*

ensihoitaja-koulutuksen pääsykokeet
+ Vastaa ketjuun
Sivu(t) 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Näytetään tulokset 1 - 25. Osumia 50

Ketju: ensihoitaja-koulutuksen pääsykokeet

minä
    Vierailija

ensihoitaja-koulutuksen pääsykokeet

Millanen on kuntotesti siel???
    tuli kutsu pääsykokeisiin ja kuntotestiki ois eessä..

amk- pohjainen koulutusko?

minä
    Vierailija
    ihan ammattikoulussa

ensihoitaja
    Vierailija
    ...ei ammattikoulusta valmistu ensihoitajia...

pöö
    Vierailija
    tarkoitatko lähihoitajan koulutusohjelmaa? ja sen kuntotestiä?

tt
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja ensihoitaja
    lähihoitaja voi suuntautua ensihoitoon, joten jos hän on ammatissaan ensihoitajana, hän on ensihoitaja.

toki "pätevämpi" on sh koulutuksella ensihoitaja..

siiri
    Vierailija
    vai pelastusopiston?

ap
    Vierailija
    lähihoitaja koulutusohjelmaa tarkotan

ensihoitaja
    Vierailija

ensihoitaja

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja tt
    lähihoitaja voi suuntautua ensihoitoon, joten jos hän on ammatissaan ensihoitajana, hän on ensihoitaja.

toki "pätevämpi" on sh koulutuksella ensihoitaja..

Lähihoitaja, joka on suuntautunut ensihoitoon on ammattinimikkeeltään Lähihoitaja. Riippumatta työpaikasta. Ensihoitajan ammattinimikettä voi käyttää vain ensihoitaja-amk. Ei edes sairaanhoitaja.

pöö
    Vierailija
    jos en ihan väärin muista, niin kaveri oli niissä pääsykokeissa ja siellä testattiin ihan peruskuntoa, voimaa ja kestävyyttä. Ja ihan keskiverto kunto riittää, toki jos on paljon hakijoita niin ei siitä vähän paremmasta kunnosta haittaakaan ole... Mutta mitään yltiösuoritusta ei vaadita. Ehkä vähän kannattaa treenata ja kiinnittää huomiota ruokavalioon...

Ryökäle harmaana
    Vierailija
    Onko ensihoitaja-amk -pääsykokeissa kuntotesti?Jos on, niin millainen?Millainset pääsykokeet ovat muuten?

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja ap
    Onko siinä joku kuntotesti?

Eikö kaikille lähihoitajakouluun hakevilla ole samat pääsykokeet? Tai siis eikö tuo suuntautumisvaihtoehto päätetä vasta opiskeluiden aikana?

ensihoitaja
    Vierailija
    osa kouluista on luopunut kuntotesteistä. voimaa ja kestävyyttä testattiin; kuntopiirityyliin ja 'ihmisnuken' raahaamista tietyn matkan. ei ylitsepääsemätöntä mutta rapakuntoiset karsiutuu...

lili
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04

Eikö kaikille lähihoitajakouluun hakevilla ole samat pääsykokeet?
    on ollut ainakin.

ap
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04

Eikö kaikille lähihoitajakouluun hakevilla ole samat pääsykokeet? Tai siis eikö tuo suuntautumisvaihtoehto päätetä vasta opiskeluiden aikana?
    kyllä, erikseen oli ainaki oulussa haettavana lähihoitaja -koulutus(jossa valitaan suuntautuminen myöhemmin) ja sit erikseen koulutusohjelma joka suuntautuu suoraan ensihoitoon.

ensihoitaja
    Vierailija
    ...ei varmaan olisi pahitteeksi kuntotestit hoitoalalle ylipäätänsä. Ei se saisi olla opiskelijoita karsiva, mutta työnkuva on sellainen että kuntoa tarvitaan (fyysisesti raskasta monikin työ). Mutta sillai voitaisiin opiskeluaikana jo kiinnittää huomiota kunnon ylläpitoon ja lisätä liikuntatunteja tms. Ehkäpä näin saataisiin terveimpiä hoitajia... Huvittavaa kun puhutaan sisar hento valkoisista - sairaaloissa on paljon kaikkea muuta kuin hentoja töissä ;-) Toki niitäkin löytyy

ap
    Vierailija
    ja tosiaan hain molempiin koulutuksiin, ja molempiin tuli pääsykoe kutsu. ensihoitajan koulutusohjelmaan kuuluu kuntotesti,kun taas normaaliin lähihoitajan koulutusohjelmaan ei.

