Mikä on ihmisen normaali pulssi?

Mulla oli eilen 48 ja tänään 40.

Terkkari sanoi tänään, että mun ei kannata tehdä mitään äkkinäisiä liikkeitä, koska pulssi matala ja verenpainekin aika matala. Ettei vain pyörry.

Mulla oli viime viikolla vähän väliä pyörryttävä olo, nyt tällä viikolla sitä on ollut vähemmän, mutta on voinut tulla ihan makuuasennossakin. Terkkari sanoi, että vielä alkuviikosta kattoa sen verenpaine uudestaan. Jos pyörrytys ei mene pois, niin pitää mennä lääkäriin. Hemoglobiini on hyvä eikä verensokerissakaan ole mitään häikkää.
 
pientenäiti
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja pientenäiti:
60-70, 40 voi olla ihan täydessä levossa tai syvässä unessa, ei ihan normaali päiväsaikaan.
No ihan istuskelin siinä tuolissa enkä missään täydessä levossa ollut. Ennenkin on ollut matala pulssi.

Tarkoitin, että se on normaali syvässä unessa. Sinulla se on ollut normaalia matalammalla. Syistä varmaan kannattaa jutella lääkärin kanssa.
 
essi
Pulssi kai yleensä sitä matalampi, mitä parempi kunto. Miun veljellä oli joskus kun aktiivisesti urheili, niin pulssi jotain 45 luokkaa... Mulla taas on sellaset 80.
Kaipa siihen sykkeeseen vaikuttaa moni asia, just kunto, paino, verenpaineet yms yms, mutta tietty, jos sulla ei yleensä ole noin alhanen, niin joku voi olla vialla.
 
vieras
Meillä tehtiin kävelytesti ja kävelin reippaassa tahdissa 3km ja pulssi oli suorituksen jälkeen 60 mikä oli kunto-ohjaajan mukaan todella vähän vauhtiin nähden vaikka hyväkuntoinen olenkin.
Levossa on jotain 40 paikkeilla,mutta sanoivat kerran lekurilla että todella harvatahtisesti lyö
 
harmaana
Mulla on ollut samaa. Jos pulssi menee alle 40 saattaa kyseessä ola vika johon tarvitaan tahdistinta ( näin kävi ystävälleni, jolla ainoa oire tämän lisäksi oli tajuttoman kauhea väsymys)
Mun tilanteessa lääkäri käski pyörrytyksen sattuessa menemään muutaman kerran hitaasti kyykkyy ja ylös, se nostaa pulssia heti vähän. ( tai pienellä viiveellä) Ja suolan syöntiä piti vähän lisätä.
Olen itse urheillut paljon, mutta noin matalat pulssit ei ole tae kunnosta. Kuntoa mitataan sillä että miten laajalle sydän kykenee "venymään" sykkeissään. On aivan yhtä tärkeää saada syke nousemaan todella ylös kuin tippumaan nopeasti alaskin.

Rapula saattaa kanssa tehdä matalaa sykettä...muutamiks päiviks. Siitäkin on tuttavapiirissä kokemusta.
 
Kohta 50v
Mulla aina ollut hidas pulssi, nuorena 40-42min. Vanhempana 58-65min. Nyt olen vajaa 49 vuotta vanha ja pulssi on taas 42-45kert. min. Lopetin tupakan polton jotain kuukausia sitten,
jonka jälkeen pulssi aleni ja hapenottokyky parani ja muutenkin olo on paljon parempi. Verenpaine 78x134
 

Yhteistyössä