paljonko maksaa koiran lopetus?

  • Viestiketjun aloittaja miina
  • Ensimmäinen viesti
joku vaan
Alkuperäinen kirjoittaja teloittaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja teloittaja:
Alkuperäinen kirjoittaja mimmali:
Alkuperäinen kirjoittaja teloittaja:
Ammut ysi millisen otsasta läpi ja kaivat peltoon kuopan, niin se on siinä.
sinusta ehkä hemmetin hauska kommentti mutta en usko että kenestäkään muusta.

MODE.
Nopea, kivuton ja HALPA tapa lopettaa koira. Ei mitään eläinrääkkäystä. Kuppi hyvää ruokaa koiran nokan eteen niin kuolee vielä onnellisena.
Valitettavasti minä peesaan teloittajaa. Asialla täytyy tietysti olla ihminen, jolla on lupa kantaa astta, ja joka on kokemut aseiden käsittelyssä. Mun mies veljensä kanssa on lopettanu 2 koiraa (perheen koiria ) eikä kumpikaan ole jääny kitumaan / kärsiny. Ja jatkossakin mies saa lopettaa meidän koirat jos haluaa.
Riittävän tehokas ase, oikeanlainen luoti, tieto mihin kohtaan pitää ampua ja hiukkasen kylmäverisyyttä tarvitaan. Eikä maksa paljon.

pienois kiväärillä menee ku ampuu keskelle päätä meillä lopetetaan sillä vasikoitakin

 
_elllu_
teloittaja:
Ammut ysi millisen otsasta läpi ja kaivat peltoon kuopan, niin se on siinä.
Nopea, kivuton ja HALPA tapa lopettaa koira. Ei mitään eläinrääkkäystä. Kuppi hyvää ruokaa koiran nokan eteen niin kuolee vielä onnellisena.

Jee, tämä oli todella epätavallinen viesti. EN VOISI IKINÄ ampua koiraani, en mistään hinnasta. Rakas cavalierkicg chalsinspanielini ei ansaitse sellaista, vaikka kyllähän se hieman tottelematon näyttelykehissä on. Agilityradoilla sen sijaan rakas koirani on meno halua täynnä. EN IKINÄ ****** KOIRAANI!!!
 
Mari
Pieneläinklinikka Tuhatjalassa alle 30-kiloisen koiran lopetus 78 ? ja koska jätän koirani joukkotuhkattavaksi, vajaat 60 ? päälle. Yhteensä siis noin 140 ?, hieman yläkanttiin laskettuna.

Tuo 78? toivottavasti sisältää käyntimaksun. En älynnyt kysellä, sillä mulle (kuten useimmille koiranomistajille) lopetuspäätöksen teko on jo riittävän rankka paikka itsessään.
 
Sivuille eksynyt
Jokaikinen teistä ymmärsi, mitä kirjoittaja tarkoitti polttamisella, mutta kunhan olette inhottavia tyyppejä. Tällaiset sivustot ovat ihan naurettavia, kun asian vierestä väännetään juttua ihan väkisin kommenttikaupalla.

Itse eksyin tänne, kun googletin koirani asiassa...etsin tuhkaushintoja. Oli eka ja vika kerta tulla tänne!
 
kartsa
Alkuperäinen kirjoittaja mimmali:
Alkuperäinen kirjoittaja teloittaja:
Ammut ysi millisen otsasta läpi ja kaivat peltoon kuopan, niin se on siinä.
sinusta ehkä hemmetin hauska kommentti mutta en usko että kenestäkään muusta.

MODE.
Minusta oli teloittajan kommentti tosi hauska! Kuset tuli housuun kun nauratti niin paljon! :)
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Ketä vittua kiinnostaa paljoko se maksaa.. siinä on vähä pahempiaki jttuja ku rahan meneminen.. :(


Vaan onko mitään järkeä heittä satasia tiskiin hienolla klinikalla, kun saman homman kykenee tekemään kunnallinen ELL, jonka taksat on ainakin puolet vähemmän?

Järkikin saa olla mukana lemmikin lopetuksessakin, samoin ihmisen hautajaisten järjestelyissä, niissäkin kilpailuttaminen on jokapäiväistä nykyään ja itse suosittelen myös siten toimimaan tilanteessa.
 
palma
Alkuperäinen kirjoittaja Hm:
Ampuminen on vanha ja typerä tapa, maalla yhä käytössä, eläin ei ole edes kunnon lopetuksen arvoinen...
No ei se eläinlääkärin antama piikkikään mikään kovin auvoisa tapahtuma välttämättä ole. Pahimmillaan raahaat vastaanhangoittelevan ja paniikissa olevan eläimen sille pelottavaan tilaan, jossa suonta ei löydy, veri valuu, aikaa kuluu ja koira läähättää, puskee hilseet pintaan ja sydän lyö tuhatta ja sataa. Sit kun suoniyhteys vihdoin löytyy, ei lopetusaine tehoakaan vaan se joudutaan pistämään suoraan sydämeen. Jos vaihtoehtona on tämä, niin todellakin arvokkaampi loppu olisi saada luoti päähän herkkuaterian jälkeen tutulla metsäpolulla, kun tuuli tuo nenään jotain mielenkiintoista ja koiran ajatukset keskittyvät siihen.
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja palma:
Alkuperäinen kirjoittaja Hm:
Ampuminen on vanha ja typerä tapa, maalla yhä käytössä, eläin ei ole edes kunnon lopetuksen arvoinen...
No ei se eläinlääkärin antama piikkikään mikään kovin auvoisa tapahtuma välttämättä ole. Pahimmillaan raahaat vastaanhangoittelevan ja paniikissa olevan eläimen sille pelottavaan tilaan, jossa suonta ei löydy, veri valuu, aikaa kuluu ja koira läähättää, puskee hilseet pintaan ja sydän lyö tuhatta ja sataa. Sit kun suoniyhteys vihdoin löytyy, ei lopetusaine tehoakaan vaan se joudutaan pistämään suoraan sydämeen. Jos vaihtoehtona on tämä, niin todellakin arvokkaampi loppu olisi saada luoti päähän herkkuaterian jälkeen tutulla metsäpolulla, kun tuuli tuo nenään jotain mielenkiintoista ja koiran ajatukset keskittyvät siihen.


