Onko jollain tulehtunut finni koskaan pahasti?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Ja selvisitkö lääkekuurilla? Mulla on poski ihan ku hamsterilla kun siellä on sisällä niin iso paukama ja mies sitä eilen koitti puristaa niin tuli vaan vaaleaa vetistä nestettä koko ajan ja sitä tuli siis enemmän kuin pelkästään yhdestä reiästä. Edelleenkin poski on siltin turvonnut ja siellä tuntuu iso "klömppi" sisällä, ja yleiskuntokin on heikohko, sellanen paha olo että ei kai se mitään vaarallisempaa voi olla?? :(
 
Mulla oli iso finni kasvoissa, lääkäri puristi sen ja koko kasvot turpos niin että olin kyklooppi. Sain antibiootti kuurin ja se auttoi. Turvotus laski muutamassa päivässä.

Hae ehdottomasti antibiootti kuuri. Kun mä menin lääkäriin niin meinasivat jopa laittaa tiputukseen sairaalaan kun on kuulemma "vaarallista" kasvoissa isot finnit, jotain kyynelkanaviin bakteerin menosta sanoivat, en enään muista tarkemmin.
 
no on! yks aamu heräsin ja puoli naamaa tuntu kun oisin turpiini saanut. poskessa sitten nyrkin kokonen finni ja sen ympärillä lähes täydellisessä ympyrässä pienempiä finnejä. sitten kun aloin puristelemana niin ei pitkään aikaan tullu mitään kunnes kirjaimellisesti *poks!*

ai että mä itkin!

ja sitten se ei meinannu parantuu ollenkaan, mut onneks oli vapaa päivä niin antiseptisellä mä hinkkasin sitä sen kaks päivää kunnes alko näyttää taas naamalta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Saparo79:
Mulla oli iso finni kasvoissa, lääkäri puristi sen ja koko kasvot turpos niin että olin kyklooppi. Sain antibiootti kuurin ja se auttoi. Turvotus laski muutamassa päivässä.

Hae ehdottomasti antibiootti kuuri. Kun mä menin lääkäriin niin meinasivat jopa laittaa tiputukseen sairaalaan kun on kuulemma "vaarallista" kasvoissa isot finnit, jotain kyynelkanaviin bakteerin menosta sanoivat, en enään muista tarkemmin.
Kiitos vastauksesta! Juu, olen menossakin lääkärille tänään. Oliko sulla paha olo yhtään silloin ennen lääkityksen aloittamista? Kun mulla on vähän sellanen oksettava paha olo. Saako siitä sairaslomaa kun ei jotenkaan kehtaisi mennä tällasena työharjotteluun varsinkin kun se on ala-asteen koulussa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Saparo79:
Mulla oli iso finni kasvoissa, lääkäri puristi sen ja koko kasvot turpos niin että olin kyklooppi. Sain antibiootti kuurin ja se auttoi. Turvotus laski muutamassa päivässä.

Hae ehdottomasti antibiootti kuuri. Kun mä menin lääkäriin niin meinasivat jopa laittaa tiputukseen sairaalaan kun on kuulemma "vaarallista" kasvoissa isot finnit, jotain kyynelkanaviin bakteerin menosta sanoivat, en enään muista tarkemmin.
Kiitos vastauksesta! Juu, olen menossakin lääkärille tänään. Oliko sulla paha olo yhtään silloin ennen lääkityksen aloittamista? Kun mulla on vähän sellanen oksettava paha olo. Saako siitä sairaslomaa kun ei jotenkaan kehtaisi mennä tällasena työharjotteluun varsinkin kun se on ala-asteen koulussa..
Oli pikkuisen höntti olo. Sain sairaslomaa muistaakseni 3 päivää, naama turpos niin kauheasti ja asiakaspalvelussa olen töissä niin en todellakaan olis voinut mennä töihin. Ja en kyllä poistunut kotoa muutenkaan sairaslomalla, niin kamalan näköinen olin :kieh:

 

Mun miehellä oli viime kesänä. Sillä turposi puoli naamaa ja puristamalla siitä patista tuli semmoista ihan tajuttoman kamalan hajuista mätää. Kaksi antibioottikuuria joutui syömään ja sitten tuo patti puhkesi itsestään yöllä..tyyny oli aivan kamalassa kunnossa, kun sieltä pahkurasta oli valunut ne kaikki mädät ja myös aika paljon verta. Nyt tuossa kohdassa on vain ihan pieni lovi, jota ei edes huomaa, ellei osaa katsoa oikein tarkasti. Lääkärin (työterveys) arvio oli, että kyseessä oli alunperin finni, joka sittemmin muuttui mätäpaiseeksi.
 
ap
No mua kanssa hävettää lähteä edes sinne lääkäriin tän naaman kanssa, vaikkei toi patti näy periaatteessa hyvin kun tietystä kulmasta, ellei oikein tarkkaan ala katsomaan, siltin kun tollanen on ihan kasvoissa niin kyllä se tuntuu tosi inhottavalta tuolla kulkea :(
 
tämmöstä
No ittelläni on nyt ollut aika pitkään tulehtuneen näköinen... Kävin lääkärissä parin viikon jälkeen kun se tulehtui ja paisui jonka seurauksena lääkäri puhkasi sen ja määräsi 2kk antibiootin.. noh tässä nyt 1kk oltu ja eipä oo hirveest muutosta, punasena toi ny vieläkin on.. toivottavast lähtis pikku hiljaa, ei oo mukava näyttää turpaanottaneelt kokoaika : (
 
+
mitä minun pitäisi tehdä ku minulla on kauheasti finnejä ja ne tuli siitä ku käytin sellassa voidetaa . .. ja en uskalla käyttää enää mitään voidetta ku koitin toista voidetta mutta finnit vaan paheni ja en tiedä enää mitä tekisin
 
Mulla oli myös karmaiseva finni ja vielä ylähuulen yläpuolella. Yritin sitä itse puristaa ja eihän sieltä tietenkään mitään tullut, päinvastoin taisi mennä kaikki sisäänpäin.
No lääkäri tutki, sain antibioottikuurin ja 3 päivää saikkua.
 
vieras
selässä tuntui pitkään sellainen "herne" kunnes eräänä päivänä se kipeytyi ja sille kasvoi valkoinen pää... sitten kun puristin niin se räjähti ja mätää vain tuli ja tuli... en käynyt lääkärissä vaan puhdistelin kotona ja nyt vuoden päästä on taas selässä herne, ei kipeä, eikä puristamalla tule mitään...
 
määä
no ei ihan noin hirveitä mut on ollu aika pahastikki tulehtuneita.. yhestä kasvoi sellainen terävä,korkea finni,se oli huikean kipeä,ja sitä mätää tuli heti kunnolla! älkää puristelko epäkypsiä finnejä,voitte saada jopa verenmyrkytyksen! odottakaa että on kunnolla sitä valkoista mätää näkyvillä tai antakaa puhjeta itsekseen, ja sit puhdistus!
 
moro
Tätä tuskin kukaa enää lukee, saatika sitte vastaa, mutta kävin kans tänään lääkärissä ku poski on sen näkönen ku säilöisin siellä maapähkinöitä. maailman isoin finni, hyi! Sain vahvaa antibioottia pistoksena molempiin kankkuihin ja siihen päälle vielä antibioottikuurin ja jotain voidetta. Kuinkahan kauan tässä oikeen menee että toi hirveä paise katoaa mun naamasta? :/
 

Yhteistyössä