otettavan lainan määrä, ei tarvii takaajia.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.10.2006 klo 09:33 Katiaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2006 klo 15:24 Vieras kirjoitti:
Helposti!
Meillä nettotulot 1800 euroa, nousevat joulun jälkeen n. 200 eurolla ja 112000 euroa lupasivat täystakauksella. Täystakaushan löytyy myös Osuuspankista, Tapiolasta, Säästöpankki Optiasta ja Sammosta. =)
Ei muita lainoja kuin opintolainat.

Täystakaus on eria asia kuin omatakaus... :whistle:
Jos talon arvo pn isompi kuin otettavan lainan määrä, ei tarvii takaajia.
Siis paljonko te otitte lainaa? Me ei itse sanottu mitään summaa, vaan annettiin pankin laskea. Ja sen lupasivat, mitä ollaan valmiita ottamaankaan! Eli tuo 112000 euroa. Ja sen mukaan nyt katsellaan asuntoja. Ja Täystakaus ( tai siiis että saa asunnon verran lainaa ilman takaajia ja säästöjä) on käytössä nyös Osuuspankissa ja Tapiolassa ainakin. Vaikkeivat sitä mainostakaan. =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.10.2006 klo 10:38 minä kirjoitti:
me saatiin ainakin vaikka vain miehellä vakipaikka.Mulla vaan osapäivätyö ja eikä edes vakituinen.Mutta tässä lainassa on huonohomma se että sai vaan 100 000 euroa.Sen ylimenevälle osalle olis pitänyt olla sit jo takaaja.Joten otettiin toi 100 000 lainalupaus.
Ja juu kalliiksi tulee näin.Jouduttiin viel maksamaan omista 1300 euroa,että saatiin toi laina.Enempi on korkoja jne.
Että jos on muita mahdollisuuksia niin en suosittele!Mutta saipahan oman asunnon eikä rahat mene ihan hukkaan kuten vuokralla.
Me maksetaan tuosta 112000 eurosta 1366 euroa ja risat. Miten niin enemmän korkoja yms?
Ei meillä vaan muita ylimääräisiä kustannuksia kuin tuo 1,22 % lainasta. :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.10.2006 klo 12:15 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.10.2006 klo 10:38 minä kirjoitti:
me saatiin ainakin vaikka vain miehellä vakipaikka.Mulla vaan osapäivätyö ja eikä edes vakituinen.Mutta tässä lainassa on huonohomma se että sai vaan 100 000 euroa.Sen ylimenevälle osalle olis pitänyt olla sit jo takaaja.Joten otettiin toi 100 000 lainalupaus.
Ja juu kalliiksi tulee näin.Jouduttiin viel maksamaan omista 1300 euroa,että saatiin toi laina.Enempi on korkoja jne.
Että jos on muita mahdollisuuksia niin en suosittele!Mutta saipahan oman asunnon eikä rahat mene ihan hukkaan kuten vuokralla.
Me maksetaan tuosta 112000 eurosta 1366 euroa ja risat. Miten niin enemmän korkoja yms?
Ei meillä vaan muita ylimääräisiä kustannuksia kuin tuo 1,22 % lainasta. :whistle:
No meillä on eka kuukausierä on n.200 euroa isompi kuin normaalisti.Ja kun piti ottaa kaksi lainaa,niin toisessa lainassa on muutama vuosi maksuvapaata,maksetaan vain korot.Ja meillä on yhtiövastikkkeen kanssa maksamista kuukaudessa n.750 euroa.Jos meillä olis ollu takaajat,niin tollaisia sivulainoja ei olis tarvinnut ottaa.Eli tää tulee kalliimaksi.Ja se toinen laina pitää olla maksettu 8 vuodessa pois.Hirveen sekavaa,vaikea selittää.Mutta joka tapauksessa tälläinen asuminen kuitenkin kannattaa enempi kuin vuokralla.Jääpihän edes vähän rahaa säästöön =)
 

Yhteistyössä