*

puolukkahyytelö tai survos ohje
+ Vastaa ketjuun
Näytetään tulokset 1 - 7. Osumia 7

Ketju: puolukkahyytelö tai survos ohje

Viiho
    Vierailija

puolukkahyytelö tai survos ohje

Kaipailisin puolukkahyytelö-ohjetta tai hillo tai survos...mitä niitä nyt onkaan... kiitos!

VS: puolukkahyytelö tai survos ohje

olen tehnyt pakaste puolukoista niin että vaan survon niitä ja sit lisään sokeria joukkoon maun mukaan, sellaisena on oikein tuoreen ja raikkaan makuista, kun en oikein hillosta välitä. ja sitä on kätevä tehdä kerta-annos, ettei jää kaappiin pilaantumaan.

toivottavasti auttoi edes vähän

Osta hillosokeripussi ja tee sen ohjeen mukaan pakastepuolukoista hilloa. Itse teen aina siten puolukoista hilloa ja hyvä tulee!

hannuliina
    Vierailija

hillo ja survos on aivan eri juttu ku hyytelö... hyviä kylläkin kaikki! minäkin sitä ohjetta metsästän....

Puolukkahyytelön olen tehnyt tällä ohjeella:

5 itraal puoliraakoja puolukoita (ei onnistu kypsistä)
    1/2 litraa vettä
    1,5 kg sokeria (ihan tavallista)

Kaikki kattilaan, keitä 15 min. Pysy kattilan vieressä, kuohuu helposti yli. Kuumenna purkit uunissa ja keitä tiivisteet/korkit. Hyytelöä purkki täyteen, kansi kiini ja anna jäähtyä.

Puolukkasurvoksen olen tehnyt pakastepuolukoita sulattamalla ja sekaan sokeria maun mukaan ja pultilla muusiksi. Tehdään vain pieni määrä kerrallaan, että pysyy raikkaan makuisena.

Meillä survotaan kaikki marjat sellasessa pirtelökoneessa samantien, lisätään hieman sokeria, pakasterasioihin ja pakkaseen.
    Sitten kun otetaan käyttöön lisätään vielä sokeria maun mukaan.
    En oikein ymmärrä tuota puolukka-hyytelöjuttua. Eiksne vitamiinitkin vähene keittämällä?

Hyytelö säilyy ilman pakastamista.

Pikavastaus Pikavastaus