*

Viikon ruokasuunnitelma...
+ Vastaa ketjuun
Näytetään tulokset 1 - 5. Osumia 5

Ketju: Viikon ruokasuunnitelma...

Viikon ruokasuunnitelma...

Ke: lohta, perunoita, pestolla terästettyä parsakaalia
    to:hernekeitto, pannaria ja hilloa
    pe:riisipuuro ja marjasoppa, illaksi pitsaa ja vihersalaatti
    la: makaronilaatikko, puolukkahillo, raastesalaatti
    su: sosekeitto, makaronilaatikko, puolukkahillo, raastesalaatti, jälkiruoaksi omenahyve (löytyi omppupaloja pakastimesta)
    ma: perunat ja nakkikastike, coleslow
    ti: muusia ja paistettua kalaa, jogurttikastike, salaatti, etikkasäilykkeitä...

Tekeekö kukaan muu kuin minä ruokasuunnitelmia? Kauppa on aika kaukana, ja jo siitä syystä minun on suurinpiirtein tiedettävä mitä milloinkin tarjoan, jotta tarvittavat ainekset ovat hollilla.

Piika-äiti

VS: Viikon ruokasuunnitelma...

mä teen joka viikko, tai no sillon kun edellinen lista tulee loppuun kolutuksi.

Tosin mä en laita päiviä, että minä päivänä mitäkin, mutta teen listan mitä ruokia lähipäivinä syödään ja teen sitten siitä listalta aina jotain

Täälä on kyllä kaupat lähellä, mutta oon huomannu, että säästää jostain syystä aika reilulla kädellä kun ei jatkuvasti ramppaa kaupassa.

Tässä meidän meneillään olevaa listaa, lisäkesalaatteja yms en yleensä listaa, ruokaisammat vain, jota sitten ilta/välipaloina syödään.:

chili con carne, riisi
    tortillat (chili con carnen loppu näihin)
    hernekeitto, pannari
    kalakeitto
    pizza
    pottumuusia, kalapuikkoja
    broilerisalaatti
    italian salaatti
    karjalanpaisti, perunat, porkkanalaatikko

Minä teen aina viikon ruokalistan, vaikak kauppa on melkein vieressä. Säästää paljon rahaa, kun ostaa vain kauppalistassa olevat tarvittavat ainekset. Joskus muutan listaa tarjousten perusteella.

Meillä tehdään yleensä jopa pariksi kuukaudeksi kerrallaan ruokalistat. Ei tarvitse sitten pitkään aikaan miettiä, että mitähän ruokaa tekisi. Meidän viikon ruokalistat ja ohjeet löytyy meidän blogistakin.

Tässä meidän tämän loppuviikon ruokalista:

KE: Janssoninkiusaus
    TO: Kinkkukastike ja pasta
    PE: Napolinpata
    LA: Valmisruoat

Lauantaina on sen takia valmisruoka päivä, kun olemme lähdössä lomalle.

Pikavastaus Pikavastaus