Kannattaa tilata Saksasta turvaistuin!

Ihania
Kyllähän sieltä kaikkea kivaa löytyy ja halvemmalla kuin Suomesta. Tuliko miten paljon toimituskuluja? Entä ALV erotus? Suomessahan ALV on enemmän, lisäsikö se hintaa?
 
se maksaminen tapahtuu? Minä kun en osaa tuota saksaa, niin en löytänyt mistään postikulujen hintaa taikka miten maksetaan.
Olisi kyllä paljon halvempia istuimia, itse tarvitsisimme sellaista turvavyöistuinta maxi cosi xp:tä tai vastaavaa...
 
vastuun ääni
työpaikkojen karkaamisesta ulkomaille? Kiinaan ja Intiaan. Ja Saksaan...
Onko nyt hyvä mieli?

Kävithän varmasti suomalisen yrittäjän vuokratiloissa tutustumassa tuotteeseen, jonka hän on ostanut velaksi?
Todellisuudessa olisit saanut istuimesta suomessa helposti 20 euroa alennusta.

Verot maksat myös kulutuksestasi mielummin ulkomaille?

Toivon, että penkissäsi repeää kankaan sauma, ja kotimainen yrittäjä saa ylilaskuttaa korjauksesta. Ymmärräthän, ettei tuotteellasi ole ns takuuta? Tai on, mutta täytyy käydä reklamoimassa Saksassa. :attn:
 
Samaa mieltä
Hyvä vastuun ääni! Jokainen kuluttaja saa toki valita mistä tuotteensa ostaa mutta turha sitten on itkeskellä, kun kotimaasta katoavat pikkuhiljaa yritykset ulkomaille. Olisipa kiva nähdä ilmeesi ap, kun istuimestasi menee jotakin rikki.
 
Niinpä niin
Hyvä, Vastuun ääni! On monta kertaa tehnyt mieli kommentoida kuten sinä nyt. Internet-kaupan halpuushan perustuu siihen, ettei ole kalliita liiketiloja keskeisellä paikalla, vaan varasto jonkun teollisuusalueen peränurkassa. Että henkilökuntaa on vain yksi tai kaksi. Se on logistisesti tehokasta. Kuitenkin nämä yritykset kuppaavat normaali kauppaa, kun ihmiset käyvät kaupoissa tutustumassa tuotteeseen. Ja kun nämäkin ihmiset käyttävät myyjien aikaa, täytyy siellä olla enemmän henkilökuntaa.
Miettikääpä sitä ennen seuravaa nettikauppaanne.
 
höpö höpö
Maahantuoja on velvollinen korjaamaan tavaroissa olevat viat, vaikka tavara olisi ostettu ulkomailta. Näin se vaan menee, vaikka joku toista väittää.

Miksi maksamaan sikahintoja Suomesta? Tämä on ainoa keino, millä saadaan lastentarvikkiden hinnat laskemaan järkeviin summiin Suomessa. Esimerkkinä vaikkapa Suomessa myytävä Chariot pyörän peräkärry, jenkeistä tilaamalla sen sai tulleineen ja rahteineen 500 ? halvemmalla, aika summa lapsiperheessä!
 
ammattilainen
Yksikään maahantuoja tai alan vähittäisliike ei ole velvollinen korjaamaan muita kuin itse maahantuomiaan ja myymiään tuotteita. En jaksa ymmärtää mistä nämä nettikauppafanit ovat tuon velvoitteen keksineet.

Jotkut liikkeet voivat tehdä korjauksia, mutta ottavat siitä kunnon maksun, tottakai. "Ilmaisia lounaita ei ole".

Ei kai yksikään yrittäjä halua ylläpitää ilmaispalveluja. Se joka on saanut rahan ja myyntivoiton tuotteesta hoitakoon jälkipalvelut kuten takuukorjaukset ja varasosahuollon.

 
höpö höpö
Eihän se takuu ole liikkeestä kiinni, vaan kärryjen yms. alkuperäisestä valmistajasta.Valmistaja antaa takuun, ei liike. Maahantuoja on velvollinen korjaamaan kärryt, olipa ne ostettu mistä tahansa. Jos hommasta lähdetään esim. oikeudessa taistelemaan, näin se vaan on!

Tottakai liikeet nurisevat tästä. Minusta kuluttajilla on oikeus tietää, miten homma toimii.
 
ammattilainen
Tuo nyt ei pidä lainkaan paikkaansa. Täytyisi ottaa selvää.
Tällaisessa tapauksessa juuri pitää ottaa yhteyttä takuun osalta myyjäliikkeeseen tai valmistajaan.

