Onkos kukkasipulit jo kasvamassa?

  • Viestiketjun aloittaja äiti täälläkin
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Hei kun ostan valmiina kukat ruukkuihin,ajattelin sellaisia isoja kiviruukkuja ostaa pihalleni jne.niin mitä kukkia kannattaa valmiina ostaa?:)Kiitos jos joku jaksaa neuvoa.
Riippuu paikasta - onko kuiva ja kuuma, tuulinen vai sateelle alttiina - ja sun värimieltymyksistä. Ja jaksatko nyppiä petuniaa...

Minä yhdistän kesäkukkia usein rungollisiin kasveihin ja köynnöksiin. Tulee näin näyttävämpää. Täksi kesäksi on tarkoitus hankkia runkomarkettaa ja sen alle jotain värikästä, mahdollisesti roikkuvaa. Piha on aurinkoinen, sateelle altis ja tuulinen. Rungollinen verenpisara repeytyi, lobelialla on vaara kuivahtaa, petunia/pelakuu tykkää kyttyrää kosteasta kesästä. Lumihiutale on ollut loistava, tosin on valkoinen - ja ne mun suunnittelemat marketat kanssa ja talo on valkoinen... Sääkukka on ollut hyvä valinta meidän pihaan, orvokit menee nyt missä tahansa. Pelargonioita ostan suojaisempaan paikkaan.
Hih eli mä ostan orkideoita pihan täyteen :D

Tarkoititko orvokeita ;). Orkideat pihalla voisi Suomen oloissa olla hankalampi juttu.
Kyllä moni orkideaharrastaja kantaa orkideansa ulos kesäksi -toki vain tietyt lajit. Etanat vaan on aika nopsia syömään orkideat..
JOO tarkoitin orvokeita :ashamed: :ashamed: :ashamed:
 

Yhteistyössä