Mitä ruoaksi?

Mitä laitoit ruoaksi eilen, entä tänään? Mitä huomenna?

Minä laitoin...
...eilen kananrintafileitä, tagliatelleä ja bearnaisekastiketta, alkupalaksi porkkanaa ja paprikaa...
...tänään kotikartanon broileripastaa uunissa, päälle juustoraastetta, alkupalaksi porkkanaa ja paprikaa...
...huomenna lohikermakastiketta ja kuoriperunoita, alkupalaksi jälleen todennäköisesti porkkanaa ja paprikaa, niitä meidän perheessä kuluu :D

Kyselee ideoiden toivossa =) <br><br>
 
Eilen tein lounaaksi lihapullia ja raviolia , alkupalaksi oli vihreetä salaattia.

Tänään (garbanzos)mitähän noi nyt olis suomeks, englanniksi muistaakseni chickpeas, oiskihan se nimi ollut jotai kik-papuja :eek: :whistle: ja sitten sen päálle kanafilettä ja salaattia.

Huomista ruokaa en tiedä vielä näin etukäteen. :\|
 
amlo
Eilen syotiin makaroonilaatikkoa. Lisana kurkkutikkuja ja kirsikkatomaatteja.

Tanaan tiedossa perunoita ja kananmunavalkokastike. Kurkku ja tomaatti myos varmaan taas mukana; ne kun on tyttojen herkkua.

Huomenna paivalla syodaan picnikilla varmaankin jotain leivantapaista (?wrappeja,patonkia), kurkkua, tomaattia, porkkanaa, hedelmia, mita nyt keksitaan. Illalla vois vaikka sitten tehda kanakeiton. Ja syoda sita myos sunnuntaina, ennekuin lahdetaan kylailemaan...
 
eilen laitoin kunnon vanhanajan läskisoossia, haudutin sitä pari tuntia, ja tietenkin kaveriksi kuoriperunoita, vihanneksiakin tosin oli tarjolla...

tänään paistan maksaa ja keitän parsakaalia

huomenna on meilläkin kananrintafileitä ja lisuketta en ole vielä päättänyt

nelivuotiaalle vararuokana eineslihapullia
 
eilen oli wokkiperunoita, kasviksia ja lohisuikaleita
tänään piti olla makaronilaatikkoa, eilen tomerana tein, mutta unohdin sen uuniin :eek: :whistle: :LOL: joten on siis pizzapäivä
huomenna peruna-sianlihalaatikkoa
ylihuomenna jotain kanasuikaleista..

vinkkejä, helppoja ja nopsia(uuniruokiaKIN) otetaan mielellään vastaan :) <br><br>
 
Mä kyllästyin jokapäiväiseen pähkäilyyn, että mitä ruokaa laittaisi. Mieheltä kun kysyy niin vastaus on aina "kaikki käy" =)

Jossain keskustelupalstalla joku suositteli ottamaan käyttöön koulujen ruokalistan ja noudattamaan sitä. Löysinkin jonkun peruskoulujen ja lukion ruokalistan, joka on laadittu kahdeksaksi viikoksi. Sitä ollaan nyt syöty pari viikkoa, hyvin on maistunut kaikille eikä ehdi kyllästymään. kahdeksan viikon jälkeen aloitetaan taas alusta. Toki jos perhe pyytää niin laitan muutakin ruokaa, nyt ei vaan tarvitse aina miettiä mitä laittaisi.

Tällä viikolla syödään:
Jauheliha-kasvis-perunalaatikko, porkkana-ananassalaattia
Lihapata, omenakauraseos
Uunikala, katkarapukastiketta, perunaa ja salaattia
Hernekeitto, hedelmää, ruisleipää
makkarakastike, perunaa ja vihannessalaattia

Omia versioita näistä ruuista teen :)
 
Meillä syötiin eilen porsaanleikkeitä ja ranskalaisia, kurkkupaloja. Pikku pojat söivät itse tehtyjä lihapullia.

Tänään sitten syömme kaikki niitä lihapullia + keitettyjä perunoita.

Huomenna ehkä kanakastike + pasta.
 
Aika hyvä idis tuo koulujen ruokalistan noudattaminen, tulee takuuvarmasti monipuolista tarjottavaa. Mulla on jääkaapin ovessa se lista, jotten sattuisi tarjoamaan lapsille samaa ruokaa kuin ovat saaneet lounaaksi päiväkodissa.

Oon yrittänyt rapsia pirkasta ja paikallislehdestä ohjeita talteen ja näin on löytynyt meidän lasten lemppariruokakin, juuressosekeitto.
 

Yhteistyössä