Suomalainen maahantuoja ei todellakaan ole vastuussa vaikkapa Kiinassa myydystä tuotteesta tai sen takuusta.

Siinä olet oikeassa, että valmistajan takuusta vastaa valmistaja, mutta silloin pitää ottaa yhteyttä valmistajaan, ei toisen maan maahantuojaan tai siellä toimivaan jälleenmyyjään.

Onhan järjetöntä väittää, että joku joka ei ole saanut ropoakaan myydystä tuotteesta joutuisi suorittamaan ilmaiseksi korjauksia ja antamaan varaosia.

Joidenkin tuotteiden kohdalla (vaikkapa eräät kamerat, autot) matkalaukut) on olemassa ns. kansainvälinen takuu, jossa valmistaja on etukäteen sitoutunut suorittamaan korvauksen
korjaustöistä, joita suorittaa joku muu kuin myyjäliike.
Kodinkoneissa nämä ovat ns. sopimushuoltoliikkeitä, koska myyjäliikkeethän eivät nykyään korjaa kodinkoneita lainkaan.

Tällaisesta kansainvälisestä tms. takuukäytännöstä on aina maininta takuutodistuksessa, mikäli sellainen on.

Automaattisesti tällaista takuukäytäntöä ei ole.

Lakitupaan voidaa toki lähteä, mutta tässä tapauksessa se tulee kuluttajalle todella kalliiksi.


 
Itse olen tilannut turvavyöistuimen Saksasta, silloin niitä ei tosin edes ollut vielä Suomen markkinoilla. Nyt kun niitä on tullut Suomeenkin myyntiin, huomasin että sain istuimen 80 euroa edullisemmin kotiintoimitettuna.

En ole vielä kertaakaan saanut lastentarvikeliikkeestä sellaista palvelua, josta olisin halukas maksamaan 30% (kuten turvavyöistuimen kohdalla) enemmän hintaa nettikauppaan verrattuna. Turvaistuimissa minulle (ja monille tuttavillenikin) on kaupattu vain yhtä merkkiä, ilmeisesti sitä josta saa parhaat katteet. Myyjä ei ole tarjoutunut sovittamaan istuinta autoon tai edes kertonut, että istuimen valinnassa tärkeintä on varmistua, että sen saa tukevasti kiinnitettyä juuri omaan autoon. Myyjiltä kuulee sellaisia väitteitä, että kasvot menosuuntaan -istuimet ovat yhtä turvallisia kuin selkä menosuuntaan, päin vastoin pelkästään kasvot menosuuntaan olevaa istuinta on yritetty suorastaan tyrkyttää. Asiantuntemusta ei kaupan myyjiltä useinkaan löydy!

Turvaistuimissa harvemmin tulee sellaisia vikoja, joita joudutaan takuun piikkiin korjaamaan. En ole ainakaan keneltäkään kuullut että päällisen saumat ovat ratkenneet tms. Ja jos Saksasta tilatun istuimen sauma ratkeaisi, luultavasti ompelisin sen itse. Rattaat ja vaunut ovat asia erikseen, niissä on paljon enemmän liikkuvia osia jotka voivat mennä epäkuntoon.
 
höpö höpö
Ok, ehkä minulla ei ole tarkempaa tietoa, mutta muistelen lukeneeni jostain siitä, että maahantuojalla on velvollisuus järjestää huollot myös muualta ostettuihin tavaroihin. Jutussa oli myös siitä, että maahantuojat kiistävät tämän asian- tottakai. Kuluttajan varmasti kannattaa kuitenkin kokeilla ja itselläni ei tuollaisessa tilanteissa tuskin olisi viitseliäisyyttä mihinkään käräjille lähteä, kunhan heitin :)

Nettikauppojen hintaeduista on kuitenkin selvää hyötyäkin. Itselläni on kokemusta kahdesta ulkomailta ostetusta tuotteesta: vaunuista ja noista Chariot cougar 2 (Suomessa kysyeisellä lisävarustepaketieilla n. 1100 ?) kärryistä, jotka tosin haettiin -tai meidän tapauksessa haetaan työreissulla Jenkeistä. Tilaamallakin olisi saanut puoleeen hintaan: vaikka uudet kärryt rikkoontuneiden tilalle!. Yhteensä molemmat (peräkärry+vaunut) olivat ulkomailta 1200 euroa (pyörän peräkärry kaikilla mahdollisilla mausteilla). Suomesta nämä kamppeet olisivat kustantaneet n. 2200 euroa, säästöä siis yli 1000 euroa!