Toi on ku mun nupistani mitä kirjotit. Yks mun koirista on jouduttu lopettamaan sydämeen pistämällä ja se oli aivan kammottava se tilanne.
 
Visitoristi
Alkuperäinen kirjoittaja mimmali:
Alkuperäinen kirjoittaja teloittaja:
Ammut ysi millisen otsasta läpi ja kaivat peltoon kuopan, niin se on siinä.
sinusta ehkä hemmetin hauska kommentti mutta en usko että kenestäkään muusta.

MODE.
eihän tuo pahakaan ole jos vaa antaa koiralle viimesen aterian ja on lopettaja kans semmone että ei koira tajua mittään.
 
Rottweiler
Kukahan idiootti lopettaa koiransa polttamalla,miettii vielä että nukuttamalla vai polttohautaamalla...hmmm ootas mä mietin...hmmm joo mä taidan pistää sen polttouuniin.
 
koiratkin ovat eläimiä
en edes jaksanut lukea koko viestiketjua, mutta yhden asian sanon kaikille tekopyhille koiraihmisille: JOS SYÖTTE LIHAA niin ei koiran lopettaminen voi olla niin helvetin vaikeeta eikä siinä ole mitään väärää. Koirat ovat ELÄIMIÄ!! Itsellä koira, joka todellakin itse myös laitan "kylmäksi" kun aika koittaa!!
 
KarmeaBartagiisseli
Nyt on syksy, joten annat koiran metsästävälle serkulle. Nehän ampuu elukoita huviksensa. Vannota että ampuu kanssa eikä jätä karhun syötiksi kitumaan tai nakkaa pussissa järveen. Kyllä ne metkut tunnetaan hemmetti täälläkin, ettei tarvi serkun luulla mitään.
 
"joo"
Koiran lopetuttaminen eläinlääkärillä on musta järjettömän hintaista, meinasin perseelleni lentää kun aivan hirvittävän lopetuksen jälkeen, joka oli koiralle ja omistajille kaikkea muuta kuin kiva ja rauhallinen kokemus ell lykkää käteen 170€:n laskun. Kyllä vitutti.

Jos olis joku tuttu, jolla on ase ja kantolupa siihen, sekä on kykenevä sen koiran ampumaan niin mielihyvin haluaisin juuri sen tavan lopettaa koirani. Vähemmän koira siitä ampumisesta kärsii kuin eläinlääkärin piikistä.

Vieläkin tekee pahaa edellisen koiran lopetus ja ei todellakaan se, että se koira kuoli, vaan tapa jolla se lopetettiin ja se siis tehtiin eläinlääkärissä :( sen kidutuksen jäljiltä en enää koskaan vie sille lekurille yhtäkään eläintä, oli niin karmea kokemus.
 
"Mä vaan"
[QUOTE="joo";24634915]Koiran lopetuttaminen eläinlääkärillä on musta järjettömän hintaista, meinasin perseelleni lentää kun aivan hirvittävän lopetuksen jälkeen, joka oli koiralle ja omistajille kaikkea muuta kuin kiva ja rauhallinen kokemus ell lykkää käteen 170€:n laskun. Kyllä vitutti.

Jos olis joku tuttu, jolla on ase ja kantolupa siihen, sekä on kykenevä sen koiran ampumaan niin mielihyvin haluaisin juuri sen tavan lopettaa koirani. Vähemmän koira siitä ampumisesta kärsii kuin eläinlääkärin piikistä.

Vieläkin tekee pahaa edellisen koiran lopetus ja ei todellakaan se, että se koira kuoli, vaan tapa jolla se lopetettiin ja se siis tehtiin eläinlääkärissä :( sen kidutuksen jäljiltä en enää koskaan vie sille lekurille yhtäkään eläintä, oli niin karmea kokemus.[/QUOTE]

Joo....vastaavia tarinoita kuullut paljon. Itse kannatan ampumista, jos sen tekee ihminen, joka asian osaa, eikä eläin kidu. Tällä hetkellä oma koira niin surkeana ja kipeänä ja jatkuva lääkitys päällä, että hirvittää, miten käy....Ei ole kipeää eläintäkään mukavaa katsella joka päivä. Katsotaan....
 
"vieras"
Itse olen elämäni aikana neljä koiraa lopetuttanut eläinlääkärin toimesta ja en kyllä voi moittia. Joka kerralla on koira saanut rauhallisen lopun elämälleen. Ensinhän sille koiralle annetaan sitä rauhoittavaa niin että se nukkuu ja sit vasta aletaan etsiä sitä suonta johon se nukutusaine annetaan. Toki varmasti ampuminenkin on hyvä keino lopettaa jos ampuja osaa asiansa.
 
Korpiukko
Vaikka olisi rakas huppe, olen muutamia lopettanut ihan pinskulla ja ei tuo ikänä ole ollut mukavaa. Muuta kun ruoka kipolle houkuttelee ja laittaa kuulan kalloon. Tosin että kuulan pitää osua kunnolla ettei jää kivuissaan potkimaan mutta voi osutessaan muljauttaa silmät pihalle pelkästä paineesta! Eli jos olet herkkä hipiäinen niin elä rupia hommaan!!
 

Yhteistyössä