matala verenpaine

  • Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti
huolestunut
Heips..Oon 25 vuotias normaalivartaloinen ja hyvät elämäntavat omaava neitonen.Se on vaan alkanut askarruttamaan kun mulla on nii matala verenpaine..96/63 ja siinä lukemissa hiukan yli ja ali se pyörii..Onkohan aivan normaalia..Oon yrittänyt ottaa selvää mutku joka paikassa vaan puhutaan liian korkeesta paineestaa ja sit kun se opitimaalinen paine on kait jotain 120/75 tai jotain tota luokkaa..Mistään en oo lukenut et mitäs sit jos on paljon tuon alle?Onko kellään mitään tietoa??
Oon mittaillut paineita mummoni koneella joka on samanlainen kun esim.äöitiyspolilla joten laittteessa ei pitäs mitään vikaa ainakaan olla1 :whistle: :wave:
 
Pauppi
Mulla on aina ollut matala verenpaine, yläpaine on pyörinyt satasen nurkilla. Muuta ongelmaa se ei ainakaan mulle ole tuonut, kun pyörryttämisen tunteen, kun nousen nopeesti ylös.
 
mantariini
mulla on aina kans ollu tosi matala verenpaine...raskausaikanakaan se ei noussut...joillakin se vaan on matala, joillakin korkea..mutta ainahan se parempi on jos se matalalla on kuin että liian korkealla.Myös mun äidillä on aina ollu matalat paineet.
 
Itselläni on aina matala, 100/60. Välillä hiukan korkeampi, välillä matalampi. Minulle ei ole aiheutunut sen kummoisempia haittoja kuin ed. mainituilla, mutta sisareni pyörtyi suorilta jaloiltaan kesken aamiaisen valmistuksen... verenpaine oli laskenut 80/40! Eli voi se aiheuttaa vakavampiakin tapahtumia, koska sydän ei jaksa pumpata riittävällä voimalla. En olisi silti huolissani, koska se oli väliaikainen tilanne ja johtui kilpirauhasen toimintahäiriöstä.
 
12345678
mittasin just paineet 95/61 ja syke 60.. mulla aina tota luokkaa, joskus toi alipaine on 56. mulla toi alhainen verenpainen tekee huimausta, väsymystä, aina tosi kylmä, heikko, hengästyny olo, rytmihäiriöitä.. ja välil tosi sekava olo.. otan sit vähän merisuolaa ja paljon vettä ja touhuan jotain ni se nousee.. ja yks terveydenhoitaja sanoi että jääpala kielen alle, se nostaa nopeasti ku supistaa jotain niitä verisuonia tai jotain.. en muista tarkasti mitä sanoi.
 
sama vika
Hei!

Mulla on ollut toisen lapsen syntymän (031204) jälkeen samaa vikaa. Paineet on olleet korkeimmillaan 105/68, yleensä samaa luokkaa kuin sullakin.. Äkkinäiset makuulta nousemiset saavat melkein pyörtymään!!

Oon puhunu asiasta terkkarin kanssa, joka käski seurata tilannetta. Mitään hälyyttävää se kuulemma ei oo, mutta pitäis kai aikaa myöden palautua normaalille tasolle. Mitään "hoito-ohjetta" en kohottamiselle saanut.

 

Yhteistyössä