Tilasin tai ostin ulkomailta, koska:

-Chariotin kärryjä saa vaikka 2 kpl yhden hinnalla
-Harvemmin vikaa ilmenee niiden ensimmäisen kahden vuoden aikana, jolloin takuu voimassa
-ja jos ilmenee nuo sadat eurot ovat NIIN selvää säästöä, että minulla on kyllä viitseliäisyyttä joko a)kysyä takuuta maahantuojalta, b)tilata takuun piikkiin tavaraa ulkomailta (ja vaihtaa vaikka osat itse) tai c)lähettää takuun piikkiin koko kamppeet ulkomaille ja odottaa se muutama viikko (lähetyskulut korvataan myös). Todennäköisesti joutuisin myös Suomessa odottamaan tuossa tilanteessa.
-Paikkakuntani Lastentarvikkeessa palvelu on myös sen verran ala-arvoista, että sinne en rahojani ihan välttämättä halua kantaa.
-Nettikauppa on vaivatonta, tavarat toimitetaan kotiovelle saakka ja olen saanut erittäin ystävällisen palvelun, mm. meileihin on vastattu ja kaikki selitetty perusteellisesti. Vaunuille luvattiin jopa palautusoikeus kahden viikon kuluessa ja samaan hintaan tottakai.

Olen kyllä avoimesti kertonut tutuille, mistä tavara on hommattu ja yllätyksenä tuli monelle se, että tullimaksujen ja rahtejenkin jälkeen säästää satoja euroja. Eurot ovat usein tiukassa lapsiperheessä. Toki palveluistakin kannattaa maksaa, mutta kutensanoin, palvelu ei aina ole loistoluokkaa. Lastentarvikkeiden ja muidenkin erikoistuotteiden hinnat ovat Suomessa järjettömiä ja vain tavaroiden yleistymisellä hinnat laskevat. Onhan myös reilua, että pienempituloisillakin lapsiperheillä olisi varaa kunnon vaunuihin, vaikka sitten Saksasta.
 
yäk
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2006 klo 10:41 höpö höpö kirjoitti:
Maahantuoja on velvollinen korjaamaan tavaroissa olevat viat, vaikka tavara olisi ostettu ulkomailta. Näin se vaan menee, vaikka joku toista väittää.

Miksi maksamaan sikahintoja Suomesta?
Pas*an marjat. Kuluttajansuoja ei koske ulkomailta tilattuja tuotteita, eikä maahantuojalla ole MITÄÄN tekemistä ulkomailta tilattujen tuotteiden kanssa, ei mitään.

Mä mieluummin työnnän rahani Suomeen kuin rikastutan jotain saksalaisia. Kun ruvetaan tilaamaan kaikki kamamme muualta niin pian on jokaisen perheessä työttömiä kun ei suomalainen työ enää kannata. Milläs rahalla sitten tilaatte halpoja tuotteita Saksasta? Vai tuetaanko ulkomaista yritystoimintaa vain silloin kun se ei koske omaa alaa?? Herranen aika, näkisitte vähän laajemman kuvion!


Kannattakaa suomalaista yritystoimintaa niin omakin työnne ja lastenne tulevaisuus työelämässä voi olla parempi kun oman maan elinkeino kukoistaa.
 
Niinpä, jotkut meistä kustantavat tämän maan äitiyspäivärahat, kotihoidontuet, terveydenhoidon, eläkkeet jne.

Jotkut meistä ovat vapaamatkustajia, jotka haluavat "hetinytmulle" periaatteella välttää maksamasta omaa osuuttaan.

On aivan selvää, että ostamalla ulkomaisista nettikaupoista ei hinnat Suomessa putoa. Tarjonta vain entisestään vähenee ja myyjäliikkeet loppuvat.

Erityisesti lastentarvikeala on yksi ongelmallisista, koska enempää ei vaunuja myydä mitä lapsia syntyy, vaikka jaettaisiin ilmaiseksi.
Noista myyntikatteista voidaan olla montaa mieltä ja eri tuotteiden jakelukanavat työllistävät ihmisiä ja tuovat hyvinvointia tähän yhteiskuntaan.

Ostamalla jenkkituotteen suoraan jenkeistä voi ohittaa eurooppalaisen markkinointiyhtiön, joka vastaa tuotteen mainonnasta, huollosta, varaosista jne. Voi myös ohittaa suomalaisen maahantuojan ja vähittäisliikkeen, jotka hoitaa sen palvelun täällä. Voi myös ohittaa verojenmaksun suomalaiseen yhteiskuntaan. Yhteiskunta voisi myös lopettaa tukienmaksun tällaisille ihmisille.

