*

Suupieli aukee
+ Vastaa ketjuun
Näytetään tulokset 1 - 16. Osumia 16

Ketju: Suupieli aukee

Suupieli aukee

Mitäs tököttiä siihen kannatais laittaa, että paranee nopeasti?
    Ei oo vielä pahasti auki, mutta tuntuu vähän on ja ilkeen tuntunen jo nyt :/

vieras
    Vierailija
    B-vitamiinin puutos

zinkkivoide tehoo kaikkeen. tai sitten kysyt apteekista

Niin on, b-vitamiinin puute.

Mulla aiheutti stressi oli tosi kauan suuu pielt rikki eikä auttanut b-vitamiinit ei mitkään.
    vaihdoin vuoden vaihteessa työpaikkaa ja jonkin aikaa sen jälkeen huomasin että olivat parantuneet.

Vieras
    Vierailija
    Ei ole b-vitamiinin puutos! Tämä on ihan väärä luulo!

Voi olla joku sienikin suupielessä.

Kippuravarvas
    Vierailija
    Eiks se oo c-vitamiinin puutos...mä oon aina luullu et se johtuu siitä

vieras
    Vierailija
    Bebabthenia kannattaa kokeilla. Miehellä kans vähän väliä suupielet auki. Joku meinas et on väkevät mahahapot. Mutta tuon tressin kannalla minäkin olen.

Mulla on ollut nyt kahtana talvena peräkkäin n. 2kk putkeen suupieli/pielet auki. Tosi raivostuttavaa eikä mikään oo auttanut (vitamiinit, hammastahnan vaihdot jne.). Sitten vaan yhtäkkiä omia aikojaan lähtee paranemaan. Outoa mut pakko kait vain kärsiä

tyttöjen äiti
    Vierailija
    Minun miehellä mandariini aukaisee suupielet, ei kärsi ollenkaan syödä. Jos sattuu vahingossa mandariinia syömään ja suupielet aukeavat niin on laittanut ihan perinteistä bacibact-voidetta.

Sekin voi olla syynä, että juot liikaa tuoremehua tai käytät valkaisevaa hammastahnaa.

vieras
    Vierailija
    aloclair spay auttaa jos on kipeä. muuten bepanthenia.

Yleisin syy suupielien aukeamiseen on nykyisin jonkinlainen hiivasieni tms. mikä johtuu liiasta kosteudesta. Vitamiinien puutosten aiheuttamat suupielien halkeamat ovat nykyisin suomessa erittäin harvinaisia!

mulla halkeili joskus suupielet nuorena kun söin todella yksipuolista ravintoa. Sitten vaihdoin ruisleipään, aloin aamulla syömään puuroa ja muutenkin muutin ruokailutottumuksia säännöllisemmiksi. Suupielet parantuivat.
    Jos syöt normaalisti niin silloin kyseessä voi olla sieni.
    Joka tapauksessa Bepathen auttaa "ensiapuna" parantamaan niitä haavaumia.

vieras
    Vierailija
    Mulla on nyt auttanut ainoastaan sellanen rasva kuin Pimafucort. On tarkoitettu ihon bakteeri ja sieni-infektioihin. Eilen apteekintäti suositteli ja nyt jo on lähes parantuneet.

Pikavastaus Pikavastaus