Ryökäle harmaana
    Vierailija
    osa kouluista on luopunut kuntotesteistä. voimaa ja kestävyyttä testattiin; kuntopiirityyliin ja 'ihmisnuken' raahaamista tietyn matkan. ei ylitsepääsemätöntä mutta rapakuntoiset karsiutuu...
    Millaset on muuten ne pääsykokeet? Ihan uteliaisuudesta kyselen. Oon ite jo sairaanhoitaja, joten voisin hakee esim ambulanssiin töihin jos haluisin

ap
    Vierailija
    kuntotesti alko tosiaan joo huolettaa kun raskauden jälkeen oon tässä vasta kuukauden ajan todella aktiivisesti harrastanut liikuntaa. kai siellä ei juoksemaan kuitenkaa laiteta?

Sepi
    Vierailija
    No itse hain oulun ammattikouluun lähihoitajaksi ensihoidon koulutustohjelmaan, niin ei meillä ollut kovin kummosia testejä. Selkälihaksen staattinen kestävyys, painoja vähän nosteltiin, vähän koordinaatio kykyä mitattiin, sekä paareja kannettiin vähäsen. Sitten oli vielä samat kaikki testit mitä muillekin lähihoitaja hakijoille esim psykologin haastattelut yms kirjalliset tehtävät.

Esa Mokki
    Vierailija

Ensihoitaja

Ensihoitaja ei ole nimikesuojattu. Kaikki ensihoidon parissa työskentelevät voivat käyttää nimikettä ensihoitaja.

ensihoitajaksi haaveileva
    Vierailija

tulevaisuutta suunnitellen

nää teijä tekstit ovat aika hajanaisia neuvoja ja tietoa ei niistä saa erkkikää selvää toine sanoo tätä ja toine tota. Olen itse juuri ylä asteella ja kysyisin siitä koulutuksesta. kun sinne kouluun haetaan pitääkö siinä hakea molempii samaa aikaa siis lähihoitajaks ja ensihoitoon? ja jos sinne pääsykokeisiin saa sitte niinku kutsun ni onko ne kirjalliset testit jotai iha perus juttui mitä peruskoulus opetetaan? kunto testi ei kuulosta pahalta jos siellä iha peruskunnol pärjää ja kyl mä ny iha päästäni terve oon. oon yrittäny hankkii tästä koulutuksesta tietoo eli jos on tiietoa tai vinkkejä kirjotelkaa pliiiiiiiiiis!!!!!!!!!!!!!!!!!!

sairaankuljettajan eukko
    Vierailija
    mun ukko aina silloin kiroo kun kollega on pieni ja heiveröinen nainen;(....toivottavasti sulla on voimaa sitten niihin hommiin tarpeeksi kun kantelet satakilosia potilaita!

hemuli
    Vierailija
    Asian vierestä mutta tuttu poika joka on n 2m pitkä ja painaa n. 100kg loukkaantu ja sitä tuli hakemaan lanssilla mies ja pieni nainen ja ne ei kahdestaan saanu nostettua sitä poikaa lanssiin piti liikunta ryhmän poikien auttaa nostamisessa. Melko huvittavaa tossa tilanteessa ku oli vaan jalka homma, mut entä jos olis ollu pumppu tjtn. :/ kyllä siinä saa se riskimpi tyyppi tehdä palkkansa eteen töitä.

mä vään
    Vierailija

onks tääl yhtää sellasta joka tietää jotain hyödyllistä ensihidon koulutuksesta!!

otsikko kertoo kaiken

Sivu(t) 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen

Pikavastaus Pikavastaus

Asiakaspalvelut

Lehtiesittely
Tilaa lehti
Osoitteenmuutos
Tilausmuutokset

Mediatiedot

Lehti
Ilmestymis-ja aineistoaikataulu
Ilmoitushinnat