Sitten jotkut idiootit täällä velvoittaisivat vielä jonkun suomalaisen yrittäjän ILMAISEKSI hoitamaan korjaukset ja muun palvelun
näille jenkeistä tai Saksasta tilanneille muka heille kuuluvana etuna.
HAHHAH.

Eipä ole joidenkin ahneudella rajoja ja se ahne ei ole se suomalainen yritys, jolta näitä ilmaispalveluja tässäkin keskustelussa on vaadittu.


 
voi
voitte uskoa että saksasta tilanneet pidetään palvelulistan viimeisenä ja eivät varmasti tule saamaan palvelua suomesta. sosiaali kiipijät! valtion rahoilla eletään ja saksaan viedään verorahat :headwall:
 
haluatteko tietää
haluatteko tietää miksi lastentarvike myymälöissä saatte huonoa palvelua.
se johtuu siitä että he eivät jaksa esitellä tuotteita, kun osasta asiakkaita näkee jo suoraan että tulevat vain "hakemaan esittelyn" ja tilaavat saksasta muutaman kympin edun takia.
 
Pasi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2006 klo 22:15 vieras kirjoitti:
Niinpä, jotkut meistä kustantavat tämän maan äitiyspäivärahat, kotihoidontuet, terveydenhoidon, eläkkeet jne.

Jotkut meistä ovat vapaamatkustajia, jotka haluavat "hetinytmulle" periaatteella välttää maksamasta omaa osuuttaan.

On aivan selvää, että ostamalla ulkomaisista nettikaupoista ei hinnat Suomessa putoa. Tarjonta vain entisestään vähenee ja myyjäliikkeet loppuvat.

Erityisesti lastentarvikeala on yksi ongelmallisista, koska enempää ei vaunuja myydä mitä lapsia syntyy, vaikka jaettaisiin ilmaiseksi.
Noista myyntikatteista voidaan olla montaa mieltä ja eri tuotteiden jakelukanavat työllistävät ihmisiä ja tuovat hyvinvointia tähän yhteiskuntaan.

Ostamalla jenkkituotteen suoraan jenkeistä voi ohittaa eurooppalaisen markkinointiyhtiön, joka vastaa tuotteen mainonnasta, huollosta, varaosista jne. Voi myös ohittaa suomalaisen maahantuojan ja vähittäisliikkeen, jotka hoitaa sen palvelun täällä. Voi myös ohittaa verojenmaksun suomalaiseen yhteiskuntaan. Yhteiskunta voisi myös lopettaa tukienmaksun tällaisille ihmisille.

Sitten jotkut idiootit täällä velvoittaisivat vielä jonkun suomalaisen yrittäjän ILMAISEKSI hoitamaan korjaukset ja muun palvelun
näille jenkeistä tai Saksasta tilanneille muka heille kuuluvana etuna.
HAHHAH.

Eipä ole joidenkin ahneudella rajoja ja se ahne ei ole se suomalainen yritys, jolta näitä ilmaispalveluja tässäkin keskustelussa on vaadittu.
Tää on yks fiksuimpia kommentteja mitä tällä palstalla on nähty. Kerrankin asiaa!
 
höpö höpö
Nyt mennään jo niin periaatteellisiin keskusteluihin että nämä ovat minulle enemmän kuin hupia.

Kun kerran alettiin sosiaalipummiksi nimittelemään niin lisätäämpä vettä myllyyn...Omalta kohdaltani ajattelen jotakuinkin näin: tuloverotus on niin korkea Suomessa, niin jossain on säästettävä (kun sen kerta laillisesti voi tehdä). Aika läjäys meidänkin taloudesta tuetaan kuukausittain valtiota ja sitä kautta vähäosaisia (joko tahattomasti tai tahallisesti sellaisia). Toki myös nautitaan tietyistä sosiaalietuuksista, kuten ansiosidonnaisista äitiyspäivärahoista,terveydenhuollosta jne, mutta maksetaan myös monista palveluista taulukoiden mukaan korkeimpia maksuja.Jollakin toisella perheellä saksasta tilaamisen motiivit voivat olla toiset, mutta meillä säästetään rahaa pikku vaivalla tällä tavoin.

Mitä suomalaisiin yrityksiin tulee, ehdottomasti tuetaan myös suomalaisuutta. Esikoisen vaunukaupat tehtiin aikanaan niin, että ostettiin oran vaunut. Suomalaiset kiesit kun olivat. Toisen lapsen kohdalla ostettiin emmaljungat, lastentarvikkeen nuivalta ja happamalta myyjältä. Vaikka taatusti haettiin muutakin kuin tuote-esittelyä. Samanlaisia hapannaama myyjiä tavattiin useita. Kolmannen lapsen kohdalla päädyimme tilaamaan vaunut Saksasta. Suuret liikkeet -kuten Lastentarvike- pärjäävät kyllä.

