Miten puolustaudutte? Meillä on teleskooppipamppu ja kyynelkaasu (luvat on)

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Taalla ollaan herran kukkarossa, ei paljon tarvitse puolustautua millaan. Koira kylla loytyy. Meikalaista ainakin kaikki pelkaa taalla kun koiran kanssa kavelee :D Vaikka meidan koira on lauhkea kuin lammas
 
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Mulla on paistinpannu
Meillon valurautanen noinen.

Mut ensisijaisesti kyllä pyrkisin pois kotoota jos joku sekopää tänne tulis ja soittasin ammatti ihmiset paikalle mua suojelemaan.

Ja ohan mulla toi mies.
Mulla ei ole valurautaista, mutta kyllä teflonpannukin homman hoitaa :D

Mun äiti muuten joskus on yrittänyt lyödä mun setää paistinpannulla, äiti sanoi että se pirulainen kerkes väistää :whistle:
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no eipä siinä paljo pannulla tee, jos hullu ovesta sisään tulee... mitä jos lapsi sen oven avaa?
No ei se lapsi paljon sillä pampulla ja sumutteellakaan mitään tee, jos hullu tulee sisään. Meillä ei muksut avaa ovea, jos mä en ole kotona. Nyt tietysti jo, kun ovat isoja. Aseistettua hullua ei sitten pidättele enää juuri mikään, mutta niin kauan kuin hullu ei ole aseistettu, niin meidän koira kyllä pidättelee.

 
yy
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meinaan naapurissa asuu narkkiksia. Jokaisella on oikeus puolustautua, maallakin voi tulla ties mitä ovesta sisään.
Missään et voi kuvitella olevas turvassa!
Niitä kannattaa myös sitten opetella käyttämään, tai käy niin, että se sisään luvatta tuleva ottaa sen pampun sulta ja saat siitä itse.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja yy:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meinaan naapurissa asuu narkkiksia. Jokaisella on oikeus puolustautua, maallakin voi tulla ties mitä ovesta sisään.
Missään et voi kuvitella olevas turvassa!
Niitä kannattaa myös sitten opetella käyttämään, tai käy niin, että se sisään luvatta tuleva ottaa sen pampun sulta ja saat siitä itse.


luuletko, ettei tarvi opetella jos luvan saa?
:)
 
yy
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja yy:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meinaan naapurissa asuu narkkiksia. Jokaisella on oikeus puolustautua, maallakin voi tulla ties mitä ovesta sisään.
Missään et voi kuvitella olevas turvassa!
Niitä kannattaa myös sitten opetella käyttämään, tai käy niin, että se sisään luvatta tuleva ottaa sen pampun sulta ja saat siitä itse.


luuletko, ettei tarvi opetella jos luvan saa?
:)
Varmaan sen luvan saaneen täytyy, mutta entäs muut perheenjäsenet?

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no eipä siinä paljo pannulla tee, jos hullu ovesta sisään tulee... mitä jos lapsi sen oven avaa?
Meidän muksu ei ovia availe kun on niin pieni.
Ja vaikka mulla olis kaikki pippurisumuttimet ja muut, niin en niitä kotonani kyllä mukana kanniskele, yhtä nopeeta saan sen paistinpannun haettua tai näin keäaikaan ipana kainaloon, toisesta ovesta ulos ja poliisille soittamaan. Toki voisin kirveen hakea varastosta ja naulata roikkumaan eteisen seinälle, siinä olis vasta itsepuolustusväline.

Mä olen asunut juoppojen ja narkkareiden naapurissa eikä niistä oo koskaan ollu mulle mitään vaaraa.
 
Veitsiä on keittiö täynnä. Ovelle ei helposti pääse ku alaovi on aina lukossa ja ovee en avaa jos en tiedä et joku on tulos. Lapsi ei avaa ovee viel eikä avaa jatkossakaan ilman lupaa eli aikuista vieressä.
Ihmisiin ei tarvi luottaa, ainakaan vieraisiin ja varauksella tuttuihin
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja yy:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja yy:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meinaan naapurissa asuu narkkiksia. Jokaisella on oikeus puolustautua, maallakin voi tulla ties mitä ovesta sisään.
Missään et voi kuvitella olevas turvassa!
Niitä kannattaa myös sitten opetella käyttämään, tai käy niin, että se sisään luvatta tuleva ottaa sen pampun sulta ja saat siitä itse.


luuletko, ettei tarvi opetella jos luvan saa?
:)
Varmaan sen luvan saaneen täytyy, mutta entäs muut perheenjäsenet?

me opetettiin, olen itse koulussa töissä, jossa takavarikoidaan vasaria sun muuta viikoittain.
Mun lapset eivät ole nyhveröitä, vaan tietävät mitä tehdä.
Ei siinä toki pamput auta, jos hullu hyökkää, mut ovatpahan saaneet opetusta miten muuten voi puolustautua.
Tää maailma kun ei todellakaan ole turvallinen, eikä lapsiaan voi pitää pumpulissa.
 
vieras
Mikshän mun eka vastaus katosi? Kirjoitin vain, että meillä on sähköinen kärpäslätkä ja ötökkäverkot. Muuta en usko meille tunkeutuvan, ja jos niin kävisi, en halua olla mikään sankari, huitaisen käteen sattuvalla, mutta pääsääntöisesti pyrkisin puhelimen ja lasten kanssa pakoon ja lujaa.
 
No aika teoreettinen tilanne että joku hullu meille pyrkis sisälle. Ei nyt kuitenkaan taida olla kovin yleistä olla suomessa että täysin tuntematon hullu tulee kotiin aseen kanssa riehumaan en ainakaan ole kovin monesta tapauksesta lukenut. Yleensähän nuo hullut riehuu "omissa porukoissaan"
No ensinnäkin meillä on ovi silma josta tulee monesti kurkattua kuka siellä on, eli kelle sattu kaupustelijalle ym.. ei meillä ovea aukaista. Ja sit löytyy pesäpallo mailaa, paistinpannua ym.. jos siis hengestä alkais olla kyse niin kyllä huitasisin, mutta pääsee meillä takaovesta poiskin joten eiköhän se olisi eka vaihtoehto
 
En pidä kovinkaan todennäköisenä sitä mahdollisuutta, että joku nyrjähtänyt nostaisi ulko-oven saranoiltaan ja marssisi sisään riehumaan. Jos näin kävisi, luultavammin nappaisin tuolta komerosta pesäpallomailan ja sillä puolustautuisin. Mutta jos vain suinkin mahdollista, pakenisin lapsen kanssa.
 
Rehelline Ganjalainen
tulipas teleskooppipampusta kuukausi sitten päähän, joten nyt on harkinnassa mennä kursseille joissa opetetaan aevan alusta saakka itsepuolustus + pampunkäytöt ym... saatana jos tulevat nistit vielä vastaan niin.......
 
Rukoilijasirkka
Emme aijo puolustaitua, ennekuin naapurit tulevat meille riehumaan. Viimeksi mies kopautti ovella, kun naapuri tuli kirves ojossa. Nykyisiä naapureita vastaan ei ole tarvetta puolustautua, kun he eivät ole aikeissa hyökätä.
 

Yhteistyössä