Suomalaisuutta olemme tällä hetkellä päätyneet tukemaan aidosti suomalaisissa tuotteissa. Suosimme suomalaisia elintarvikkeita (viljelijän osa on aika kehno), teetämme suomalaisella pienyrittäjällä vaatteita lapsille jne. Joitakin tavaroita vaan tulee ostettua kauempaa, jotta olisi varaa tukea pienyrittäjyyttä ja maksella asuntovelkoja.

Marimekot ja muut suuret yritykset ovat jo ulkoistaneet tuotantonsa ja uskon, että suurin syy siihen ei löydy siitä, etteikö tuotteita olisi mennyt ja yritys (ja monet muutkin yritykset)menestynyt jos tuotanto olisi pidetty kotimaassakin.


 
höpö höpö
Lisäyksenä vielä:

Usein tätä palstaa lukiessani on ollut sellainen olo, että lastentarvikeliikkeet ja varsinkin ns. suomalaiset nettikauppaan profiloituneet yritykset lukevat näitä palstoja ahkerasti.

Nyt tuntuu yhä vahvemmin vaan siltä.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2006 klo 22:34 voi kirjoitti:
voitte uskoa että saksasta tilanneet pidetään palvelulistan viimeisenä ja eivät varmasti tule saamaan palvelua suomesta. sosiaali kiipijät! valtion rahoilla eletään ja saksaan viedään verorahat :headwall:
Mistä myyjä tietää kuka on Saksasta jotain tilannut ja kuka ei? Eiköhän se ole ammattitaitoa ja hyvää asiakaspalvelua palvella kaikkia yhtä hyvin, eihän sitä koskaan voi tietää kenestä tulee uskollinen asiakas tulevaisuudessakin.

Taitaa olla sama tyyppi joka on kaikki haukkumaviestit tänne kirjoittanut, sen verran ihmeellisiä haukkumasanoja hän käyttää (sosiaalipummit ja muut). Sama tyyli muutenkin joka viestissä.

Turha viisastella että Suomesta yhden turvaistuimen ostamalla maksetaan äitiyspäivärahat ja eläkkeet, lastentarvikeliikkeessä asioimalla tuen ainoastaan sen kauppiaan ja hänen työntekijöidensä elantoa, en pelasta koko kansaa. Jos kaupassa ei osata asiaansa ja palvella asiakkaita asiantuntemuksella, en näe mitään syytä asioida siellä. Meidän muidenkin täytyy tehdä työmme kunnolla saadaksemme siitä palkan, yhtä lailla edellytän kaupassakin saavani kunnon palvelua.
 
Jepuli
Riippuu vähän liikkeestä missä asioi. Meidän kaupungissa on kaksi liikettä: Lastentarvikkeessa ei palvella jos et satu olemaan äveriään näköinen tai jos olet liikkeellä ilman miestä (!). Toisessa pienemmässä kaupassa ollaan taas todella ystävällisiä eikä heti olla tuputtamassa kalleinta vaihtoehtoa. Pienemmässä liikkeessä saimme apua ja opastustakin. Suuntaus on valitettavasti se että isot jyrää pienet. Itse asiasta: ostimme turvaistuimen ihan omasta kaupungista. Sitten ainakin takuut ym. sujuvat. Ja yleensä takuuasioita varten pitää olla kuitti, mistä muuten tietää mistä olet tuotteesi ostanut. Mieluiten minä rahani tänne jätän vaikka ymmärrän että toisista tuntuu jännittävältä tilata turvaistuin oikein Saksasta asti.
 
tosi tarina Suomesta
Kaverini, joka on liikkeessä töissä, kertoi tällaisen tarinan. Tapahtui aivan äskettäin.

Liikkeeseen tuli kaksi miestä jotka olivat kiinteistössä työasioilla. Nuorempi kysyi eräiden vaunujen hintoja. Kaverini esitteli vaihtoehdot pintapuolisesti, minkä verran mikäkin tuote maksaa ja missä voi säästää. Asiakas sanoi, että hintaero Saksaan on melkoinen, tuttava voisi kuulemma tuoda sieltä ja säästöä tulisi.
Kaverini oli kertonut, että niin varmasti on, mutta huollut ja varaosat yms takuuseikat voisivat nostaa hinnan helposti korkeammaksi.
Oli kulunut pari päivää, kun tyyppi tuli vaimoineen, ja osti vaunut kaikilla lisävarusteilla. Ystävällinen palvelu ja perustelut oli purrut.

 

Yhteistyössä